![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1601 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#1602 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Heel gemakkelijk te vatten. Citaat:
Zoals: een man is een mens, maar er is hier ook een onderscheid, want een mens kan ook een vrouw zijn. Gemakkelijk te vatten voor iemand met goede wil en enige hersens in zijn hoofd. Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#1603 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het enige wat je kunt "begrijpen" is wat je op school geleerd hebt, dat wil zeggen: dat geloof je omdat iedereen dat gelooft. Kortom: je bent een gelovig massamens. Zoals de meeste mensen dat zijn. Heilig overtuigd wat iedereen zegt wel waar moet zijn, zoals ook iedereen zegt: ik doe een appel in mijn lege mand. Nu: als iedereen dat zegt is het waar. |
|
|
|
|
|
|
#1604 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik geloof enkel in dingen die we kunnen waarnemen, of dingen waar duidelijke aanwijzingen voor zijn dat ze bestaan. Er is geen enkele aanwijzing dat atomen uit ruimteschepen zouden bestaan en we hebben nog nooit zo’n ruimteschip waargenomen, daar kan ik dus ook niet in geloven. Er zijn wel duidelijke aanwijzingen wel dat ze uit protonen en neutronen bestaan, baryonen, die op zich dan weer uit quarks bestaan, we kunnen deze waarnemen bij botsingen in een deeltjesversneller, daar geloof ik dus wel in. Ook zijn er aanwijzingen dat deze quarks dan weer uit “strings” zouden bestaan maar nog niet genoeg om dit met zekerheid te bevestigen, daar zou ik dus wel kunnen in geloven maar momenteel heb ik toch wat meer bewijs nodig, er zijn nog andere mogelijkheden. |
|
|
|
|
|
|
#1605 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#1606 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
NUL kun je niet waarnemen, en ook de abstracte getallen niet. Het zijn gedachten. Citaat:
De eerste aanwijzing is al dat de microkosmos veel complexer is dan de macrokosmos en dus een hogere wereld moet zijn. De tweede aanwijzing is dat we met de ruimtevaart bezig zijn en "straks" het heelal gaan veroveren. ![]() Een combinatie van deze twee feiten levert mijn atoomtheorie, waardoor het heelal veel beter in elkaar komt te zitten dan het heelal van de wetenschap dat een gammel en zeer slecht heelal is, wat onder gaat. |
||
|
|
|
|
|
#1607 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nul is niets, maar niets kan ook nog wat anders betekenen. Heel gemakkelijk te begrijpen, maar heb je op school natuurlijk niet geleerd of zat je net te slapen. |
|
|
|
|
|
|
#1608 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#1609 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#1610 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Meen je van wel dan moet je met een duidelijke bewijsvoering komen en niet zomaar iets zeggen. |
|
|
|
|
|
|
#1611 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kan wel 5 appels zien, maar 5 als zodanig niet. Want daar begint de Geest van het denken zelf. Heel belangrijk om dat te begrijpen, want dat verschuift de belangstelling van de waarneming naar het denken. En dat krijgt de wetenschap, die natuurwetenschap is, nog steeds niet voor elkaar, en de geesteswetenschap, met name de filosofie van Hegel wel. |
|
|
|
|
|
|
#1612 |
|
Lokaal Raadslid
|
|
|
|
|
|
|
#1613 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Niet zozeer in je hoofd, maar wel zo dat je hoofd omgekeerd in de oneindige een eeuwige Geest zit.
Dat laatste is dan beter want de oneindigheid kan natuurlijk niet in je hoofd zitten. Een wetenschapper heeft het heelal ook niet in zijn hoofd zitten. ![]() |
|
|
|
|
|
#1614 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Je blijft jezelf tegenspreken. |
|
|
|
|
|
|
#1615 |
|
Parlementslid
|
Heb ik gedaan, je argumenteert op basis van een stelling, maar enkele pagina's later verander je die stelling, dan valt nu eenmaal al je vorige argumentatie in het water.
|
|
|
|
|
|
#1616 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Terwijl alle andere getallen wel degelijk wat zijn, ook al zijn ze abstract, de inhoud geeft wel degelijk een aantal weer. Dus NUL is dubbel niks: 1 - het is abstract 2 - het geeft ook geen aantal weer. Snappie? |
|
|
|
|
|
|
#1617 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stel iemand zegt: de mens heeft een hoofd. En even later: de mens heeft twee benen. Spreekt ie zichzelf dan tegen? |
|
|
|
|
|
|
#1618 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
"Dat kan niet want een mens heeft een hoofd ..." "Dat kan niet want een mens heeft een hoofd ..." "Dat kan niet want een mens heeft een hoofd ..." "Dat kan niet want een mens heeft een hoofd ..." ... En dan stel je plots: "Maar een mens kan ook geen hoofd hebben" Dus bijgevolg ontkracht je zelf al je voorgaande "dat kan niet ..." stellingen. |
|
|
|
|
|
|
#1619 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Je weerlegt je eigen stelling, dat is duidelijk. |
|
|
|
|
|
|
#1620 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is hier een extra toevoeging als een mogelijkheid. Wel is een mens zonder hoofd dood en dus eigenlijk geen mens meer, maar een lijk. |
|
|
|
|