Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2012, 16:21   #181
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

lol, een discussie over wat voor een tamzakken leraars wel niet zijn die leidt tot existentiële vragen en de obligate "illusie van de vrije wil"

only on politics.be...
Oud 26 juli 2012, 16:29   #182
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Kleuterjuf = leerkracht lager en middelbaar onderwijs (bachelors)

Opvallend, de loonbarema's voor kleuterjuffen en leekrachten lager of middelbaar onderwijs zijn aan elkaar gelijk gesteld. Starters verdienen 2.234,93 euro bruto per maand (indexering 2011). De eerste drie jaar komt daar jaarlijks zo'n 70 euro bij. Daarna volgt er om de twee jaar een loonsverhoging van ongeveer 120 euro.

Na 5 jaar ervaring 2.574,01 euro bruto per maand
Na 15 jaar ervaring 3.173,26 euro bruto per maand
Na 27 jaar ervaring (maximum) 3.892,36 euro bruto per maand

Leerkrachten hoger middelbaar onderwijs (masters)

Met een masterdiploma, aangevuld met een aggregaatsdiploma, verdien je al meteen 2.799,11 euro bruto (indexering 2011). Na amper drie jaar stijgt het loon tot boven de 3.000 euro bruto.

Na 5 jaar ervaring 3.240,49 euro bruto per maand
Na 15 jaar ervaring 4.088,23 euro bruto per maand
Na 25 jaar ervaring (maximum) 4.935,95 euro bruto per maand

Het salaris van professoren stijgt niet alleen met de anciënniteit, ook zijn of haar titel speelt een rol:

Bedragen in bruto; respectievelijk geen ervaring - 5 jaar - 15 en 25 jaar

Docent 3.693,61 euro - 4.134,99 euro - 4.982,73 euro - 5.830,45 euro

Hoogleraar 4.602,74 euro - 5.044,13 euro - 5.891,85 euro - 6.739,57 euro

Gewoon hoogleraar 5.961,44 euro - 6.589,02 euro - 7.848,28 euro - 9.107,55 euro

Extralegale voordelen
Behalve vakantiegeld, eindejaarspremie, gratis openbaar vervoer en fietsvergoeding krijgen leerkrachten geen bijzondere extralegale voordelen. Ze hebben wel recht op een lerarenkaart.

Wie zich inzet kan idd meer verdienen,

Waarom word je dan geen Master wiskunde, informatica, economie, biochemie, sinologie,..
of gewoon hoogleraar ?

Zolang de persoon bekwaam is is dat een normale beloning.
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 16:41   #183
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Het rijtje voordelen is natuurlijk niet min , maar ik zou de dag van vandaag niet graag voor de klas staan met de huidige jeugd die zich vaak zeer arogant en onbeschoft gedraagt , en als je er iets tegen zegt , staan hun ouders hen nog bij .
je hebt een klarekijk !

er zijn leerkrachten die een goeie job hebben, goeie school, enz

maar er zijn ook scholen met agressie, geweld, vandalisme, verbaal en fysiek geweld, geen materiaal, geen boeken, een ongeïnteresseerd publiek, onbekwame directeurs waarmee je moet werken, constant conflictsituaties, enz

daarom de vraag aan mister demonen:

waarom zouden 50% van de leerkrachten binnen de 5 jaar terug uit het onderwijs stappen denk je?
waarom is er een tekort aan onderwijzers en technisch leerkrachten?

denk daar eens over na
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 17:33   #184
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

daar is al op geantwoord neutron, die zijn al lang binnen dan
Oud 26 juli 2012, 18:02   #185
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zelfs dat niet, eigenlijk handelen we onbewust maar we verklaren dat nadien aan de hand van bewuste factoren.

Er is geen vrije wil, enkel de illusie van vrije wil.

http://www.liberales.be/boeken/zondervrijewil
Dat is ook weer niet zo, neurowetenschap staat nog in zijn kinderschoenen.

Wij mensen hebben wel degelijk een vrije wil, en de een is vrijer dan de ander.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 18:04   #186
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dus dit antwoord van u is irrationeel?
Dat is niet waar het om gaat, natuurlijk kunnen mensen rationeel denken en handelen.

Maar het gaat om het algemeen, over het algemeen denken en handelen wij mensen niet rationeel. Dat kun je zien aan heel veel dingen, als mensen gaan winkelen trappen ze bijna altijd in verkoop trucs Enz.

Nogmaals, er bestaan uitzonderingen maar die zijn irrelevant. We spreken altijd over de meederheid.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 18:06   #187
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Zelfs dat niet, eigenlijk handelen we onbewust maar we verklaren dat nadien aan de hand van bewuste factoren.

Er is geen vrije wil, enkel de illusie van vrije wil.

http://www.liberales.be/boeken/zondervrijewil
Ook goed hoor.

Het komt erop neer dat vrije wil en de rede grotendeels illusies zijn en dat ons denken en handelen voornamelijk onbewust, instinctief en emotioneel zijn.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 19:12   #188
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dat is niet waar het om gaat, natuurlijk kunnen mensen rationeel denken en handelen.

Maar het gaat om het algemeen, over het algemeen denken en handelen wij mensen niet rationeel. Dat kun je zien aan heel veel dingen, als mensen gaan winkelen trappen ze bijna altijd in verkoop trucs Enz.

Nogmaals, er bestaan uitzonderingen maar die zijn irrelevant. We spreken altijd over de meederheid.
Mijn punt was dat om rationeel te kunnen handelen het een vereiste is dat het analytisch denkvermogen het primaat heeft in het bewustzijn.
Oud 26 juli 2012, 19:15   #189
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Het is het best dat iedereen voor eigen deur keert. Iedereen had de keuze die een ander gemaakt heeft ook zelf kunnen maken. Niemand buiten hij- of zijzelf heeft die hoofdzakelijk beïnvloed. Ik heb een hekel aan mensen die jaloers naar anderen kijken omdat ze het beter hebben dan zij (op gelijk welk gebied) Aan alles zijn voor- en nadelen. Bekijk eerst eens de nadelen die aan iemand anders beroep zijn. Je zult al gauw inbinden met je kritiek en jaloezie. Het kan me geen barst schelen hoe hard of hoeminiem mijn buurmanwerkt en wat hij daarmee verdient. Als hij werkt en zijn salaris is rijkelijk dan zal hetgeen hij doet voor zijn werkgever belangrijk genoeg zijn om hem die verloning te geven. Idem voor zelfstandigen die een eigen zaak opgebouwd hebben en zich omdat hun zaak bloeit meer luxe kunnen permitteren. Zij zijn het risico aangegaan en het kan me dan ook niks boemen dat zij met een dikke slee rijden of drie keer per jaar met vakantie kunnen terwijl hun personeel de zaak draaiende houdt.
2
Oud 26 juli 2012, 19:23   #190
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In mijn onmiddellijke omgeving heb ik er ook een paar van dergelijke kalibers lopen: afgunstig en jaloers waarbij ze voortdurend de mond vol hebben van "twee maanden vakantie" en "maar twintig uur werken"... Ik antwoord steeds: "Als het toch het aards paradijs is, waarom kom je geen lesgeven? Genoeg openstaande betrekkingen in technische instituten e.d." Dan zwijgen ze (voor een tijdje).
In een vorig leven ben ik uit het onderwijs weggespurt wegens te veel werk, te veel administratieve rotzooi, gezeik van kinderen, gekreun van ouders, geëmmer directie, veel te laag loon etc. etc.
Nu verdien ik meer voor een veel makkelijker werk met veel meer vrije tijd.
Het onderwijs is iets voor idealistische zotten, en zelfkastijders.
Wie denkt dat het een paradijs is dwaalt.
Ik ben het onderwijsparadijs met plezier ontvlucht.
Oud 26 juli 2012, 19:29   #191
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
U beseft toch de consequenties van die uitspraak?

Dat impliceert dat dus enkel wie het zich kan veroorloven, kinderen mag hebben. Kinderen als privilege voor de rijken. Is dat uw droomwereld?
Dat zou helemaal niet zo slecht zijn.
De armen zouden er op twee manieren ook wel bij varen.
Oud 26 juli 2012, 19:32   #192
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dat zou helemaal niet zo slecht zijn.
De armen zouden er op twee manieren ook wel bij varen.
en de benen?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 19:37   #193
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
en de benen?
MMMMMMmmmmmmmmmmmoooeeeehaa
Hahahah....de benen....komaan zeg
Hou op, ik kan niet meer

Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 juli 2012 om 19:41.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 19:44   #194
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En stel nu voor dat we de ouders naar school sturen in plaats van de kinderen.........
http://www.youtube.com/watch?v=6GWBIirt9kE
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 19:48   #195
Tavek
Banneling

Standaard

Als je sterk genoeg bent in je vak is leerkracht een zalig beroep.

Ik werk nu in de private sector. Het is leuk, maar veel zwaarder dan toen ik voor de universiteit werkte. En als ik kijk wat die proffen en postdocs verdienen, mogen ze niet klagen.

Nugoed, carrierewijs is tien jaar postdoccen en dan geen ZAP plek landen zelfmoord (niet iedereen kan prof worden) dus de keuze voor de private sector was logisch. Terugkeren kan nog steeds, mocht ik willen uitbollen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 20:06   #196
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Het is het best dat iedereen voor eigen deur keert. Iedereen had de keuze die een ander gemaakt heeft ook zelf kunnen maken. Niemand buiten hij- of zijzelf heeft die hoofdzakelijk beïnvloed. Ik heb een hekel aan mensen die jaloers naar anderen kijken omdat ze het beter hebben dan zij (op gelijk welk gebied) Aan alles zijn voor- en nadelen. Bekijk eerst eens de nadelen die aan iemand anders beroep zijn. Je zult al gauw inbinden met je kritiek en jaloezie. Het kan me geen barst schelen hoe hard of hoeminiem mijn buurmanwerkt en wat hij daarmee verdient. Als hij werkt en zijn salaris is rijkelijk dan zal hetgeen hij doet voor zijn werkgever belangrijk genoeg zijn om hem die verloning te geven. Idem voor zelfstandigen die een eigen zaak opgebouwd hebben en zich omdat hun zaak bloeit meer luxe kunnen permitteren. Zij zijn het risico aangegaan en het kan me dan ook niks boemen dat zij met een dikke slee rijden of drie keer per jaar met vakantie kunnen terwijl hun personeel de zaak draaiende houdt.
Dus Europese parlementsleden, ambtenaren aan de europese unie,...werkloosuitkeringen daar mag niets over gezegd worden? Het staat een mens vrij om te vergelijken. De conclusies die daaraan verbonden zijn kunnen/zullen natuurlijk subjectief zijn, maar uiteindelijk of je nu wil of niet, we vergelijken allemaal volgens de normen en waarden die voor ons zelf belangrijk zijn. Voor mij telt bijvoorbeeld loon naar werken. Iemand die hard werkt, die mag voor mij geld verdienen. Dat kan dus zijn een dokwerker of een manager. De zelfstandige die 3 keer per jaar met vakantie gaat, terwijl hij zijn personeel de zaak laat draaien, vooropgesteld dat hij die vanaf zijn verlofplaats niet continue toch nog managed, is alleszins tijdens zijn verlof niet hard aan het werken. Het kan zijn dat hij dit verlof verdient heeft, maar het kan evengoed dat het in feite zijn personeel is dat dit verlof verdient heeft. Het kan ook goed zijn dat de firma geleid wordt door de zoon van de oude bedrijfleider die de zaak heeft opgebouwd en dat het zoontje het nu in de vernieling rijdt.
De hele marktwerking is gebaseerd op vergelijkingen.
Het is niet omdat je vergelijkt dat je per se jaloers bent.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 26 juli 2012 om 20:08.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 20:10   #197
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dus Europese parlementsleden, ambtenaren aan de europese unie,...werkloosuitkeringen daar mag niets over gezegd worden? Het staat een mens vrij om te vergelijken. De conclusies die daaraan verbonden zijn kunnen/zullen natuurlijk subjectief zijn, maar uiteindelijk of je nu wil of niet, we vergelijken allemaal volgens de normen en waarden die voor ons zelf belangrijk zijn. Voor mij telt bijvoorbeeld loon naar werken. Iemand die hard werkt, die mag voor mij geld verdienen. Dat kan dus zijn een dokwerker of een manager. De zelfstandige die 3 keer per jaar met vakantie gaat, terwijl hij zijn personeel de zaak laat draaien, vooropgesteld dat hij die vanaf zijn verlofplaats niet continue toch nog managed, is alleszins tijdens zijn verlof niet hard aan het werken. Het kan zijn dat hij dit verlof verdient heeft, maar het kan evengoed dat het in feite zijn personeel is dat dit verlof verdient heeft. Het kan ook goed zijn dat de firma geleid wordt door de zoon van de oude bedrijfleider die de zaak heeft opgebouwd en dat het zoontje het nu in de vernieling rijdt.
De hele marktwerking is gebaseerd op vergelijkingen.
Het is niet omdat je vergelijkt dat je per se jaloers bent.
Mag er over luie onwillige verkozen politici iets gezegd worden als ze er bewust voor kiezen niets te doen en toch goed betaald worden ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 20:13   #198
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Mag er over luie onwillige verkozen politici iets gezegd worden als ze er bewust voor kiezen niets te doen en toch goed betaald worden ?
Als je het per sé over Di Rupo wilt hebben.
Oud 26 juli 2012, 20:18   #199
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Als je het per sé over Di Rupo wilt hebben.
Zwak, héél zwak.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 21:20   #200
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zwak, héél zwak.
Tja, zelfkennis is het begin van alle wijsheid Rikske.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be