![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#201 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dan is dat jouw probleem. De mening van de Belgische francofonie kan ons geen moer schelen. Wij willen in ieder geval een maximale autonomie. En als dat moet gebeuren door het ontbinden van deze bananenstaat, so be it!
|
|
|
#202 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#203 |
|
Banneling
|
België is een bezettend, schadelijk systeem. Het moet verdwijnen. Mensen die deze schadelijkheid propageren door er het symbool bij uitstek van uit te hangen, provoceren.
|
|
|
|
|
|
#204 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat de Vlamingen van de Franstaligen denken, kan ons ook helemaal niet schelen.
|
|
|
|
|
|
#205 |
|
Lokaal Raadslid
|
|
|
|
|
|
|
#206 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#207 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Soit, uw zelfhaat is aandoenlijk. |
|
|
|
|
|
|
#208 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#209 | |
|
|
Citaat:
Opblazen dat Belgikske! Ik wil niets meer met onverdraagzamen te maken hebben!
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 4 augustus 2012 om 12:38. |
|
|
|
|
|
|
#210 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Wel raar als je zo graag België wil behouden
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
|
|
|
|
|
|
#211 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#212 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#213 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#214 |
|
|
Bijlange niet! hoe durf je? Fascisme is er alleen als het over Vlamingen gaat, Belgofonen en franco's kunnen nooit fascistisch zijn: die zijn altijd correct!
|
|
|
#215 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hij is toch maar wat aan het trollen.
|
|
|
|
|
#216 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Neen, de definitie van "fascisme" is de Vlaming die zich niet bang en onderdanig gedraagt in België.
|
|
|
|
|
#217 |
|
Europees Commissaris
|
Ik merk hier ook een hoop haat jegens de Waalse haan, hoor. Die stereotype Leeuw-verkracht-haan-vlag verschijnt meer dan eens. Nu niet hypocriet doen, hé.
|
|
|
|
|
|
#218 | |
|
Partijlid
|
Citaat:
Het gaat er hier om dat in Wallonië de haan toegelaten is zonder de Belgische vlag maar niet de Vlaamse leeuw zonder de Belgische vlag. De conclusie heeft U alvast wel juist, dit is hypocriet. Laatst gewijzigd door ToonB : 4 augustus 2012 om 12:51. |
|
|
|
|
|
|
#219 |
|
Lokaal Raadslid
|
Ik heb hier ook al veel foute informatie omtrent KSA-KSJ-VKSJ gelezen. Aangezien ik reeds lang lid, leider en assistent hoofdleider van mijn groep ben moet ik daar toch op reageren. Dit is mijn mening, en niet die van de KSA-KSJ-VKSJkoepel.
1) KSA-KSJ-VKSJ is een jeugdbeweging die uitsluitend in Vlaanderen bestaat en ontstaan is uit de KSA, vroeger uit KA. Dit is dus een jeugdbeweging gebouwd op Christelijke standaarden, maar staat ook (hoewel we dit niet als punt naar voor schuiven) nog steeds voor sterke Vlaamse waarden. Het feit dat liederen als het Kerelslied en de Blauwvoet door vrijwel elke afdeling gekend zijn tonen dit al aan, maar hier is niets mis mee lijkt me. 2) KSA-KSJ-VKSJ geeft, in tegenstelling tot andere jeugdbewegingen, volledige vrijheid voor de invulling van bv. uniformhemden. Ikzelf draag hier o.a. een Vlaamse Leeuw op, maar een vriendin van mij draagt hier dan weer een Che Guevara afbeelding op. De koepelorganisatie stelt ook kleine Vlaamse Leeuwtjes ter beschikking (scouts en chiro kennen deze), maar geen Belgische Vlaggen (i.t.t. scouts), omdat KSA-KSJ-VKSJ nu eenmaal niet in heel België bestaat. 3) KSA-KSJ-VKSJ staat voor vriendschappelijke banden met ELKE kampplaats. In Vlaanderen, Wallonië of in het buitenland, zonder politieke standpunten in te nemen. 4) Aangezien wij geen Waalse afdelingen hebben lijkt het mij vrij logisch dat de Vlaamse Leeuw gevoerd wordt. Moesten er enkel Oost-Vlaamse afdelingen zijn zouden we die vlag voeren. (Maar ook hier is elke afdeling vrij in, iedereen die wil mag dus ook een Belgische, Europese, Kazachse of Noord-Koreaanse vlag voeren). Al bij al lijkt het mij dus ronduit belachelijk dat deze mensen hun mast moeten aanpassen, en lijkt het mij een vorm van racisme te zijn waarvoor gerust klacht zou kunnen neergelegd worden tegen de kampeigenaar. Voor zover ik weet is het niet verboden om officiële symbolen van één van de Belgische deelstaten in een andere deelstaat te gebruiken, in tegendeel zelfs. Het is volgens mij ook een fout signaal dat deze KSJ daar aan toegeeft (hoewel ik heel goed begrijp dat het risico op meer problemen dit alles niet waar is). Dit neemt echter niet weg dat ik ook moet zeggen dat ik in Wallonië nog nooit één fout woord van een inwoner heb gehoord op kamp. De mensen zijn daar meestal bijzonder vriendelijk, behulpzaam en geïnteresseerd. Wij voeren steeds met gepaste trots de Vlaamse Leeuw, en hebben hier geen politieke bijbedoelingen mee. Wij staan immers ook iedereen te woord in het Frans (zoals het hoort). De enige keer dat ik commentaar heb gekregen op de Vlaamse Leeuw op mijn hemd was ironisch genoeg op doortocht in Sint-Genesius-Rode, van, jawel, een franstalige die mij racisme kwam verwijten. |
|
|
|
|
|
#220 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|