Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2012, 13:00   #21
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik stel vast dat de heel wat kinderen en de kleinkinderen van babyboomers zwelgen in de luxe.
Aardje naar vaartje en ook ten koste van natuur, omgeving en klimaat en kinderen en allemaal op uitstaande schuld.

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juli 2012 om 13:07.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 13:05   #22
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Tijdens de jaren '60 woedde de inflatie en gaf het de toenmalige "beginners" de indruk dat
het stijgen van de lonen synoniem was van een stijgende welvaart. Achteraf moeten we toch vaststellen dat dit zeer relatief is.

Bezoek het museum van de Nationale Bank eens (in de buurt van het Centraal Station Brussel) daar vind je boodschappenmandjes met de prijzen van toen (alleen spijtig dat de lonen van toen er niet bijstaan).

Voor wie er in de zomer op uit trekt : het Solidarnosc museum in Gdansk is ook uttig om eens te zien hoe het alledaagse leven tot 1989 in het arbeiders- en boerenparadijs er precies uitzag ...

Kortom : dat de materiële beslommeringen van de babyboom-generatie op de voorgrond stond en ze zich terdege (moesten) inspannen om de materiële welvaart voor hen en hun kinderen te verbeteren mag hen niet ten kwade geduid worden..

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 13:06   #23
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
De nieuwe hebben andere problemen aan hun hoofd dan de OS.
Ze hebben er zich half aan geruïneerd
Oud 27 juli 2012, 13:11   #24
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
't Zal wel weer van een ouwe zaag komen, maar mijn vrouw en ik hebben de eerste jaren in een appartementje van niks gewoond zonder ook maar enige luxe. Sparen en nog eens sparen tot we ons een iets beter appartement konden permitteren. Sparen en nog eens sparen tot we ons een lening voor een huis konden permitteren. Sparen en nog eens sparen om die lening af te betalen....
Nu kunnen we ons ook wat meer luxe permitteren.
Nu moeten 'ze' (om ook eens te veralgemenen) onmiddelijk een appartement, en nog liever een huis met alles erop en eraan hebben zonder ook nog maar te hebben gewerkt...Lenen, lenen, en nog eens lenen....de afbetalingen, dat zien ze dan wel als 't zover is....of te laat.....
En dan maar klagen over die vorige generatie die hen met al die ellende heeft opgescheept.......
Aan elke medaille zijn nu eenmaal twee
kanten.....

'k Zie dat ik 't weer wat beter moet uitleggen :
Diegenen die klagen over die vorige generatie, daarmee bedoel ik dus niet iedereen van de huidige generatie, hé....(daarom ook dat ik zelf schrijf dat 't een veralgemening is) enkel diegenen die effectief klagen en diegenen die dat in gang hebben gestoken.....eigenlijk vooral de politiekers en andere 'hoogwaardigheidsdragers' van nu en toen, zo eenvoudig is het eigenlijk.....
Hier is veel van waar. Indien ik de vorige generatie mag geloven, was sparen en zuinig zijn (niks weggooien) een levensmotto. Men kocht pas een wagen als men zo goed als de centen ervoor had. Lenen kon hoogstens om een huis te bouwen of te kopen. Eenmaal op vakantie per jaar behoorde niet altijd tot de mogelijkheden. En dan ging men gewoon niet. Nu is het echter een ander paar mouwen. Niet te verwonderen dat sommigen klagen dat ze geen geld hebben.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 13:14   #25
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Aardje naar vaartje en ook ten koste van natuur, omgeving en klimaat en kinderen en allemaal op uitstaande schuld.
De economie moet blijven draaien ten koste van alles. Niets mag in de weg staan van de vrije markt, maar de reële bijkomende kosten mogen niet verrekend worden.
Afblijven van onze winst.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 13:26   #26
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Dat de ene generatie een schuld zou hebben bij de andere generatie is even ridicuul als dat de mitochondrieën een schuld hebben bij de lysosomen.

De generaties bestaan dankzij elkaar, zoals de celorganellen dankzij elkaar bestaan.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 13:30   #27
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Dat de ene generatie een schuld zou hebben bij de andere generatie is even ridicuul als dat de mitochondrieën een schuld hebben bij de lysosomen.

De generaties bestaan dankzij elkaar, zoals de celorganellen dankzij elkaar bestaan.
Dus schulden cumuleren en doorschuiven naar latere generaties is biologisch verantwoord? Idem dito voor het uitputten van de grondstoffen en de vervuiling.
Oud 27 juli 2012, 13:31   #28
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De economie moet blijven draaien ten koste van alles. Niets mag in de weg staan van de vrije markt, maar de reële bijkomende kosten mogen niet verrekend worden.
Afblijven van onze winst.
Daarom moet het kapotalisme deels verstaatst worden
Oud 27 juli 2012, 13:33   #29
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier is veel van waar. Indien ik de vorige generatie mag geloven, was sparen en zuinig zijn (niks weggooien) een levensmotto. Men kocht pas een wagen als men zo goed als de centen ervoor had. Lenen kon hoogstens om een huis te bouwen of te kopen. Eenmaal op vakantie per jaar behoorde niet altijd tot de mogelijkheden. En dan ging men gewoon niet. Nu is het echter een ander paar mouwen. Niet te verwonderen dat sommigen klagen dat ze geen geld hebben.
Sommigen hebben nooit geld gehad en mogen toch niet klagen.Alleen de rijkjes mogen klagen over hoeveel belastingen ze wel niet kunnen ontduiken.

De generatie waar jij over spreekt is die van voor de tweede wereldoorlog.
Oud 27 juli 2012, 13:36   #30
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Tijdens de jaren '60 woedde de inflatie en gaf het de toenmalige "beginners" de indruk dat
het stijgen van de lonen synoniem was van een stijgende welvaart. Achteraf moeten we toch vaststellen dat dit zeer relatief is.

Bezoek het museum van de Nationale Bank eens (in de buurt van het Centraal Station Brussel) daar vind je boodschappenmandjes met de prijzen van toen (alleen spijtig dat de lonen van toen er niet bijstaan).

Voor wie er in de zomer op uit trekt : het Solidarnosc museum in Gdansk is ook uttig om eens te zien hoe het alledaagse leven tot 1989 in het arbeiders- en boerenparadijs er precies uitzag ...

Kortom : dat de materiële beslommeringen van de babyboom-generatie op de voorgrond stond en ze zich terdege (moesten) inspannen om de materiële welvaart voor hen en hun kinderen te verbeteren mag hen niet ten kwade geduid worden..
Wat hen mag ten kwade geduid worden is de terminale cyclus van vervuiling en klimaatverandering die ze op gang gezet hebben. Onze kinderen zullen het wellicht niet veel beter doen, zodat onze kleinkinderen de gevolgen op hun hoofd gaan krijgen.
Oud 27 juli 2012, 13:40   #31
subocaj

Standaard

Citaat:
Sommigen hebben nooit geld gehad en mogen toch niet klagen.Alleen de rijkjes mogen klagen over hoeveel belastingen ze wel niet kunnen ontduiken.

Tiens, eens informeren of mijn geboortedatum wel klopt.
Want ik ben van na WOII.
Oud 27 juli 2012, 13:42   #32
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus schulden cumuleren en doorschuiven naar latere generaties is biologisch verantwoord? Idem dito voor het uitputten van de grondstoffen en de vervuiling.
That's human nature....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 13:44   #33
subocaj

Standaard

Citaat:
Hoe oud is je GSM?
Oud 27 juli 2012, 13:45   #34
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Een huis kostte 10 jaar geleden de helft minder en mijn pree is zeker niet dubbel toegenomen. Nu gij !
Oud 27 juli 2012, 13:54   #35
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Het is wel gemakkelijk om alles op de zgn babyboomgeneratie te steken. De generatie die volwassen was tijdens en vlak na WO II hebben de aanzet gegeven door hun nazaten te vertellen dat "ge vooruit moest komen" in het leven. Het was die generatie die de consumptiemaatschappij in gang gestoken heeft. Trouwens: de generaties na de "babyboomgeneratie" zijn in hetzelfde bedje ziek, aangespoord door hun ouders en het onderwijs. En vergeet vooral niet dat de babyboom begin jaren '60 stil viel, maar dat medio jaren '70 een nieuwe babyboom op gang kwam, die tot op heden ten dage voortduurt.
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2012, 13:57   #36
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe oud is je GSM?
kweenie, wegens derdehands gekregen

'k heb ook ne nieuwe, die ik voor 7€ kocht (17€ min 10€ saldo) maar in prepaid worden van mijn beide gsm's de saldo's leeggehaald, zowel van vodafon als van -hoe heet die ander weer - xxxxxx zodat ik geen van beide kan gebruiken.
Oud 27 juli 2012, 13:58   #37
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Sorry, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik ben van ietsje na WOII en ik heb ook zo geleefd...geleerd van mijn ouders, die generatie waarover je spreekt. Ik heb nu geen schulden én een appeltje voor de dorst én die van mijn kinderen. Anderen van dezelfde generatie zijn echter inderdaad begonnen met wat hen nu wordt verweten...(the sky was the limit....volgens 'onze leiders' die ook niet vies waren van het door deuren en vensters smijten) en die hebben nu inderdaad na het afbetalen van hun gemaakte schulden niet al te veel reserves meer.....voor hun kinderen.
Oud 27 juli 2012, 13:59   #38
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Want ik ben van na WOII.
Ofwel zie je er wreed jong uit voor je leeftijd ? Wat is je geheim ?
Oud 27 juli 2012, 13:59   #39
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Want ik ben van na WOII.
Mijn grootmoeder was van 1886

Nu moet ik wel zeggen dat ik ook geen schulden heb

Maar ja, ik ben dan ook een sukkelaar

Gelukkig zijn mijn kinderen "rijk"

Laatst gewijzigd door eno2 : 27 juli 2012 om 14:02.
Oud 27 juli 2012, 14:06   #40
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Een huis kostte 10 jaar geleden de helft minder en mijn pree is zeker niet dubbel toegenomen. Nu gij !
Ik ken de cijfers niet....maar zou het niet kunnen dat de intresten van hypothecaire leningen toen hoger waren ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be