Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juli 2012, 14:39   #241
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Dan ben ik wel heel dom. Ik haat voetbal en wielrennen hartsgrondig.
Als ge het zelf al zegt, dan zal het wel waar zijn
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 14:44   #242
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Zook is het zever dat er niet mag gesproken worden over verschil in intelligentie tussen geslachten, rassen... Genen bestaan nu eenmaal.
Maar uiteindelijk zijn het allemaal Gauszkurven. Maar dat neemt niet weg dat er iets meer heel intelligente vrouwen zijn dan mannen...
Het is wel waar dat er verschillen KUNNEN bestaan tussen mannen en vrouwen qua vaardigheden. Doch heeft weinig met intelligentie te maken.
Ikzelf bv bezit geen enkel gevoel voor richting. Mannen (de meesten) lijken daar geen last van te hebben. Anderzijds hebben vrouwen (ook meestal) meer oog voor détail.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 14:46   #243
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ge het zelf al zegt, dan zal het wel waar zijn
Maar dan is mijn echtgenoot super-super geniaal hoor. IQ wss + 180 ofzo.
Oud 20 juli 2012, 14:53   #244
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Vrouwen zijn intelligenter dan mannen. Wij dames wisten dat al lang, maar nu weet u ook waarom wij hier en elders altijd gelijk hebben, heren :

http://www.rtbf.be/info/societe/deta...-qi?id=7805158
Op een ander moment hoor ik U waarschijnlijk de gelijkheid tussen man en vrouw prediken.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 14:57   #245
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dan is mijn echtgenoot super-super geniaal hoor. IQ wss + 180 ofzo.
Wel, niet haten (want het is daar wel dat het over gaat) is dan wel een nodige voorwaarde voor intelligentie, doch weer geen voldoende.
Oud 20 juli 2012, 15:00   #246
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is wel waar dat er verschillen KUNNEN bestaan tussen mannen en vrouwen qua vaardigheden. Doch heeft weinig met intelligentie te maken.
Ikzelf bv bezit geen enkel gevoel voor richting. Mannen (de meesten) lijken daar geen last van te hebben. Anderzijds hebben vrouwen (ook meestal) meer oog voor détail.
Denk dat we het moeten zien in het kader van de klassieke iq testen. Weet nu ook niet of bepaalde vrouwelijke eigenschappen (oog voor detail...) daar veel aan bod komen, en bepaalde mannelijke eigenschappen (kaartlezen...) dan weer minder.
Oud 20 juli 2012, 15:42   #247
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen minder intelligente mensen haten
Maar ik ken mijn smurfen - dat kan ook niet van iedereen gezegd worden
Oud 20 juli 2012, 15:44   #248
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zook is het zever dat er niet mag gesproken worden over verschil in intelligentie tussen geslachten, rassen... Genen bestaan nu eenmaal.
Maar uiteindelijk zijn het allemaal Gauszkurven. Maar dat neemt niet weg dat er iets meer heel intelligente vrouwen zijn dan mannen...
Er zijn zeker verschillen, ik heb niet de minste moeite om toe te geven dat mannen en vrouwen op heel veel vlakken zeer grondig verschillen.
Zolang de mannen maar toegeven dat wij vrouwen vèèèèèèèèèèl beter zijn, heb ik niet de minste moeite om te praten over al die verschillen
Oud 20 juli 2012, 15:44   #249
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ge hebt natuurlijk gelijk wat betreft die onderwerping. maar als dat vrouwvolk van die magreb en andere moslimcultuurlanden zo slim is, gaat het er bij mij niet en nooit ingaan waarom die zich zo laten onderwerpen en dat al ettelijke eeuwen sedert die bietekwiet Mohamed het grote licht gezien had.
Intelligentie of wat er voor door moet gaan is iets dat we ( helaas) afmeten aan standaards die niet zo objectief zijn ( regionaal bepaald )
Zo kan je stellen dat intelligentie aangeleerd wordt of op z'n minst versterkt door onderwijs en opleiding.
Een mooi voorbeeld zijn die onnozele IQ-testjes ... die kan je ergens voorbereiden en inoefenen ( op voorwaarde uiteraard als je al de nodige basiskennis bezit )... en zodoende je cijfer opkrikken.

Daarnaast is hier ook al opgeworpen dat logica, 3D inzicht en dergelijke hoog aangeschreven worden en dat mannen daar beter in scoren. ( 't zou met rechterhelft geassocieerd worden )

Er is dus al een eerste probleem met het exact bepalen (en definiëren) van intelligentie.

Een alternatieve meetmethode bv met meer objectief criterium zou kunnen zijn de mate waarin een individu 'succesvol' is, daar een individu het uiteindelijk grotendeels van zijn brains moet hebben eender hoe die bovenkamer geordend is.
( wat dan weer lastig is gezien we het liever vooraf weten )
( wat dan ook weer kan in hoeverre je over dezelfde mogelijkheden en middelen zou beschikken )

Betreffende dat vrouwvolkje :

Men zou dus kunnen opperen dat gezien de huidige situatie ( waar je als individu, en al zeker als vrouw, totaal onmachtig blijft dat te veranderen ) dat dat zich 'laten onderwerpen' misschien wel de meest intelligente oplossing vormt.

btw
Ik weet niet of je het beseft maar veelal tref je een verborgen ( openbaar hebben vrouwen geen zak te zeggen en worden vaak met veel minder rechten bedeeld ) matriarchaat* achter de familiale schermen aan.
(* min of meer gelijkaardige situatie zie je terug rond heel het het middellandzee gebied )
Zo komt bv het aanraden van het dragen van een hoofddoek onder impuls van de oudste vrouw.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 15:49   #250
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb ook geen gevoel voor richting. Maar ik kom altijd tijdig waar ik moet zijn omdat ik besef dat dat een tekortkoming van mij is. Ik vraag desnoods 5 keer de weg als ik twijfel, geen probleem.
Mannen zijn koppiger en geven niet graag hun tekortkomingen toe. Als zij eens een keertje de richting kwijt zijn wat iedereen wel eens kan overkomen, zijn ze te dwars om dat toe te geven en vertikken het om de weg te vragen. Liever 20 minuten rondjes rijden

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 20 juli 2012 om 15:53.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2012, 15:49   #251
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Vrouwen begrijpen humor beter, maar produceren er minder. Ze stellen zich receptiever op. Zij wordt aangetrokken door een man met wiens grapjes ze lacht, en hij wordt aangetrokken door een vrouw die met zijn grapjes lacht. Allemaal door psychologen bestudeerd, maar we wisten het zonder hen ook al.
klopt

leuk stukje leesvoer
Oud 20 juli 2012, 15:50   #252
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Op een ander moment hoor ik U waarschijnlijk de gelijkheid tussen man en vrouw prediken.
Is dat niet het bewijs van intelligentie? Super-flexibel zijn en alle richtingen kunnen volgen
Oud 20 juli 2012, 15:57   #253
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb ook geen gevoel voor richting. Maar ik kom altijd tijdig waar ik moet zijn omdat ik besef dat dat een tekortkoming van mij is. Ik vraag desnoods 5 keer weg als ik twijfel, geen probleem.
Mannen zijn koppiger en geven niet graag hun tekortkomingen toe. Als zij eens een keertje de richting kwijt zijn wat iedereen wel eens kan overkomen, zijn ze te dwars om dat toe te geven en vertikken het om de weg te vragen. Liever 20 minuten rondjes rijden
Ik heb onlangs het volgende voorgehad; ik kwam van een Brussels ziekenhuis. Ineens staat daar zo'n omleiding-bord. Ik de eerste de beste straat ingereden en lap, "k had het weer zitten. 40 minuten heeft het geduurd eer ik weer min of meer wist waar ik me bevond. Het heeft me wel in staat gebracht om HEEL Brussel te bezichtigen. Zo kwam ik voorbij het Justitiepaleis, wat later reed ik op de Avenue Louise, daarna kwam ik aan de Hallepoort voorbij! Ik reed zelfs door een mij totaal onbekende wijk waar alle uithangborden in 't Arabisch waren. Enfin, ik ben hopeloos wat richtingsgevoel betreft.
Oud 20 juli 2012, 15:58   #254
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn zeker verschillen, ik heb niet de minste moeite om toe te geven dat mannen en vrouwen op heel veel vlakken zeer grondig verschillen.
Zolang de mannen maar toegeven dat wij vrouwen vèèèèèèèèèèl beter zijn, heb ik niet de minste moeite om te praten over al die verschillen
Wat een veralgemening. Als we nu als eens zegden dat 51% van de vrouwen intelligenter is (gemeten door een klassieke iq test) dan de gemiddelde man, dan zijn we er.
Kunnen we terug een tweejaar oude studie ophalen, over de intelligentie van leerlingen in bepaalde onderwijsinrichtingen. De kleuterjuffrouwen kwamen daar nogal slecht uit (zoals nog een paar anderen trouwens). Begon men ineens 88 vormen van intelligentie uit te vinden.
Maar kom, om het kort te maken, 49% van de vrouwen is dan weer minder intelligent dan de gemiddelde man.
Oud 20 juli 2012, 16:01   #255
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb ook geen gevoel voor richting. Maar ik kom altijd tijdig waar ik moet zijn omdat ik besef dat dat een tekortkoming van mij is. Ik vraag desnoods 5 keer de weg als ik twijfel, geen probleem.
Zal er ook al vanaf hangen wie er toevallig passeert om de weg aan te vragen
Oud 20 juli 2012, 16:01   #256
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang ze MIJ maar niet de weg vragen, nog zoiets. Ik kan dat dus ni uitleggen he! Vorige zomer nen Duitser die mij de weg vroeg naar den Delhaize. Pas op; zelfs in 't Nederlands heb ik al moeite om dat uit te leggen. In mijn wanhoop vroeg ik dieje mens of hij English sprak. Nein-nein dus. Lap, ik voelde dat ik begon te zweten. Ik spreek dus amper 10 woorden Duits. Heb met veel gebaren getracht de weg uit te leggen, maar vrees dat die man er niet geraakt is.
Oud 20 juli 2012, 16:14   #257
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Daar draait het helaas meestal op uit.

Dat ze van nature uit hun kinderen niet naar het slachthuis sturen of dat het meestal mannen zijn die sneuvelen ?
Uiteraard dat het andermans kinderen zijn.
Ik heb ooit eens een een interessant stukje gelinkt over het verschil in seksueel biologischr voordeel tss mannen en vrouwen... helaas vind ik het niet meteen terug
( btw deze is ook leuk leesvoer )
Een man gaat (onbewust) biologisch voor aantal en heeft een drang tot het verspreiden van zijn zaad.
Voor een vrouw wordt (onbewust) alles op één kaart gezet.

Dat het steeds mannen zijn die sneuvelen heeft daar dan indirect weer met te maken : mannen zijn veel 'minder waard' omdat ze makkelijk vervangbaar zijn.
Je hebt in principe maar een handvol mannen nodig om binnen een minimum van tijd de populatie weer aan te zwengelen

Citaat:
Ik heb ongeveer 10 jaar Antwerps nachtleven op m'n cv staan en de enige regel om elke nacht ongeschonden te overleven, is om met je fikken van andermans geld en vrouw te blijven (voor vrouwen geldt dat daar ook).
De rest van wat je doet, trekt men zich niet aan.

Ik heb toen ook bitchen gekend die geilden op geweld en bloed, maar de domste was toch steeds haren Homer die opgejut in de 'val der verontwaardiging' trapte.
Een slimmere enkeling gaf z'n madam dan soms zelf wat kletsen, als ze op het randje van hysterie balanceerde en niet tot rede wou komen, waarna de rust meestal snel wederkeerde
Die ervaring deel ik grotendeels met enkel jaren meer ervaring op m'n cv

tenzij_ dat moet ik uiteraard wel even bij vertellen _ het net in de wens lag van de vrouw om een 'ruil' te bedisselen ... dan werd een vrij korte en hevige intrige aangewend om de uitkomst net een andere draai te geven en huidig manlief met de staart tussen de benen te laten vertrekken.

Dus wederom ja : vrouwen zij intelligenter dan mannen

Citaat:
Wat vrouwen tevens ook voor hebben op mannen, is hun hogere EQ.
Vandaar wsl dat weinig vrouwen bereid zijn hun kinderen naar een door mannen uitgelokte oorlog te sturen en dat de meeste mensen die zich aan oorlogs- en Jackass-toestanden wagen, meestal mannen zijn.
't Is maar wat een begrip dekt hé
Je kan net zo goed spreken over dat men eindelijk tot inzicht is gekomen dat iq in feite méér inhoudt dan wat die voormalige standaard iq-testjes ons kunnen vertellen.

Laatst gewijzigd door praha : 20 juli 2012 om 16:24.
Oud 20 juli 2012, 16:21   #258
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zeer herkenbaar en meteen dé reden waarom alle mannen _ al dan niet op aanraden van hun vrouw of als cadeau onder de kerstboom _ een gps een must vinden.
Oud 20 juli 2012, 16:39   #259
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb onlangs het volgende voorgehad; ik kwam van een Brussels ziekenhuis. Ineens staat daar zo'n omleiding-bord. Ik de eerste de beste straat ingereden en lap, "k had het weer zitten. 40 minuten heeft het geduurd eer ik weer min of meer wist waar ik me bevond. Het heeft me wel in staat gebracht om HEEL Brussel te bezichtigen. Zo kwam ik voorbij het Justitiepaleis, wat later reed ik op de Avenue Louise, daarna kwam ik aan de Hallepoort voorbij! Ik reed zelfs door een mij totaal onbekende wijk waar alle uithangborden in 't Arabisch waren. Enfin, ik ben hopeloos wat richtingsgevoel betreft.
Maar ik durf wedden dat u als intelligente vrouw werkelijk genoten hebt van die onverwachte sight-seeing
Oud 20 juli 2012, 16:41   #260
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een veralgemening. Als we nu als eens zegden dat 51% van de vrouwen intelligenter is (gemeten door een klassieke iq test) dan de gemiddelde man, dan zijn we er.
Kunnen we terug een tweejaar oude studie ophalen, over de intelligentie van leerlingen in bepaalde onderwijsinrichtingen. De kleuterjuffrouwen kwamen daar nogal slecht uit (zoals nog een paar anderen trouwens). Begon men ineens 88 vormen van intelligentie uit te vinden.
Maar kom, om het kort te maken, 49% van de vrouwen is dan weer minder intelligent dan de gemiddelde man.
Ja, kleuterjuffen zijn niet de intelligentste (volgens uw studie ) maar ze zijn wel de allergeduldigste en allerliefste mensen ter wereld.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be