![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3841 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar het de VS vooral om gaat is de strategische bedreiging die Iran vormt !
Hier zien we in detail de achtergronden van het Amerikaanse beleid in de golf-regio Center for Strategic and international Studies US strategy in the gulfregion; Citaat:
![]() |
![]() |
#3842 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zal Israel wraak nemen ?
WAR DRUMS: Israel blames Iran for Bulgaria attack AP - Attack on Israeli tourist bus in Bulgaria kills 7 SOFIA, Bulgaria (AP) -- Israel vowed to strike back at Iran for a brazen daylight bombing Wednesday that killed at least seven people on a bus full of Israeli tourists in Bulgaria. Laatst gewijzigd door zonbron : 19 juli 2012 om 02:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3843 |
Banneling
|
![]() De beste strategy met Iran: de Patton doctrine.
http://youtu.be/INfZPrVFky4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3844 |
Vreemdeling
|
![]() I’m still learning from you, as I’m improving myself. I absolutely liked reading all that is written on your blog.Keep the tips coming. I loved it!
PSO2 RMT REDSTONE RMT CABAL RMT メイプルストーリー RMT ラテール RMT |
![]() |
![]() |
![]() |
#3845 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3846 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3847 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() President Mahmoud Ahmadinejad spreekt ivm de komende "Qods day" (17 Augustus), het grote anti-Zionistische feest
jpost - Ahmadinejad: World forces must annihilate Israel In Ramadan speech to Islamic country ambassadors, Iranian president says liberation of Palestine will solve all world problems. In a speech published on his website Thursday, Iranian President Mahmoud Ahmadinejad said the ultimate goal of world forces must be the annihilation of Israel. Speaking to ambassadors from Islamic countries ahead of 'Qods Day' ('Jerusalem Day'), an annual Iranian anti-Zionist event established in 1979 by Ayatollah Khomeini and which falls this year on August 17, Ahmadinejad said that a "horrible Zionist current" had been managing world affairs for "about 400 years." Repeating traditional anti-Semitic slurs, the Iranian president accused "Zionists" of controlling the world's media and financial systems. It was Zionists, he said, who were “behind the scene of the world’s main powers, media, monetary and banking centers. "They are the decision makers, to the extent that the presidential election hopefuls [of the USA] must go and kiss the feet of the Zionists to ensure their election victory,” he added. Ahmadinejad added that "liberating Palestine" would solve all the world's problems, although he did not elaborate on exactly how that might work. “Qods Day is not merely a strategic solution for the Palestinian problem, as it is to be viewed as a key for solving the world problems," he said. He added: "Anyone who loves freedom and justice must strive for the annihilation of the Zionist regime in order to pave the way for world justice and freedom.” The Iranian president said that Israel reinforced "the dominance of arrogant powers in the region and across the globe" and that Arab countries in particular - he cited Bahrain, Yemen, Libya, Syria and Turkey - were affected by Israel's "plots." Ahmadinejad, who has called the Holocaust a myth, has previously called for Israel's annihilation, in a 2005 speech in which he used a Persian phrase that translates literally as "wiped off the page of time." |
![]() |
![]() |
![]() |
#3848 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo,
Van Iraanse afkomst zijnde wou ik toch even mijn licht op deze kwestie laten schijnen ![]() Berichten over een Israëlische aanval op Iran doen al decennialang de ronde. Het feit alleen al dat Israëlische functionarissen zo'n gevoelige informatie laten lekken, wijst erop dat het meer dient als drukmiddel eerder dan een concreet plan. Men moet ook de Israëlische capaciteit voor zo'n aanval niet overschatten. Ze hebben het een keer eerder gedaan in Osirak (Irak), maar nu liggen de kaarten toch enigzins anders: 1. De truc van destijds is reeds gekend (6 gevechtsvliegtuigen zo dicht bij elkaar laten vliegen dat buitenlandse radarsystemen ze herkennen als een groot passagiers- of vrachtvliegtuig). 2. De Iraanse faciliteiten zijn niet geconcentreerd op één site zoals Osirak, maar liggen verspreid over heel het land. En sommigen daarvan liggen héél diep ondergronds, alleen te raken met tactische kernwapens. En dat zou wel een heel grote stap betekenen, ook voor Israël. 3. Irak vocht destijds reeds een oorlog uit (met Iran dus), wat de slagkracht om te vergelden voor een groot deel wegnam. Iran daarentegen heeft de handen min of meer vrij. 4. Een Israëlische aanval zou het nucleair programma van Iran slechts vertragen, niet vernietigen. Het vernietigen kan alleen door regime change, dus oorlog of hopen op een volksopstand. En ik denk eerlijk gezegd dat geen enkele Amerikaan op een nieuw moeras zit te wachten. De ongerustheid van Israël en verscheidene joden zijn, om historische redenen, meer dan terecht. Maar toch wil ik ze ietwat geruststellen. Een 'smoking gun' dat Iran bezig is met de productie van kernwapens is er niet, slechts aanwijzingen. Ik geloof ook niet dat Iran een actief kernwapenprogramma heeft, maar slechts een passief. Wat ik daarmee bedoel is dat Iran niet meteen de productie van een kernwapen nastreeft, maar wel de kennis om, mocht het nodig zijn, er één te kunnen produceren op korte termijn (bv. in geval van een dreiging). Ik geloof NOOIT dat het Iraanse regime als eerste kernwapens zou inzetten, om de simpele reden dat het daarmee zelfmoord zou plegen. Akkoord, de mollahs getuigen niet altijd van een rationeel denkpatroon maar zó achterlijk acht ik ze nu ook weer niet. De Israëlische ongerustheid heeft volgens mij ook voor een groot deel te maken met het verstoren van de machtsbalans in het Midden-Oosten, mocht Iran een kernmacht worden. De vergelijking met Noord-Korea is snel gemaakt: bezit kernwapens en heeft een wacko aan het hoofd, maar wat ik zie is vooral blaffen en weinig bijten. En hoe groter de economische problemen en de nood aan bv. voedselhulp, hoe harder het geblaf. Aan de Palestijnse kwestie ga ik niet beginnen, doe ik wel in een ander topic ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3849 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo,
Van Iraanse afkomst zijnde wou ik toch even mijn licht op deze kwestie laten schijnen ![]() Berichten over een Israëlische aanval op Iran doen al decennialang de ronde. Het feit alleen al dat Israëlische functionarissen zo'n gevoelige informatie laten lekken, wijst erop dat het meer dient als drukmiddel eerder dan een concreet plan. Men moet ook de Israëlische capaciteit voor zo'n aanval niet overschatten. Ze hebben het een keer eerder gedaan in Osirak (Irak), maar nu liggen de kaarten toch enigzins anders: 1. De truc van destijds is reeds gekend (6 gevechtsvliegtuigen zo dicht bij elkaar laten vliegen dat buitenlandse radarsystemen ze herkennen als een groot passagiers- of vrachtvliegtuig). 2. De Iraanse faciliteiten zijn niet geconcentreerd op één site zoals Osirak, maar liggen verspreid over heel het land. En sommigen daarvan liggen héél diep ondergronds, alleen te raken met tactische kernwapens. En dat zou wel een heel grote stap betekenen, ook voor Israël. 3. Irak vocht destijds reeds een oorlog uit (met Iran dus), wat de slagkracht om te vergelden voor een groot deel wegnam. Iran daarentegen heeft de handen min of meer vrij. 4. Een Israëlische aanval zou het nucleair programma van Iran slechts vertragen, niet vernietigen. Het vernietigen kan alleen door regime change, dus oorlog of hopen op een volksopstand. En ik denk eerlijk gezegd dat geen enkele Amerikaan op een nieuw moeras zit te wachten. De ongerustheid van Israël en verscheidene joden zijn, om historische redenen, meer dan terecht. Maar toch wil ik ze ietwat geruststellen. Een 'smoking gun' dat Iran bezig is met de productie van kernwapens is er niet, slechts aanwijzingen. Ik geloof ook niet dat Iran een actief kernwapenprogramma heeft, maar slechts een passief. Wat ik daarmee bedoel is dat Iran niet meteen de productie van een kernwapen nastreeft, maar wel de kennis om, mocht het nodig zijn, er één te kunnen produceren op korte termijn (bv. in geval van een dreiging). Ik geloof NOOIT dat het Iraanse regime als eerste kernwapens zou inzetten, om de simpele reden dat het daarmee zelfmoord zou plegen. Akkoord, de mollahs getuigen niet altijd van een rationeel denkpatroon maar zó achterlijk acht ik ze nu ook weer niet. De Israëlische ongerustheid heeft volgens mij ook voor een groot deel te maken met het verstoren van de machtsbalans in het Midden-Oosten, mocht Iran een kernmacht worden. De vergelijking met Noord-Korea is snel gemaakt: bezit kernwapens en heeft een wacko aan het hoofd, maar wat ik zie is vooral blaffen en weinig bijten. En hoe groter de economische problemen en de nood aan bv. voedselhulp, hoe harder het geblaf. Aan de Palestijnse kwestie ga ik niet beginnen, doe ik wel in een ander topic ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3850 |
Banneling
|
![]() Bedankt Chillius!
ik dacht dat de vrees van israel (en de VS) toch eerder was dat iran nucleaire technologie en grondstoffen zou doorgeven aan groepen als Hezbollah, die niet bang zijn om zelfmoordaanslagen te plegen. Eventueel suitcase-bombs. Maar hoe is dat mogelijk zonder dat dit kan gebacktracked worden naar Iran? Dat zou inderdaad zelfmoord betekenen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3851 |
Banneling
|
![]() Dubbel.
Laatst gewijzigd door parcifal : 3 augustus 2012 om 23:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3852 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3853 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3854 |
Vreemdeling
|
![]() Hezbollah heeft noch raketten of artillerie die een kernlading kunnen dragen, noch de middelen om nucleaire technologie om te zetten in kernwapens.
Hezbollah heeft inderdaad een verleden als het op zelfmoordaanslagen aankomt, maar om nu meteen de grote middelen boven te halen... Daar heeft het geen enkel belang bij. En ja, elk spoor leidt naar Iran ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3855 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3856 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetzelfde gaat op voor de VS, Iran is een strategische bedreiging voor hen, geen militaire.
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 8 augustus 2012 om 01:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3857 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Totale onzin , regime changes hebben ook voor die groepen grote gevolgen.
![]() |
#3858 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3859 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3860 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Invloed op het verloop van die strijd hebben ze wel wel ja.