Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2012, 10:20   #881
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
ah neen ? Uw mantra verschijnt zowat in elke draad tegenwoordig.
Neen partijslaafje stuyckp. Uw geestesgenoot Bokkenreyder is daarmee begonnen. Maar daar keek u (doelbewust) overheen. Zoals steeds. Daarom bent u dan ook mislukt als would-be rechtvaardige rechter. Een corrupt rechter ja, zo mogen we u hier omschrijven.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 augustus 2012 om 10:21.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 10:22   #882
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Manmanman, jaren is er geen vuiltje aan de lucht geweest en toen hingen er ook Vlaamse leeuwen op kampen in de Ardennen. Nu is er plots de racistische zet van officiële instanties notabene tegen een bepaalde bevolkingsgroep uit pure haat. Hoe noem je zoiets? Racisme, meneer.
Stop eens met die onzin en dat kleuterklas geleuter ik was eerst , ne hij was eerst .......

Hang 7 vlaamse vlaggen ipv 1 , en hang er een spandoek naast dat je zo dankbaar bent voor de Waalse gastvrijheid , en ze hebben geen reactie meer , zonder woorden .

Als je walonië zo haat , blijf dan gewoon in Vlaanderen

en lees mijn vorige reactie .

Tactisch spelen is niet aan Vlaanderen besteed hé , melken en blijten des te meer .

Ik haat die Vlaamse mentaliteit die nooit aan één zeel trekt .

JA ik ben een vlaming in hart en ziel .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 10:26   #883
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Stop eens met die onzin en dat kleuterklas geleuter ik was eerst , ne hij was eerst .......

Hang 7 vlaamse vlaggen ipv 1 , en hang er een spandoek naast dat je zo dankbaar bent voor de Waalse gastvrijheid , en ze hebben geen reactie meer , zonder woorden .

Als je walonië zo haat , blijf dan gewoon in Vlaanderen

en lees mijn vorige reactie .

Tactisch spelen is niet aan Vlaanderen besteed hé , melken en blijten des te meer .

Ik haat die Vlaamse mentaliteit die nooit aan één zeel trekt .

JA ik ben een vlaming in hart en ziel .
Nou moe, als er één volk is dat altijd buigt, is het de Vlaming wel. En nu vraag jij als 'Vlaming' dat weer. Zelfs de francofielen hier op het forum lachen ons vierkant uit met onze slavenmentaliteit. Maar jij doet daar dapper aan mee??? Ik niet!

Ps: Waar heb ik het over eerst zijn of niet? Me niets in het toetsenbord leggen dat ik niet deed, aub.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 5 augustus 2012 om 10:28.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 10:26   #884
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zeker niet!!! Mensen zijn vrij zich te verplaatsen waar zij willen. Heeft een bepaalde Wallonië een probleem met de aanwezigheid van Vlamingen in hun regio, is dit het probleem van de Walen, niet van de aanwezige Vlamingen.
Mooi , je neemt de slogan van de moslims als over ook .

Die scanderen ook ze als mens de vrijheid hebben om te reizen waar ze willen . Natuurlijk heb je die vrijheid .

en een jeugdbeweging aanvallen op..... , vind ik ook kleinzerig . al zou ik het anders aanpakken .
Oud 5 augustus 2012, 10:30   #885
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou moe, als er één volk is dat altijd buigt, is het de Vlaming wel. En nu vraag jij als 'Vlaming' dat weer. Zelfs de francofielen hier op het forum lachen ons vierkant uit met onze slavenmentaliteit. Maar jij doet daar dapper aan mee??? Ik niet!
Wie zegt dat ????? kan jij begrijpend lezen ?

Hang niet zo de kleinzerige calimero uit en doe iets .

hang zeven vlaggen en één spandoek met een dankwoord en ze kruipen beschaamt in hun hol .

Tactisch spelen en samenwerken kennen we niet , maar zoals jij , is roepen en blijten de leuze , maar in de spiegel kijken naar je zelf en iets doeltreffend doen is iets anders hé .
Oud 5 augustus 2012, 10:31   #886
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Manmanman, jaren is er geen vuiltje aan de lucht geweest en toen hingen er ook Vlaamse leeuwen op kampen in de Ardennen. Nu is er plots de racistische zet van officiële instanties notabene tegen een bepaalde bevolkingsgroep uit pure haat. Hoe noem je zoiets? Racisme, meneer.
Je werkt zelf mee aan het installeren van de racisme-meme.
Noem de gemeentelijke actie desnoods kleingeestig, bekrompen, zielig, infantiel,... maar racisme....komaan!
Oud 5 augustus 2012, 10:33   #887
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ps: Waar heb ik het over eerst zijn of niet? Me niets in het toetsenbord leggen dat ik niet deed, aub.
Pff wat een onzin. Komt u alweer hier bepalen, zoals uw soortgenootjes dit zo vaak doen, wie hier een goede Vlaming is en wie niet? Als ik uw praat, uw woordenschat en posten zo lees, berokkent u al genoeg schade aan het goede imago van de Vlaming. Knoop dat maar eens goed in uw oren!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 augustus 2012 om 10:35.
Oud 5 augustus 2012, 10:34   #888
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

't Punt is toch duidelijk. Ze willen geen Vlamingen in wallonië.
De boodschap is dus om een andere reisbestemming te zoeken, iets wat niet zo moeilijk is.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 10:38   #889
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

Kijk , ik ben nooit echt voor separatisme geweest , en nog niet , maar ik zal nu wel zonder twijfel voor N-VA stemmen , omdat ik het gewoon beu ben dat men ruim 40 % van de vlaamse kiezers negeerd .

Ik ben dus niet tegen vlaanderen , maar ik zeg wel dat we vele dingen niet goed aanpakken , kwestie van niet kleinzielig te zijn en altijd te neuten maar nooit eens leren iets tactisch aan te pakken .

Nogmaals , hang zeven vlaggen , dans en spring er rond , en hang een spandoek Dank U Wallonië voor uw gastvrijheid , desnoods in het frans , en ze staan schaamrood .
Oud 5 augustus 2012, 10:38   #890
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Pff wat een onzin. Komt u alweer hier bepalen, zoals uw soortgenootjes dit zo vaak doen, wie hier een goede Vlaming is en wie niet? Als ik uw praat, uw woordenschat en posten zo lees, berokkent u al genoeg schade aan het goede imago van de Vlaming. Knoop dat maar eens goed in uw oren!
Jij gaat toch niet als surrogaat-Vlaming de naam Vlaming claimen, zeker?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 5 augustus 2012, 10:38   #891
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlaamse haat slaagt weer toe
Haat jij goed Nederlands?

Er staan twee grote kemels in deze ene zin

Walloon's hate of Flanders hits again

Beter overschakelen op Engels, als je je eigen taal slecht schrijft
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 10:40   #892
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
De boodschap is dus om een andere reisbestemming te zoeken, iets wat niet zo moeilijk is
.
Als Franstalig heb ik ook vaak het indruk dat een bepaalde Vlaanderen geen Franstaligen meer in Vlaanderen wil. Toch ga ik nog steeds naar Vlaanderen, zonder rekening te nemen met wat de Vlamingen van de Franstaligen denken. Voelt die bepaalde Vlaanderen zich niet op hun gemak met al die Franstaligen in Vlaanderen, pech voor die Vlamingen maar dit is hun probleem en niet het probleem van de Franstaligen. Ze kunnen zelf huilen of in een totale depressie vallen dat het mij totaal koud zou laten. Om terug naar het onderwerp te gaan is het dus meer dan duidelijk : reden genoeg opdat de Vlaamse jeugdbeweging in kwestie nog meer naar Wallonië gaat. En niet alleen in de zomerperiode maar ook in de andere vakantieperiodes.

Laatst gewijzigd door Everytime : 5 augustus 2012 om 10:41.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 10:40   #893
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
De boodschap is dus om een andere reisbestemming te zoeken, iets wat niet zo moeilijk is.
Nog meer onzin , draag jij een zonnebril of nen paardenbril ?
Oud 5 augustus 2012, 10:41   #894
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je verwart hier een verbod op een daad (het planten van een vlag) met een verbod op het uiten van een mening.
Dat essentiële verschil tussen mening en daad weiger jij obstinaat te maken.

Om on topic te blijven zal ik het je aan de hand van het onderwerp in een voorbeeldje gieten.
Lees aandachtig:

Geval1
Stel: de scouts schrijven in hun maandblad dat ze vinden dat Vlaanderen Wallonië moet binnenvallen, en er overal de Vlaamse leeuwevlag planten.
Dat moet kunnen.
Hen verbieden een opinie te schrijven is een laffe daad van censuur.

Geval2
De scouts marcheren Wallonië binnen, bezetten een hoeve, palmen de omliggende landerijen in en hijsen er als teken van hun geslaagde veroveringsraid de leeuwevlag.
Dat is een imperialistische daad (i.c. een act of war!)
Dat kan niet.
De gemeente grijpt in, snijdt hun bevoorrading af, haalt de vlag naar beneden, en verwijdert de bezetters met een welgemikte trap onder de reet.
Dat is zelfverdediging, territoriumbescherming, niet tegen een mening of opinie, maar tegen de uitvoering ervan.

Als je dit aandachtig leest (en ongetwijfeld snapt) dan zal je je niet meer ridiculiseren door er censuur en vrije meningsuiting bij te sleuren waar het nergens op slaat.

Geen dank.
Neen. Jij hebt van het planten van een vlag een mening gemaakt, zowel van de scouts als van de gemeente, terwijl het in werkelijkheid gewoon een traditie is om deze vlag te planten. Of denk je dat het betogers zijn?

Citaat:
Misschien is die vlaggenkwestie niet zo ridicuul als ik in het begin van deze discussie meende.
Ergens je vlag planten geeft in feite aan dat je een territorium claimt.
Het gebeurde vroeger na inname van een vijandelijk gebied.
Het stond voor onderwerping, verovering en overheersing.

Flaminganten die willen dat hun taal- en andere grenzen gerespecteerd worden, zouden dus begrip moeten opbrengen voor Walen die hetzelfde wensen.
Door hun gemeentelijk reglement geven de Walen in deze kwestie aan dat ze niet willen dat hun territorium ingepalmd wordt, wat impliceert dat ze ook andermans territorium niet zullen inpalmen door er symbolisch hun Waalse haan neer te poten.

In feite zijn ze in Wallonië dus nog enorm tolerant dat ze op vele locaties een leeuwevlag dulden, mits er een tricolore bijhangt.
Laat ons dus onnodige vlagplantingen vermijden uit respect voor mekaars territoriale grenzen.
Dat zal de communautaire dialoog ten goede komen.
Bovendien, verdedig je hier de beperking door de overheid, wat je in een andere draad hebt afgebroken:

Citaat:
Bij het organiseren van de publieke ruimte spelen weer andere principes dan het baas in eigen huis.
Idealiter beslist een gemeente bij meerderheid der burgers hoe het openbare leven georganiseerd wordt.
Als ze daarbij ook het demokratische principe van vrije meningsuiting willen vrijwaren, dan voorzien ze de mogelijkheid om publiekelijk, doch in een afgesproken afgebakende ruimte het uiten van alle mening toe te laten.
Op die wijze zijn meningen ook ontwijkbaar voor wie het wenst, en hoeft er geen inhoudelijke beperking te zijn op de meningen: de ruimtelijke inperking (principe van forum) volstaat.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 10:42   #895
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Franstalig heb ik ook vaak het indruk dat een bepaalde Vlaanderen geen Franstaligen meer in Vlaanderen wil. Toch ga ik nog steeds naar Vlaanderen, zonder rekening te nemen met wat de Vlamingen van de Franstaligen denken. Voelt die bepaalde Vlaanderen zich niet op hun gemak met al die Franstaligen in Vlaanderen, pech voor die Vlamingen maar dit is hun probleem en niet het probleem van de Franstaligen. Ze kunnen zelf huilen of in een totale depressie vallen dat het mij totaal koud zou laten. Om terug naar het onderwerp te gaan is het dus meer dan duidelijk : reden genoeg opdat de Vlaamse jeugdbeweging in kwestie nog meer naar Wallonië gaat. En niet alleen in de zomerperiode maar ook in de andere vakantieperiodes.
maar dan zonder Vlaamse vlag?
Oud 5 augustus 2012, 10:43   #896
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ben Crabbé had dus Ben Crabbe moeten heten?
Inderdaad. Want Crabbe is een zeer oude naam in de Nederlanden. Komt ook voor in Nederland (de acteur Jeroen Krabbe bv.) Die accenten zijn eraan toegevoegd geworden door de bemoeienissen van de Franse bezetters (1795-1815) en de bemoeienissen van de Belgische francofonen. Idem voor de belachelijke "accents circonflexes et autres " die aan echt Nederlands-Vlaamse namen werden gekleefd. De Brouckere=> De Brouckère.
Oud 5 augustus 2012, 10:43   #897
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij gaat toch niet als surrogaat-Vlaming de naam Vlaming claimen, zeker?
Bent u nu alwéér bezig om te bepalen wie een goede Vlaming is of niet?? Als mensen van uw soort aan de macht komen, dan zijn we terug bij af.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 augustus 2012 om 10:44.
Oud 5 augustus 2012, 10:44   #898
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Kijk , ik ben nooit echt voor separatisme geweest , en nog niet , maar ik zal nu wel zonder twijfel voor N-VA stemmen , omdat ik het gewoon beu ben dat men ruim 40 % van de vlaamse kiezers negeerd .

Ik ben dus niet tegen vlaanderen , maar ik zeg wel dat we vele dingen niet goed aanpakken , kwestie van niet kleinzielig te zijn en altijd te neuten maar nooit eens leren iets tactisch aan te pakken .

Nogmaals , hang zeven vlaggen , dans en spring er rond , en hang een spandoek Dank U Wallonië voor uw gastvrijheid , desnoods in het frans , en ze staan schaamrood .
Ik volg je wel. Maar het is me te doen om de uitzondering die gemaakt wordt voor EEN WELBEPAALDE vlag. Snap je dat niet?
Als dat reglement voor elke vlag gold, kon ik daar nog inkomen, maar zelfs dan blijft het enggeestig. Maar dat is dus niet: het geldt maar voor de Vlaamse leeuw alleen. En ik heb al uitgelegd waarom ze dat niet voor alle vlaggen doen/kunnen doen: omdat het praktisch niet haalbaar is. Dus kun je weten hoe belachelijk en haatdragend het reglement van die Waalse gemeenten is.

Je zou bijvoorbeeld ook - om het te omzielen een reuzegrote leeuwenvlag kunnen hangen en daarnaast een belgisch vodje van 1cm², maar daar ben ik uit principe tegen om de reden hierboven ( omdat maarr één vlag geviseerd wordt).

Citaat:
Oud 5 augustus 2012, 10:45   #899
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb als Vlaming nog nooit opmerkingen of asociale uitingen ontvangen in wallonië.

het is enkel het politiek geblaat , dat meer schaat dan baat .
Oud 5 augustus 2012, 10:46   #900
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het ligt aan wat de vlaamsnationalisten allemaal uitspuigen en beweren. In de media, via affiches, op bijéénkomsten. Het zijn zei die haat creëren en mensen tegen elkaar opzetten.
Als je tijdens de oorlog als gewone burger iets zag moest je dat ook aan de vlaamsnationalisten gaan rapporteren die het dan doorgaven aan de Nazi's.
wat heeft de officiële vlag van het Vlaams gewest met het Vlaams-nationalisme te maken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be