![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn standpunt is dat een parkeerkaart voor mindervaliden moet gelinkt worden aan het voertuig, en daar blijf ik bij. Als jij met je mindervalide oma naar de supermarkt wilt gaan dan ben je fysiek sterk genoeg om de rolstoel een paar meter verder te duwen en heb je geen gereserveerde parking nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet iedereen die mobiliteitsproblemen heeft zit bovendien in een rolstoel. Voor sommige mensen is een korte afstand cruciaal. Iemand die dus slechts een beperkte afstand kan lopen mag dus niet met iemand anders meerijden en de auto kort voor de deur laten parkeren?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die amper kan lopen heeft daarom geen 80% invaliditeit, en die mag dan geen kaart hebben, terwijl iemand die doof is en de gouden medaille op de Olympische spelen kan winnen(*) bij de hordenloop wèl een kaart krijgt? Dove mensen hebben m.i. geen parkeerkaart nodig, nog minder hebben ouders van dove kinderen zo'n parkeerkaart nodig (nochtans ken ik iemand die daarvoor een kaart kreeg). (*) OK... beetje moeilijk om het startschot te horen. Mensen wiens bovenste ledematen niet in orde zijn, kunnen m.i. ook gemakkelijk lopen. Daarentegen zijn er longpatienten die zeer beperkt zijn in hun mobiliteit wegens kortademigheid, die dan weer wel zo'n kaart kunnen gebruiken. Maar voor zover ik me herinner heeft Vandelanotte ooit de criteria aangepast en moet men iets van 80% invalide zijn.... gelijk in welke "discipline". Dit is totaal ridicuul.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 30 juli 2012 om 09:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Staatssecretaris
|
![]() Die mensen kunnen nog steeds zelf een auto besturen en zonder begeleiding op stap. Een parking dichtbij de ingang is dan mooi meegenomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Parkeerplaatsen voor mindervaliden hebben meestal niet als doel de mindervalide korter bij hun eindbestemming te brengen. Die parkeerplaatsen beogen enkel een exclusief gebruik door mindervaliden, omdat er misschien hieromtrent een wettelijke verplichting bestaat of uit misplaatse klantvriendelijkheid. Hospitalen vormen misschien een uitzondering. Zoals het UZA. Een parkeerterrein enkel voor mindervaliden, dicht bij de ingang, en een bordje dat misbruik steeds wordt bestraft. Tja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na jarenlange ervaring weet ik echt wel waar invalidenparkings staan en waarvoor ze gebruikt worden; Iemand die zelf geen auto heeft maar toch zelf mee naar de supermarkt wil, vb. met zijn buurvrouw of met een familielid (al naargelang), mag dus volgens jou niet op de dichtbijzijnde invalidenparking staan? Iemand die met openbaar vervoer wil en met de auto naar de tramhalte wordt gebracht mag niet parkeren op de daar aanwezige invalidenparkings omdat hij/zij geen eigen auto heeft? Iemand die naar de kliniek op controle moet en daarvoor niet zijn eigen auto kan gebruiken (vb. wegens de onmogelijkheid om te rijden na de testen) moet dan maar aan het andere einde van parking gaan staan omdat de persoon die hem vervoer biedt niet de juiste nummerplaat heeft? Denk toch eens na alvorens u voorstellen oppert.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het syndroom van Asperger en de ziekte van Graves-Blasedow en narcolepsie, maar ik word niet erkend als gehandicapte, ik val buiten het Belgische systeem, ik trek van niemand niets, ik heb nergens recht op.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 30 juli 2012 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja: soms is het symbool bijna volledig afgesleten en staan geen borden. En als het dan nog eens nacht is, kan het gebeuren dat je het nooit ziet.
Ik heb nog nooit een gehandicaptenplaats ingenomen. Althans niet moedwillig. Maar hoogst waarschijnlijk ook niet per abuis, want ik let erg op die zaken. Heb er niets voor over die idiote smerige boete's te betalen!
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik neem aan dat u weldegelijk gedurende een middellange afstand uw beide benen kan gebruiken? waarom heeft U dan een parkeerkaart nodig?
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Minister-President
|
![]() Zo zag ik iemand parkeren op een gehandicaptenplaats, een jong gastje met de wagen van papie. Ik loop ernaar toe en vraag hem welke handicap hij graag heeft. Mist hij liever zijn linker- of rechterknie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar alleszins, ik kan de wagen parkeren zonder kaart, dat staat buiten kijf.
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Hoeveel zou de boete zijn indien je een valse eP plaat maakt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() De eerste vraag die ik me de laatste tijd stel als ik dat soort "er is geen enkele waarde, regel, vorm van respect, ... meer die wordt nageleefd" stel is: wie zijn die mensen die die plaatsen innemen?
- Zijn dit Belgen, autochtonen? We kennen toch allen het symbool? Lijkt me nogal brutaal en onbeschoft om dit in te nemen. Kan me niet voorstellen dat er onder ons nog primitievelingen lopen die tot zoiets in staat zijn? ![]() - Zijn het nieuwkomers, allochtonen, ... die de taal en de symbolen onmachtig zijn? In de nieuwsreportage zag je het gebeuren in het district Antwerpen... Dat lijkt me al een idee te geven over herkomst ... Zijn het deze mensen die de plaatsen innemen? Dan vind ik het bijzonder oneerlijk en discriminerend te doen alsof echte Belgen plots zo boertig geworden zijn. ![]() Dit is overigens absoluut niet beperkt tot deze berichtgeving!! Maar dit komt men bijna continu tegen, zoals bv. Belgen zeer sterk vertegenwoordigd in grote criminele bendes ... Belgen?? Op papier ja! Maar Belgen? Sorry ... no way. - De SOA's zijn stijgende. En nieuwe prehistorische ziektes die hier al lang waren uitgeroeid duiken weer de kop op. De Belgen gaan zogenaamd overal en met iedereen neuken. Maar ziektes die hier al waren uitgeroeid, zijn aan een opmars bezig ... De ziektes bestonden hier niet meer. Hoe komen ze dan plots het land in? En waarom stijgen ze? Hallo? Valt de euro al? Bij wie zouden die ziektes toch stijgen? Wie oh wie zou zich toch wenden tot het tropisch instuut in Antwerpen? Bij wie oh wie zouden er toch meer van deze ziektes worden vastgesteld dan anderen en wie oh wie zou toch meer onbeschermde seksuele contacten hebben dan andere? ![]() Ah tiens, zou er een verband bestaan met het feit dat er ook gemeenschappen die bekend staan om polygamie en zeer hoge HIV-prevalentie in grote getale gemigreerd zijn en hier nu ook voorkomen? Of zijn al deze personen geweerd bij binnenkomst aan de grens? Ah neen wacht ... medische problematiek die hier beter behandeld kan worden dan in het land van herkomst is een reden voor het uitreiken van een Belgisch paspoort ... ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() °
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 30 juli 2012 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() welja, dus die hebben geen speciale voorbehouden invalidenparking nodig. Over wat dacht je dat we het hadden?
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ikzelf nog een parkeerkaart had zette ik me vierkant achter zo'n snul die zonder kaart een invalidenparking bezette.
Hij was zo dom dat hij prompt de politie belde omdat hij niet wegkon. (Ik was gewoon iets gaan halen in de nachtwinkel, dus geen 5 minuten). Maar ik vrees dat mijnheer weldegelijk een boete heeft gekregen.
![]() |
![]() |