Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2012, 15:00   #81
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ze hebben ondertussen een onderlinge deal met de N-VA:
Wij de moslims, jullie de Walen.
Je vraagt je af hoe het mogelijk is dat er in deze draad 20 posts geweest zijn vooraleer er een of andere geobsedeerde op de N-VA kwam kakken
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 15:12   #82
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk mensen, ga naar Duitsland werken zoveel jullie willen.
Dit is een vrij land, ik woon op 5 minuten van mijn werk en ben tevreden met wat ik doe, wat ik heb en waar ik woon.
Wat kan daar nu tegen zijn?
Denken jullie echt dat er geen Limburgers zijn die perfect gelukkig zijn met hun job in hun buurt?

Hou nu toch eens op met uw eigen levensvisie aan anderen op te dringen.
Dan moet er eerst een job te vinden zijn in de buurt. Ik kan je vertellen dat ik weinig jongeren ken die hier in het Oosten van Limburg werk gevonden hebben in de eigen buurt. Vooral als we het over hogeropgeleiden hebben.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 15:17   #83
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dan moet er eerst een job te vinden zijn in de buurt. Ik kan je vertellen dat ik weinig jongeren ken die hier in het Oosten van Limburg werk gevonden hebben in de eigen buurt. Vooral als we het over hogeropgeleiden hebben.
ik denk niet dat jaak het over hoogopgeleiden had
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 15:20   #84
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
ik denk niet dat jaak het over hoogopgeleiden had
Het gaat hier toch over braindrain?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 15:26   #85
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Groot licht Californië trok ook overal uit Amerika brain en drain aan. Nu is het de meest failliete staat van de VS ...
wat heeft dat ermee te maken
Oud 26 juli 2012, 15:39   #86
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Neen, die lasten werden door iedereen betaald, niet enkel door de ouders.
Net zoals die ouders ookd e lusten van iedereen moesten mee betalen. Nice try dus, close, but no cigar. Die lasten werden wel degelijk betaald.

Citaat:
En die iedereen mag beslissen dat de lusten slechts een 'lening' waren.
In dat geval mogen de ouders ook beslissen dat iedereen ook hun lening mag terug betalen

En as said, werklozen iemand, dat wordt nog lachen

Citaat:
Maar van mij mogen de ouders i.p.v. de kinderen dat bedrag betalen, als zij dat willen. Geen probleem. Dat is dan hun eigen individuele keuze. Ik vraag enkel de maatschappij niet op te zadelen met problemen als gevolg van eigen egoïstische beslissingen.
De maatschappij krijgt wat ze verdient en moet maar opdraaien voor de problemen die ze zelf creëert. Als de maatschappij haar opgeleiden kwijt speelt omdat ze diezelfde geen perspectief geeft, laat staan dat ze hen fiscaal correct behandelen, dan is het niet meer dan logisch dat ze het afstappen.

Citaat:
En de werklozen krijgen niet enkel de lusten. Op de momenten dat zij werken, krijgen ze ook de lasten. Een valse vergelijking dus.
Als ze gaan werken ja...
Over valse vergelijkingen moet je anderen niet teveel lesjes gaan geven me dunkt.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 15:59   #87
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De reden is dat we meer investeren in goede opleidingen en daarvoor moeten we belastingen heffen.
Als we allemaal redeneren dat we vooral mensen moeten 'lokken' met aantrekkelijke voorwaarden voor het professionele leven, dan is er op de duur niemand die nog voor degelijke opleidingen wilt zorgen. Dat moet absoluut vermeden worden.
Maak U geen illusies. Ons onderwijssysteem zit in vrije val. Zij die denken dat we hierin beter zijn, lopen wel een generatie achter.
Maw momenteel wil reeds niemand meer voor degelijke opleidingen zorgen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 16:22   #88
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Net zoals die ouders ookd e lusten van iedereen moesten mee betalen. Nice try dus, close, but no cigar. Die lasten werden wel degelijk betaald.
Dat zou argumentatiewaarde bevatten moest iedereen exact evenveel kinderen hebben. We zien in de praktijk dat dit niet het geval is. Diegenen met minder kinderen (of geen kinderen) betalen voor de kinderen van anderen.

In die omstandigheden is het geheel rechtvaardig om de kinder- en studiegelden terug te vragen wanneer iemand het land verlaat. De bedoeling is dat de betalers daar later hun pensioen aan te danken hebben en als dat niet het gevolg is, dan moet die hulp maar ongedaan gemaakt worden. De ouders van deze migrerende kinderen komen dan maar gewoon in de situatie van iemand met één kind minder die ook netto betalers waren.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 16:27   #89
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als ze gaan werken ja...
Precies alsof het mogelijk is om meer werkenden dan jobs te hebben.
Wiskunde en logica zijn niet de sterkste kant van wie gelooft dat iedereen die wilt zomaar aan een betaalde job kan geraken.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 17:08   #90
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Precies alsof het mogelijk is om meer werkenden dan jobs te hebben.
Wiskunde en logica zijn niet de sterkste kant van wie gelooft dat iedereen die wilt zomaar aan een betaalde job kan geraken.
Jij gelooft dat het aantal jobs constant is?

Maar 'k zal je even helpen en je zin verbeteren:

"Iedereen die wilt kan aan een betaalde job geraken"
Oud 26 juli 2012, 17:28   #91
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou argumentatiewaarde bevatten moest iedereen exact evenveel kinderen hebben. We zien in de praktijk dat dit niet het geval is. Diegenen met minder kinderen (of geen kinderen) betalen voor de kinderen van anderen.
Lol, dus mag je plots alleen maar de kinderbijslag beschouwen?
Het lastenpakketje waar de ouders voor betalen om de lusten van iedereen te bekostigen is wel wat groter dan dat... Je zal beter uit de hoek moeten komen dan dat als je het over argumentatiewaarde wil hebben.

Citaat:
In die omstandigheden is het geheel rechtvaardig om de kinder- en studiegelden terug te vragen wanneer iemand het land verlaat.
Enkel als al die andere lusten van iedereen die ze helpen financieren hebben ook terugbetaald worden.
In concreto: de belastingen die ik nog betaald heb toen ik in Belgie zat, die dienden ook om jouw school mee te financieren, om jouw bus/treinvervoer mee te financieren, om jouw cultuuruitstappen mee te financieren, om jouw gezondheid mee te financieren... Allemaal dingen waar ik niets aan heb. Begin dus maar terug te betalen

Citaat:
De bedoeling is dat de betalers daar later hun pensioen aan te danken hebben en als dat niet het gevolg is, dan moet die hulp maar ongedaan gemaakt worden. De ouders van deze migrerende kinderen komen dan maar gewoon in de situatie van iemand met één kind minder die ook netto betalers waren.
De enige die betaald hebben, zullen mijn ouders zijn. Die krijgen al wat hun hartje begeert. De rest, die kunnen ontploffen eigenlijk
Oud 26 juli 2012, 21:31   #92
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Geen probleem voor mij.
Nooit geweest, eigenlijk.
U lijkt wel nijdig dat er mensen zijn die onder hun kerktoren hun droomjob gevonden hebben.
Jackske, braindrain is enkel mogelijk wanneer men een brain heeft. In uw geval is het onmogelijk om verder dan de kerktoren een job te vinden
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 21:34   #93
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Jackske, braindrain is enkel mogelijk wanneer men een brain heeft. In uw geval is het onmogelijk om verder dan de kerktoren een job te vinden
Allez allez, zeg zo'n dingen niet. Seffens moet hij weer op mij beginnen kappen om zich beter te voelen.
Oud 26 juli 2012, 21:35   #94
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Natuurlijk werd het heel erg geapprecieerd dat die Limburgers door hun opvoeding in hun streektaal zonder één uur schools Duits toch behoorlijk de Duitse taal verstonden. Meestal werd er dus Duits gesproken en in het Engels geantwoord door die Limburgers.
Zo ben ik ook begonnen, en na nauwelijk 3 maanden sprak ik relatief vloeiend Duits. Na 4 maanden kon telefonisch klanten te woord staan, en neem ook de Franse en Spaanse cases op me. Limburger wereldburger =)

Laatst gewijzigd door Effect : 26 juli 2012 om 21:35.
Oud 26 juli 2012, 21:40   #95
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ik ben een van die 'vluchtelingen'. Met het ganse gezin hebben wij een paar jaar geleden ,bewust overwogen, belgie verlaten. Bewust en rationeel berekend en ook zeker gevoelsmatig. Belgie was gewoon niet houdbaar. Financieel wordt men in belgie geplunderd zonder weerga zonder dat men hiervoor iets waardevols krijgt. Het land is bovenop ook nooit geen echt vaderland geweest dus voelden we dat toen eerder , en nu nog steeds, als een bevrijding van dit lelijk en negatief stigma van Belg te zijn. En zo ken ik internationaal veel Vlamingen die eenzelfde beslissing genomen hebben. Het was dan verbazend ,eens de beslissing genomen, heel gemakkelijk in het buitenland te integreren met gehele hebben en houwen, kinderen en vrouw. Ik voel mij dan ook deel van het land waar ik nu woon, maar ook wel Vlaming in het buitenland. Gelukkig geen Belg. Ondertussen hebben wij aanvraag gemaakt onze officiële nationaliteit aan te passen. Zo is de cirkel af ! Voor ons een bevrijdend , symbolische daad ! Men kan zich wel afvragen hoe men zo ver gebracht werd ? Wie het mij vraagt , vertel ik het zonder omwegen klaar en duidelijk. Verder leven wij nu in een nieuw vaderland !

Eén vd vele lezersbrieven die op dit artikel verschijnen.

Ook Belgische bedrijven, en steeds meer kmo's, delokaliseren naar het buitenland...
Het is een oud zeer dat velen naar het buitenland vertrekken omdat alles hier lelijk en zo is, maar in de meeste gevallen gewoon omdat ze in België boordevol persoonlijke schulden zaten.
En doorgaans na een aantal jaar in het buitenland in dezelfde situatie zitten en over het algemeen als alles verjaart en zo is ze besluiten om familiale redenen en zo allemaal gewoon terug te keren naar hier.

Dikwijls is hun beter bestaan gewoon ergens een café op de dijk met 3 wankele tafels.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 22:30   #96
BonBon
Banneling

Standaard

Voor zo'n hoogopgeleide groep kunnen aandeleninkomsten de doorslag geven om te verhuizen naar de VS.

Iemand die amerikaanse aandelen heeft (bv door te werken voor zo'n firma) wordt dubbel belast op de dividend inkomsten, 25 tot 35% in de VS en dan nog eens 25% in België. Als amerikaan kun je zelfs vrijstelling krijgen van belasting als het langlopende aandelen zijn, dus in zo'n geval verdubbelen je inkomsten door te verhuizen.

Laatst gewijzigd door BonBon : 26 juli 2012 om 22:31.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 23:53   #97
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Voor zo'n hoogopgeleide groep kunnen aandeleninkomsten de doorslag geven om te verhuizen naar de VS.

Iemand die amerikaanse aandelen heeft (bv door te werken voor zo'n firma) wordt dubbel belast op de dividend inkomsten, 25 tot 35% in de VS en dan nog eens 25% in België. Als amerikaan kun je zelfs vrijstelling krijgen van belasting als het langlopende aandelen zijn, dus in zo'n geval verdubbelen je inkomsten door te verhuizen.
Ik heb al vaak van die jonge gasten met "brains die ze van zichzelf in overschot denken te hebben" gehoord hoe wel het is in Amerika en wat ze daar wel niet kunnen verdienen.
Je zou ze nog gaan geloven zelfs.
Tot ik eens alle lonen van Amerika ergens te zien heb gekregen van gewone werkman tot piloot, arts en noem maar op.
Heus, je krijgt daar geen euro of dollar meer dan hier en dikwijls zelfs minder.
Echter hun belastingen zijn anders en dat is hun voordeel. Hun ziekte verzekering is anders en dat is ook hun voordeel...meestal betalen ze die dus nooit.
En bepaalde zaken zijn daar goedkoper, alweer een voordeel.
Maar puur op het loon...heb je daar niet meer dan hier.

Wil je een goed stelsel van belastingen en loon, ga naar luxemburg.

De realiteit echter is dat vele jonge studenten bijna een koninklijk leventje leiden. Bekijk eens de parking van de hogescholen en dergelijke. Dure audi's, bmw"s, porsche en noem maar op staan er naast elkander. Die gasten werken wel niet hé. Na hun studie wat doorgaans meer een hobby is dan wat anders zitten ze met een probleem...werken namelijk.
Ow shit de geldkraan gaat ergens dicht en waarschijnlijk moeten ze één en ander terug beginnen betalen en no way...het gaat niet zoals gedacht en beloofd overal. En dan krijg je die brain drain...lees ...uit het zicht van iedereen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 26 juli 2012 om 23:58.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 06:10   #98
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120727_011

o gdvrdmme

Blijkbaar zijn in de pers wat fouten opgedoken omtrent de aantallen...

Het zou kunnen gebeuren dat "mijn" draadje als een soufflé in elkaar zakt
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 06:51   #99
born2bewild
Banneling

Standaard

De morgen
Oud 27 juli 2012, 07:57   #100
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
IDe realiteit echter is dat vele jonge studenten bijna een koninklijk leventje leiden. Bekijk eens de parking van de hogescholen en dergelijke. Dure audi's, bmw"s, porsche en noem maar op staan er naast elkander. Die gasten werken wel niet hé. Na hun studie wat doorgaans meer een hobby is dan wat anders zitten ze met een probleem...werken namelijk.
Ow shit de geldkraan gaat ergens dicht en waarschijnlijk moeten ze één en ander terug beginnen betalen en no way...het gaat niet zoals gedacht en beloofd overal. En dan krijg je die brain drain...lees ...uit het zicht van iedereen.
Ik had tijdens mijn studententijd geen auto en amper een halve euro over de laatste dag van de maand. Het was leuk maar zeker niet gratis, noch voor mijn ouders, noch voor mij. De meeste studenten tegenwoordig kijken uit naar hun eerste job, wat dát is het moment waarvoor je studeert. Dat hele verhaal van u is typisch voor uw generatie studenten, maar voor de huidige gaat dat niet meer op.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be