Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2012, 12:38   #341
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Nee, dat is niet zo. Waarom zou dat dom zijn?

En "iemand met een hoog IQ kan dom zijn in een ander gebied" is een slecht argument.
Het is onvolledig, IQ testen zeggen weinig over veel complexere dingen.

Daarbij zijn IQ testen door een beetje training te beinvloeden. Iemand met een intelligentie niveau van buso, zou door training op een IQ test hoog kunnen scoren. Maar dat wilt niet zeggen, dat hij dan opeens universitair wiskunde gaat snappen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 12:39   #342
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht

Daarbij zijn IQ testen door een beetje training te beinvloeden. Iemand met een intelligentie niveau van buso, zou door training op een IQ test hoog kunnen scoren. Maar dat wilt niet zeggen, dat hij dan opeens universitair wiskunde gaat snappen.
Dat het onvolledig is, betekent niet dat het een zekere inzicht in de zaak geeft.

En serieuze IQ-testen (dus niet de online testjes) zijn niet zo makkelijk te beinvloeden.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 12:39   #343
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ToonB Bekijk bericht
Intelligentie 'An Sich' bestaat niet, het is een begrip zonder objectieve lading. Het heeft geen zin om uitspraken te doen over wat al dan niet intelligent is, het bestaat niet.

Ik durf zelfs meer zeggen, het is 'dom' om intelligentie aan IQ te linken.
Maw dat doen dan alleen mannen
Maar iq is nu eenmaal een (poging tot) meting van de intelligentie. Of deze nu betrouwbaar is of niet is dan misschien weer iets anders. En dat het geen exacte wetenschap is, zal dan ook wel een feit zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Intelligentiemeting
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 12:41   #344
Simple_Mind
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar iq is nu eenmaal een (poging tot) meting van de intelligentie. Of deze nu betrouwbaar is of niet is dan misschien weer iets anders. En dat het geen exacte wetenschap is, zal dan ook wel een feit zijn.

Mag ik anders ne keer nie uwen slazwierder gebruiken?
Simple_Mind is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 12:41   #345
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Sorry maat, daar ben ik te dom voor.
Dat mag je nooit van jezelf zeggen. De kans is immers groot dat iemand je gelooft.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 12:44   #346
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Dat het onvolledig is, betekent niet dat het een zekere inzicht in de zaak geeft.

En serieuze IQ-testen (dus niet de online testjes) zijn niet zo makkelijk te beinvloeden.
Natuurlijk geeft het inzichten, maar het is onvolledig. Je kunt niet zeggen dat iemand met een IQ van 120+ echt intelligent is.

En die testen zijn inderdaad niet makkelijk te beinvloeden, maar het kan wel degelijk.

IQ testen testen niet echt complexe dingen, je krijgt er niet een echt goed algemeen beeld van.

Daarbij zijn er ook nog vele andere dingen die belangenrijk zijn, denk aan, hoe je emotioneel in je schoenen staat, cocentratievermogen enz.
Oud 22 juli 2012, 12:47   #347
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht

Ik zou eens willen zien , of er een IQ test is die met zekerheid zou kunnen vastleggen wat intelegentie is en gemeten kan worden zonder na te gaan wat die persoon in werkelijkehid kan .

Nog nooit is bij het bepalen van intelegentie , de onderzoeker de persoon , man of vrouw gevolgt , tot in de keuken , tot aan de strijkplank , achter de naaimachine , op de stelling met de metserskoord , bij de laspost , of aan de fabrieksband , of het kabeleerbord .

Er zijn zeker ook ingenieursvrouwen die nog geen patat kunnen schillen of geen hemd kunnen strijken , als mannen met een masters in economie die de hoogste resultaten halen in IQ en nog geen nagel in een plank kunnen kloppen , of niet weten hoe je water door een buis kan pompen .

Metingen zijn absurditeiten die gericht zijn op niet relevante beelden .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 12:49   #348
ToonB
Partijlid

Standaard

Citaat:
Natuurlijk geeft het inzichten, maar het is onvolledig. Je kunt niet zeggen dat iemand met een IQ van 120+ echt intelligent is.

En die testen zijn inderdaad niet makkelijk te beinvloeden, maar het kan wel degelijk.

IQ testen testen niet echt complexe dingen, je krijgt er niet een echt goed algemeen beeld van.

Daarbij zijn er ook nog vele andere dingen die belangenrijk zijn, denk aan, hoe je emotioneel in je schoenen staat, cocentratievermogen enz.
Ik vrees toch dat, als je de testen met 10 IQ-punten zou willen bijstellen door oefenen, je van een kale reis zal terugkeren.
ToonB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 12:51   #349
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees toch dat, als je de testen met 10 IQ-punten zou willen bijstellen door oefenen, je van een kale reis zal terugkeren.
IK weet niet in hoeverre mensen IQ testen kunnen beinvloeden, maar dat het kan is zeker.

Daarbij is je IQ sowieso niet heel je leven hetzelfde.
Oud 22 juli 2012, 12:51   #350
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graziëlla Bekijk bericht
Vrouwen zijn intelligenter dan mannen, maar de vrouwen stoefen daar niet mee. Vele mannen willen dat n iet inzien!
hahahhahaa zeer juist . Ik ben een man ik kan het weten. hahhahaha

Ik heb nog nooit van een vrouw horen zeggen dat ze Vb
" Rus is van de hogere soort "
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 12:51   #351
ToonB
Partijlid

Standaard

Citaat:

Misschien je eens inschrijven voor de Mensa test, misschien dat je er dan een andere opinie, betreffende complexiteit, op nahoudt.
Oud 22 juli 2012, 12:55   #352
ToonB
Partijlid

Standaard

Citaat:
IK weet niet in hoeverre mensen IQ testen kunnen beinvloeden, maar dat het kan is zeker.

Daarbij is je IQ sowieso niet heel je leven hetzelfde.
Het kan maar geen 10 punten, ik val in herhaling.

Natuurlijk is IQ niet heel je leven hetzelfde, het is een momentopname. Zelfs de dag erna kan het anders zijn. Maar op een slechtere dag zal je IQ niet plots 10 punten dalen of 10 punten stijgen. En langs de andere kant is IQ afhankelijk van de populatie dus relatief gezien wordt je dommer, ook al zou je dezelfde antwoorden geven zoals je jaren geleden deed.

Laatst gewijzigd door ToonB : 22 juli 2012 om 12:55.
Oud 22 juli 2012, 12:56   #353
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het kan maar geen 10 punten, ik val in herhaling.

Natuurlijk is IQ niet heel je leven hetzelfde, het is een momentopname. Zelfs de dag erna kan het anders zijn. Maar op een slechtere dag zal je IQ niet plots 10 punten dalen of 10 punten stijgen. En langs de andere kant is IQ afhankelijk van de populatie dus relatief gezien wordt je dommer, ook al zou je dezelfde antwoorden geven zoals je jaren geleden deed.
Waar heb ik beweerd dat je wel 10 punten meer kan scoren?
Oud 22 juli 2012, 12:56   #354
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien je eens inschrijven voor de Mensa test, misschien dat je er dan een andere opinie, betreffende complexiteit, op nahoudt.
Jij snapt helemaal niet wat ik bedoel.
Oud 22 juli 2012, 12:57   #355
ToonB
Partijlid

Standaard

Citaat:
Waar heb ik beweerd dat je wel 10 punten meer kan scoren?
Nergens, ik zeg dat dat niet kan, niet meer en niet minder. Uit je reactie kan ik wel afleiden dat je probeert aan te tonen dat er enorme schommelingen zouden kunnen opzitten en dat is hetgeen ik probeer te weerleggen.
Oud 22 juli 2012, 12:57   #356
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat hangt van de iq-test zelf af. Een betrouwbare test neemt vooral veel tijd in beslag. Ik herinner mij nog een test in het lager secundair voor alle leerlingen uit de klas, ondertussen ongeveer 35 jaar geleden. Zo'n test duurde een halve schooldag. Ik verzeker je dat je het resultaat niet beïnvloedde door training. Onmogelijk.
Feit is dat de huidige tests veel sneller moeten gebeuren, en dit geldt niet enkel voor iq-testen. Standaardtesten die mits wat zoekwerk van het internet kunnen worden geplukt. En daar kan op worden getraind.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 12:58   #357
ToonB
Partijlid

Standaard

Citaat:
Jij snapt helemaal niet wat ik bedoel.
Misschien, misschien begrijp jij niet wat ik bedoel.
Oud 22 juli 2012, 12:59   #358
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nergens, ik zeg dat dat niet kan, niet meer en niet minder. Uit je reactie kan ik wel afleiden dat je probeert aan te tonen dat er enorme schommelingen zouden kunnen opzitten en dat is hetgeen ik probeer te weerleggen.
Dan weerleg je dingen die er niet zijn, ik beweer namelijk nergens dat er grote schommelingen zitten.

Ik zeg alleen dat IQ testen onvolledig zijn, en wel degelijk te beinvloeden zijn.
Oud 22 juli 2012, 12:59   #359
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat hangt van de iq-test zelf af. Een betrouwbare test neemt vooral veel tijd in beslag. Ik herinner mij nog een test in het lager secundair voor alle leerlingen uit de klas, ondertussen ongeveer 35 jaar geleden. Zo'n test duurde een halve schooldag. Ik verzeker je dat je het resultaat niet beïnvloedde door training. Onmogelijk.
Feit is dat de huidige tests veel sneller moeten gebeuren, en dit geldt niet enkel voor iq-testen. Standaardtesten die mits wat zoekwerk van het internet kunnen worden geplukt. En daar kan op worden getraind.
Oud 22 juli 2012, 13:01   #360
Восход-1
Banneling

Standaard

Een echografie of een MRI zijn ook onvolledig. Dus moet de geneeskunde stoppen met deze domme, onvolledige dingen te gebruiken.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be