Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2012, 19:26   #18401
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en op welke manier denk je dat de hardwerkende belastingbetaler die amper nog een appartement kan huren, maar geen plaats krijgt in een sociale woning want die zitten vol met "arme azielige sloebers en allochtonen" zich verrijkt aan de multicul?
door op 50 km van zijn werk in de polder te gaan wonen en dan nog eens extra belast te worden omdat hij met zijn auto naar zijn werk rijdt?
Ik heb 8 jaar lang meer dan 50 km heen, elke dag in de file gereden, vanuit mijn woning (geen sociale woning) in Beringen, ik heb een tiental vrienden die dat ook deden en nog steeds doen. Het zijn allochtonen en bij mijn weten is wat zij en ik doen de samenleving verrijken!
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 19:40   #18402
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Ik heb 8 jaar lang meer dan 50 km heen, elke dag in de file gereden, vanuit mijn woning (geen sociale woning) in Beringen, ik heb een tiental vrienden die dat ook deden en nog steeds doen. Het zijn allochtonen en bij mijn weten is wat zij en ik doen de samenleving verrijken!
Bravo , maar dat doet niets af aan het feit dan de sociale woningen inderdaad tjokvol allochtonen zitten.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 19:45   #18403
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Ik ben er absoluut niet zeker van dat de sociale woningen vooral door allochtonen worden bewoond, in elk geval zijn het autochtonen die ze toekennen. Wat ik wel zeker weet dat vele allochtonen hier een huis kopen, vaak een oude woning, dit opknappen, een tuin aanleggen. Net hetzelfde doen er veel met verloederde winkels die ze opknappen en door dit allemaal fel bijdragen tot de bouweconomie en de verloedering tegengaan in hun wijk. Ik wil u wel foto's tonen van mijn woning voor en na.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
Oud 2 augustus 2012, 19:46   #18404
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120802_029

Onaanvaardbaar dergelijke reacties van bijna uitsluitend ingevoerde nietsnutten waar enkel kosten aan zijn! En dit is al zoveel keren voorgevallen! Waarom kunnen politie en gerecht niet harder optreden tegen dat gedoe zodat deze heren van de schepping een beetje meer nadenken voor ze aan hun spelletjes beginnen? Dat is echt aantonen dat wij hier in ons eigen land niets te vertellen hebben waar ze zich iets moeten van aantrekken!
Met de matrak er op en opsluiten in cellen zoals ze er in hun oorsprongland hebben + bijhorende behandeling aub!
En het is met en voor dat zootje dat we dagenlang moeten discussiëren over hun halal, hun hoofddoekjes, hun recht om onze sociale voorzieningen leeg te zuigen???
Ik denk dat de politie gaarne genoeg harder zou optreden. Maar als ze dat doen, worden ze ervan beschuldigd racisten te zijn en mogen zelf voor de rechter komen die voor hen heel wat strenger is dan voor de nietsnutten waar u het over hebt.
Oud 2 augustus 2012, 20:16   #18405
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Weer vrouw mishandeld na stapavond

Door Gijsbert Termaat
AMSTERDAM - Opnieuw is een vrouw in het uitgaansleven van Amsterdam het ziekenhuis ingeslagen. De 22-jarige Noëlle liep onder andere een gebroken voet en diverse blauwe plekken en kneuzingen op toen zij op haar fiets wilde stappen en werd afgetuigd.

"Het gebeurde na het uitgaan in de Jimmy Woo. Ik had met twee vriendinnen daarna nog een snack gehaald bij de snackbar tegenover de Paradiso toen we naar huis wilden gaan. Een Marokkaanse jongen van een jaar of 25 viel ons buiten lastig. Ik probeerde hem op afstand te houden en zei tegen mijn vriendinnen dat we maar snel op de fiets weg moesten gaan om ruzie te vermijden", vertelt de nog altijd aangeslagen Noëlle.
"De jongen hield ons vervolgens tegen. Toen wij er langs wilden fietsen, kreeg ik ineens een klap in mijn gezicht en viel bijna van mijn fiets af. Ik werd hier zo kwaad om dat ik van mijn fiets stapte en schreeuwde dat hij een mietje was omdat hij een meisje sloeg. Het was duidelijk dat hij ruzie aan het zoeken was. Dat bleek ook wel toen ik weer een klap in mijn gezicht kreeg."

Glas

Om zich niet weerloos in elkaar te laten slaan, pakte Noëlle haar tas. "Ik haalde daar iets van glas uit en liet dat in een reflex op de grond kapot vallen in de hoop dat het hem zou afschrikken en hij zou afdruipen. Maar het tegendeel gebeurde. Hij pakte me vast en duwde me op de grond en schopte op me in. Het was vreselijk en het meest verbaasd was ik nog dat niemand ingreep. Niemand die een hand uitstak en me hielp. Ook niet de taxichauffeurs op de standplaats Leidseplein die het allemaal hebben gezien", zegt Noëlle geschokt.
De dader is dan ook ontkomen en was al gevlogen toen de politie arriveerde. "Ik raakte helemaal in shock toen een Marokkaanse taxichauffeur tegen een agent zei dat ik het had uitgelokt. Dat is toch niet te geloven? Dus het feit dat ik daar ben met een jurkje aan en blond haar geeft die jongen vrijspel om ruzie te zoeken? Vreselijk..."

"Daarna hebben zich een paar jongens zich over me ontfermd en me naar het ziekenhuis gebracht. Daar werd geconstateerd dat ik een gebroken voet had en diverse blauwe plekken en schaafwonden. Gelukkig ben ik er nog redelijk vanaf gekomen, want hij had me ook op heel andere plekken hard kunnen schoppen met fatale gevolgen", meent de Amsterdamse.

Eerder deze week werd ook al een mishandeling bekend. Afgelopen zaterdagnacht werd een groepje vrouwen door twee Marokkaanse mannen aangepakt.

De politie bevestigt het verhaal van Noëlle en zegt alles in het werk te stellen "om de dader op te sporen en aan justitie over te dragen. Want dit gedrag tolereren wij absoluut niet in de stad", aldus een woordvoerder.
Een artikel van een racistische journalist.

Laatst gewijzigd door F.B. : 2 augustus 2012 om 20:19.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2012, 20:49   #18406
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Binnenkort mogen wij vrouwen hier in het Westen ook niet meer op straat komen. Is het de bedoeling dat we verder moeten leven achter dikke muren en verscholen onder boerka's?
Oud 2 augustus 2012, 21:17   #18407
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Parkconcert overschaduwd door zinloos geweld

Medewerker Parkies neusbreuk geslagen door jongerenbende
donderdag 02 augustus 2012, 03u00Auteur: BERT FOUBERT

SINT-NIKLAAS - Een medewerker van de Parkies-concerten is in de nacht van dinsdag op woensdag een neusbreuk geslagen door een groep van een vijftiental jongeren. Ook twee andere medewerkers kregen klappen. De daders zijn voorlopig spoorloos.
Het incident vond plaats tijdens de afbraak na het druk bijgewoonde concert van Janez Detd Circo. Een medewerker van het evenement die een plaspauze hield tijdens het afbreken van een drankstand, werd aangesproken door een groep van een vijftiental allochtone jongeren.

De jongeren, waarvan de meeste tussen de 15 en 20 jaar oud waren, slingerden de medewerker verschillende verwijten naar het hoofd. Toen de man reageerde op de scheldpartij, werd hij door de mannen in elkaar geslagen.

1.500 concerten

Na de aanval vluchtten de jongeren weg, maar ze werden achterna gezeten door twee andere medewerkers van het evenement. De jongeren wachtten de mannen op, en sloegen ook hen neer. Een van de drie slachtoffers hield aan het geweld een neusbreuk over. Ook de twee anderen moesten voor verzorging naar het ziekenhuis.

Ondertussen zijn ze allemaal opnieuw aan de beterhand. ‘De jongerenbende werd tijdens de vechtpartij steeds groter en groter’, zegt Bas Witlox, organisator van Parkies.

‘Het was een duidelijk voorbeeld van zinloos geweld, waar we zwaar aan tillen. Ik heb in heel mijn leven al 1.500 concerten georganiseerd. Iets als dit heb ik nog nooit meegemaakt.’

De politie was op het moment van de feiten niet meer aanwezig in het park. ‘Omdat het concert gedaan was, waren alleen de organisatoren en de medewerkers van het evenement nog aanwezig’, meldt de lokale politie van Sint-Niklaas. ‘Onmiddellijk na de melding van de feiten gingen vier politieploegen ter plaatse om de gemoederen te bedaren. Er werden geen verdachten opgepakt. We volgen momenteel een ernstig spoor.’

Als de daders in de richting van de Parklaan vluchtten, is de kans groot dat ze werden gefilmd. Op het kruispunt met de Moerlandstraat hangt er nog een hele zomer lang een extra politiecamera. Die wordt vooral gebruikt tijdens evenementen, maar kan ook bij incidenten als deze nuttig zijn.

De organisator van Parkies neemt in de toekomst zelf geen extra veiligheidsmaatregelen. ‘We hebben wel met de politie afgesproken dat ze langer op het terrein zullen blijven’, zegt Bas Witlox.
En nog een racistische journalist...
Oud 3 augustus 2012, 00:06   #18408
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...orde_relletjes

nog eentje....
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 01:06   #18409
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Standaard

Hier nog één: pedofiel uit Lubbeek aangehouden.
Moeten we nu alle Lubbekenaren haten?
Oud 3 augustus 2012, 05:10   #18410
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kunt gerust een topic opstarten met als titel:

"Waarom er steeds meer moslims iets krijgen tegen autochtonen."

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 06:43   #18411
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moeten niet, maar 't mag als je die 1 op 13.700 significant vindt.
Oud 3 augustus 2012, 06:54   #18412
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En nog een racistische journalist...
Trouwens ook weeral een knap staatje hyenastrategie.
Oud 3 augustus 2012, 07:11   #18413
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Paulus.
LOL
precies of die nog iets tegen ons moeten krijgen!?
Die hebben het nooit voor ons gehad en zullen het wss nooit voor ons hebben.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 08:39   #18414
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Binnenkort mogen wij vrouwen hier in het Westen ook niet meer op straat komen.
Het is hoog tijd dat autochtoonse vrouwen eens allemaal op straat komen: een deftige betoging tegen onverdraagzaamheid.
Citaat:
Is het de bedoeling dat we verder moeten leven achter dikke muren en verscholen onder boerka's?
Waarom stel je dit als een vraag? Je weet dat het ooit gaat gebeuren.
Had je 25 jaar geleden ook maar het flauwste idee dat Brussel vol moslims zou zitten? Ja, blijkbaar hadden enkel racisten de gave om in de toekomst te kijken.

Laatst gewijzigd door kwantum : 3 augustus 2012 om 08:40.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 09:37   #18415
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zeg je het zelf: nog EEN!
Terwijl er in elke grote stad een paar honderd stuks gespuis bezig zijn met hun dagelijkse activiteiten! Je bedoelt het goed en je bent blijkbaar zelf een brave mens, maar verlies je tijd niet met de werkelijkheid te ontkennen!
Elke dag kun je een verzameling maken van de verrijkende streken van het ingevoerde gespuis dat ons hier komt verrijken! Gelukkig dat er ook gewone brave mensen tussen die bevolkingsgroep zitten, maar dat verandert niets aan het algemene plaatje!
Las juist hoe dat die 6 of 8 stukken krapuul die zopas 3 agenten hebben verwond in Vilvoorde, auto's beschadigd, met flessen of bussen benzine rondliepen enz door een franstalige multiculrechter meteen op vrije voeten werden gezet! De miserie is maar voor de Vlamingen...
Waarop wachten ze? Tot ze voor hun kop worden geschoten?
Wat moet je wel doen met die gasten volgens jou?

Laatst gewijzigd door andev : 3 augustus 2012 om 09:38.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2012, 09:41   #18416
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Paulus.
Dat is dan een beetje zoals wij met grote groepen naar een moslimland zouden trekken en daar staan uitleggen, in hun land, wat we tegen hen hebben...
Zou rap opgelost worden zeker?
Oud 3 augustus 2012, 09:42   #18417
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
LOL
precies of die nog iets tegen ons moeten krijgen!?
Die hebben het nooit voor ons gehad en zullen het wss nooit voor ons hebben.
Maar waarop wachten ze om op te hoepelen? Wanneer ik ergens naar toe ga en het staat er me niet aan, dan ben ik weer weg!
Oud 3 augustus 2012, 10:41   #18418
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En indien ze dat ingevoerd gespuis terugvinden...weer laten lopen.
Oud 3 augustus 2012, 10:44   #18419
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Het is hoog tijd dat autochtoonse vrouwen eens allemaal op straat komen: een deftige betoging tegen onverdraagzaamheid.

Waarom stel je dit als een vraag? Je weet dat het ooit gaat gebeuren.
Had je 25 jaar geleden ook maar het flauwste idee dat Brussel vol moslims zou zitten? Ja, blijkbaar hadden enkel racisten de gave om in de toekomst te kijken.
Ik las zojuist dat Brussel "stabiel" op 20% werklozen zit...
Daar zullen wel "een paar" allochtonen tussen zitten, die inderdaad niets anders te doen hebben dan keet te schoppen!
Oud 3 augustus 2012, 11:01   #18420
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben er absoluut niet zeker van dat de sociale woningen vooral door allochtonen worden bewoond, in elk geval zijn het autochtonen die ze toekennen. Wat ik wel zeker weet dat vele allochtonen hier een huis kopen, vaak een oude woning, dit opknappen, een tuin aanleggen. Net hetzelfde doen er veel met verloederde winkels die ze opknappen en door dit allemaal fel bijdragen tot de bouweconomie en de verloedering tegengaan in hun wijk. Ik wil u wel foto's tonen van mijn woning voor en na.
Dat is anders wel zo, ga maar eens kijken in sociale woonwijken in Antwerpen, begin maar ergens op het Kiel of zo.
Niet autochtonen kennen ze toe, woonmaatschappijen doen dit en omdat allochtonen massaal aan de voorwaarden voldoen, verkleuren die wijken en zie je steeds minder autochtonen.
Omdat lijsten moeten worden gevolgd, wanneer daar vooral allochtonen op staan, krijg je gebouwen met de hele wereld behalve Vlaanderen.
Omdat in verhouding, anderen oververtegenwoordigd zijn,waardoor wachtlijsten steeds langer oplopen, en dus ook Vlamingen veel langer moeten wachten, en dan terecht komen in blokken met voornamelijk allochtonen.

Daar is op zich niets mis mee, maar sociale woonmaatschappijen kunnen niet zoveel mensen aan een woning helpen, en bovendien zien ze minder inkomsten, want de bewoners zijn vaker afhankelijk van uitkeringen. Van mij mag er binnen sociale woningbouw een activeringsplan komen!
En zolang de instroom van migranten blijft duren, zullen er steeds minder woningen beschikbaar zijn! IK vind ook dat behalve Nederlands, wie niet kan aantonen geen woning in het buitenland te bezitten, ook gene woning meer toegewezen mag krijgen, nu wonen er veel Turken en Marokkanen met huis in het buitenland! Onterecht hebben zij dus een sociale woning!

Over winkels had u beter niet kunnen beginnen, alle winkelstraten, de Driekoningenstraat, de Offerandestraat en Abdijstraat, de Brederodestraat spreken u tegen!
Rommelige winkeltjes, veel vzw's en pittabars die ook vaak niet al te fris of gezellig lijken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be