Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2012, 11:27   #961
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Het zijn de waalse gemeentebesturen die fascistisch optreden. Ik voel mij getroffen in mijn vrijheid, door een vorm van absurde discriminatie. Niet dat ik ooit een vlaamse vlag mee heb als ik ergens naartoe ga (buiten vroeger met de scouts). Maar ik vind het erg dat ik het recht niet heb om dit te doen.

Dit is blinde haat van franstalige kant. Dankzij uw media stellen een groot deel van de waalse bevolkin(incluis jij) alles wat vlaams is meteen gelijk aan nazi. Maar toch willen ze zo graag de eenheid van het land behouden. en dit door de vlamingen te beschimpen.

Ik heb dit jaar mn conclusies getrokken en veel vrienden met mij. VLD is mijn stem kwijt. NVA gaat goed scoren bij de jeugd

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:27   #962
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn de waalse gemeentebesturen die fascistisch optreden. Ik voel mij getroffen in mijn vrijheid, door een vorm van absurde discriminatie. Niet dat ik ooit een vlaamse vlag mee heb als ik ergens naartoe ga (buiten vroeger met de scouts). Maar ik vind het erg dat ik het recht niet heb om dit te doen.

Dit is blinde haat van franstalige kant. Dankzij uw media stellen een groot deel van de waalse bevolkin(incluis jij) alles wat vlaams is meteen gelijk aan nazi. Maar toch willen ze zo graag de eenheid van het land behouden. en dit door de vlamingen te beschimpen.

Ik heb dit jaar mn conclusies getrokken en veel vrienden met mij. VLD is mijn stem kwijt. NVA gaat goed scoren bij de jeugd
U wil gewoon overdrijven, dat is alles.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:28   #963
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Achteraf bekeken is dat natuurlijk gemakkelijk praten. Maar wie van de scouts zou op voorhand gedacht hebben dat die simpele vlag zo'n commotie zou veroorzaken?
Ik heb al meerdere bijeenkomsten en jeugdkampen geweten met een spandoek boven hun kamp ingang die aanzet tot een zekere apreciatie van hun aanwezigheid .

Zo'n kamp is ook niet altijd de braafste poes in de buurt hé , lawaai , s'nachts overlast , landbouwgewassen bschadigt enz
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:28   #964
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Mensen die vlaggen verbieden zijn pummels.(gemeentebesturen)
Mensen die niet weten dat er zo'n mensen bestaan, zijn dat ook. (leiding)
Ik weet dat een dag een eeuwigheid is in je bokkenbrein, daarom te verduidelijking, voor je weer een blanc bleu Belge hutsepot begint te maken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:30   #965
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik snap niet hoe het komt dat jij nog steeds niet genomineerd bent voor de Nobelprijs.
Nobelprijs van de Debiliteit? Neen, dat snap ik ook niet!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 5 augustus 2012, 11:30   #966
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Kijk het is heel simpel: zeker voor de zelfverklaarde blancs bleus belges die zich ook nog wel eens liberalen noemen. Liberaal wil zeggen: iedereen zijn vrijheid, niets verbieden wat niet onwettelijk is.
Nu is de vraag gewoon: wie verbiedt hier wie iets? Sinds wanneer is de Vlaamse leeuw onwettelijk?
Of zijn jullie maar met jullie mond liberalen?
Excuses voor de dagelijkse leugen zal wel weer te hoog gegerepen zijn, zeker?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:30   #967
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Maak België Unitair, leer Frans en stem PS.
Dan kunt u van binnenuit dingen veranderen.
Wellicht te simpel voor u ?
u beseft toch dat in een unitair Belgie. De vlamingen zouden domineren, wegens wegvallen van grendels?
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:30   #968
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nobelprijs van de Debiliteit? Neen, dat snap ik ook niet!
Alweer een persoonlijke aanval ?
Oud 5 augustus 2012, 11:31   #969
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
u beseft toch dat in een unitair Belgie. De vlamingen zouden domineren, wegens wegvallen van grendels?
Ik ben sûre et certain dat er dan eindelijk een juist evenwicht zal komen.
Oud 5 augustus 2012, 11:31   #970
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik weet dat een dag een eeuwigheid is in je bokkenbrein, daarom te verduidelijking, voor je weer een blanc bleu Belge hutsepot begint te maken.
ik heb het over je petits crétins d'amis, Jaak!

Citaat:
Oud 5 augustus 2012, 11:32   #971
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Nu begrijpen jullie ook waarom ik 'mijn kar gekeerd' heb en als ex-VB-er in Wallonië ben komen wonen en mij ondertussen meer Waal dan vlaming voel (en ook zo door mijn omgeving wordt beschouwd)! De mensen hier zijn véél vriendelijker, gastvrijer en genieten van 't leven i.p.v. de verstarde zuurpruim uit te hangen en nonstop zitten te zeuren zonder ook maar iets aan hun situatie te DURVEN veranderen! Waalse politici liggen niet te leuteren....ZIJ halen steeds weer hun slag thuis...hun vlaamse collega's kunnen enkel hoog van de toren blazen om daarna 'met pijn in't hart' toegevingen te doen aan de Walen
Inderdaad , en de vlaamse idiote bevolking loopt weer naar de stembus voor de zelfde idiote zieleverkopers .
Oud 5 augustus 2012, 11:32   #972
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Alweer een persoonlijke aanval ?
Voel je je aangesproken, Rikske? Wie het schoentje past....

Citaat:
Oud 5 augustus 2012, 11:33   #973
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Inderdaad , en de vlaamse idiote bevolking loopt weer naar de stembus voor de zelfde idiote zieleverkopers .
Jij kent den Ill duidelijk nog niet: het is je bij deze dan ook vergeven.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 5 augustus 2012 om 11:33.
Oud 5 augustus 2012, 11:33   #974
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
U wil gewoon overdrijven, dat is alles.
Waar overdrijf ik?

Het punt dat de vlaggen verboden zijn in bepaalde gemeenten. Door een gemeentebestuur (dus met goedkeuring van de plaatselijke bevolking). En dat dit verbod enkel geld voor een vlaamse vlag? Nee hier overdrijf ik niet?

Dat de franstalige media vlamingen graag koppelt aan nazi's? Neen denk ik niet. Jij bent daar zelf het levende voorbeeld van. Net melde je nog dat vlaams-nationalisten collaboreerden (wat niets ter zake deed in de discussie) en Leo vergeten ofwat? Dus neen hier overdrijf ik niet.
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Oud 5 augustus 2012, 11:34   #975
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik geef natuurlijk met glans toe dat het bijzonder kleinzerig is van de waalse kant om op dat jeugdkamp te reageren voor een vlag .

Maar pak dat dan beter aan ipv ruzie te stoken .

Plaats ipv 1 vlag , hang er een op elke tent , en hang boven de inkom een spandoek , " Vlaamse jeugdbeweging dankt Wallonië voor zijn gastvrijheid , en je hangt er de Belgische driekleur naast .

Je maakt ze zo belachelijk dat ze er niet meer durven op reageren en je hebt geen ruzie . en je haalt alsnog met een veel betere score de pers , als je dat wil .

Wat Vlaanderen eens moet leren , is om iets negatief om te zetten in iets positief , ipv altijd maar dat gegrom en die tanden laten zien maar nooit terug bijten met iets krachtdadig . grommen en knorren en zich laten sollen , dat zijn vlamingen . en ook onze regeringsidioten .
Een jeugdbeweging wordt voornamelijk geleid door een leiding van pakweg 18-20 jarigen, die mensen zijn niet met dit soort onzin bezig. De volwassenen die op die vlag hebben gereageerd hebben voor mij in de eerste plaats hun eigen kleinzieligheid en onvolwassenheid laten zien.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:34   #976
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voel je je aangesproken, Rikske? Wie het schoentje past....
Ik zou het spijtig vinden dat u op non actief zou worden geplaatst, dat is alles.
Oud 5 augustus 2012, 11:34   #977
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Je verwart hier een verbod op een daad (het planten van een vlag) met een verbod op het uiten van een mening.
Dat essentiële verschil tussen mening en daad weiger jij obstinaat te maken.

Om on topic te blijven zal ik het je aan de hand van het onderwerp in een voorbeeldje gieten.
Lees aandachtig:

Geval1
Stel: de scouts schrijven in hun maandblad dat ze vinden dat Vlaanderen Wallonië moet binnenvallen, en er overal de Vlaamse leeuwevlag planten.
Dat moet kunnen.
Hen verbieden een opinie te schrijven is een laffe daad van censuur.

Geval2
De scouts marcheren Wallonië binnen, bezetten een hoeve, palmen de omliggende landerijen in en hijsen er als teken van hun geslaagde veroveringsraid de leeuwevlag.
Dat is een imperialistische daad (i.c. een act of war!)
Dat kan niet.
De gemeente grijpt in, snijdt hun bevoorrading af, haalt de vlag naar beneden, en verwijdert de bezetters met een welgemikte trap onder de reet.
Dat is zelfverdediging, territoriumbescherming, niet tegen een mening of opinie, maar tegen de uitvoering ervan.

Als je dit aandachtig leest (en ongetwijfeld snapt) dan zal je je niet meer ridiculiseren door er censuur en vrije meningsuiting bij te sleuren waar het nergens op slaat.

Geen dank.
Een leuk spelletje stratego dat u daar speelt, maar realistisch neen.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:35   #978
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Geen onzin bij, de anti-Vlaamse gevoelens komen er meer en meer bovendrijven, waarom zou je in hemelsnaam op vakantie gaan waar men je niet kan verdragen?
Draag jij oogkleppen?
Ga jij nu ook noch trachten te beweren dat een vlaamse toerist in wallonië niet welkom is ?

Hebde goi wel ne otto ??? Edde goi wel al ne keer van onder oiwe keirktoren gewweist ? zedde zeiker ?
Oud 5 augustus 2012, 11:35   #979
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik zou het spijtig vinden dat u op non actief zou worden geplaatst, dat is alles.
Ga je weer dreigen?
Druk zoals je vriendje Jaak maar gauw op het RD'ke en ga wat bleiten bij de mods.

Citaat:
Oud 5 augustus 2012, 11:37   #980
Perzik
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Een leuk spelletje stratego dat u daar speelt, maar realistisch neen.
Londen is momenteel bezt gebied hé; heb je al die vlaggen daar gezien. Zeker gezien alle artikels in Amerikaanse en Chinese gazetten van de overwinningen die ze daar gingen boeken.

Laatst gewijzigd door Perzik : 5 augustus 2012 om 11:38.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be