![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wordt pas een probleem als deze zever in een bepaalde richting geduwd worden door de subsidies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat de OP betreft - de VRT moet afgeschaft worden en dat zeg ik al langer. Documentaires en dergelijke kopen ze van de BBC. Hun nieuwsdienst is elk jaar minder waard en minder een weerspiegeling van de waarheid - en dat samen met educatieve kinderprogrammas zou eigenlijk de enige rechtvaardiging kunnen zijn voor de subsidies die ze ontvangen. Maar ze falen op beide vlakken, ook omdat ze de Famillie-Thuis strijd en dergelijke aangaan.
Een openbare zender dient net dat wat de commerciele zenders niet doen, te deon - nieuws, debat, duiding en educatie vallen daaronder - helaas is dat voor de gepolitiseerde, van bovenuit en bovenaf, VRT geen haalbare kaart. Privatiseren die handel - want het is een handel.
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op zich heb je gelijk, maar die mensen zijn (niet zo) toevallig de meerderheid in dit land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat het misschien 3% is of zo. De rest haalt zijn informatie bij de Vlaamse zenders. VTM/2Be maakt weliswaar nieuws, maar het is nogal veel op sensatie gericht. VT4/VijfTV vindt nieuws maken te duur. Dan heb je nog een rist commerciële zenders die zich niet met nieuws en duiding bezig houden. En KanaalZ en ActuaTV. Ook daar kun je niet zeggen dat dit veelbekeken zenders zijn bij de massa. Je kunt dan wel vinden dat 97% van de mensen dom is, maar met die overblijvende 3% ga je geen revolutie ontketenen. Het probleem van de VRT is niet alleen dat ze propaganda vermommen als informatie, dat ze buitenlandse reportages zo sterk inknippen om de waarheid te verdraaien, maar ook dat als je die omroep wegneemt er niet echt een vervanging is. Wat die propaganda betreft, onlangs mooi staaltje gezien. Eerst zag ik een reportage in Terzake, met als thema het Europees belastinggeld dat omgeleid werd en bij de maffia terechtkwam. Toevallig onlangs het origineel van "Questions �* la Une" (RTBf) gezien (als dat al het origineel was. De reportage was 3 keer zo lang als het VRT verhaaltje. Het verhaal daar begon in Wallonië, hoe daar het Europees belastinggeld slecht besteed werd, dat mochten we niet weten van de VRT, want slecht nieuws over Wallonië mag niet... Daarna een Spaans hotel dat onterecht subsidies ving, en binnen een paar jaar toch zou moeten afgebroken worden vanwege schendingen van de bouwvoorschriften. En tot slot dan het deel over de maffia en die autosnelweg. Wat is het resultaat van al dat knippen ? Op de RTBf kreeg je een gevoel van "waar gaat ons Europees belastinggeld naartoe ?". Bij de VRT was het negatieve gevoel volkomen gekanaliseerd naar de maffia. Het is dagelijkse kost bij de VRT : men kaart graag misbruiken aan in het buitenland en doet dan alsof dat hier allemaal niet gebeurt, zoals bij die herverpakte reportage (Koppen XL, Questions �* La Une, ...)over Franse restaurants die massaal diepvriesproducten inkopen en eigenlijk niets vers koken. Bij ons werd dat ook aangekondigd met "Let op als u een Frans restaurant binnenstapt", alsof enkel Fransen dit durven. Helemaal op het einde kwam dan nog een voorzichtig zinnetje "maar misschien gebeurt dit ook bij ons, misschien moeten we dat te gelegener tijd eens uitzoeken". Yeah right, hebben we daar een openbare omroep voor nodig ? Om anderen het werk te laten doen, en zelf niets te onderzoeken...
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De verkiezingen van 2010. Wie herinnert er nog Linda De Win in haar blauwe jurk? De constante onderbreking van De Wever bij interviews? Het meer aan het woord laten van de een dan van de ander? De dingen die ze daar gehanteerd hebben was serieus de grenzen gaan aftasten van het kiesvolk. De Zevende Dag is dan ook een zodanig triestig programma dat je er van moet lachen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is ook typerend dat nagenoeg iedere kritiek op het systeem weggewuifd wordt met de klassieke dooddoeners tegen een splitsing. Misschien moet de strategie van de Vlamingen er uiteindelijk toch maar in bestaan om te proberen de macht over te nemen binnen België?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Fijn te zien dat steeds meer mensen de ogen en oren opentrekken (of sluiten!) voor de Vorte Radio en Televisie.
Ik dacht echt dat de mensen in opstand zouden komen bij de heruitzendingen van de kampioenen.. Maar daarvoor zitten er te veel in Mikonos en Benidorm op het blote-tetten-strand. Dwaas Vlaanderen is gerold en levend ingebetoneerd met vuile, onderopse akkoordjes. Doch niemand roert zich, omdat de mojito's @ €78 per rondje ergens in de stank van die rotte Noordzee lonken. De Kampioeeeene, de kampioeeeeene, Kaakslagvlaanderen is plezant! GOAAAAL! |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Ik krijg toch echt de indruk dat meer en meer mensen, ook van wie ik pertinent zeker ben dat ze vroeger bijv. enkel naar de VTM keken, nu toch meer en meer beginnen te zappen naar verschillende zenders om te zien of ze niet meer en/of andere informatie, over wat zij belangrijk vinden, kunnen krijgen. Er zijn natuurlijk altijd nog mensen die aan 'hun' zender vasthouden, maar ik zie toch (enfin, in mijn omgeving) dat dat serieus aan het minderen is. En met internet wordt niet veel meer voor waar aanvaard omdat 'de TV het gezegd heeft'....
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Trouwens: de VTM is geen haar beter, misschien zelfs veel slechter. Rotzooi, godverdomme, overal rotzooi...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hallo, je vergeet het fascisme en het nazisme te vermelden.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik was er eigenlijk oprecht verbaasd over.
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Ik kijk nog liever naar een ouwe toilet waar er een hondendrol inzit die overgoten is door kersensap die een maand in de zon heeft gestaan dan naar die vuilbakzender.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
De tijd die aan N-VA verspild word ligt er vingerdik op. Andere zenders kan ik niet beoordelen, ik hang geen ganse dagen voor TV. Ik weet wel dat er veel zenders zijn waar de reclame soms onderbroken word door een ander programma en dan vind ik dat programma geweldig storend in die heerlijke reclame. Verheug me ook altijd als er eindelijk nog eens een toekomst voorspeller opduikt voor enkele uren. Ze brengen aardig wat bij aan het culturele en kennis vermogen van een volk. Verder vind ik dat alle BBC zenders ook door Telenet van het net dienen gehaald te worden ten voordele van nog wat meer commerciële zenders. Voor een reclame verslaafde zoals ik, kunnen ze nog een puntje zuigen aan Amerikaanse zenders. Hier misbruiken ze een klein deel van de reclame tijd dan nog, om zo nu en dan een interessante buitenlandse documentaire uit te zenden. Die durven! Een echte schande! Zoek nog enkele andere reclame verslaafden om een politieke partij op te richten die gewone programma's verbied. Had gedacht aan de naam NVA, (Niet Voor Analfabeten). Maar die naam schijnt al te bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |