![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#18281 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die laksheid is een extra stimulatie voor would-be daders om wandaden te plegen. Niemand houdt hen tegen en als ze gepakt worden, zijn ze na een uurtje weer vrij.
|
|
|
|
#18282 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Arm België
|
|
|
|
#18283 |
|
Banneling
|
Ik kan dit bijna niet geloven. Nu ja, Luik ... ik denk dat er in dat stadsbestuur traditiegetrouw een halve maffia zit, net zoals in Charlerloi.
|
|
|
|
|
|
#18284 | |
|
Parlementslid
|
Gewoon ter info. Denk niet dat dit hier ooit heeft gestaan. Is een oude tekst, maar nog altijd actueel.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18285 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat is indd zeer spijtig dat de vragen er niet bijstaan. Dit is de zienswijze van iemand die nauw met deze mensen in contact is getreden of treedt. Om eerlijk te zijn, als er verkiezingen zijn komen ze zelfs niet eens aan mijn deur. Nooit. Hoe zou dat nu toch komen? Bij vele autochtonen komt er niemand langs in volle verkiezingscampagne. Ik heb ook een lange lijst van vragen en verzuchtingen. Waar zitten die allochtonen dan over te klagen? |
|
|
|
|
|
|
#18286 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#18287 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Ik vraag me ook af of je wel Antwerpenaar kunt zijn als je jezelf profileert als aparte gemeenschap. Daarmee geef je aan dat je niet bij de andere hoort te zijn. Men probeert een beetje de rollen om te draaien, door te zeggen dat de politici verantwoordelijk zijn voor de de stereotype van de allochtoon. Laatst gewijzigd door Yous : 25 juli 2012 om 13:15. |
|
|
|
|
|
|
#18288 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is prima, wanneer dit resultaatgebonden beoordeeld wordt en niet onder politieke aansturing valt, ook niet van integratiediensten! |
|
|
|
|
|
|
#18289 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Gaan praten met groepen... dan denk ik aan blinden of mindervaliden die dan zaken kunnen ter sprake brengen om de toegankelijkheid van gebouwen en openbare wegen beter te maken (bijvoorbeeld). Moet elke belg die zich in een ander land vestigt ook diezelfde aandacht krijgen? |
|
|
|
|
|
|
#18290 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18291 |
|
Parlementslid
|
Idd... Dat is trouwens een woord dat ik te weinig lees hier. Met intergratie hou je jezelf alleen maar voor de gek.
|
|
|
|
|
|
#18292 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-nb
Citaat:
Sommigen menen dan dat dat ook in ons voordeel speelt omdat zelfs een hond de hand niet bijt die hem eten geeft! Dus maar als uitvalbasis blijven dienen voor aanslagen in het andere land! En zo komt ons landje nog eens in het nieuws! |
|
|
|
|
|
|
#18293 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Tenzij "integratie" betekent dat sommigen nu weten dat ze 30,40,50 keren kunnen opgepakt worden en toch weer kunnen gaan lopen tot hun volgende heldendaad. Dat is ook een vorm van "zich aanpassen aan de gewoontes van het land"! |
|
|
|
|
|
|
#18294 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die mensne krijgen aandacht, omdat het bewoners in wijken zijn, en hen betrekken vele problemen kan voorkomen of tijdig signaleren.Vooral samenwerking lokale diensten en burgers brengt op wat leefbaarheid betreft maar dan niet onder politieke aansturing, dat is altijd de ramp. |
|
|
|
|
|
|
#18295 |
|
Lokaal Raadslid
|
|
|
|
|
|
|
#18296 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18297 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Gisteren werd mijn moeder (72j) overvallen in Middelkerke.
Ze stapte van de bus en op weg naar huis 400 m verder, werd ze bij de keel gegrepen door een kerel die uit een wagen stapte, en met zijn andere hand, snakte hij haar halssnoer af, sprong terug de auto in en was verdwenen. Mijn moeder was nochtans in gezelschap van twee andere dames van haar leeftijd. De politie wordt opgebeld en komt. Meer dan twee uur schrijfwerk en dan de boodschap dat zelfs "als we hem zouden kunnen pakken, is hij waarschijnlijk morgen al weer vrij...." Gelukkig heeft mijn moeder geen lichamelijke verwondingen. Maar ze is wel serieus van slag uiteraard. Ze was eventjes bang om vermoord te worden, zegt ze. Ik ga straks eens kijken hoe het vandaag met haar is. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 27 juli 2012 om 07:46. |
|
|
|
|
|
#18298 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
En wie die wil opdelen (via exclusieve scholen bijvoorbeeld) is een vijand van de stad en zijn inwoners?
|
|
|
|
#18299 |
|
Lokaal Raadslid
|
Wie zich niet wil assimileren staat buiten deze gemeenschap (assimileren! niet integreren).
|
|
|
|
|
|
#18300 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En het commentaar van de politie, ja dat kennen we intussen maar al te goed. Tja, hoe kunnen ze verlangen dat met deze opeenvolging van grote en kleine feiten die ook hoe langer hoe minder een "ver-van-mijn-bed-show" zijn, mensen vriendelijk, geduldig en tolerant blijven tegenover ... (vul maar in).
|
|