![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Banneling
|
![]() Wat is God ?
Ik heb nog nooit een moeilijkere vraag gestelt gekregen . Wat is iets wat niet bestaat ? antwoord maar . |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister-President
|
![]() God is perfect goed. Hij heeft niets goed te vinden.
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Harries 'intuitieve visie' staat voor een leek in die materie niet echt ver af van de populair-wetenschappelijke voorstellingen die ons in het middelbaar voorgeschoteld werden.
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Maar de microwezentjes zijn niet in de macrokosmos, dus niet overal. Daar komen later de macroreuzen. En de microwezentjes hebben de mensen ook geschapen. Maar goed: jij weet alles beter.... ![]() Ook zijn de microwezentjes zelf door de minimicrowezentjes geschapen. Heb je mijn atoomtheorie ooit wel eens gelezen.... ![]() En dat de micrkosmos niet bestaat is wel het allernieuwste wat ik hoor. ![]() Citaat:
Zijn wij de toekomst dan zouden we die kennen en dat is niet zo. Zelfs de dag van morgen kennen we niet precies. Zelfs het weerbericht zit er vaak naast. Wel weet ik door logisch denken dat we het heelal vol gaan bouwen met ruimteschepen. Citaat:
Kan wel in de Geest zo zijn, maar niet in de materiële werkelijkheid, daarin leven wij alleen in het heden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is een hogere dimensie van het innerlijk van de mens, maar dat bestaat niet in de uiterlijke werkelijkheid. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister-President
|
![]() Wat goed of slecht is is relevant. Als God perfect goed is doet hij per definitie het meest goede en heeft dus geen vrije wil.
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wij mensen hebben dat wel, wij kunnen dus heel goed god zijn daden heel slecht vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Minister-President
|
![]() Goed antwoord.
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Had ik je net op mijn website gezet bij reacties en nu maak je me dit....of ik begrijp ik iets verkeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee, dat doe jij door er een potje van de te maken.....
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat moet je dan zelf wel weten. Citaat:
Dat is jouw fantasie. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er lijkt inderdaad een soort microkosmos te zijn, met een pleiade aan micro-organismen, atomaire en subatomaire deeltjes met gedragingen van allerhande aard. En dat ligt wmb niet echt veraf van wat jij verondigd. Je geeft het gewoon een andere naam. Zeg nu zelf: micro-'wezens' of micro-'organismen': : gewoon een andere benaming denk ik dan. De bestemming en activiteiten ervan die zijn voor mij duister. Jij hebt er je visie op, de wetenschappers ook, en beiden zijn voor mij even mysterieus, obscuur, ongekend, verwonderlijk,... Polla ta thaumazyn.
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is goed omdat ze zeggen dat het goed is maar uiteindelijk kan God geweldig ambetant doen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |