Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2012, 09:49   #101
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Jaja, jij slaat nooit in paniek?
Geen idee, nog nooit voorgehad.
U wel?
Citaat:
Jij bent het gewent dagelijks bebloede lijken tegen te komen?
Ik ben niet gewend van dagelijks lijken tegen te komen.
U wel?

Citaat:
Trouwens achterlijkheid is geen misdaad.
Dat is een kwestie van opinie.

Ik weet in alle geval dat ik geen dokter ben die met kennis van zaken messen uit iemands lijf kan trekken, ergo, ik blijf daar af. U niet?
Oud 16 augustus 2012, 09:52   #102
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geen idee, nog nooit voorgehad.
U wel?

Ik ben niet gewend van dagelijks lijken tegen te komen.
U wel?

Dat is een kwestie van opinie.

Ik weet in alle geval dat ik geen dokter ben die met kennis van zaken messen uit iemands lijf kan trekken, ergo, ik blijf daar af. U niet?
Allemaal mogelijke stellingen die je van uzelf niet kunt voorspellen. Daarom heet zoiets paniek.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 10:26   #103
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe kan een op heterdaad betrapte onschuldig zijn?
juridisch of moreel?
kijk naar OJ Simpson
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 10:27   #104
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het lijkt me logisch dat de verantwoordelijke de rekening betaald.

Als we dat dan doortrekken naar iemand die betrapt is wil dit zeggen dat als men veroordeeld wordt men dan ook zijn/haar straf gaat doen. Maar niet eerder bij wijze van, anders is de politie niet tevreden, dus spendeer nu maar een aantal jaar in de gevangenis zonder dat dit ernstig gemotiveerd kan worden.

Begrijp je, ik heb er niets op tegen van mijn straf te doen als ik betrapt en veroordeeld ben. Maar zomaar een paar jaar bak doen zonder een veroordeling enkel en alleen omdat de politie uit Calimero's bestaat, dat is er wat over.
risico vant vak Xeno
Oud 16 augustus 2012, 10:31   #105
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Jaja, jij slaat nooit in paniek? Jij bent het gewent dagelijks bebloede lijken tegen te komen?
Je moet nog niet eens het mes aanraken, gewoon jij knielt neer bij het lijk om te kijken of hij nog leeft, maar het mes zit er in, of ligt dicht bij jou.

Trouwens achterlijkheid is geen misdaad.
meeste moorden worden gepleegd door bekenden lijk, dan de getuigen, dan het motief, dan ...
CSI afntoe eens zien eh )
Oud 16 augustus 2012, 10:31   #106
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Multipus Bekijk bericht
risico vant vak Xeno
Nee, gangbare praktijk in bijvoorbeeld Spanje. Ik ken er genoeg die minstens 1 jaar bak hebben gedaan, totaal onschuldig. Dat soort regime willen we hier toch niet, hoop ik?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 10:40   #107
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Nee, gangbare praktijk in bijvoorbeeld Spanje. Ik ken er genoeg die minstens 1 jaar bak hebben gedaan, totaal onschuldig. Dat soort regime willen we hier toch niet, hoop ik?
hier hebben we geen ETA
Oud 16 augustus 2012, 10:50   #108
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
hier hebben we geen ETA
Hier hebben we wel de PS en de CVP.
Oud 16 augustus 2012, 11:30   #109
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hier hebben we geen ETA
En dan? Het gaat erover dat mensen totaal onschuldig opgesloten worden tot wanneer de staat hen weer wil vrijlaten. ETA of geen ETA, zo'n praktijken breken mensen. En waarom? Met welk recht?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 12:22   #110
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Beste (en andere) forummers,

Er duiken weer berichten op over politieagenten die slaag krijgen van boze allochtonen. Daar politieagenten gewapend en getraind zijn vraag ik mij af hoe zoiets eigenlijk mogelijk is dat flikken, mensen waarop de burger hoort te vertrouwen (daar wij ons niet mogen verdedigen van de wet), zulke dikke losers zijn dat ze het afdruipen als ze wat louche mocro's zien.

Daarnaast kunnen flikken wel op een heel efficiente manier mensen lastigvallen, zoals het uitdelen van PV's aan onschuldige jongeren die in een park met wat bier en een gitaar zich zaten te vermaken, het kapotslaan van daklozen, en het tegenhouden van mensen die met een gesloten fles bier naar huis lopen (heb ik eens meegemaakt in Leuven).

Bij deze de vraag:

Hoe komt het, dat de politie zulke dikke losers zijn?
Waarom zijn de flikken zulke dikke losers?

Ik denk het antwoord te weten.

Onze maatschappij is geëvolueerd naar een beschaafder niveau, waar geweld meer afgekeurd wordt, niet langer getolereerd wordt als "educatief middel" (voor jongeren, maar ook voor volwassen radbrakers ...).
Het element 'groot en sterk' is nog amper van tel bij de aanneming als kandidaat flik (toch te zien aan de jonge flikjes in mijn gemeente ...).
De wetgeving is er niet meer op voorzien: flikje dat zijn matrak gebruikt, moet meer papieren invullen dan een zelfstandige die een werkloze wil aanwerven ... en dat wil al wat zeggen.

Dat kan functioneren, zo'n geweldarme maatschappij, tot ... iemand misbruik maakt van de situatie.

Volgens mij ligt de fout bij de politiekers.
Op meerdere vlakken.
Als je voor een geweldarme maatschappij gaat, dan moet je zorgen dat wie er misbruik van maakt, direct, vlug en hard aangepakt wordt door het gerecht;
de stok achter de deur moet blijven: de politie mag geen doetjes aanwerven; er moeten spieren bijblijven.

Enkele voorbeeldjes: 's avonds door de flikken opgepakt bij 't vechten; de ochtend erna, voor 9 u van de voormiddag voor de rechter om de minimum straf uit te spreken; komen later verzwarende elementen aan het licht: de straf kan verzwaard worden.

Iedere uitgesproken gevangenisstraf moet minstens aanvangen met het uitzitten ervan voor minstens een tiende. Geen zever zoals nu dat men niets uitzit, als de straf minder dan drie jaar bedraagt.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 12:57   #111
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat sommigen dat wel willen...
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 13:06   #112
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Ik vrees dat sommigen dat wel willen...
En ik denk dat deze figuren welbekend zijn.
Meestal verslijten ze mensen die een mening hebben die niet de hunne is, af voor 'fecaliën' enzo van die intellectuele woorden.
Oud 16 augustus 2012, 13:31   #113
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En ik denk dat deze figuren welbekend zijn.
Meestal verslijten ze mensen die een mening hebben die niet de hunne is, af voor 'fecaliën' enzo van die intellectuele woorden.
Ik vrees dat die club niet beperkt is tot dit forum, en veel beschaafdere schijnargumenten kan gebruiken. Het is nu niet bepaald zo dat we het afgelopen tiental jaren een schitterende uitbouw van de rechtstaat hebben gekend - veeleer een sluipende inperking van de burgerrechten (Bahar?), zoals overal in Europa. Dit zit in dezelfde stroom.
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Oud 16 augustus 2012, 13:44   #114
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Waar zijn de grote betogingen dwars door de concentratiewijken met dat volk dat op het internet loopt te schuimbekken ?
In een demokratie betogen de mensen niet: ze beslissen gewoon.
Oud 16 augustus 2012, 13:48   #115
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Misschien. Maar daar zijn we nog lang niet.
Oud 16 augustus 2012, 14:12   #116
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom zijn de flikken zulke dikke losers?

Ik denk het antwoord te weten.

Onze maatschappij is geëvolueerd naar een beschaafder niveau, waar geweld meer afgekeurd wordt, niet langer getolereerd wordt als "educatief middel" (voor jongeren, maar ook voor volwassen radbrakers ...).
Het element 'groot en sterk' is nog amper van tel bij de aanneming als kandidaat flik (toch te zien aan de jonge flikjes in mijn gemeente ...).
De wetgeving is er niet meer op voorzien: flikje dat zijn matrak gebruikt, moet meer papieren invullen dan een zelfstandige die een werkloze wil aanwerven ... en dat wil al wat zeggen.

Dat kan functioneren, zo'n geweldarme maatschappij, tot ... iemand misbruik maakt van de situatie.

Volgens mij ligt de fout bij de politiekers.
Op meerdere vlakken.
Als je voor een geweldarme maatschappij gaat, dan moet je zorgen dat wie er misbruik van maakt, direct, vlug en hard aangepakt wordt door het gerecht;
de stok achter de deur moet blijven: de politie mag geen doetjes aanwerven; er moeten spieren bijblijven.

Enkele voorbeeldjes: 's avonds door de flikken opgepakt bij 't vechten; de ochtend erna, voor 9 u van de voormiddag voor de rechter om de minimum straf uit te spreken; komen later verzwarende elementen aan het licht: de straf kan verzwaard worden.

Iedere uitgesproken gevangenisstraf moet minstens aanvangen met het uitzitten ervan voor minstens een tiende. Geen zever zoals nu dat men niets uitzit, als de straf minder dan drie jaar bedraagt.

.
Grappig dat ik dit net tegenkwam op een humoristische site:

http://www.youtube.com/watch?v=SCkp8...layer_embedded

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 16 augustus 2012, 14:16   #117
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Niet teveel theoretisch gezwam ...

Een verkozen meerderheid beslist; of laat gedijen dat beslist wordt als ze geen haar op hun tanden hebben (vb. door corruptie ...)

betogen wordt gedaan door ofwel een minderheid, ofwel door een drukkingsgroep die zijn mening wil uiten, vb. om andere te overtuigen.

bla bla ...

.

Oud 16 augustus 2012, 14:23   #118
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kan een op heterdaad betrapte onschuldig zijn?
Gewoon, omdat men onschuldig is totdat het tegendeel in een rechtszaak bewezen is.

Weer zo één van die principes die in een beetje rechtstaat heilig zijn.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 14:34   #119
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan? Het gaat erover dat mensen totaal onschuldig opgesloten worden tot wanneer de staat hen weer wil vrijlaten. ETA of geen ETA, zo'n praktijken breken mensen. En waarom? Met welk recht?
Het is daarover dat het gaat als de VN in haar rapporten vermeld dat in Belgie het voorarrest misbruikt wordt als straf.

Het breken van mensen door hen zoveel mogelijk miserie aan te doen.

Ook daarom zijn ze op het gerecht tegen het recht van de verdachte om een raadsman tegenwoordig te hebben, als de advocaat erbij staat kunnen ze de verdachte niet zot maken door hem te o.a. vertellen dat hij 15 jaar bak gaat krijgen en dat ze zijn kinderen gaan afpakken en ze te plaatsen zodat hij ze nooit meer te zien krijgt. Of door hem 24 uur aan stuk te ondervragen en wakker te houden tot die mensen van miserie "een bekentenis" tekenen om er maar vanaf te zijn.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 14:38   #120
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Gewoon, omdat men onschuldig is totdat het tegendeel in een rechtszaak bewezen is.

Weer zo één van die principes die in een beetje rechtstaat heilig zijn.
Niet beginnen muggenziften.

Als de flikken ene betrappen die staat te pissen in een brievenbus, dan kan die vetzak perfect onmiddellijk veroordeeld worden (of vrijgesproken, of beslist dat er bijkomend onderzoek toch nodig is) door de (desnoods 's nachts) naar het flikkenkantoor opgeroepen) rechter.

Ik zie niet goed in wat er in zo'n geval nog moet gebeuren in de twee drie maanden die volgen op de feiten, zoals het er nu aan toe gaat bij justitie.

D�*t zou snelrecht zijn.

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be