![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee, nog nooit voorgehad.
U wel? Citaat:
U wel? Citaat:
Ik weet in alle geval dat ik geen dokter ben die met kennis van zaken messen uit iemands lijf kan trekken, ergo, ik blijf daar af. U niet?
![]() |
![]() |
#102 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
CSI afntoe eens zien eh ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, gangbare praktijk in bijvoorbeeld Spanje. Ik ken er genoeg die minstens 1 jaar bak hebben gedaan, totaal onschuldig. Dat soort regime willen we hier toch niet, hoop ik?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan? Het gaat erover dat mensen totaal onschuldig opgesloten worden tot wanneer de staat hen weer wil vrijlaten. ETA of geen ETA, zo'n praktijken breken mensen. En waarom? Met welk recht?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk het antwoord te weten. Onze maatschappij is geëvolueerd naar een beschaafder niveau, waar geweld meer afgekeurd wordt, niet langer getolereerd wordt als "educatief middel" (voor jongeren, maar ook voor volwassen radbrakers ...). Het element 'groot en sterk' is nog amper van tel bij de aanneming als kandidaat flik (toch te zien aan de jonge flikjes in mijn gemeente ...). De wetgeving is er niet meer op voorzien: flikje dat zijn matrak gebruikt, moet meer papieren invullen dan een zelfstandige die een werkloze wil aanwerven ... en dat wil al wat zeggen. Dat kan functioneren, zo'n geweldarme maatschappij, tot ... iemand misbruik maakt van de situatie. Volgens mij ligt de fout bij de politiekers. Op meerdere vlakken. Als je voor een geweldarme maatschappij gaat, dan moet je zorgen dat wie er misbruik van maakt, direct, vlug en hard aangepakt wordt door het gerecht; de stok achter de deur moet blijven: de politie mag geen doetjes aanwerven; er moeten spieren bijblijven. Enkele voorbeeldjes: 's avonds door de flikken opgepakt bij 't vechten; de ochtend erna, voor 9 u van de voormiddag voor de rechter om de minimum straf uit te spreken; komen later verzwarende elementen aan het licht: de straf kan verzwaard worden. Iedere uitgesproken gevangenisstraf moet minstens aanvangen met het uitzitten ervan voor minstens een tiende. Geen zever zoals nu dat men niets uitzit, als de straf minder dan drie jaar bedraagt. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vrees dat sommigen dat wel willen...
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vrees dat die club niet beperkt is tot dit forum, en veel beschaafdere schijnargumenten kan gebruiken. Het is nu niet bepaald zo dat we het afgelopen tiental jaren een schitterende uitbouw van de rechtstaat hebben gekend - veeleer een sluipende inperking van de burgerrechten (Bahar?), zoals overal in Europa. Dit zit in dezelfde stroom.
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een demokratie betogen de mensen niet: ze beslissen gewoon.
![]() |
![]() |
#115 | |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien. Maar daar zijn we nog lang niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=SCkp8...layer_embedded
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een verkozen meerderheid beslist; of laat gedijen dat beslist wordt als ze geen haar op hun tanden hebben (vb. door corruptie ...) betogen wordt gedaan door ofwel een minderheid, ofwel door een drukkingsgroep die zijn mening wil uiten, vb. om andere te overtuigen. bla bla ... .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het breken van mensen door hen zoveel mogelijk miserie aan te doen. Ook daarom zijn ze op het gerecht tegen het recht van de verdachte om een raadsman tegenwoordig te hebben, als de advocaat erbij staat kunnen ze de verdachte niet zot maken door hem te o.a. vertellen dat hij 15 jaar bak gaat krijgen en dat ze zijn kinderen gaan afpakken en ze te plaatsen zodat hij ze nooit meer te zien krijgt. Of door hem 24 uur aan stuk te ondervragen en wakker te houden tot die mensen van miserie "een bekentenis" tekenen om er maar vanaf te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de flikken ene betrappen die staat te pissen in een brievenbus, dan kan die vetzak perfect onmiddellijk veroordeeld worden (of vrijgesproken, of beslist dat er bijkomend onderzoek toch nodig is) door de (desnoods 's nachts) naar het flikkenkantoor opgeroepen) rechter. Ik zie niet goed in wat er in zo'n geval nog moet gebeuren in de twee drie maanden die volgen op de feiten, zoals het er nu aan toe gaat bij justitie. D�*t zou snelrecht zijn. .
|
![]() |
![]() |