![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch even nuanceren. Zoals u het hierboven staat, lijkt het erop alsof wij, onderwijzend personeel, recht zouden hebben op "gratis openbaar vervoer". Dat is niet het geval. Wij hebben slechts recht op terugbetaling van de gemaakte kosten als we voor het OV kiezen als woon-werkverkeer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
3 is onzin, daar een leraar die zijn werk ernstig neemt zeker nog tien uur bijkomend werk per week heeft. En eigenlijk is dat maar een minimum. Naast mijn 24 uur als onderwijzer heb ik trouwens ook nog allerlei vergaderingen. Mij hoor je niet klagen, maar het plaatje "je moet maar een twintigtal uur werken" is gewoonweg onjuist. 5 klopt al evenmin, want wie om vier uur stopt, is niet om vier uur al bij de school van je kroost. 13 bereik je maar als je vastbenoemd bent. Sommige leraren leven jarenlang van de ene interim naar de andere. Soms niet echt om naar uit te zien, hoor. 14 is onzin, maar leraren in avondschool officieel ingeschreven moeten worden. Ook verzekeringsagenten kunnen niet werken zonder officiële toelating met alle nodige implicaties voor de belastingen. Als reisleider kan men al lang niet meer zoveel 'foefelen' als voorheen. Tegenwoordig werken belastingsdiensten vrij methodisch, waarbij ze vertrekken van boekhouding en boekingsplanning van de reisbureaus. Op die manier halen ze feilloos de verschillende reisleiders. 15 prietpraat. In onze school woont welgeteld slechts één onderwijzer op wandelafstand. De meeste komen per auto, een drietal met de trein en de rest met de fiets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, als het onderwijs dan schijnbaar toch dat beloofde land is, dan zou ik zeggen: kom af! Alleen stel ik jaar na jaar vast dat de instroom van mannelijke collega's afneemt en dat heel velen na enige tijd afhaken om hun heil in de private sector te zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En kan men niet stellen dat de oude garde hun privileges hierdoor in stand houdt? Na ons de zondvloed voor de übermensch? Wist U dat U 10 jaar minder werkt dan een mens uit de privé maar dat uw pensioen gemiddeld het dubbele bedraagt? Is dat ethisch te verantwoorden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Spanje ziet zich in ieder geval gedwongen dringend orde op zaken te stellen, aangezien er in oktober voor een aanzienlijk bedrag aan schulden moet worden afgelost. Volgens de Spaanse krant El Economista gaat het om 28 miljard euro. Tegen een rente van boven de 6 en 7 procent wordt dat voor Spanje een hopeloze zaak. Spanje ziet zich in ieder geval gedwongen dringend orde op zaken te stellen, aangezien er in oktober voor een aanzienlijk bedrag aan schulden moet worden afgelost. Volgens de Spaanse krant El Economista gaat het om 28 miljard euro. Tegen een rente van boven de 6 en 7 procent wordt dat voor Spanje een hopeloze zaak. Volgens Alessandro Giansanti, strateeg bij ING Bank, mag er in september of oktober een bail-out voor Spanje worden verwacht. (Reuters/BO) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oude garde? Privileges? Welke 'privileges' hebben wij dan wel? Ik zie er geen, hoor. En waaruit blijkt dat wij als onderwijzers tien jaar minder moeten werken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U heeft 3,5 maanden BETAALD verlof en wij in de privé 20 werkdagen. U heeft dus, ik tel de woensdagnamiddagen niet mee en ook uw halftijdsuurrooster tov de prive tel ik niet mee, 2,5 maanden meer verlof. 2,5m X 45 jaar is 112,5 maanden of te wel 10 jaar! Uw bijdragen zijn fictief maw U heeft niets bijgedragen voor de sociale zekerheid of pensioen. Trouwens, een lesuur bedraagt slechts 50 min en geen uur. Men moet jullie dwingen om effectief 38uur op school te zijn per week. Dan kunnen jullie vergaderen, lessen voorbereiden, verbeteren, etc. En 20 dagen verlof per jaar. Laatst gewijzigd door demonen : 24 juli 2012 om 23:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Wanneer mensen niet langer iets over hebben voor de opleiding van de kinderen van hun samenleving, is deze gedoemd om te falen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enorme werkdruk, vaak te weinig middelen, en heel ondankbaar werk. Het geldt overal hoor, ook bij leerkrachten en lager medisch personeel: als je pindanoten betaalt, krijg je apen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zouden we 38 uur op school moeten zijn? Als onderwijzer bereid ik inderdaad flink wat op school voor, maar net zo goed kan ik thuis eraan werken als dat beter past bij het doen en laten van mijn gezin. In onze job staat er geen beperking op de uren: de meesten van ons doen veel meer dan louter een twintigtal uren. Nog eens: uw twintig dagen kloppen niet, beste vriend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Sommige mensen bereiden liever thuis in alle rust lessen voor, in plaats van dit op school te doen. Maar dat gaat niet in de hoofden van de afgunstige gastjes.
Gewoon kapotbelasten, die handel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn onmiddellijke omgeving heb ik er ook een paar van dergelijke kalibers lopen: afgunstig en jaloers waarbij ze voortdurend de mond vol hebben van "twee maanden vakantie" en "maar twintig uur werken"... Ik antwoord steeds: "Als het toch het aards paradijs is, waarom kom je geen lesgeven? Genoeg openstaande betrekkingen in technische instituten e.d." Dan zwijgen ze (voor een tijdje).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je even bekijkt hoeveel belasting er betaald wordt, dan komt wat je zegt nogal ongeloofwaardig over.
![]() |
![]() |