Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2012, 18:57   #81
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Neen. Omdat het 2 uur in de nacht was dat mijn grootvader belde, schreef die dokter dus simpelweg antibiotica voor. Mijn opa was de enigste die die dokter zijn naam kende, want mijn oma heeft de leeftijd bereikt waar ze zulke dingen vergeet. En ik vrees dat dat een vraag zal zijn dat de rest van mijn leven zal achtervolgen: wie was die dokter?
Met andere woorden: de dokter is die nacht tot uw opa gegaan, of uw opa tot de dokter? Misschien leek die antibiotica noodzakelijk? Probeer niet zelf dokter te spelen. En met het doktersbriefje enzo moet het zeker te achterhalen zijn wie de dokter is.
Oud 11 juli 2012, 19:00   #82
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Waar heb ik gezegd dat die dokter schuld heeft? Ik vind wel dat wanneer een oudere persoon 's nachts belt met hartklachten, die dokter hem naar 't ziekenhuis kon doorverwijzen. Hij had kunnen zeggen: meneer, ik stel voor dat u een ambulance belt. Waarschijnlijk had de opa een half uurtje later aan de hartmonitor gelegen. Evengoed had de grootvader in het ziekenhuis kunnen overlijden natuurlijk. Toch vind ik dat de dokter niet z'n uiterste plicht gedaan heeft.
Als ik het goed heb gelezen overleed de grootvader een week na het bezoek van die dokter; hij had dus tijd genoeg een andere arts te raadplegen, of om naar de spoed te gaan.
Oud 11 juli 2012, 19:10   #83
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ik heb zo eens voor gehad dat ik nieuwe nestels had gekocht, en toen ik ze uit de verpakking haalde toen bleek dat het plastieken uiteinde van één van de nestels al lichtjes beschadigd was.

Dat was zoals Di Rupo het zei, heel erk.
Oud 11 juli 2012, 21:04   #84
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Die aanslag op Pim Fortuyn was heel bizar. Ik zag collega's hem pal zien voorbijlopen toen hij stervende was, bang om de trein te missen.
En dan binnen 10 minuten een woedende massa aan de rap gesloten poort.
Het meisje dat hem eerst hulp biedt, een receptioniste, is nooit meer terugkomen, die kon er echt niet tegen.
En die keer dat ik in zee werd gezogen door een mui, ik dacht echt dat mijn laatste uur geslagen had.
Ook kreeg ik een keer ernstige hartklachten op mijn werk. In paniek naar de bedrijfsarts op de fiets.
25 minuten laten lag ik op de operatietafel en werd een lange rubberen slang onder mijn oksel naar binnen geschoven.
Geen directe hartklachten, maar een ingeklapte long. Omdat de grootste long het had begeven sloeg mijn hart uiteraard op hol.
10 Dagen op de meest vreselijke afdeling tussen terminale longkankerpatiënten en ik was en ben nog steeds een straffe roker dus ik kneep 'um wel. Longarts verzekerde mij dat ik geen longkanker had. Die klaplong schijnt vaak voor te komen bij lange mannen die iets te zwaars hebben getild. In mijn geval was dat even de wasmachine optillen.
Erg naar en pijnlijk was een zware brandwond op mijn voet, door een pan kokende soep. En daarna vooral de jeuk toen het genas.
Maar mijn moeder die de oorlog nog heeft meegemaakt heeft veel ergere dingen gezien en meegemaakt. Haar broers opgepakt bij razzia's, de hongerwinter, hongertochten naar Friesland en beroofd worden van je fiets en eten door Wehrmachtsoldaten. Een kind verliezen op je 27-ste en op je 45-ste een gediagnoseerd worden met een hersentumor, die ze ook heeft doorstaan, want ze leeft nog steeds.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 21:18   #85
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Maar mijn moeder die de oorlog nog heeft meegemaakt heeft veel ergere dingen gezien en meegemaakt. Haar broers opgepakt bij razzia's, de hongerwinter, hongertochten naar Friesland en beroofd worden van je fiets en eten door Wehrmachtsoldaten. Een kind verliezen op je 27-ste en op je 45-ste een gediagnoseerd worden met een hersentumor, die ze ook heeft doorstaan, want ze leeft nog steeds.
Klinkt hard. Ik hoop dat ze desondanks gelukkig is.

Dit soort van miserie doet je eigen problemen relativeren.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 21:27   #86
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Het hardste ben ik persoonlijk verschoten toen ik op de kerncentrale van Doel werkte, ik ben toen in de reactor gevallen, ik zeg u, dat is allesbehalve plezant.
Oud 11 juli 2012, 22:37   #87
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het hardste ben ik persoonlijk verschoten toen ik op de kerncentrale van Doel werkte, ik ben toen in de reactor gevallen, ik zeg u, dat is allesbehalve plezant.
Eindelijk weet ik waarom m'n scherm zo straalt.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2012, 23:23   #88
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik ben persoonlijk het hardste verschoten toen ik "de zatten douaan" effectief stalen heb zien nemen van 5 containers met vloeibare latex.
Ik zie me nog door dat rameke kijken met mijne koffie "gottem da na echt doeng".

En dan nog wat accidentjes met de wagen.

Een sportvliegtuigje in canada dat ineens naar beneden viel, maar ik had geen schrik ik dacht enkel dat die vleugels der zouden afbreken als het ding terug weerstand kreeg, maar blijkbaar was dit stevig genoeg.

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 11 juli 2012 om 23:29.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2012, 08:42   #89
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die aanslag op Pim Fortuyn was heel bizar. Ik zag collega's hem pal zien voorbijlopen toen hij stervende was, bang om de trein te missen.
En dan binnen 10 minuten een woedende massa aan de rap gesloten poort.
Het meisje dat hem eerst hulp biedt, een receptioniste, is nooit meer terugkomen, die kon er echt niet tegen.
En die keer dat ik in zee werd gezogen door een mui, ik dacht echt dat mijn laatste uur geslagen had.
Ook kreeg ik een keer ernstige hartklachten op mijn werk. In paniek naar de bedrijfsarts op de fiets.
25 minuten laten lag ik op de operatietafel en werd een lange rubberen slang onder mijn oksel naar binnen geschoven.
Geen directe hartklachten, maar een ingeklapte long. Omdat de grootste long het had begeven sloeg mijn hart uiteraard op hol.
10 Dagen op de meest vreselijke afdeling tussen terminale longkankerpatiënten en ik was en ben nog steeds een straffe roker dus ik kneep 'um wel. Longarts verzekerde mij dat ik geen longkanker had. Die klaplong schijnt vaak voor te komen bij lange mannen die iets te zwaars hebben getild. In mijn geval was dat even de wasmachine optillen.
Erg naar en pijnlijk was een zware brandwond op mijn voet, door een pan kokende soep. En daarna vooral de jeuk toen het genas.
Wat is een mui?
Oud 29 juli 2012, 08:59   #90
eno2
Banneling

Standaard

Je potentieel niet kunnen verwezenlijken. Zo heb ik niet kunnen doorschilderen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 09:15   #91
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Je potentieel niet kunnen verwezenlijken. Zo heb ik niet kunnen doorschilderen
Uw verf was op?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 09:41   #92
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Uw verf was op?
Mijn poen
Oud 29 juli 2012, 11:04   #93
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 29 juli 2012 om 11:11.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 11:20   #94
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Wat is een mui?
Een mui is een sterke aflandse stroming, veelal in de buurt van strekdammen. Vaak mij aflandse wind uit het oosten.
Maar muien kunnen ook voorkomen op het gewone strand, ze zuigen je mee verder de zee in. Advies: raak niet in paniek en probeer niet tegen de stroom in te zwemmen, maar zwem rustig zijwaarts maar roep wel om hulp.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2012, 11:26   #95
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Een mui is een sterke aflandse stroming, veelal in de buurt van strekdammen. Vaak mij aflandse wind uit het oosten.
Maar muien kunnen ook voorkomen op het gewone strand, ze zuigen je mee verder de zee in. Advies: raak niet in paniek en probeer niet tegen de stroom in te zwemmen, maar zwem rustig zijwaarts maar roep wel om hulp.
Nog nooit een mui gehad. Altijd geïnformeerd over het tij & stromingen bij redders bij zeezwemmen
Oud 29 juli 2012, 12:30   #96
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Ik kreeg ooit rond mijn 10de verjaardag een speedboot op afstandsbediening.
Aan zee zette ik dat ding in het water, gaf gas en zag hem nooit meer terug.
De besturing bleek niet te werken en dat ding ging als een speer richting Engeland.

Na jaren ben ik blij dat ik het op een mui kan steken. De besturing werkte waarschijnlijk wel maar die dekselse muien zijn zo onvoorspelbaar.

Nu kan ik eindelijk stoppen met procederen tegen de fabrikant wegens productiefouten. Hij vraagt immers al jaren om het defecte apparaat terug te sturen. Heel de Engelse kust al afgezocht, nooit gevonden.
Oud 29 juli 2012, 13:14   #97
kameleon
Minister

Standaard

Ongeveer 10 jaar lang oververmoeid rondgelopen, studies moeten stopzetten, niet kunnen werken. Naar de dokter geweest en al snel stak hij het op de stress. 10 jaar lang met twijfels geleefd, uiteindelijk ontdekt dat ik een echte fysieke afwijking had. Resultaat nu is dat ik bijna 30 ben en nog geen enkele waardige stap in het professionele leven heb kunnen maken.

Dan vind ik het erg dat er hier op het forum zitten zagen over zonnepanelen die niet rendabel zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be