Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2012, 09:35   #18281
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Weer iemand die zich verrijkt voelt:

Vrouw met geweld beroofd van telefoon

Signalement dader
Een lichtgetinte man van 20 tot 25 jaar oud, mogelijk van Noord-Afrikaanse afkomst.

Misschien nog wel het ergste aan het verhaal is dat er een aantal getuigen aanwezig was die het gewoon nalieten om in te grijpen en die overvaller helemaal de vernieling in the trappen.
Inderdaad, onbegrijpelijk dat niemand die vrouw probeerde te helpen.
Die laksheid is een extra stimulatie voor would-be daders om wandaden te plegen. Niemand houdt hen tegen en als ze gepakt worden, zijn ze na een uurtje weer vrij.
Oud 24 juli 2012, 09:37   #18282
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en hiervan kunnen we dan weer allemaal bijleren:

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120724_011

Ik ga nu even bedenken wat ik ga bedenken... heu... een tuinonderhoudmachine!
Wij maar belastingen betalen ... ach, waarom ook niet, iemand moet toch terroristen aan wapens helpen
Arm België
Oud 24 juli 2012, 12:02   #18283
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Er staat niet bij wanneer hij dat geld heeft gekregen. Was dat na de reeks overvallen en verkrachtingen die hij op zijn kerfstok heeft?

Maar ik vermoed het ergste.

Overheidsgesubsidieerde criminaliteit
Ik kan dit bijna niet geloven. Nu ja, Luik ... ik denk dat er in dat stadsbestuur traditiegetrouw een halve maffia zit, net zoals in Charlerloi.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 16:39   #18284
F.B.
Parlementslid

Standaard

Gewoon ter info. Denk niet dat dit hier ooit heeft gestaan. Is een oude tekst, maar nog altijd actueel.

Citaat:
“Allochtonen” als kiesvee

24 / 10 / 2011

Op 16 en 17 oktober 2011 publiceerde Gazet van Antwerpen (GvA) de resultaten van een door de krant uitgevoerde ‘exclusieve enquête’. Volgens GvA zou sp.a in Antwerpen - bij de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar - op de massale steun van de ‘allochtonen’ kunnen rekenen en zou Patrick Janssens voor deze bevolkingsgroep nog steeds de favoriete burgemeester zijn. De ‘echte Antwerpenaar’ daarentegen zou Bart De Wever als burgemeester verkiezen, en zou N-VA stemmen. Sfeermakerij of een blauwdruk van het politieke strijdperk in Antwerpen?!
Enkele jaren geleden werd ik gevraagd als adviseur voor het kabinet van ontwikkelingssamenwerking van de stad Antwerpen. De betrokken schepen (sp.a) vroeg me of ik zin had om, naast mijn officiële functie, ook het integratiebeleid van de stad Antwerpen onder de loep te houden, iets waarin ik maar al te graag mijn tanden wou zetten. Na bijna 2 decennia als veldwerker en coördinator actief in ontwikkelingssamenwerking en dan vooral in moslimlanden, was dit een buitenkans. Zoals in vele grootsteden kampt ook Antwerpen met een influx van legale en illegale (im)migranten en asielzoekers, en is er ook in Antwerpen een enorm probleem met integratie, resulterend in gettovorming. Bevolkingsgroepen leven naast mekaar in plaats van met elkaar, ‘multiculturalisme’ blijkt een (mislukte) politieke slogan.
Probleem was echter dat ik zero informatie kreeg van het kabinet in Antwerpen over bijvoorbeeld probleembuurten, omdat dergelijke informatie ‘gevaarlijk’ bleek en ‘in de kaart van de oppositie kon spelen’. ‘Ik zou de problemen wel leren kennen tijdens mijn werk’ werd me gezegd. Ik voelde me als een arts die een diagnose moest stellen, maar niet aan de patiënt mocht vragen waar het pijn deed. Het politieke belang – vooral voor sp.a - van de immigrant, asielzoeker en ‘allochtoon’ werd me al vlug duidelijk.
Pamperen van de ‘allochtone kiezer’
Het resultaat van mijn talloze (urenlange) meetings met allochtonen (meestal van Marokkaanse origine) was op zijn zachtst uitgedrukt ‘openbarend’. Of moet ik schrijven ‘ontstellend’. Volgens wat ik op het kabinet had vernomen, had de stad Antwerpen, ondanks jaren van integratiebeleid, ‘geen betrouwbare contactpersonen onder de ‘allochtonen’. Vreemd genoeg hoorde ik diezelfde klacht van mijn Marokkaanse tafelgenoten tijdens mijn meestal nachtelijke meetings in het zoveelste theehuis of visrestaurant in en rond de beruchte Turnhoutsebaan in Borgerhout. ‘Er is niemand die naar ons wil luisteren’, werd me gezegd, ‘met wie moeten we praten, onze vragen worden niet eens au sérieux genomen’. De ontmoediging bleek werkelijk enorm groot, waar ik ook kwam. ‘Telkens er verkiezingen zijn worden we gepamperd door de verschillende politieke partijen, vooral de sp.a weet ons te vinden’, merkte de voorzitter van een belangrijke Marokkaanse vzw op, ‘dat beseffen we maar al te goed, maar telkens de verkiezingen voorbij zijn, laten ze ons vallen als een baksteen want dan zijn we niet belangrijk meer!’.
Bewijs daarvan is dat Patrick Janssens, ondanks het feit dat sp.a de vorige lokale verkiezingen van 2006 heeft gewonnen omwille van o.a. de immense inzet van de ‘allochtone gemeenschap’ (waaraan hij, zonder discussie, zijn Antwerpse burgemeestersjerp heeft te danken), nooit iemand van allochtone afkomst tot schepen heeft benoemd. Misschien was het vertrouwen in de allochtone kiezer dan toch niet zo groot voor de burgemeester…?!
‘Echte allochtoon’ of ‘echte Antwerpenaar’?
Goedgelovige ‘allochtonen’ misbruiken als ‘kiesvee’ om hen nadien te dumpen, is platvloers en toont een totaal gebrek aan inzicht en respect. Het trieste van de zaak is dat niet enkel sp.a zich schuldig maakt aan dergelijke laag-bij-de-grondse praktijken; voor de meeste Belgische politieke partijen kan de stem van een ‘allochtoon’ immers doorslaggevend zijn. Zelfs voor Vlaams Belang (meer dan 1 op 10 van de allochtonen in Antwerpen zou op het VB stemmen).
Maar het moet nu eens duidelijk gesteld worden dat ‘de allochtoon’ in Antwerpen, zich niet Marokkaan of Turk of Bengaal voelt, maar ‘Antwerpenaar’ en ook zo aangesproken en benaderd wil worden. Deze mensen wensen het slechte imago van ‘allochtoon’ niet een leven lang als brandmerk duidelijk zichtbaar mee te dragen.
Je kunt niet van deze bevolkingsgroep eisen dat ze zich inburgeren wanneer je – als politieker – met stereotypes blijft schermen, en hen blijft betuttelen omdat ze ‘anders’ (divers) zouden zijn. Je kan niet eisen dat deze mensen integreren wanneer je tegelijkertijd een politiek voert van ‘diversiteit’ en vraagt aan de mensen om ‘anders te zijn’ omdat dit ‘hun recht is’. Toelaten dat een stel gestoorde religieuze extremisten recht spreken volgens de sharia (Islam recht) in Antwerpen, in plaats van het gebruik van het Belgische rechtssysteem aan te moedigen, is kortzichtig en oerdom en heeft op termijn een averechts effect. Zoiets gaat sp.a in Antwerpen misschien enkele stemmen opbrengen (binnen een bepaalde groep), maar gaat hen geen verkiezingsoverwinning opleveren. Integendeel.
Is het misschien al eens in het hoofd van de huidige Antwerpse beleidmakers opgekomen dat de ‘allochtonen’ niet ‘anders’ willen zijn? Ook het overgrote deel van deze mensen eisen o.a. goed onderwijs voor hun kinderen en zijn de concentratiescholen beu, net zoals ze de stijgende onveiligheid zat zijn in de wijken waar ze wonen en urgent aan het stadsbestuur vragen om daadwerkelijk op te treden tegen wat de overheid uit gemakzucht ‘kleine criminaliteit’ noemt (zoals de recente rellen tussen ‘allochtone’ buurtbewoners en ‘allochtone’ drugdealers in Borgerhout hebben bewezen). Een behoorlijk aantal ‘allochtonen’, die het zich kunnen veroorloven, verhuizen naar randgemeenten zoals Brasschaat, waar het beter wonen is en waar ze zich meer op hun gemak voelen omdat ze de kans krijgen om te integreren.
Ik heb met een Marokkaanse organisatie gesproken die een voorstel had gestuurd naar het Antwerps stadsbestuur om als bemiddelaar op te treden tussen ouders, leerlingen en het schoolbestuur in geval er problemen zouden zijn met jongeren op een bepaalde school (zoals geweld of absenteïsme). ‘We hebben echter nooit een antwoord gekregen van de betrokken schepen’, zei de woordvoerder van de organisatie. Het is alsof de overheid de problemen niet wenst aan te pakken en de ‘allochtoon’ gewoon ‘links’ laat liggen, tot de tijd rijp is.
Stemmen uit puur opportunisme
De reden echter waarom de ‘Antwerpse allochtonen’ sp.a blijven stemmen is - volgens mijn Marokkaanse vrienden - niet uit ‘onvoorwaardelijke liefde voor de partij’, maar gewoon uit puur opportunisme, omdat er geen betere alternatieven zijn. Het immigratiebeleid zal niet positief wijzigen in het voordeel van een (illegale) immigrant, allochtoon of asielzoeker indien iemand met het postuur van Bart De Wever zich warmpjes nestelt op de burgemeesterzetel in Antwerpen. Begrijpelijkerwijze willen de meeste ‘allochtonen’ een dergelijk drama koste wat kost voorkomen. Een tolerant immigratiebeleid blijft een prioriteit voor iemand die – of hij/zij dat nu wenst of niet - het (politieke) brandmerk ‘allochtoon’ draagt omwille van een andere huidskleur of geloofsovertuiging. Dan is het bijna levensnoodzakelijk om op de ‘juiste partij’ te stemmen die het meeste opbrengt, de naam van die politieke partij doet er niet toe.
Dat is bijvoorbeeld ook de reden waarom de ‘Labour Party’ zo goed scoorde bij de algemene verkiezingen in de UK (2010) in bepaalde concentratiewijken in Londen, zoals ‘Tower Hamlets’, waar tienduizenden Bengaalse (im)migranten wonen. Maar Labour heeft uiteindelijk de duimen moeten leggen voor de ‘Conservative Party’ en de ‘Liberal Democrats’.
We zullen pas een duidelijk beeld krijgen van de kieskleur van ‘allochtonen’ indien beleidsmakers deze mensen niet meer betuttelen en als ‘anders’ beschouwen, omdat dit meer stemmen kan opleveren bij lokale verkiezingen, maar gaan benaderen als ‘gelijken’. Het huidige politieke wangedrag creëert geen toekomst waar iedereen - volgens een democratische ideologie - met elkaar kan samenleven. Het resultaat is een maatschappij van bevolkingsgroepen die ‘anders’ moeten zijn, daardoor naast elkaar leven en wantrouwig tegenover mekaar staan. De politiek, haar vertegenwoordigers en beleidsmakers dragen daarvoor alle verantwoordelijkheid, niet de zogezegde ‘allochtoon’.

Willy Legendre

http://opinie.deredactie.be/2011/10/...n-als-kiesvee/
Spijtig dat de vragen die de makkokaanse gemeenschap had er niet bijstaat.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2012, 17:48   #18285
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Gewoon ter info. Denk niet dat dit hier ooit heeft gestaan. Is een oude tekst, maar nog altijd actueel.

Het is zeker actueel.

Dat is indd zeer spijtig dat de vragen er niet bijstaan.

Dit is de zienswijze van iemand die nauw met deze mensen in contact is getreden of treedt.

Om eerlijk te zijn, als er verkiezingen zijn komen ze zelfs niet eens aan mijn deur. Nooit. Hoe zou dat nu toch komen? Bij vele autochtonen komt er niemand langs in volle verkiezingscampagne. Ik heb ook een lange lijst van vragen en verzuchtingen.
Waar zitten die allochtonen dan over te klagen?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2012, 10:25   #18286
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Het is zeker actueel.

Dat is indd zeer spijtig dat de vragen er niet bijstaan.

Dit is de zienswijze van iemand die nauw met deze mensen in contact is getreden of treedt.

Om eerlijk te zijn, als er verkiezingen zijn komen ze zelfs niet eens aan mijn deur. Nooit. Hoe zou dat nu toch komen? Bij vele autochtonen komt er niemand langs in volle verkiezingscampagne. Ik heb ook een lange lijst van vragen en verzuchtingen.
Waar zitten die allochtonen dan over te klagen?
Ik heb ook nog nooit iemand aan de deur gehad, wel een hoop verkiezingsreclame in de brievenbus. Misschien maar goed dat ze niet langskomen, het zou mogelijk maar een hoop ergernis geven want luisteren doen ze toch niet.
Oud 25 juli 2012, 13:10   #18287
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Ik vraag mij af waarom politici moeten praten met die "gemeenschappen", en wat hen het recht geeft zoiets af te dwingen. Er zijn toch de reguliere kanalen die voor iedereen gelden?

Ik vraag me ook af of je wel Antwerpenaar kunt zijn als je jezelf profileert als aparte gemeenschap. Daarmee geef je aan dat je niet bij de andere hoort te zijn. Men probeert een beetje de rollen om te draaien, door te zeggen dat de politici verantwoordelijk zijn voor de de stereotype van de allochtoon.

Laatst gewijzigd door Yous : 25 juli 2012 om 13:15.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2012, 14:10   #18288
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Ik vraag mij af waarom politici moeten praten met die "gemeenschappen", en wat hen het recht geeft zoiets af te dwingen. Er zijn toch de reguliere kanalen die voor iedereen gelden?

Ik vraag me ook af of je wel Antwerpenaar kunt zijn als je jezelf profileert als aparte gemeenschap. Daarmee geef je aan dat je niet bij de andere hoort te zijn. Men probeert een beetje de rollen om te draaien, door te zeggen dat de politici verantwoordelijk zijn voor de de stereotype van de allochtoon.
Dat zit anders in mekaar, politici zijn bevoegd als schepen voor bepaalde domeinen die dus politiek worden aangestuurd wat een ramp is en pure geldverspilling. Zoals deze man ook schreef; dat is gene 9 tot 5 job en je moet heel wat engegement hebben om echt een netrwerk uit te bouwen waardoor duurzame dialoog kan opgebouwd worden met mensen uit wijken die " aandacht" vragen.
Dat is prima, wanneer dit resultaatgebonden beoordeeld wordt en niet onder politieke aansturing valt, ook niet van integratiediensten!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2012, 16:10   #18289
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat zit anders in mekaar, politici zijn bevoegd als schepen voor bepaalde domeinen die dus politiek worden aangestuurd wat een ramp is en pure geldverspilling. Zoals deze man ook schreef; dat is gene 9 tot 5 job en je moet heel wat engegement hebben om echt een netrwerk uit te bouwen waardoor duurzame dialoog kan opgebouwd worden met mensen uit wijken die " aandacht" vragen.
Dat is prima, wanneer dit resultaatgebonden beoordeeld wordt en niet onder politieke aansturing valt, ook niet van integratiediensten!
Allochtonen zouden in de eerste plaats gewone volwassen mensen moeten zijn. Aldus is het niet nodig dat sociaal assistenten en politici met die "gemeenschappen" gaan praten, of in "dialoog" gaan.

Gaan praten met groepen... dan denk ik aan blinden of mindervaliden die dan zaken kunnen ter sprake brengen om de toegankelijkheid van gebouwen en openbare wegen beter te maken (bijvoorbeeld).

Moet elke belg die zich in een ander land vestigt ook diezelfde aandacht krijgen?
Oud 25 juli 2012, 17:32   #18290
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allochtonen zouden in de eerste plaats gewone volwassen mensen moeten zijn. Aldus is het niet nodig dat sociaal assistenten en politici met die "gemeenschappen" gaan praten, of in "dialoog" gaan.

Gaan praten met groepen... dan denk ik aan blinden of mindervaliden die dan zaken kunnen ter sprake brengen om de toegankelijkheid van gebouwen en openbare wegen beter te maken (bijvoorbeeld).

Moet elke belg die zich in een ander land vestigt ook diezelfde aandacht krijgen?
Voor mij is het eenvoudig. Het is assimileren of het afbollen. Kan men de ,vaak achterlijke, gebruiken van toepassing in de heimat niet loslaten : een vliegtuigticket (zelf te financieren , desnoods met dwangarbeid).
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2012, 17:43   #18291
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Voor mij is het eenvoudig. Het is assimileren of het afbollen. Kan men de ,vaak achterlijke, gebruiken van toepassing in de heimat niet loslaten : een vliegtuigticket (zelf te financieren , desnoods met dwangarbeid).
Idd... Dat is trouwens een woord dat ik te weinig lees hier. Met intergratie hou je jezelf alleen maar voor de gek.
Oud 26 juli 2012, 10:29   #18292
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-nb

Citaat:
De aanslag op een Israëlische toeristenbus in de Bulgaarse havenstad Burgas op 18juli was het werk van een zelfmoordterrorist die vanuit België naar Bulgarije was gereisd. Vermoedelijk had die terrorist ook de Belgische nationaliteit.' Met dat opmerkelijke nieuws pakte de in Bulgarije toonaangevende krant The Telegraph Daily gisteren uit. De krant beroept zich op een bron binnen het Bulgaarse veiligheidsapparaat.

Bij de aanslag kwamen vijf Israëliërs en een Bulgaarse buschauffeur om. Het motief en de opdrachtgever van de terrorist zijn nog niet bekend.
Ook voor dat soort gasten is het hier een land van melk en honing met een justitie waar ze helemaal geen schrik moeten van hebben...
Sommigen menen dan dat dat ook in ons voordeel speelt omdat zelfs een hond de hand niet bijt die hem eten geeft! Dus maar als uitvalbasis blijven dienen voor aanslagen in het andere land!
En zo komt ons landje nog eens in het nieuws!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 10:35   #18293
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idd... Dat is trouwens een woord dat ik te weinig lees hier. Met intergratie hou je jezelf alleen maar voor de gek.
Inderdaad, het woordje "integratie" voor een bepaalde groep migranten zijn we ondertussen wel beu gehoord! Met een bepaalde groep migranten kun je maar één ding doen, en dat is ze buitenstampen!
Tenzij "integratie" betekent dat sommigen nu weten dat ze 30,40,50 keren kunnen opgepakt worden en toch weer kunnen gaan lopen tot hun volgende heldendaad. Dat is ook een vorm van "zich aanpassen aan de gewoontes van het land"!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 12:27   #18294
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat klopt maar je kunt wel praten met mensen omdat ze bewoners zijn in wijken en je zo netwerken kunt opbouwen waardoor leefbaarheid verbeterd en er meer cohesie in wijken ontstaat wat ook voor meer zorg en veiligheid zorgt.
Die mensne krijgen aandacht, omdat het bewoners in wijken zijn, en hen betrekken vele problemen kan voorkomen of tijdig signaleren.Vooral samenwerking lokale diensten en burgers brengt op wat leefbaarheid betreft maar dan niet onder politieke aansturing, dat is altijd de ramp.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 14:53   #18295
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

HOOOEEEER!!! TEEEEEF!!!

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...land/1.1380360
Oud 27 juli 2012, 07:28   #18296
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat klopt maar je kunt wel praten met mensen omdat ze bewoners zijn in wijken en je zo netwerken kunt opbouwen waardoor leefbaarheid verbeterd en er meer cohesie in wijken ontstaat wat ook voor meer zorg en veiligheid zorgt.
Die mensne krijgen aandacht, omdat het bewoners in wijken zijn, en hen betrekken vele problemen kan voorkomen of tijdig signaleren.Vooral samenwerking lokale diensten en burgers brengt op wat leefbaarheid betreft maar dan niet onder politieke aansturing, dat is altijd de ramp.
Ik kom eigenlijke terug bij mijn eerste stelling. Allo's zouden in de eerste plaats volwassen mensen moeten zijn. Aldus is het niet nodig om extra personeel in te zetten en op te leiden speciaal voor de allo's. Om het in de woorden van Bart Somers te zeggen... In een stad is maar 1 gemeenschap.
Oud 27 juli 2012, 07:46   #18297
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Gisteren werd mijn moeder (72j) overvallen in Middelkerke.

Ze stapte van de bus en op weg naar huis 400 m verder, werd ze bij de keel gegrepen door een kerel die uit een wagen stapte, en met zijn andere hand, snakte hij haar halssnoer af, sprong terug de auto in en was verdwenen.

Mijn moeder was nochtans in gezelschap van twee andere dames van haar leeftijd.

De politie wordt opgebeld en komt. Meer dan twee uur schrijfwerk en dan de boodschap dat zelfs "als we hem zouden kunnen pakken, is hij waarschijnlijk morgen al weer vrij...."

Gelukkig heeft mijn moeder geen lichamelijke verwondingen. Maar ze is wel serieus van slag uiteraard. Ze was eventjes bang om vermoord te worden, zegt ze.

Ik ga straks eens kijken hoe het vandaag met haar is.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 27 juli 2012 om 07:46.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 08:41   #18298
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om het in de woorden van Bart Somers te zeggen... In een stad is maar 1 gemeenschap.
dat is eigenlijk nog niet zo slecht bekeken. 1 gemeeschap: de inwoners van die stad.
En wie die wil opdelen (via exclusieve scholen bijvoorbeeld) is een vijand van de stad en zijn inwoners?
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 09:46   #18299
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
dat is eigenlijk nog niet zo slecht bekeken. 1 gemeeschap: de inwoners van die stad.
En wie die wil opdelen (via exclusieve scholen bijvoorbeeld) is een vijand van de stad en zijn inwoners?
Wie zich niet wil assimileren staat buiten deze gemeenschap (assimileren! niet integreren).
Oud 27 juli 2012, 10:34   #18300
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Gisteren werd mijn moeder (72j) overvallen in Middelkerke.

Ze stapte van de bus en op weg naar huis 400 m verder, werd ze bij de keel gegrepen door een kerel die uit een wagen stapte, en met zijn andere hand, snakte hij haar halssnoer af, sprong terug de auto in en was verdwenen.

Mijn moeder was nochtans in gezelschap van twee andere dames van haar leeftijd.

De politie wordt opgebeld en komt. Meer dan twee uur schrijfwerk en dan de boodschap dat zelfs "als we hem zouden kunnen pakken, is hij waarschijnlijk morgen al weer vrij...."

Gelukkig heeft mijn moeder geen lichamelijke verwondingen. Maar ze is wel serieus van slag uiteraard. Ze was eventjes bang om vermoord te worden, zegt ze.

Ik ga straks eens kijken hoe het vandaag met haar is.

Paulus.
Paulus, dat is vreselijk. Natuurlijk is uw moeder van slag, ik hoop dat ze er geen trauma aan overhoudt.
En het commentaar van de politie, ja dat kennen we intussen maar al te goed. Tja, hoe kunnen ze verlangen dat met deze opeenvolging van grote en kleine feiten die ook hoe langer hoe minder een "ver-van-mijn-bed-show" zijn, mensen vriendelijk, geduldig en tolerant blijven tegenover ... (vul maar in).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be