![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kan je mij conclusief onderzoek tonen dat promotie van condooms enkel condoom-fabrikanten helpt? Want dat verkoopt namelijk ook goed op de voorpagina van een krant.
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Justitie had alvast geen tijd hoeven te steken in dure terrorismeprocessen tegen de importracisten van de sossen en groenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op die manier vallen die multiculwerkers niet zonder werk en kan iedereen minder dan vroeger werken maar voor hetzelfde loon. Zoiets? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met als bijkomend resultaat dat een rits woorden zoals "racist", "islamofoob", "jongeren" een volledig nieuwe betekenis hebben gekregen. Maar de meeste mensen zullen het wel door hebben, denk je niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Flamingant =" niet meer onderdanig aan het franstalig herrenvolk?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaat een naam voor zulke foutieve redeneringen. Het ontsnapt me even.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Minister
|
![]() Stropoppen die uitgebouwd worden tot wickermannen.
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pak nu die electrische wagens. Die hadden er twintig jaar geleden al moeten zijn. Er had al lang een wet moeten zijn om alle katten te castreren en te steriliseren (detail, hoor) Er had al lang ernstig moeten onderzocht geweest zijn waarom zoveel mensen zelfmoord plegen. Nu heb je het eeuwige gezaag van preventiecampagnes, te babbelen en medicatie. Alsof dat iets helpt, en die mensen zijn niet allemaal zware psychische gevallen (die zijn trouwens al lang dood); het zijn gewone mensen zoals jij en ik. Mijn lijst is lang maar ons zorgenkind, de allochtonen, krijgen priority. Volgens het VRT-nieuws hebben autochtonen helemaal geen problemen op een overstroming na. En verder lijken in dat nieuws autochtonen te huppelen van het ene plezant evenement naar het andere (jaar na jaar), zaken van vroeger te herdenken, enz. Al dat oppervlakkig gezwets om wat te compenseren? Om de Vlaming in welke watten te leggen? Hem te verstikken in wat? Zelfs een zeer populair programma zoals 'Man bijt hond' stelt de zaken voor als 'rozegeur en manenschijn'. En toch gaan die blijkbaar bij de mensen thuis en op straat. Enfin, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat de mensen doorhebben. Als ze al niet al te veel vertrouwen hebben en enthousiasme aan de dag leggen voor de minst kritische partijen (lees 'traditioneel), hoe kunnen ze dan zomaar switchen naar een partij die niets op zijn/haar historisch palmeres heeft staan? Ik wil wel switchen van de sossen naar ... ? VB is nog incompetenter dan de traditionele partijen. Ze missen ook een hele historische infrastructuur. En N-VA? Ze laten de kiezer die verwacht teveel in het ongewisse. Dat kan een strategie zijn maar tot nu toe, vind ik die niet geslaagd. De tijd dringt. 't Kan ook zijn dat ze niet genoeg ouwe ratten in de politiek op hun lijsten kunnen zetten en niet zeker zijn van de niieuwe. Met die nieuwen kan je al eens stoten mee voorhebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "democratische partijen" hebben redenen te over om de NVA het zwarte (bijna nazi-)beest te noemen als je naar hun povere scores kijkt... Ik heb hier toevallig iets uit Le Soir liggen betreffende de "laatste kiesintenties": En Flandre, la N-VA maintient son avance avec 38,6 % des intentions de vote, loin devant le SP.A (14,2 %), le CD&V (13,6 %), le Vlaams Belang (12 %), l’Open VLD (10 %) et Groen (7 %). Le PVDA est pointé �* 2,2 % et la Lijst Dedecker ne recueille plus que 0,8 % des intentions de vote. Nu en dan in Le Soir grasduinen als Vlaming en de reacties van de lezers erbij lezen bij bepaalde onderwerpen kan zeer leerzaam zijn! Je leert alvast dat we beter toch zouden gesplitst verder doen. Voor velen daar zijn we echt niet veel meer dan de te verachten melkkoe. Maar als melkkoe moeten we blijven uiiteraard... We dwalen af! Laatst gewijzigd door andev : 17 juli 2012 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() cirkelredenering?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
|
![]() Citaat:
Niemand weet dus wie een relatie heeft met wie en dus wie het precies doet met wie, dat geldt zeker voor jongere mensen. Pas als de relatie langduriger en of officieel wordt, treedt men ook als koppel naar buiten. Voor die periode is ontrouw natuurlijk een pak makkelijker dan in Europa: een andere persoon weet niet dat je een relatie hebt dus zal je ook niet verklikken ofzo. De polygamie spreekt allicht voor zich. Bijkomend is de samenleving niet zodanig geciviliseerd noch over zodanige infrastructuur beschikkend als hier. Iemand verkrachten kan dus zonder dat er nadelige gevolgen aan hoeven verbonden te zijn: de pakkans is zeer klein, de kans op een (zware) straf is dat dus ook ... Wat die condooms betreft: het feit dat veel spullen daar worden ingevoerd via de vrijhaven van Mauritius en geproduceerd worden in India, tot zelfs mogelijk levensreddende medicijnen toe, doet vermoeden dat de kwaliteit al eens bedenkelijk kan zijn ... Namaak is dan ook schering en inslag.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 juli 2012 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
|
![]() Citaat:
Eén die de haren doet rijzen... Ik ga de beperking van mijn kennis over het hoe en wat van wie wat uitgevoerd heeft en wanneer en waar precies in het beleid niet onder stoelen of banken steken, ik weet wat beide partijen in hun teksten verklaren. M�*�*r ik weet ook dat de snel-Belg wet er gekomen is onder Verhofstadt. Een premier van de Open VLD. De verstrenging van die snel-Belg wet, gebeurt echter onder leiding van de P.S. Nota bene met een migrant aan het hoofd. We moeten de redding blijkbaar nog van daar verwachten. Iemand uit Burundië heeft me overigens inderdaad ooit gezegd: waarom halen jullie al deze mensen binnen?? Zien jullie dan niet dat ze jullie land kapot maken? Ze vechten overal en leven van jullie geld! Terwijl Belgen zo stipt, deftig, nederig en ernstig zijn, en zij de boel verzieken door hun hevigheid, agressie, laksheid, luiheid en het feit dat ze niks naar enige waarde schatten en het allemaal maar vanzelfsprekend vinden, en dus ook naar believen afbreken. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 juli 2012 om 20:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik vindt Uw vraag niet relevant. Er zullen altijd en overal migranten zijn. Er zal altijd wel ergens een familie in een ander land gaan wonen, bijvoorbeeld om ergens een bedrijf op te starten, of andere doeleinden. Een land waar totaal geen migranten zijn, of worden toegelaten is ook niet wenselijk. De vraag moet zijn, in welke hoeveelheden en welke invloed die mag hebben op onze samenleving. Ik vraag me ook wel eens af hoe onze samenleving er zou uitzien, moesten er plots een aanvaardbaar percentage migranten zijn, en dat deze groep ook echt divers moest zijn (geen monocultuur van moefroeikanezen of turufluktrianen). Volgens mij breekt er dan een soort van nieuwe sexuele revolutie van peace en love uit. In ieder geval zal dit het omgekeerde zijn van het "schildpadgedrag" dat vele sociologen beschrijven. Laatst gewijzigd door F.B. : 20 juli 2012 om 20:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() Mooie post. Ik zou er graag inhoudelijk op ingaan. Maar ik denk niet dat er meer aan toe te voegen valt.
Vroeger was ik een zeer grote voorstander van een zeer gemixte populatie, nu besef ik dat dit enkel zorgt voor het teniet doen van alle culturele variëteit en het water te diep is om tolerant en vreedzaam met mekaar samen te leven. Als de E.U. intern al geen geheel vormt in zeer basale principes als bv werkethos, economische principes, economische denkwijzes, ... hoe kan de hele wereld dan één geheel vormen op dat vlak? En ook: wie wordt er beter van al die migratie? De honger verdwijnt er niet mee uit de wereld. Integendeel: enkel de rijkeren en op de één of andere manier beter begoeden geraken hier, zodat er ter plekke helemaal geen hoop meer is op verbetering.
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat leerlingen je in de klas uitmaken voor racist klinkt bekend in de oren. Voor die kinderen is dit een uitlaatklep voor frustraties zoals heel wat reacties hier op het forum te lezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Migratie kan nooit op één of andere manier bijdragen tot minder armoede en honger. Er leven 7 miljard mensen op deze wereld. 5miljard daarvan zijn straatarm nog eens een 1,5 miljard zijn iets minder arm. Van de rest zijn er een paar honderd miljoen middenklassers bij. Moeten die de last van alle armoede in de wereld dragen? Moeten die 5 �* 6 miljard mensen allemaal migreren naar dat handjevol westerse landen? Waarom ma de ene oefroekinanees wel hier wonen, en de andere niet? Als sociale onrechtvaardigheid kan dat wel tellen vindt ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja, die ijlen wel meer. Niet dat het WHO ook niet goede dingen heeft gedaan, maar het is top-heavy, zit tegenwoordig vol belangengroepen (kuch, farmaceutische industrie, kuch). Overigens, als dus zou blijken dat vrouwenbesnijdenis het aantal HIV-bestemmingen doet dalen, dan is dat ook een ok-signaal? Afzetten van de penis bij geboorte werkt nog beter waarschijnlijk? Men kan borstkanker voorkomen door het amputeren van het borstweefsel (mensen met predispositie laten dit wel eens doen). Misschien moeten we dat voor de volksgezondheid gewoon al bij de geboorte doen bij alle meisjes?
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 20 juli 2012 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |