![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1921 | |
Europees Commissaris
|
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#1922 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De meeste 'klassiekers' zijn langdradige, vervelende stukjes overschatte proza.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1923 | |
Europees Commissaris
|
![]() Soms is dat waar. Wat er zo goed is aan Die Leiden des jungen Werthers en Отцы и дети is, zal ik bv. nooit snappen (dik is dat boek gelukkig niet). Maar meestal snap ik wel meteen waarom boeken tot het kanon worden gerekend. Ze zijn ook niet altijd dik (Sofokles iemand?).
![]() |
![]() |
![]() |
#1924 |
|
![]() Hugo Claus blijft voor mij het beste middeltje tegen slapeloosheid.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1925 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb het dan ook over de wereldkanon, niet over de lokale hype van de laatste decennia (en nog minder over die van de laatste jaren, Dimitri Verhulst) die over honderd jaar misschien even vaak gelezen zal worden als Vrouwe Courtmans (wereldster der Vlaamse letteren anno 1865) nu.
![]() |
![]() |
![]() |
#1926 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1927 |
Banneling
|
![]() Uit schuldgevoel na 600 pagina's onnozelheid, met name Dreamcatcher van Stephen King, nu bezig in :
Francis Fukuyama, Het einde van de geschiedenis en de laatste mens en Fernand Braudel, Civilisation matérielle, économie et capitalisme (XVe ‑ XVIIIe siècles) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1928 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1929 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een mens van John Irving net uit.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1930 |
|
![]() Ergens is het wel waar natuurlijk.
Max Havelaar van Multatuli vond ik nogal saai en pamfletachtig. Catch 22 van Joseph Heller kon mij ook maar matig bekoren. Het proces van Kafka vond ik ook niet echt entertainend, maar hier was het natuurlijk ergens de bedoeling enige frustratie op te wekken. Andere klassiekers verrasten mij wel in positieve zin. Oorlog en vrede vond ik goed (beter dan Anna Karenina). De komst van Joachim Stiller en zijn ingetoomd magisch realisme vond ik ook aangenaam om te lezen. Dracula van Bram Stoker was verrassend spannend, ook naar hedendaagse standaarden. The Strange Case of Dr. Jekyll & Mr. Hyde is degelijk, maar wel heel kort. De meeste boeken van Jules Verne doen wat ze moeten doen als eenvoudige avonturenromans. A Tale of Two Cities van Charles Dickens ging er bij mij ook makkelijk in. De meeste romans van auteurs als Balzac en Zola zijn de moeite waard, hoewel je realisme na een tijdje wel beu begint te worden (je ziet ook altijd dezelfde patronen terugkomen). Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 8 augustus 2012 om 20:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1931 |
|
![]() Het meest overschatte boek is en blijft Ulysses. Zoals iedereen ben ik daar vol goede moed aan begonnen, en zoals de meesten gaf ik er al snel de brui aan.
Joyce, je bent een prulschrijver. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1932 |
Minister-President
|
![]() ![]() "The Myth of Absolutism: Change and continuity in early modern European Monarchy" door Nicholas Henshall Ik zit nog maar aan pagina 16, maar het is nu al wreed interessant.
![]() |
#1933 |
Banneling
|
![]() Dick Swaab Wij zijn ons brein. Van baarmoeder tot Alzheimer
http://www.8weekly.nl/artikel/8840/d...ekje-daar.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#1934 |
Banneling
|
![]() Willem Frederik Hermans : Au Pair (gevonden bij het oud papier)
5 eeuwen wereldeconomie (Helma Houtman en Ludo Cuyvers) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1935 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Hitler's Spy Chief: The Wilhelm Canaris Mystery
![]() |
#1936 |
Banneling
|
![]() Tony Judt
Reappraisals: Reflections on the Forgotten Twentieth Century. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1937 |
Banneling
|
![]() David Graeber - Debt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1938 |
Banneling
|
![]() Stephen Toulmin , Cosmopolis: The Hidden Agenda of Modernity (1990)
"By showing how different the last three centuries would have been if Montaigne, rather than Descartes, had been taken as a starting point, Toulmin helps destroy the illusion that the Cartesian quest for certainty is intrinsic to the nature of science or philosophy."—Richard M. Rorty, University of Virginia |
![]() |
![]() |
![]() |
#1939 |
Banneling
|
![]() Opgeduikeld vandaag : het enige boek dat ik ooit heb gestolen ... de feiten zijn verjaard :-p
Laatst gewijzigd door Knipp : 30 augustus 2012 om 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1940 |
Banneling
|
![]() en een beetje aan 't rondcirkelen boven de boeken van Paul Veyne...
ihb http://fr.wikipedia.org/wiki/Comment...t_l%27histoire Laatst gewijzigd door Knipp : 30 augustus 2012 om 21:49. |
![]() |
![]() |