Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2012, 20:52   #61
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U moet echt naïef om te denken dat de VRT zal verdwijnen. VRT heeft zijn recht van bestaan net als alle TV-zenders van de wereld. Bevalt de VRT u niet, zijn er genoeg andere TV-zenders die u wel zullen bevallen.
Ik betaal belastinggeld, om hiermee een democratie te ondersteunen. Niet om een media-dictatuur te steunen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 20:53   #62
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote=Dirk A;6236461]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Tja, de kat bij de melk zetten.
Ik ben er 200% van overtuigd dat de hemeltergende ondemocratische toestand van onze openbare omroep echt geen toeval is hoor...
Oud 22 juli 2012, 21:01   #63
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Ik betaal belastinggeld, om hiermee een democratie te ondersteunen. Niet om een media-dictatuur te steunen.
Media-dictatuur, met waar voor een onzin komt u nu?
Vlaams-Nationalisten kunnen tevreden : de VRT heeft een uitzending die "Vlaanderen Muziekland" heet. U ziet het, ze hebben dit niet "België Muziekland" genoemd.

Laatst gewijzigd door Everytime : 22 juli 2012 om 21:03.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 21:04   #64
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij stippelen ze hun desinformatie van te voren uit.

Ik post wel eens op het forum van de VRT.

De volgende berichten zijn geweigerd door de VRT:

Deze quotes worden dan gewoon niet gepost, zonder ook maar enige feedback .

In beide gevallen is dit ook uit het gewone nieuws geweerd. Het besparingsplan van de grootste partij in Vlaanderen in februari, is nooit gebracht door de VRT (plan van Groen was wel in het nieuws opgenomen) De overstappen van VB'ers naar Open-VLD is ook geweerd (is ook niet verschenen in De Ochtend)
Dit is niet alleen een strategie van de VRT, maar moet ook - op de een of andere manier - als zodanig intern gecommuniceerd worden. Tenzij de persoon die beslist wat er op de website komt en wat er in het nieuws wordt gebracht, ook beslist wat er op het forum mag gepost worden. Dit laatste kan ik moeilijk geloven.
Van de selectie van de nieuws items tot de keuze van de VIPs in de spelletjes loopt een rode draad. Het is niet erg geloofwaardig dat al de zelfcensuur, politiek correcte duiding, mediatieke uitsluiting en geveinsde onwetendheid persoonlijke keuzes en oprispingen zijn van individuele journalisten en hun producers. Hier zit een systeem achter met duidelijke instructies. Dergelijke instructies zijn niet slechts mondeling. Of wie deze propagandamachine echt leidt en controleert ? Waar blijven de klokkenluiders ?

De eerste stap om dit politiek vehikel letterlijk te neutraliseren is inzicht te krijgen in haar methode en instructies. Alle ergernis en klachten moeten in deze context publiek gemaakt worden en de uitvoerders persoonlijk te schande gezet. In de stijl van : "Rode Lieve Verstraeten, partijkaart nr. 1***, vergat weer het wederwoord van Dhr. Xxx te vermelden." , "Blauwe Devadder mocht laatst weer gaan dineren met Verhofstadt en vond Euro Bonds ook een prima idee."

Zoals het mij ook ergerde dat Bourgeois het niet aandurfde de VRT aan te pakken zo versta ik niet de passiviteit van Bracke die toch moet weten wie-is-wie is.

Kunnen enkele echte N-VA-ers hierover ons bijlichten. Of vrezen zij als echte Vlaamse angsthazen het totale cordon mediatique ?
Oud 22 juli 2012, 21:08   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U moet echt naïef om te denken dat de VRT zal verdwijnen. VRT heeft zijn recht van bestaan net als alle TV-zenders van de wereld. Bevalt de VRT u niet, zijn er genoeg andere TV-zenders die u wel zullen bevallen.
Trololol
Oud 22 juli 2012, 21:08   #66
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Media-dictatuur, met waar voor een onzin komt u nu?
Vlaams-Nationalisten kunnen tevreden : de VRT heeft een uitzending die "Vlaanderen Muziekland" heet. U ziet het, ze hebben dit niet "België Muziekland" genoemd.
Iedereen is het er over eens dat de VRT niet objectief is. Het meest frappante is hoe ze het VB behandelen. Daar kan niemand naast kijken.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Oud 22 juli 2012, 21:13   #67
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen is het er over eens dat de VRT niet objectief is. Het meest frappante is hoe ze het VB behandelen. Daar kan niemand naast kijken.
Het Franse FN is ook anders behandeld door TF1, France 2, enz.............. dan de UMP, de PS, les Verts, enz....... Dat is niet nieuw, extreem-rechts blijft extreem-rechts.
Oud 22 juli 2012, 21:15   #68
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Het Franse FN is ook anders behandeld door TF1, France 2, enz.............. dan de UMP, de PS, les Verts, enz....... Dat is niet nieuw, extreem-rechts blijft extreem-rechts.
Voil�*, je geeft het dan toch uiteindelijk toe. Weg met de democratie.
Oud 22 juli 2012, 21:18   #69
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voil�*, je geeft het dan toch uiteindelijk toe. Weg met de democratie.
Nee, het is wel democratie. FN, VB, FPO in Oostenrijk bijvoorbeeld : dat blijven, wat mij betreft, gevaarlijke partijen. En blijkbaar ook voor de media.
Oud 22 juli 2012, 21:25   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, het is wel democratie. FN, VB, FPO in Oostenrijk bijvoorbeeld : dat blijven, wat mij betreft, gevaarlijke partijen. En blijkbaar ook voor de media.
Wat voor gevaarlijks hebben die mensen dan uitgehaald?
Oud 22 juli 2012, 21:29   #71
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Wat de klassieke partijen eigenlijk doen is het volgende. Je bent verplicht om te gaan stemmen. Indien je niet gaat stemmen, krijg je een boete. Maar je mag niet stemmen op N-VA, LDD en VB. Ze staan wel op het stemformulier, maar hun standpunten mogen niet aan bod komen op het belangrijkste media-forum. Verder heeft de eerste minister van België opgeroepen, dat ze ook niet mogen meedoen met de volgende federale regering. En dat noem jij democratie.
Oud 22 juli 2012, 21:34   #72
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat de klassieke partijen eigenlijk doen is het volgende. Je bent verplicht om te gaan stemmen. Indien je niet gaat stemmen, krijg je een boete. Maar je mag niet stemmen op N-VA, LDD en VB. Ze staan wel op het stemformulier, maar hun standpunten mogen niet aan bod komen op het belangrijkste media-forum. Verder heeft de eerste minister van België opgeroepen, dat ze ook niet mogen meedoen met de volgende federale regering. En dat noem jij democratie.
Ze komen wel aan bod en vooral de voornaamste boodschap van die drie partijen, namelijk de splitsing van België. Ik zal u niets leren als ik u zeg dat de RTBF en de VRT hetzelfde adres hebben. Ze delen wel hetzelfde gebouw................. maar werken nooit samen.
Oud 22 juli 2012, 21:39   #73
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Ze komen wel aan bod en vooral de voornaamste boodschap van die drie partijen, namelijk de splitsing van België. Ik zal u niets leren als ik u zeg dat de RTBF en de VRT hetzelfde adres hebben. Ze delen wel hetzelfde gebouw................. maar werken nooit samen.
De desinformatie werkt blijkbaar, want N-VA heeft confederalisme op de agenda staan. Ze komen vooral aan bod in het prime-time nieuws als het negatief is. Zelfs als het een bagatel is, zoals een mail met een hoog cynisme-gehalte, dan spenderen ze er uren aan uitzendtijd aan.
Oud 22 juli 2012, 21:40   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat voor gevaarlijks hebben die mensen dan uitgehaald?
Heb je dan helemaal niets? Zelfs geen domme uitvluchten?
Oud 22 juli 2012, 21:47   #75
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zegt het nog maar eens! Psssttt, jij noch je vriendjes zijn de hele wereld!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 21:47   #76
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Neutraliseren.... afschaffen..... splitsen....

Hebt u nog andere wonderbaarlijke invallen ?

Vereniging van de Noordelijke en Zuidelijke Nederlanden ?
De 17 Provinciën.

Jij vroeg er naar...dus krijg je het deksel op de neus.
Precies wat masochistisch ingesteld ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 22 juli 2012 om 21:48.
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 22:51   #77
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het is en blijft democratie, zelfs al is het populistisch. Trouwens voor de even populistische, doch in dit geval extreem-linkse pvda, heeft men dan wel een zekere sympathie.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 22:55   #78
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Ik wil al la Cools op formol zetten! :lol

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 06:00   #79
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Ik kijk nog liever naar een ouwe toilet waar er een hondendrol inzit die overgoten is door kersensap die een maand in de zon heeft gestaan dan naar die vuilbakzender.
(100% OFF-topic) Ik hadda vroeger wanneer paus op TVkwam n, (nu nog)
en wijMOESTEN elke keeer meekijken , zoals urbi & orbi

(BACK-topic)
Citaat:
U moet echt naïef om te denken dat de VRT zal verdwijnen. VRT heeft zijn recht van bestaan net als alle TV-zenders van de wereld.
Aldie zendres moeten inderdaaad nie verdwijnen ,
want hebbben allenhun kijkpubliek , dus ....
Citaat:
Bevalt de VRT u niet, zijn er genoeg andere TV-zenders die u wel zullen bevallen.
http://www.lyngsat.com/europe.html
http://www.lyngsat.com/atlantic.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Hoeveel procent van de TV kijkende bevolking zou regelmatig BBC, Arte, Nederlandse, Duitse of Franse zenders kijken ?
No cable , no DVB-T (+ no teletenne) , no Belgacom TV , no Mobistar TV , no TVV , no telesat casa CM
Wegens geeen interesse !!!!
Nieuws lees k via online-media & filesforum.politics.be

Ikkijk nog weinig tv
TV kijken: casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2012, 06:28   #80
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ik wist niet wat een slazwierder was totdat iemand dit gisteren aan mij uitlegde.

Echt? Ik zou denken dat het niet zo ingewikkeld is om de betekenis van dat woord te achterhalen... Jij komt niet vaak in de keuken zeker?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be