![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden. |
Bekijk resultaten enquête: Welke institutionele verandering is voor jou aanvaardvaar als einddoel? | |||
Echt federaal Belgisch bestel |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Confederaal Belgisch bestel |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
Vlaanderen onafhankelijk |
![]() ![]() ![]() |
21 | 77,78% |
Groot-Nederland |
![]() ![]() ![]() |
4 | 14,81% |
Heel-Nederland |
![]() ![]() ![]() |
4 | 14,81% |
Anders, namelijk... |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#43 |
Minister
|
![]() ik zal dit weekend niets van mij laten horen want ik ben op verlof in duitsland
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vrijstaat zou ik zien zitten
![]() Maar protectoraat van Engeland???
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar op zich zou een confederaal Vlaanderen van autonome steden en gemeenten wel interessant zijn denk ik.
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik gok eerder op een confederatie (embryo's daarvan zijn nu al aanwezig), die op termijn kan uitgroeien tot een federatie. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die een Groot-Nederlandse eenheidsstaat willen, mezelf incluis... Ik zie een eerste stap gebeuren doordat Vlaanderen in het koninkrijk der Nederlanden stapt, en de 4e partner wordt in het huwelijk Aruba, Nederland en Nederlandse Antillen. Door zijn positie en karakter zal dat een ideale positie zijn om verder te groeien. Persoonlijk heb ik die Oranjekliek liever weg, maar als ze handig kunnen zijn tot dan ![]() Het kan natuurlijk ook anders verlopen op basis van zoveel bilaterale akkoorden dat men zegt van: "eigentlijk? Als ze daar nu eens een confederaal kader voor scheppen".
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Wat dacht je van: Vlaanderen - streken - gemeenten - deelgemeenten - wijken? Gemeenten kunnen zo als federaties gelden, die op hun beurt deel uitmaken van een confederatie van een landstreek (Waasland, Meetjesland, Groene Gordel, Maasland, Vlaamse Ardennen,...), die de deelstaten vormen van Vlaanderen. Een unitair Vlaanderen teken ik alleen voor als noodoplossing...
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
De grenzen van dat plan waren helemaal niet ingedeeld volgens provincies, maar op de klassieke Franse manier van denken: via rivieren. De Schelde was de grens van Vlaanderen (op de rechteroever na in Antwerpen), zoals het was ten tijde van het Heilige Roomse Rijk, voor de Pragmatieke Sanctie. Dit was (samen met Zeeuw-Vlaanderen dus) de Vrijstaat Antwerpen. De Maas was de grens van Duitsland/Pruisen (von der Maas bis an die Memel ![]() De grens van Nederland was dan de Demer. Al de rest zou door Frankrijk ingepakt worden. Het plan faalde... Maar Antwerpen is een Brabantse provincie hoor. Pas in 1795 werd een scheiding ingevoerd door de Fransen...
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben nog steeds voorstander van een Vlaamse staat (met of zonder Brussel, kan me eigenlijk weinig schelen), als volwaardige lidstaat van de EU. Ik zie echt de noodzaak van een "hereniging" met NL niet in. Althans voorlopig niet. Het schrikt daarenboven veel Vlamingen af om voluit voor de splitsing te kiezen.
|
![]() |