![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Banneling
|
Meer en betere privé scholen leidt onvermijdelijk tot slechtere publieke scholen.
Zullen onze hogeropgeleiden er echt beter van worden ? Ik denk het niet. (In Amerika bvb zie je dat eigenlijk niet, je ziet daar instroom van elders opgeleiden en de mogelijkheid van kapitaliseren op niet altijd even kosjere wijze wat wel de indruk geeft dat de hoog opgeleiden daar beter zijn.) Zal het ook niet leiden tot een slechter opgeleide lager opgeleiden ? Ik vrees van wel. Ons onderwijssysteem is verre van perfect maar ik betwijfel of het in een meer geprivatiseerd systeem veel beter gaat zijn. Mensen met echte capaciteiten vinden overal hun weg. Mensen die het moeilijker hebben veel minder. Mensen met geld en zonder echte capaciteiten gaan zich in zo'n privé systeem uiteraard wel kunnen inkopen en aan connecties en informatie en leren van omgeving geraken waar ze in een publieke omgeving nooit waren aan geraakt. Ik zie dat systeem van meer privéonderwijs met lede ogen aan, het leidt tot een soort klassenscheiding. Scholen die zich naar één religie of levensbeschouwing richten daar gruwel ik al helemaal van. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 26 juli 2012 om 14:00. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De meeste schoollopers zitten in een héél eng groepje van quasi gelijk intellectueel niveau en gelijke sociale klasse. Vaak doen ze maar echt sociaal contact op in naschoolse activiteiten (sport, muziek, uitgaan, tekenles,....) Sociale interactie is trouwens zwaar overschat in het algemeen.
|
|
|
|
|
#44 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dit schooltje kan geen erkende diploma's afleveren vermits het onder 'thuisonderwijs' valt.
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ach man, de mens heeft het miljoenen jaren zonder "sexuele voorlichting" op school kunnen stellen, en ze is ondanks dat nooit uitgestorven. De enige bedoeling van "sexuele voorlichting" op school is kinderen indoctrineren om ze massaal de producten van de farmaceutische en rubberindustrie te laten kopen. Nauwelijks verdekte commerciële reclame in feite.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Respect, fonne, echt waar. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
In DS staat dat de 'school' onder het 'thuisonderwijs' zal vallen. Dat betekent, dacht ik, dat de leerlingen via de centrale examencommissie moeten passeren als ze een erkend diploma willen (en dat er nauwelijks controle zal zijn op deze ultrakatholieke madrassa). Ik kan me vergissen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Geert C : 26 juli 2012 om 14:25. |
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#50 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Europees Commissaris
|
Ze leveren een opleiding af, waarna er een diploma kan gehaald worden bij de examencommissie. Indien de school de eindtermen niet behaalt, zullen de kinderen niet slagen.
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 26 juli 2012 om 14:40. |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ja, maar ik denk niet dat ik dat op school geleerd heb. Dat geldt trouwens voor de meeste prettige dingen in het leven, die leer je nu eenmaal niet op school.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vandaag doen ze hetzelfde met sex, drugs and rock&roll. Maar kinderen zijn op hun achtiende nog nooit zo dom geweest als vandaag. Nog een geluk dat men de maturiteitstesten op het einde van het middelbaar afgeschaft heeft, er zou niemand meer in slagen.
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat doet jou geloven dat een overheid een superieur orgaan zou zijn dat onderwijs moet controleren?
|
|
|
|
|
#57 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|