![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Banneling
|
![]() Is dat uw interpretatie van dat gebod? Past perfect bij uw kadavermentaliteit �* la brabançonne. Opgediend met een heerlijk glas Zever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() Maar mens, heb jij al een moslim gezien die zelf gedurende een volle vijf minuten niet minstens 3x zoals een vuil crapuul staat te rochelen (op de openbare weg wel te verstaan) ? Vooral de jongeren, die zitten honderden keren per dag te rochelen en te spuwen. Een van de meest degoutante gewoontes die men zich maar kan voorstellen. Typisch een moslim gewoonte trouwens, die nu spijtig genoeg ook door de niet-moslim jeugd word overgenomen. Ik ben daar uitermate vies van. Zelfs moslima's beginnen dat nu ook al te doen. Ikzelf doe zoiets nooit.
Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 22 juli 2012 om 01:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U zou blijkbaar héél graag van het Judaïsme iets maken dat slechts steunt op de tekst van de Pentateuch, diepgevroren én meedogenloos is. Het spijt me dat ik u en de ettelijke Joden-bashers op dit forum moet ontgoochelen. Het Judaïsme is zo niet.
![]() |
![]() |
#284 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U antwoordt naast de kwestie. Ik vind het heel interessant wat u hierboven zegt (alhoewel zonder pretentie ik dit ongeveer al wist) maar dat is niet wat ik van u weten wil. En daarom herhaal ik nog maar eens: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#285 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 22 juli 2012 om 07:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#286 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wees maar zeker dat ultra-orthodoxe joden deze straf zouden toepassen, moesten ze het ooit voor het zeggen hebben. Net zoals de katholieke kerk dit deed toen ze het voor het zeggen had. En net zoals de fundamentalistische islam het nog steeds toepast. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juli 2012 om 08:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Enkel latente moslims zijn geobsedeerd met wie al dan niet een moslim is.
![]()
![]() |
#288 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij wilt een Judaïsme dat uitsluitend bestaat in het �* la lettre toepassen van de tekst van de Geschreven Torah. Of je het nu graag hebt of niet, voor een observante Jood is de Halakha die is vastgelegd in de Orale Torah net zo belangrijk. En tegelijkertijd wil u hier tegenover anderen zitten pontificeren dat u het allemaal wel beter weet. Met jou zet ik de discussie over dit onderwerp stop. Je weigert je neer te leggen bij een realiteit die niet beantwoordt aan het door jou gekoesterde negatieve beeld van het Judaïsme.
![]() |
![]() |
#289 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wetenschappelijk bewezen, dat moslims vaak staan te rochelen. Dat is inderdaad een gewoonte van vele moslims, het is een teken van beleefdheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#292 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 22 juli 2012 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag is evenwel in welke mate men dan nog waarde hecht aan die bijbelboeken als uitdrukking van Gods wil. In deze weten wij als christenen dat dit alles voortkwam "met het oog op de hardheid uwer harten", zoals Jezus aangaf. Met de volheid van de Openbaring door Hem kunnen we deze bijbelboeken juist plaatsen, maar het jodendom verwerpt deze vervolmaking van de Wet in Jezus de Messias. Bijgevolg heeft het Oosten wel een terecht punt, dat de joden - en in hun kielzog u als judaïserende niet-jood - blijkbaar wat aan het rotzooien gaan met de bijbel. Op eigen initiatief. Vandaar dat hier weer eenzelfde oordeel naar voorkomt als eerder: het huidige jodendom is niet langer het oorspronkelijke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik probeer nu al een tijdje te begrijpen welke islam stroming we nu kunnen bestempelen als 'de juiste' en die niet voldoet aan onze foute vooroordelen die we blijkbaar hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ahmadiyya misschien. In het verleden heb ik interessante en vrij open contacten met die mensen gehad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het persoonlijk nog wel op met de noord afrikaanse berbers maar die hebben eerder een allegaartje van gebruiken en zijn nu quasi volledig soenitisch geïslamiseerd, veel marokkanen hebben berberse voorouders, ze zouden beter daar eens hun roots zoeken in plaats van bij de islam die de berbers veroverd hebben tijdens de middeleeuwen. Laatst gewijzigd door BonBon : 22 juli 2012 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ahmadiyya worden evenwel toch toegelaten tot Mekka, wat dus toch een impliciete erkenning is van hun moslim-zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
|
![]() Ik mis eigenlijk toch veel zo zonder Godsdienst.
Hier hebben ze kraantjeswater of Spa, die heilig word als iemand er over wuift. Het neemt van mensen erfzonden (?) weg van pasgeborenen, die als enige fout eens, in een pamper gepist of gekakt hebben. In Israël heb je dan weer veel frustratie, want ze vinden het nodig met hun hoofd tegen een muur te bonzen. In Mekka zijn ze dan weer kwaad op een muur die langs een grote zwarte kist staat. Vraag me af wat die muur hen gedaan heeft, dat ze er de ganse dag met stenen tegen gooien. Maar ik geef toe, logica is niet mijn sterkste zijde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Al is die regel niet overal geldig blijkbaar want moslims worden ook dood gestenigd en veroordeeld voor afwijkende ideeën van de islam, het is een ingewikkeld gedoe. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#300 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |