Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 augustus 2012, 17:56   #1261
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier worden volgens mij een aantal dingen door elkaar gehaald.
Ik heb veel ervaringen met jeugdbewegingen, voor een jeugdbeweging is hun vlag heilig, het maakt niet uit over welk soort vlag het gaat.

Ik zie dat er zeer veel Vlaamse jeugdbewegingen naast de vlag van hun beweging ook de Vlaamse Leeuw hijsen. Zij gebruiken dan ook de officiele vlag (die met de rode tong en de gelakte nagels)?

Ik zie dat er zeer veel waalse jeugdbewegingen naast de vlag van hun beweging ook de Waalse Haan hijsen.

Voor hen maakt het niet uit waar ze zich bevinden, zij hijsen uit principe 'smorgens de vlaggen en strijken ze bij valavond.

Ik heb onlangs britten ontmoet die meededen aan het jaarlijks concours in Kerkrade. Op de verblijfplaats hesen ze de Britse vlag, niemand stelde zich daar vragen bij.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 17:58   #1262
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp dat je het niet begrijpt, maar wat probeer je nu te bewijzen?
Stel nu voor dat u met vakantie binnen enkele dagen naar Italië vertrekt. Met de rugzak, met de auto, met de trein, met de vliegtuig, enz............., het maakt niet uit. Waarom zou u een Vlaamse vlag meenemen? Tenzij u een gek bent, die Italië wil vervlaamsen, zie ik niet.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 17:59   #1263
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U vergelijkt een sportmanifestatie met iemand die met zijn rugzak naar het buitenland gaat. Neem ik mijn rugzak en vertrek ik naar Italië, zie ik helemaal niet waarom ik een vlag - wat die vlag mag zijn - zou moeten meenemen.
Waarom zouden we iemand verbieden om zijn vlag te hijsen?
Een schipper is toch ook verplicht om de vlag van zijn land te hijsen op zijn schip, wat is het verschil eigenlijk?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 18:02   #1264
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel nu voor dat u met vakantie binnen enkele dagen naar Italië vertrekt. Met de rugzak, met de auto, met de trein, met de vliegtuig, enz............., het maakt niet uit. Waarom zou u een Vlaamse vlag meenemen? Tenzij u een gek bent, die Italië wil vervlaamsen, zie ik niet.
Ik begrijp het nu beter, je punt is dat iemand die naar het buitenland gaat met bijvoorbeeld een Belgische vlag duidelijk een gek is.
Oud 5 augustus 2012, 18:05   #1265
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hier worden volgens mij een aantal dingen door elkaar gehaald.
Ik heb veel ervaringen met jeugdbewegingen, voor een jeugdbeweging is hun vlag heilig, het maakt niet uit over welk soort vlag het gaat.

Ik zie dat er zeer veel Vlaamse jeugdbewegingen naast de vlag van hun beweging ook de Vlaamse Leeuw hijsen. Zij gebruiken dan ook de officiele vlag (die met de rode tong en de gelakte nagels)?

Ik zie dat er zeer veel waalse jeugdbewegingen naast de vlag van hun beweging ook de Waalse Haan hijsen.

Voor hen maakt het niet uit waar ze zich bevinden, zij hijsen uit principe 'smorgens de vlaggen en strijken ze bij valavond.

Ik heb onlangs britten ontmoet die meededen aan het jaarlijks concours in Kerkrade. Op de verblijfplaats hesen ze de Britse vlag, niemand stelde zich daar vragen bij.
Natuurlijk niet! Alleen onze 'francofone' vrienden en hun francofiele Vlaamse broeders stellen zich daar vragen bij. Gewoon omdat ze de Vlaamse Leeuw als een vijandig iets beschouwen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 18:07   #1266
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Vervlaams je een streek door er met een Vlaamse vlag rond te trekken?
Jullie kleingeestigheid grenst aan het ongelooflijke!

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 5 augustus 2012, 18:07   #1267
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik begrijp het nu beter, je punt is dat iemand die naar het buitenland gaat met bijvoorbeeld een Belgische vlag duidelijk een gek is.

Citaat:
Oud 5 augustus 2012, 18:15   #1268
Boemelaar
Vreemdeling

Boemelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel nu voor dat u met vakantie ... vertrekt. Waarom zou u een Vlaamse vlag meenemen? Tenzij u een gek bent, die ... wil vervlaamsen, zie ik niet.
Veel mensen zijn trots op hun identiteit.
Als je dat zelf niet bent, kan je dat volgens mij ook moeilijk snappen.
Boemelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 18:23   #1269
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boemelaar Bekijk bericht
U hebt een vlag nodig om u identiteit tegen over anderen te verkondigen? Sukkel of liever neanderthaler.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 18:23   #1270
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boemelaar Bekijk bericht
Men kan trots op zijn/haar identiteit zijn zonder een vlag te hebben, wat die vlag mag zijn.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 18:25   #1271
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
U hebt een vlag nodig om u identiteit tegen over anderen te verkondigen? Sukkel of liever neanderthaler.
Sukkel? Neanderthalers hadden enkel dierenhuiden. De naaimachine was toen nog niet uitgevonden.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 18:27   #1272
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Zijt gij dien agriculteur of wat?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 18:29   #1273
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Men kan trots op zijn/haar identiteit zijn zonder een vlag te hebben, wat die vlag mag zijn.
Inderdaad. Maar het kan ook met een vlag.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Oud 5 augustus 2012, 18:30   #1274
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik ben aan het wachten! Aja, wachten op antwoorden of bronnen van belgofonen is zinloos.
Je vraagt naar de bekende waarheid.
Wil je echt op al je debiele vragen een gesofistikeerd antwoord krijgen?

Ik probeer hier gewoon wat begrip te kweken voor wat er in de geest van de mensen leeft wanneer ze een vlag zien hijsen die vreemd is aan hun territorium.
Het verwondert me des te maar dat sommigen geen begrip tonen, maar wel alle lof hadden toen een tricoloortje met brutaal weggeroofd werd van kinderen op een Vlaamse manifestatie, terwijl de Belgische vlag nochtans ook in het Vlaamse landsdeel thuishoort...
Oud 5 augustus 2012, 18:34   #1275
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Zijt gij dien agriculteur of wat?
Een individu met een individuele identiteit.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 18:41   #1276
Dirk A
Minister

Standaard

Citaat:
Je vraagt naar de bekende waarheid.
Wil je echt op al je debiele vragen een gesofistikeerd antwoord krijgen?

Ik probeer hier gewoon wat begrip te kweken voor wat er in de geest van de mensen leeft wanneer ze een vlag zien hijsen die vreemd is aan hun territorium.
Het verwondert me des te maar dat sommigen geen begrip tonen, maar wel alle lof hadden toen een tricoloortje met brutaal weggeroofd werd van kinderen op een Vlaamse manifestatie, terwijl de Belgische vlag nochtans ook in het Vlaamse landsdeel thuishoort...
Bij mij heeft ooit een Franstalige vanachter met zijn bumper gebotst op mijn wagen. Ik stel voor dat alle gemeenten, bumpers op auto's van Franstaligen verbiedt.
Oud 5 augustus 2012, 18:50   #1277
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Bij mij heeft ooit een Franstalige vanachter met zijn bumper gebotst op mijn wagen. Ik stel voor dat alle gemeenten, bumpers op auto's van Franstaligen verbiedt.
Oud 5 augustus 2012, 18:52   #1278
Perzik
Parlementsvoorzitter

Perzik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog iemand die het verschil niet snapt tussen het imperialistisch planten van een vlag op andermans territorium na usurpatie, en het tijdelijk doorkruisen van andermans land of streek met een kentekentje dat aangeeft van waar je komt.
Een scouts is daar echter ook tijdelijk. 2 weken ofzo
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT)
Perzik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 18:53   #1279
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Hij bedoelt Bart De Wever. Het is zijn nieuw scheldwoord, na 1000den keren olijke Bart te gebruikten. Dit laatste was zelfs hij zelfs beu geworden.
U dwaalt. Men gebruikt niet meer de term 'Olijke Bart' om een heel eenvoudige reden. Bart is niet meer olijk (*). Hij is bloedserieus, afstandelijk, en hij ziet er zeer bleek en ziekelijk uit. Het 'olijke', de sympathieke nonchalance, het spitsvondige, het goedhartige in Bart Dewever is dood. Het is zo dood als zijn maffiaans maatpak.

(*).
Olijk: aardig guitig luimig snaaks burlesk grappig komisch.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 augustus 2012 om 18:57.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 18:54   #1280
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U dwaalt. Men gebruikt niet meer de term 'Olijke Bart' om een heel eenvoudige reden. Bart is niet meer olijk (*). Hij is bloedserieus, afstandelijk en hij ziet er zeer bleek en ziekelijk uit. Het oijke en spitsvondige, het goedhartige, in Bart Dewever is dood.

(*).
Olijk: aardig guitig luimig snaaks burlesk grappig komisch.
Hoe het ook zij, hij jaagt de gevestigde waarden serieus angst aan, en dat is voor mij prima.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be