![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Aardje naar vaartje en ook ten koste van natuur, omgeving en klimaat en kinderen en allemaal op uitstaande schuld.
Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juli 2012 om 13:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Tijdens de jaren '60 woedde de inflatie en gaf het de toenmalige "beginners" de indruk dat
het stijgen van de lonen synoniem was van een stijgende welvaart. Achteraf moeten we toch vaststellen dat dit zeer relatief is. Bezoek het museum van de Nationale Bank eens (in de buurt van het Centraal Station Brussel) daar vind je boodschappenmandjes met de prijzen van toen (alleen spijtig dat de lonen van toen er niet bijstaan). Voor wie er in de zomer op uit trekt : het Solidarnosc museum in Gdansk is ook uttig om eens te zien hoe het alledaagse leven tot 1989 in het arbeiders- en boerenparadijs er precies uitzag ... Kortom : dat de materiële beslommeringen van de babyboom-generatie op de voorgrond stond en ze zich terdege (moesten) inspannen om de materiële welvaart voor hen en hun kinderen te verbeteren mag hen niet ten kwade geduid worden..
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Afblijven van onze winst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat de ene generatie een schuld zou hebben bij de andere generatie is even ridicuul als dat de mitochondrieën een schuld hebben bij de lysosomen.
De generaties bestaan dankzij elkaar, zoals de celorganellen dankzij elkaar bestaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Dus schulden cumuleren en doorschuiven naar latere generaties is biologisch verantwoord? Idem dito voor het uitputten van de grondstoffen en de vervuiling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De generatie waar jij over spreekt is die van voor de tweede wereldoorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Want ik ben van na WOII. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() That's human nature....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementslid
|
![]() Het is wel gemakkelijk om alles op de zgn babyboomgeneratie te steken. De generatie die volwassen was tijdens en vlak na WO II hebben de aanzet gegeven door hun nazaten te vertellen dat "ge vooruit moest komen" in het leven. Het was die generatie die de consumptiemaatschappij in gang gestoken heeft. Trouwens: de generaties na de "babyboomgeneratie" zijn in hetzelfde bedje ziek, aangespoord door hun ouders en het onderwijs. En vergeet vooral niet dat de babyboom begin jaren '60 stil viel, maar dat medio jaren '70 een nieuwe babyboom op gang kwam, die tot op heden ten dage voortduurt.
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() kweenie, wegens derdehands gekregen
'k heb ook ne nieuwe, die ik voor 7€ kocht (17€ min 10€ saldo) maar in prepaid worden van mijn beide gsm's de saldo's leeggehaald, zowel van vodafon als van -hoe heet die ander weer - xxxxxx zodat ik geen van beide kan gebruiken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik ben van ietsje na WOII en ik heb ook zo geleefd...geleerd van mijn ouders, die generatie waarover je spreekt. Ik heb nu geen schulden én een appeltje voor de dorst én die van mijn kinderen. Anderen van dezelfde generatie zijn echter inderdaad begonnen met wat hen nu wordt verweten...(the sky was the limit....volgens 'onze leiders' die ook niet vies waren van het door deuren en vensters smijten) en die hebben nu inderdaad na het afbetalen van hun gemaakte schulden niet al te veel reserves meer.....voor hun kinderen.
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu moet ik wel zeggen dat ik ook geen schulden heb Maar ja, ik ben dan ook een sukkelaar Gelukkig zijn mijn kinderen "rijk" Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juli 2012 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
|
![]() Ik ken de cijfers niet....maar zou het niet kunnen dat de intresten van hypothecaire leningen toen hoger waren ?