Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2004, 13:10   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard 1.945.000 actieve intenetverbindingen in België

Indrukwekkende cijfers wel: 1.945.000 actieve intenetverbindingen of omgerekend bijna de helft van de Belgen die actief zijn op het internet of toch het net binnen hun bereik hebben.

Jammer dat er geen cijfers worden vermeld hoeveel privé- en bedrijfsverbindingen er wel zijn. Nogal wat gebruikers op het net loggen gewoon in op kosten en in de tijd van hun werkgever, dat kan je zelfs hier goed merken wanneer de kantooruren voorbij zijn.

Nochtans stagneert de markt, getuige de onderstaande mededeling van Tijdnet: T-Zine:

bron: http://www.tijd.be/ondernemen/t-zine/

• In het tweede kwartaal van 2004 is het aantal actieve internetverbindingen gestagneerd. Volgens de nieuwste cijfers van de Internet Service Providers Association (ISPA) bedraagt de groei amper 0,1 procent voor de totale markt, terwijl het aantal residentiële verbindingen zelfs achteruit ging. De ISPA constateert dat de lancering van breedband 'light' producten niet het effect hebben gehad dat sommigen (met name uit politieke hoek) hadden verhoopt.

"Breedband light is niet mislukt maar de groei is niet zo spectaculair als gehoopt", aldus ISPA-voorzitter Wim Roggeman. Hij voegt eraan toe: "Het is nog iets te vroeg om conclusies te trekken." ISPA beweert dat breedband light voor weinig nieuwe internetgebruikers zorgt, en dat er ook niet veel personen overschakelen van een inbelverbinding. Vrij vertaald: breedband light kannibaliseert vooral op de markt voor 'echte' breedband - al wil Wim Roggeman dat laatste toch niet gezegd hebben.

Veel ISP's waren nogal ongelukkig toen staatssecretaris Peter Vanvelthoven (e-government) en minister Freya Van den Bossche (toen nog consumentenzaken) eind vorig jaar ISP's opriepen om een breedband light aanbod te lanceren. Volgens de politici was de hoge prijs van internettoegang een hinderpaal voor de groei van het Belgische Internetgebruik. De ISPA houdt vol dat niet de tarieven maar wel de lage penetratie van pc's bij de Belgische gezinnen aan de oorzaak ligt van de slabakkende groei, en het ziet in de huidige stagnatie een bewijs voor zijn stelling. Volgens de ISPA zijn er nu 1.945.000 actieve intenetverbindingen. De ISPA roept de overheid op om maatregelen te nemen die pc-bezit bij families stimuleren.

Laatst gewijzigd door thePiano : 13 augustus 2004 om 15:17.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 14:23   #2
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het ook gezien (in de Metro ). Bij die zogezegde "lage penetratiegraad" stel ik mij toch vragen. Waaruit concluderen ze dat het laag is? Vergeleken met wie? Alleszins ken ik weinig mensen die thuis geen computer en internet hebben, zou het om gepensioneerde thuiswoners, werklozen en minimumloners gaan?
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 15:19   #3
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Ik heb het ook gezien (in de Metro ). Bij die zogezegde "lage penetratiegraad" stel ik mij toch vragen. Waaruit concluderen ze dat het laag is? Vergeleken met wie? Alleszins ken ik weinig mensen die thuis geen computer en internet hebben, zou het om gepensioneerde thuiswoners, werklozen en minimumloners gaan?
Ik had het eerst verkeerd getypt, het gaat inderdaad nu al om bijna de helft van de Belgen die op het internet kunnen. Wat zouden ze dan willen dat iedereen op het net zit, ook diegenen die dat niet wensen? En met welk doel dan? (behalve veel geld verdienen en de privacy opheffen)
Oud 13 augustus 2004, 15:44   #4
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik had het eerst verkeerd getypt, het gaat inderdaad nu al om bijna de helft van de Belgen die op het internet kunnen. Wat zouden ze dan willen dat iedereen op het net zit, ook diegenen die dat niet wensen? En met welk doel dan? (behalve veel geld verdienen en de privacy opheffen)
Stoeffen, denk ik. In de trant van "Zie eens hoe geëduceerd, modern en technologisch geavanceerd onze burgers zijn."
Oud 13 augustus 2004, 15:56   #5
thePiano

Standaard

Citaat:
Stoeffen, denk ik. In de trant van "Zie eens hoe geëduceerd, modern en technologisch geavanceerd onze burgers zijn."
We zullen die mannen van ISPA dan eens op dit forum uitnodigen, dan kunnen ze zelf vaststellen dat we weliswaar onze schietijzers hebben opgeborgen, maar dat we virtueel nog barbaarser zijn geworden dan vroeger

Vergelijk het maar met dit: zoals ze in bepaalde moslimlanden dieven niet langer hun linkerhand afhakken, maar ze nu chirurgisch verwijderen onder verdoving. In het hoofd is er niks veranderd, alleen in de middelen en de werktuigen.

En we zijn zelf geen haar beter.
Oud 13 augustus 2004, 16:05   #6
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Héla, spreek voor uzelf, hé...!
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2004, 16:17   #7
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
Héla, spreek voor uzelf, hé...!
Met zo'n nicknaam (Dinosaurus) denk ik niet meteen aan een progressief openminded personage
Oud 13 augustus 2004, 16:37   #8
Tzuvar Raemborr
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Met zo'n nicknaam (Dinosaurus) denk ik niet meteen aan een progressief openminded personage
Als we het dan toch over nicknames hebben, behoren piano's niet evengoed tot het verleden?
Oud 13 augustus 2004, 19:32   #9
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

NEE piano's horen niet tot het verleden!
Oud 17 augustus 2004, 08:57   #10
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we het dan toch over nicknames hebben, behoren piano's niet evengoed tot het verleden?
Ach, Pianoke zevert altijd graag over namen, logo's en symbolen, hé...
Jammer dat hij nooit verder geraakt...
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be