Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2005, 10:59   #21
elliot
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Off topic,
maar zolang Turkije niet een en ander veranderd in z'n binnenlandse politiek,
lijken ze mij ook niet aanvaardbaar.
Dat is juist het punt, willen ze toetreden dan moeten ze zich voegen naar de europese wetten. Dan moeten ze iets aan hun binnenlandse politiek doen.
Deels door van de stemming over de Europese grondwet een poll te maken "voor of tegen turkije" hebben de inwoners van bepaalde landen tegen die grondwet gestemd. Die grondwet had een machtig wapen geweest om Turkije te laten bewegen op binnenlands gebied. Een te nemen of te laten deal.
Nu, zonder die grondwet staat europa zelf zwakker maar Turkije zal vroeg of laat zich toch bij de EU vervoegen.
Dit is de perversie waar ook het vlaams belang gretig gebruik van maakt.
Als het nu fout zou gaan met Turkije binnen de EU zal het vlaams belang zeggen: zie je wel, we hebben het altijd gezegd! Maar in realiteit hebben ze er mee voor gezorgd dat wanneer de toetreding er komt, dit zal gebeuren in een zwak europa en hierdoor kan Turkije miss meer uit de brand slepen voor zichzelf.
Juist hetzelfde in de binnenlandse politiek. De énige oplossing om het in dit land beter te doen op politiek vlak zou zijn wanneer het VB serieus van zijn stemmen zou verliezen. Door die 30% onbruikbare stemmen zijn de andere partijen zo goed als zeker van regeringsdeelname, dit maakt hen tam.
Dit kan je hen niet verwijten, want het is de logica zelve dat ze niet met het VB in zee gaan, geen enkele partij staat zo ver af als het VB.
Dit is ook de reden waarom de partijen za hard op elkaar beginnen te trekken.
Het VB is not a part of the solution, it's a part of the problem.
en dat is de realiteit waar we inzitten...
elliot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 11:01   #22
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
veel marrokanen stemmen ook Vlaams Belang hoor, een reden daarvoor is dat het Vlaams Belang zowat de enige partij is rechtuit TEGEN de toetreding van Turkije tot de EU is.

Daar ga je geen enkele Noord-Afrikaanse voorstander voor vinden. Dat verzeker ik u
Die marokanen zijn ook naief.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 11:04   #23
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Akkoord, behalve met punt a) dan
Hoe rijm je dat dan met de andere voorwaarden van een 'multiculturele' samenleving zoals Kelt die opsomde? Puntje a) is namelijk de noodzakelijke voorwaarde voor b) en c)... Als één groep binnen die MS een absolute claim legt op 'de waarheid', op religieuze gronden bijvoorbeeld, dan wordt de MS zelf daardoor onmogelijk. Andersdenkenden, die dan enkel 'dwalen', worden dan niet meer dan negatief getolereerd en dat is hoegenaamd geen MS. Die is pas mogelijk wanneer alle groepen erkennen dat de andere gelijkwaardig zijn ('gelijk' niet, want dan zijn ze inwisselbaar en dat is niet verenigbaar met een overtuiging).
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 11:18   #24
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
veel marrokanen stemmen ook Vlaams Belang hoor, een reden daarvoor is dat het Vlaams Belang zowat de enige partij is rechtuit TEGEN de toetreding van Turkije tot de EU is.

Daar ga je geen enkele Noord-Afrikaanse voorstander voor vinden. Dat verzeker ik u
Ik wil dat de Israëliërs ook Marokko eventjes bombarderen

Arabieren zijn een catastrofe voor de islam, snap dat nu eens, miss Arabia.
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 11:22   #25
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem
En troost U de resultaten van die polarisatie zijn reeds zichtbaar. 20 jaar haat-praat uit en bepaalde hoek heeft Vlaanderen doen verkrampen en verkillen. Dat is perfect vast te stellen als men naar vergelijkbare steden in het nabije buitenland gaat. Middelburg, Eindhoven, Keulen, Aken, Rijsel, Trier, Luxemburg,... allemaal even multi-etnisch als de doorsnee vlaamse stad. En toch stuk voor stuk veel gezelliger, ontspannen en opener dan de meeste Vlaamse steden geworden zijn. Proficiat 20 jaar haat-praat heeft reeds voelbare effecten.
Wat houdt u tegen om naar daar te verhuizen?
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 11:28   #26
elliot
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus
Wat houdt u tegen om naar daar te verhuizen?
onliners doen het altijd...

probeer's naar de boodschap te luisteren...
Oud 19 oktober 2005, 12:02   #27
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie
Het gaat hier over de resultaten in Antwerpen, waar het Vlaams Blok nu al 33 % heeft. 32,3 % noem ik dan geen echte stijging.

Daarbij, als ik een beetje kan rekenen stemt dan 67,7 % niet voor het Vlaams Blok, dus de titel op de VB-website is heel misleidend. Een correcte titel zou zijn "Jeugd kiest niet Vlaams Belang"
je vergeet één detail !! Wat voor één !!bij de peiling van vorige verkiezingen voorspelde men slecht 25 % en het werd 33 %nu voorspelt men 32 %... en moet je inderdaad het ergste gaan vrezen !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 12:04   #28
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Die marokanen zijn ook naief.
niet veralgemenen hé !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 12:13   #29
elliot
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
je vergeet één detail !! Wat voor één !!bij de peiling van vorige verkiezingen voorspelde men slecht 25 % en het werd 33 %nu voorspelt men 32 %... en moet je inderdaad het ergste gaan vrezen !!

olé, weer voor jaren gebeiteld aan een tripartite!(sic)

Op het VB stemmen en dan maar klagen hoe slecht het hier gaat
Oud 19 oktober 2005, 12:20   #30
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Levertraan
Je voelt je dus eigenlijk in je gat gebeten door de titel en de vorm. Maar de eigenlijke inhoud, namelijk de tendens die er is, dat zelfs onder de Antwerpse jongeren 'extreem-rechts' de grootste partij is, verlies je blijkbaar uit het oog.

Dat jongeren automatisch op de partij stemmen waar hun ouders op stemmen vind ik een beetje kort door de bocht. Jongeren zijn juist meestal rebels en tegendraads. Hebben een eigen mening, gebasseerd op wat ze meemaken, en niet op wat papa en mama hen vertellen.
Ik bedoelde die papa en mama natuurlijk figuurlijk, die Antwerpse jongeren stemmen niet meer op het Vlaams Blok dan de Antwerpse volwassenen.

Ik vrees dat heel wat mensen zich laten vangen door de one-liners van het Vlaams Belang. Het is natuurlijk ook gemakkelijk, ze hoeven alleen de problemen aan te kaarten, zonder een mogelijke oplossing te verzinnen. Terwijl regeren juist het verzinnen van oplossingen is. Als men niet constructief kan proberen mee helpen om de problemen in de samenleving aan te pakken, moet je ook niet het slachtoffertje spelen omdat niemand met je wil samen werken.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2005, 12:26   #31
PelgrimForever
Europees Commissaris

PelgrimForever's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Hoe rijm je dat dan met de andere voorwaarden van een 'multiculturele' samenleving zoals Kelt die opsomde? Puntje a) is namelijk de noodzakelijke voorwaarde voor b) en c)... Als één groep binnen die MS een absolute claim legt op 'de waarheid', op religieuze gronden bijvoorbeeld, dan wordt de MS zelf daardoor onmogelijk. Andersdenkenden, die dan enkel 'dwalen', worden dan niet meer dan negatief getolereerd en dat is hoegenaamd geen MS. Die is pas mogelijk wanneer alle groepen erkennen dat de andere gelijkwaardig zijn ('gelijk' niet, want dan zijn ze inwisselbaar en dat is niet verenigbaar met een overtuiging).
Oeps, foutje
ik had in m'n haast gelezen "niet iedereen gelijk".

Niemand het absolute gelijk, uiteraard ...
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2012, 09:17   #32
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Jeugd kiest Vlaams Belang

17.10.2005 11.18u - Jongeren die voor het eerst naar de stembus trekken, stemmen steeds massaler voor het Vlaams Belang. Dat verheugende nieuws blijkt uit een recente enquête van Gazet van Antwerpen. Volgens die peiling zou het Vlaams Belang in Antwerpen uitkomen op 32,3 %.
Bij jongeren tussen 17 en 22 jaar stijgt dat percentage tot maar liefst 38,5 %.

Meer dan de helft van de nieuwe kiezers vindt het tijd om het dwaze cordon sanitaire te begraven en wil dat het Vlaams Belang de kans krijgt om mee te besturen. Drie op vier jongeren (74%) is van oordeel (of stelt vast) dat de spanningen toenemen tussen de verschillende culturen in Antwerpen. Tot slot wordt nog eens bevestigd dat het Vlaams Belang de trouwste kiezers heeft.

Vorige week kon u op onze webstek lezen dat Humo en Knack ook al vaststelden uit welke hoek vandaag de wind waait. En dat is niet meer uit linkse hoek. De mei’68-ers die het mooie weer maken in de media en het onderwijs moeten tot hun bitterheid vaststellen dat al hun bekeringswerk vruchteloos is geweest. Dat hun opgestoken vingertjes niet meer werken en dat hun haring niet meer braadt. Dat de jeugd niet gelooft in Sinterklaas en ook niet meer in de sprookjes over de multiculturele samenleving. Dat het Vlaams Belang ook door jongeren steeds meer gezien wordt als de enige partij die in dit land voor de noodzakelijke ommekeer kan zorgen. En dat moet pijn doen.

bron webstek VB

Dat is dan weer een linkse mythe die ontkracht wordt... Het is eigenlijk logisch; het zijn juist de jongeren die het meest in aanraking komen met de multicriminele samenleving. Het lijkt ook een bewijs dat de linkse indoctrinatie in de scholen een omgekeerd effect heeft.
het VB heeft de toekomst.
Wat is er nu van die jeugd gekomen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2012, 09:22   #33
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

hahaha,die is raak he Henry....
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2012, 09:28   #34
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

17.10.2005 11.18u
Zeer recente peiling?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2012, 10:09   #35
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Ik vrees dat U niet veel andere keuzes gaat hebben dan geloven in de multi-etnische maatschappij ! Deze is er, en de mensen die er nu zijn gaan er blijven.

In die wetenschap kan men toch niet voor de georganiseerde onverdraagzaamheid pleiten. Het enige dat er op zit is samen er het beste van te maken. Het alternatief is inderdaad een steeds sterkere polarisatie tussen wij en zij die eindigt waar het niet meer plezant leven is.

En troost U de resultaten van die polarisatie zijn reeds zichtbaar. 20 jaar haat-praat uit en bepaalde hoek heeft Vlaanderen doen verkrampen en verkillen. Dat is perfect vast te stellen als men naar vergelijkbare steden in het nabije buitenland gaat. Middelburg, Eindhoven, Keulen, Aken, Rijsel, Trier, Luxemburg,... allemaal even multi-etnisch als de doorsnee vlaamse stad. En toch stuk voor stuk veel gezelliger, ontspannen en opener dan de meeste Vlaamse steden geworden zijn. Proficiat 20 jaar haat-praat heeft reeds voelbare effecten.
U bedoelt wellicht 20 jaar politieke correctheid. Als problemen niet benoemd mogen worden dan krijg je een tegenreactie en dit is daar een resultaat van.
Ik vrees trouwens dat u niet veel keuze gaat hebben dan die 30% te aanvaarden, ze is er namelijk ook, en ze zal ook niet zomaar verdwijnen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2012, 10:09   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Die zijn tot een beetje verstand gekomen, en stemmen nu n-va.

Sorry, maar meer zinnige praat kan ik niet vertellen over zo'n oude draad. Waarvan ik de zin niet zie om hem op te rakelen. En waar de mede-forummer die hem oprakelt ook niet veel over zegt wat zijn bedoelingen zijn.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2012, 10:10   #37
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Triest he, allemaal gedegenereerd tot N-VA kiezers. Hoe is het zo ver kunnen komen?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2012, 10:14   #38
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
17.10.2005 11.18u
Zeer recente peiling?
Rikske is weer goed bezig zie ik. In mijn eerste reactie had ik zelfs nog niet gezien dat dit van 2005 was.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2012, 10:38   #39
BonBon
Banneling

Standaard

2005? Ik vond die cijfers verbazingwekkend maar dat werpt een ander licht op de zaken natuurlijk, ondertussen is het aantal allochtonen bijna verdubbeld in Antwerpen en is NVA de nieuwe partij voor vlaamsgezinden. Rechts durf ik de partij niet meer noemen want die tegenstelling is compleet verdwenen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2012, 10:46   #40
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
2005? Ik vond die cijfers verbazingwekkend maar dat werpt een ander licht op de zaken natuurlijk, ondertussen is het aantal allochtonen bijna verdubbeld in Antwerpen en is NVA de nieuwe partij voor vlaamsgezinden. Rechts durf ik de partij niet meer noemen want die tegenstelling is compleet verdwenen.
Is en blijft een rechtse tsjevenpartij,met voor de verkiezingen de hemel in het vooruitzicht, erna de hel enkel voor de kleine man natuurlijk...
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be