![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 | ||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uw keuze van de term 'selectie-druk' lijkt me trouwens ook niet echt gepast - vandaag verwijnen de meeste soorten doordat er teveel mensen zijn, die ze opeten. Het lijkt of u zich inbeeld dat de evolutietheorie voorspelt dat wanneer u met een moker op een zak konijntjes inmept, ze sneller gaan evolueren. Citaat:
![]() U blijft gewoon dezelfde fout maken door te denken dat evolutie altijd een beter ontwerp oplevert. Dat is niet zo. Soms is meer info niet beter. (Ter info, de reden waarom een platworm zoveel chromosomen heeft is omdat hij een van de zeldzame diertjes is die autopolyploïde is) Citaat:
Via dna-analyse kan makkelijk aangetoond worden dat bepaalde soorten dezelfde voorouder hadden. Als u een recente diersoort wil als voorbeeld, stel ik voor dat u deze muurhagedissoort eens bestudeert. Men zette hem op een ander eiland met een ander dieet en na enkele generaties wordt zijn kop groter, zijn poten korter, krijgt hij extra kleppen in de keel en heel de reutemeteut. Doe dat nog eens een paar miljoen generaties met andere eigenschappen en kijk dan of u nog steeds beweert dat het om dezelfde soort zou gaan... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Volgens mij passen ze gewoon met veel tegenzin hun verhaaltje aan naarmate de wetenschap meer misteries ontsluiert die niet stroken met hun handboek. Het voorbeeld van Galileo is volgens mij een mooie illustratie van de strijd (complot?) van religieuzen tegen de vooruitgang van de wetenschap. Om onze discussie niet gigantisch breed te voeren denk ik trouwens dat u eens moet nadenken over welke positie u nu eigenlijk verdedigt. Het zoeken naar argumenten op Amerikaanse anti-evolutietheorie-sites (toegegeven, doe ik ook maar dan aan de andere kant) heeft volgens mij tot gevolg dat u niet meer goed weet waar u nu eigenlijk voor staat. Beweert u zelf dat evolutie niet plaats vindt? (bv. young earth) Beweert u dat evolutie wel plaats vindt maar dat het 'gestuurd' werd/wordt door een hogere macht? (intelligent design) |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#222 | |||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens: de mens heeft ook neiging tot autopolyploïdie, al is de overlevingskans dan ongeveer nul. Citaat:
Zo nu en dan zou er toch zo eens een kolonie e.coli op het idee moeten komen op een meercellig wezen te vormen? Waarom zou zoiets maar één keer in de geschiedenis kunnen voorgekomen zijn? Citaat:
Citaat:
1) dat er geen enkel experiment is dat men in de praktijk zou kunnen uitvoeren om de theorie te falsifiëren of te bewijzen (bv. een volledig nieuwe soort creëren) 2) het feit dat een paard altijd een paard baart en nooit een krokodil is op zich geen "bewijs" van de evolutietheorie, het omgekeerde is dan ook geen geldige falsificatie van de theorie. Elke alternatieve evolutietheorie kan hetzelfde voorspellen. 3) het feit dat dinosaurussen in een ander tijdperk leefden dan mensen is net zo min een "bewijs" van de evolutietheorie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De term 'intelligent design' werd voor de eerste keer als dusdanig gebruikt in 1897 door Schiller. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee, maar ik zie niet hoe je kan uitsluiten. Ik daag dus evolutionisten uit aan te tonen dat ze met wetenschappelijke methodes een onderscheid kunnen maken tussen de verschillende alternatieve evolutie-hypothesen. Maar daar slagen ze niet in. Dus erken ik het ook niet als volwaardige theorie.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#223 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | ||||||||||||||||||
Minister-President
|
![]() *haalt even diep adem*
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar mijn punt was eigenlijk dat wanneer je alle konijntjes van een bepaalde soort doodslaat, of alle mosseltjes opeet, die soort ook niet verder zal evolueren. Citaat:
Nogmaals, u haalt uw bij mekaar gesprokkelde argumenten contra de evolutietheorie en pro intelligent design door mekaar - leuk om eeuwig aan de praat te blijven maar niet echt interessant als discussie. Citaat:
Nooit? Weet u nog wel wat u zegt? Soorten zijn nooit aangepast aan hun leefomgeving? Als men u dit heeft kunnen wijsmaken op die Amerikaanse sites geef ik het op ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Dat de Amerikaanse creationisten u dit abstracte argument hebben aangepraat is leep, maar neemt een loopje met uw intelligentie. Zodra u in de soep van ons heelal een observatie kan doen die niet overeenkomt met de theorie, is ze falsifiëerbaar. Of zoals mijn Enige Grote Oppergod himselve het zelf al zei: "If it could be demonstrated that any complex organ existed, which could not possibly have been formed by numerous, successive, slight modifications, my theory would absolutely break down." Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als u wat voorbeelden wil geven van publicaties die u volgt wil ik deze discussie misschien wel voeren, maar volgens mij zuigt u dit gewoon ter plaatse uit uw duim. Uw gebruik van het stropop-woordje 'overal' dient er volgens mij enkel toe om uw claim (makkelijk) verdedigbaar te maken, want dat beweert niemand. Citaat:
U verzint zelf nieuwe stukken bij de evolutietheorie. Als die dan niet waar blijken te zijn, is de theorie weer eens gefalsifieerd. ![]() Citaat:
De horlogemaker-analogie dateert trouwens van een nog vroegere periode dan u aanhaalt, maar staat veel verder van intelligent design dan van de klassieke religieuze theorie op dat moment ('geen evolutie'). Zo kan u ook beweren dat het concept 'god heeft het gedaan' al bestond voor de evolutietheorie natuurlijk. Citaat:
Mijn theorie: hij was een wetenschapper die de waarheid wou achterhalen, en deed dit ook. Hij heeft volgens u 'de strijd verloren'. Volgens mij wou hij niet hetzelfde lot ondergaan als Bruno. Citaat:
Mijn gok is dat u bent opgevoed met de strikte theorie dat God ons gemaakt heeft zoals we zijn, maar dat iemand u later ooit eens heeft toegefluisterd dat de evolutietheorie een veel plausibelere verklaring is. Aangezien dit uw 'core belief' van een God de Schepper op losse schroeven zou zetten hebt u ervoor gekozen om u niet te verdiepen in de evolutietheorie, maar in plaats daarvan bij andere gelovigen te rade te gaan welke argumenten er bestaan tegen die verrekte evolutietheorie van die verrekte wetenschappers. Citaat:
Citaat:
Uw zin is een beetje te moeilijk voor mij, sta me toe te trachten deze te herphraseren: "Ik daag evolutionaire wetenschappers uit wetenschappelijk aan te tonen dat hun theorie niet zou kunnen kloppen als er een godswezen aan wordt toegevoegd dat uiteindelijk alles in de hand heeft" Correct? Als dit uw lakmoesproef is voor een aanvaardbare wetenschappelijke theorie, dan is mijn conclusie dat u naast de evolutietheorie ook alle andere wetenschappelijke theorieën dient te verwerpen, en dat u van wetenschappelijke onderzoeksmethodogie geen kaas gegeten hebt. |
||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#225 | |||||||||||||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu al buiten adem?
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Maar de theorie voorspelt wel degelijk dat selectiedruk nodig is om tot soortenvorming te komen, meer daarover later nog. Citaat:
![]() Maar kom, het is het zoveelste verhaaltje dat gebaseerd is op de selectie binnen de bestaande variabiliteit van een bepaald kenmerk. Er is daarbij geen enkel nieuw kenmerk toegevoegd, alleen is de genenpool van die mosselen nu mogelijkerwijze verzwakt. Tenzij het hier over een epigenetische aanpassing ging natuurlijk. Maar in ieder geval valt dit niet als argument voor de evolutietheorie te gebruiken. Eventueel zelfs als argument voor het tegendeel. Citaat:
Nu nog even vertellen wanneer en waarom er dan nieuwe soorten ontstaan, en waarom er compleet verschillende bouwvormen ontstaan zijn, en dat op zeer korte termijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Onnodige kenmerken verdwijnen omdat ze nutteloos energie opslorpen, terwijl individuën met gereduceerde kenmerken die energie nuttig aan de voortplanting kunnen besteden. Nu, als bepaalde soorten wormen efficiënter kunnen omgaan met de energie door minder werk te steken in het aanmaken van compleet overbodig DNA, zouden ze toch een evolutionair voordeel moeten hebben op andere soorten? En zelfs de platworm zou terug moeten evolueren naar eenvoudiger DNA. Net zoals de mens zijn staart zou verloren zijn omdat hij hem niet meer nodig had. Citaat:
De evolutionist stelt vast dat een bepaalde soort een bepaald kenmerk heeft, en beweert dat er dus een evolutionair voordeel was, want anders was dat kenmerk er niet geweest. Ah ja, want de evolutietheorie stelt dat dat kenmer er maar kan komen omdat er een evolutionair voordeel geweest is. Kringredenering dus. Eventueel wordt er dan ad hoc een verhaaltje verzonnen over wat dat evolutionair voordeel wel ZOU kunnen geweest zijn. Maar ik heb nog NOOIT (sic) ergens een sluitende bewijsvoering gezien dat er effectief netto een evolutionair voordeel zou zijn aan een bepaald kenmerk. Maar gelukkig is er dan het argument dat het allemaal miljoenen jaren geleden was, en we het dus niet precies kunnen weten. Maar aangezien de evolutietheorie onfeilbaar is, is het bewijs dus geleverd. Citaat:
Citaat:
Maar soit, hoe je het ook draait of keert, de snelheid van de evolutie wordt volgens uw geliefde theorie beperkt door de snelheid van de kleine minimale mutaties in het DNA die met een beetje geluk tot minimale wijzigingen leiden in de soort, toevallig ook nog verantwoordelijk voor een miniem voordeel voor de overlevingskansen en de voortplanting die dan over vele, vele generaties zorgvuldig worden uitgeselecteerd. Snelheid van evolutie heeft dus twee grote beperkingen: mutatie van DNA aan een redelijk vaste snelheid, en de voortplantingssnelheid van de soort. Nu, zonder selectiedruk gaat de evolutie geen enkele richting uit en zorgt genenuitwisseling bij de voortplanting ervoor dat de soort ongewijzigd blijft. De evolutietheorie voorspelt dus wel degelijk dat selectiedruk nodig is om voor soortenvorming te zorgen. En hoe hoger de selectiedruk hoe sneller dat gaat, en hoe meer soorten er zouden moeten ontstaan. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat de biologie dat onwaarschijnlijk maakt kan best zijn. Neemt niet weg dat een vlinder eitjes legt waar wormen uitkruipen. En een kikker visjes. Dus waarom zou de evolutietheorie uitsluiten dat een paard een krokodil baart? Zolang die krokodil dan maar een paard baart om de soort te laten verderbestaan. Argument niet aanvaard. Citaat:
Dat neemt allemaal niet weg dat we graag een antwoord zouden krijgen op een aantal fundamentele vragen. Wat voorspelt de evolutietheorie eigenlijk ( buiten het feit dat alles mogelijk is als je lang genoeg wacht) dat we experimenteel kunnen verifiëren. Citaat:
Men zou de boompjes moeten hertekenen natuurlijk. Maar dat doet men toch elke paar maanden als er weer eens een splinter van een botje gevonden is in een of andere woestijn? Citaat:
Citaat:
De meeste fossielen die men vindt zijn gewoon junk waarvan men niet eens de moeite neemt om ze te bestuderen. Maar misschien kan je eerst al eens iets lezen over het ontstaan van fossielen? U was diegene die beweerde dat er nooit een fossiel van een dinosaurus naast een fossiel van een mens zou gevonden worden. Dat is dus wel het geval, en in vele gevallen is de datering verstoord doordat de fossielen niet voldoende afgesloten waren van de omgeving. En dan kan je net zo goed tot de conclusie komen dat ze samen geleefd hebben. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Hier bijvoorbeeld: The Galileo Legend. In feite ging het dus over een dubbel machtsconflict: tussen Galileo en zijn Aristoteliaanse collegas in de eerste plaats, en tussen Galileo en de kerk over de vraag wie het recht had de Bijbel te interpreteren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 20 juli 2012 om 22:31. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Zonder die theorie zou er absoluut niets veranderen aan het leven van alledag.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij valt inderdaad ook op dat evolutionisten vaak uitpakken met de stelling dat elke vorm van wetenschap tegenwoordig schatplichtig zou zijn aan de evolutietheorie. 'n Onbewezen stelling, dunkt me.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#230 | |
|
![]() Ook over de oorlog in Syrië staan zeer goede analyses:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#231 |
|
![]() Homoseksualiteit is zeker niet aangeboren, het is aangeleerd en hier in dat land zelfs volop gepromoot door het verderfelijke regime.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 |
|
![]() Mag ik hieruit concluderen dat seksuele voorkeur niet is aangeboren? Dat jongetjes en meisjes hun seksuele voorkeur moeten aanleren? Dan moeten ze inderdaad door iemand in de seks worden ingewijd. Het regime maakt dus homo's. En wie maakt de hetero's? Geven de priesters daar les in? Vertel eens hoe het bij u is gegaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 |
|
![]() Iedereen wordt als hetero geboren, dat is de natuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 |
|
![]() Onze grote natuuronderzoeker Max praat onzin. Iedereen wordt als een lichaam geboren met bepaalde geslachtskenmerken, maar de seksuele geaardheid van het lichaam openbaart zich op zijn vroegst pas na enkele jaren. Die geaardheid is in de hersenen bepaald en die omvat veel meer dan de begrippen hetero of homo uitdrukken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |