Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2012, 11:59   #22761
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ben er helemaal niet bang voor, waarom zou ik. Ik ga er alleen geen rotte euro aan een bende kwakzalvers verprutsen, dat is alles. Komt er mij morgen een van die mannen zeggen dat hij het de eerste keer gratis doet, met alle plezier. Maar 50 euro omdat 1 of ander zelfverklaarde goeroe zijn handje op mijn hoofd zou leggen. Nee dank u. Ik laat het aan goedgelovige types als u over om in hun levensonderhoud te voorzien.
Uw post bulkt weer van de vooroordelen, als zouden Reiki beoefenaars "goeroes" zijn, en zo meer.

Zie het als een gok dat u neemt. 50 euro voor de ervaring of niet. Als je geraakt bent door de Reiki, als je het voelt en je voelt de effecten, dan zal dat je aan het denken zetten, en het kan veel betekenen voor de revolutie van je wereldbeeld. Die zou dan immers dichter bij de realiteit komen te staan dan uw onwrikbare geloof dat zulke zaken niet kunnen bestaan.

Ik neem aan dat je jezelf kritisch genoeg vind dat jij je niet zal laten vangen aan het placebo effect dat sommigen claimen.

Maar zo is het altijd. Sceptici gaan dit niet doen. Volgens mij heeft het te maken met onbewuste angst.

Laatst gewijzigd door exodus : 16 augustus 2012 om 12:00.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 12:05   #22762
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Maar zo is het altijd. Sceptici gaan dit niet doen. Volgens mij heeft het te maken met onbewuste angst.
Moest er de garantie zijn van 'geen effect, geld terug' zou ik het doen, zonder valsspelen uiteraard.

Maar blijkbaar vertrouwen ze te weinig op hun methode om dat toe te staan, ik vraag me af hoe dat zou komen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 12:12   #22763
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tuurlijk is suggestie een zeer sterk iets. Hoe goedgeloviger en naiever je trouwens bent hoe beter placebos zullen werken. Het zijn dan ook dergelijke zieltjes die eruit gezocht worden door de zelfverklaarde goeroes.
Nope, je weet dus ook al niks van suggesties

noted!
nagabhshanam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 12:15   #22764
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Citaat:

Tuurlijk! Na heel veel ervaringen met deze lui, die ALTIJD na het einde van en cursus om waren! ALTIJD! Erger nog, ze waren zelfs vaak de beste in wat we deden (bv zien op afstand, helen op afstand etc) Maar o jee o jee wat schrokken ze zich dood. Einde Wereldbeeld! idd.
Oud 16 augustus 2012, 12:29   #22765
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Moest er de garantie zijn van 'geen effect, geld terug' zou ik het doen, zonder valsspelen uiteraard.

Maar blijkbaar vertrouwen ze te weinig op hun methode om dat toe te staan, ik vraag me af hoe dat zou komen.
Misschien kan je er wel vinden die hiermee akkoord gaan. Zeg dat je scepticus bent en eens wil proberen. En als je geen effecten hebt, dat je je geld terug wil. Ik vind dat persoonlijk wel belachelijk maar kom. Het verraad een angst.

Onbewust weet je zelf al wel dat energie bestaat. Maar je bewuste ontkent dit omdat je wereldbeeld, en dus je illusoir gevoel van veiligheid ermee verbonden is.

Iedereen weet onbewust dat energie bestaat. In de dagdagelijkse interacties met mensen gebruiken we allemaal onze aura en de energie om contact met elkaar te maken. In positieve interacties gebeurt dit op een mooie manier die beide mensen ondersteund, maar het kan ook anders zijn.

Als we soms zien wat er energetisch tussen mensen gebeurt, en hoe we onze energie en onze aura soms gebruiken om ons te verdedigen of van de ander gedaan te krijgen wat we willen, de mensen zouden hun ogen nogal opentrekken. Iedereen heeft hierbij zijn eigen manieren om zijn energie te hanteren. Zelfs sceptici die er niet in geloven gebruiken dit ook!

Mensen die auras kunnen waarnemen, kunnen dit zien. Zie onderstaande tekening gebaseerd op zo'n waarneming:

De man en de vrouw zijn in een discussie verwikkeld. De vrouw trekt zich terug, meer bepaald , ze trekt haar energie terug en verlaat gedeeltelijk via de bovenkant van haar hoofd haar lichaam. De man verdraagt dit niet dat ze niet meer "aanwezig" is, en werpt binnendringende energie linten naar haar derde chakra, de solar plexus, om er haar energie weg te zuigen, om haar te proberen te dwingen aanwezig te zijn. Met als gevolg dat zij nog meer wegkruipt, en nog meer van haar energiebewustzijn uit haar lichaam werpt. Met als gevolg dat de man nog meer gefrustreerd komt. Dit gebeurt alles op onbewust niveau een heeft zijn uitwerkingen in de gedragingen, lichaamshouding, enzovoort. De vrouw zal bijvoorbeeld haar lichaam schijn naar achter houden, en de man lichtjes voor over buigen, om dichter te komen.

Dit soort van interacties gebeuren dagdagelijks. Iedereen gebruikt energie, gelover of niet-gelover!

Laatst gewijzigd door exodus : 16 augustus 2012 om 12:33.
Oud 16 augustus 2012, 12:32   #22766
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Dag anti-Nieuwe Wereld Orde-mensen! Kan ik een afdeling oprichten in Kinshasa? Bij wie moet ik daarvoor terecht? En hoeveel kost de franchise?
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 13:00   #22767
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Citaat:

Grootspraak! Grootspraak! Grootspraak!Grootspraak! Grootspraak! Grootspraak!
Grootspraak! Grootspraak! Grootspraak!
Oud 16 augustus 2012, 13:01   #22768
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Dag anti-Nieuwe Wereld Orde-mensen! Kan ik een afdeling oprichten in Kinshasa? Bij wie moet ik daarvoor terecht? En hoeveel kost de franchise?
zo wat dom!
Oud 16 augustus 2012, 19:42   #22769
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

gewoon geldklopperij zoals ook met 9/11
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 20:06   #22770
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
gewoon geldklopperij zoals ook met 9/11
Wel, klinkt stoer hoor. Maar nu de vraag....hoe weet je dat???
Oud 17 augustus 2012, 04:16   #22771
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien kan je er wel vinden die hiermee akkoord gaan. Zeg dat je scepticus bent en eens wil proberen. En als je geen effecten hebt, dat je je geld terug wil. Ik vind dat persoonlijk wel belachelijk maar kom. Het verraad een angst.

Onbewust weet je zelf al wel dat energie bestaat. Maar je bewuste ontkent dit omdat je wereldbeeld, en dus je illusoir gevoel van veiligheid ermee verbonden is.

Iedereen weet onbewust dat energie bestaat. In de dagdagelijkse interacties met mensen gebruiken we allemaal onze aura en de energie om contact met elkaar te maken. In positieve interacties gebeurt dit op een mooie manier die beide mensen ondersteund, maar het kan ook anders zijn.

Als we soms zien wat er energetisch tussen mensen gebeurt, en hoe we onze energie en onze aura soms gebruiken om ons te verdedigen of van de ander gedaan te krijgen wat we willen, de mensen zouden hun ogen nogal opentrekken. Iedereen heeft hierbij zijn eigen manieren om zijn energie te hanteren. Zelfs sceptici die er niet in geloven gebruiken dit ook!

Mensen die auras kunnen waarnemen, kunnen dit zien. Zie onderstaande tekening gebaseerd op zo'n waarneming:

De man en de vrouw zijn in een discussie verwikkeld. De vrouw trekt zich terug, meer bepaald , ze trekt haar energie terug en verlaat gedeeltelijk via de bovenkant van haar hoofd haar lichaam. De man verdraagt dit niet dat ze niet meer "aanwezig" is, en werpt binnendringende energie linten naar haar derde chakra, de solar plexus, om er haar energie weg te zuigen, om haar te proberen te dwingen aanwezig te zijn. Met als gevolg dat zij nog meer wegkruipt, en nog meer van haar energiebewustzijn uit haar lichaam werpt. Met als gevolg dat de man nog meer gefrustreerd komt. Dit gebeurt alles op onbewust niveau een heeft zijn uitwerkingen in de gedragingen, lichaamshouding, enzovoort. De vrouw zal bijvoorbeeld haar lichaam schijn naar achter houden, en de man lichtjes voor over buigen, om dichter te komen.

Dit soort van interacties gebeuren dagdagelijks. Iedereen gebruikt energie, gelover of niet-gelover!
Overal in het lichaam lopen kleine stroompjes welke door de hersenen verstruurd zijn. Waar stroom loopt is ook een magnetisch veld , en dat is meetbaar. Als er energie aanwezig is moet die aantoonbaar zijn nu al of in de toekomst.

Maar het zenden van energie van de ene naar de andere persoon ??
Wat nu als we een gordijn tussen die man en die vrouw hangen, komt die energie dan nog steeds aan ?

Kan iemand die je niet ziet iets doorgeven wat begrijpelijk is ? zoals bijvoorbeeld iets dat als een simpele ja of nee kan worden geïnterpreteerd?

Laatst gewijzigd door atmosphere : 17 augustus 2012 om 04:19.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 08:07   #22772
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Overal in het lichaam lopen kleine stroompjes welke door de hersenen verstruurd zijn. Waar stroom loopt is ook een magnetisch veld , en dat is meetbaar. Als er energie aanwezig is moet die aantoonbaar zijn nu al of in de toekomst.

Maar het zenden van energie van de ene naar de andere persoon ??
Wat nu als we een gordijn tussen die man en die vrouw hangen, komt die energie dan nog steeds aan ?

Kan iemand die je niet ziet iets doorgeven wat begrijpelijk is ? zoals bijvoorbeeld iets dat als een simpele ja of nee kan worden geïnterpreteerd?
Het probleem met meetbaarheid door onze fysische instrumenten, is dat je je berperkt tot de puur materiele fenomenen en energieën. De subtiele fysische effecten van deze hogere energieën kunnen wel gemeten worden, en dat is ook gedaan, maar wetenschappers verzinnen daar dan een andere verklaring voor. Deze energetische interacties vinden plaats op een hoger niet-fysisch niveau van de realiteit.

Al deze zaken kunnen waargenomen worden met het beste instrument dat we hebben: ons bewustzijn. Omdat ons bewustzijn toegang heeft tot deze hogere realiteiten, het komt eruit voort.

Zelfs zet je een gordijn of een muur tussen deze mensen, de energie komt nog altijd aan. Afstand speelt geen rol. In de niet fysische dimensies is men niet gebonden aan afstand zoals wij die kennen. Het zijn de energetische connecties die tellen, niet de afstand.

Zelfs als je iemand aan de telefoon hebt maakt je energie contact met hem. Er is immers een uitwisseling van informatie.

Iedereen heeft wel al eens de ervaring gehad dat men, na het praten met een bepaalde persoon, men zich gestressed voelt, of moe. Alsof men zijn/haar stress in je gedumpt heeft, of energie weggezogen heeft. Dit is ook exact wat ze doen op energetisch niveau. Vooral als je aurische grenzen zwak staan kan dit gebeuren, bijvoorbeeld omdat je moe bent of niet goed in je vel zit. Ze zenden dan energielinten uit die vasthaken in één van je chakras, om hun stress in je te dumpen, of energie weg te zuigen.

Zelfs via mensen aan de telefoon kan dit. Iedereen heeft dit ook wel eens meegemaakt via de telefoon. Hetzelfde gebeurt, deze energieën zijn niet gebonden door enige fysische afstand.

Daarom dat ook heling op afstand werkt.

Laatst gewijzigd door exodus : 17 augustus 2012 om 08:15.
Oud 17 augustus 2012, 10:35   #22773
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem met meetbaarheid door onze fysische instrumenten, is dat je je berperkt tot de puur materiele fenomenen en energieën. De subtiele fysische effecten van deze hogere energieën kunnen wel gemeten worden, en dat is ook gedaan, maar wetenschappers verzinnen daar dan een andere verklaring voor. Deze energetische interacties vinden plaats op een hoger niet-fysisch niveau van de realiteit.

Al deze zaken kunnen waargenomen worden met het beste instrument dat we hebben: ons bewustzijn. Omdat ons bewustzijn toegang heeft tot deze hogere realiteiten, het komt eruit voort.

Zelfs zet je een gordijn of een muur tussen deze mensen, de energie komt nog altijd aan. Afstand speelt geen rol. In de niet fysische dimensies is men niet gebonden aan afstand zoals wij die kennen. Het zijn de energetische connecties die tellen, niet de afstand.

Zelfs als je iemand aan de telefoon hebt maakt je energie contact met hem. Er is immers een uitwisseling van informatie.

Iedereen heeft wel al eens de ervaring gehad dat men, na het praten met een bepaalde persoon, men zich gestressed voelt, of moe. Alsof men zijn/haar stress in je gedumpt heeft, of energie weggezogen heeft. Dit is ook exact wat ze doen op energetisch niveau. Vooral als je aurische grenzen zwak staan kan dit gebeuren, bijvoorbeeld omdat je moe bent of niet goed in je vel zit. Ze zenden dan energielinten uit die vasthaken in één van je chakras, om hun stress in je te dumpen, of energie weg te zuigen.

Zelfs via mensen aan de telefoon kan dit. Iedereen heeft dit ook wel eens meegemaakt via de telefoon. Hetzelfde gebeurt, deze energieën zijn niet gebonden door enige fysische afstand.

Daarom dat ook heling op afstand werkt.
Heel mooi stuk Exodus.

En hierbij een illustratie (er zijn er zat van)

Citaat:
Medical intuitive

Young psychic uses mental projection to help doctors help an injured child

Ricardo Floyd, a psychiatric social worker in Laredo who worked with Jose Silva during the later years of Mr. Silva's research in the 1960s is grateful that a trained psychic was available to help correct a problem.
Floyd's son Bobby unexpectedly darted into the street and was struck by a car on Halloween night. Fortunately the hospital was only a few blocks away.
"When I got to the emergency room, I was too upset to go to my center and program," Floyd recalled. "I kept calling mentally for Jose to come to the hospital."
Suddenly Jose showed up along with his daughter Isabel, an excellent psychic. He had a child in his arms who had been struck by a car in front of their house. "He was the same age as my son Bobby," Floyd said. "I asked them to work on Bobby as soon as possible.
"Jose and Isabel left the hospital and rushed to a downtown office that we used for the research we were conducting, and they went to work on Bobby, mentally repairing the damage to the boy's body and especially his head." But something concerned Isabel.
"She said she had a hard time hanging on to him, that he kept 'slipping away.' She continued working and working with the doctors. She noticed that the doctor repositioned the piece of fractured skull - 'closed it,' she said - but she could see inside that the 'lower table' was pressing against the brain. Evidently the impact had pushed it in. She kept telling the doctor mentally to 'Check inside! Check inside!' Finally she felt relieved. She said she had the feeling that Bobby was going to be okay.
"Later that night, the doctors told me what they had done. It was a repetition of what Isabel had told me. They said they almost lost Bobby, and had to work very hard," Floyd said.
"About two days later I talked with the surgeon and he explained to me what they had done. He said, 'Originally when I repositioned that piece of bone, it looked pretty good. It looked as though my job was through. Then I felt uncomfortable, and decided to go inside and check.' That's when he found that the lower table was pressing on the brain, and repositioned it.
Bobby recovered fully and developed normally. In fact, he recovered so completely that he was even cleared to play high school football, and later served in the Navy. He is now doing extremely well as an electronics technician his father said.
Trained psychics have the ability to easily enter their clairvoyant level any time the desire, and also have the ability to correct any problem they detect. They are being referred to as "medical intuitives."
Isabel may very well have been the world's first medical intuitive. For more than 30 years she has worked as a nurse anesthetist. She has worked with doctors all over the world, introducing them to her intuitive abilities.
http://www.silvacourses.com/benefits/medical_intuitive.htm
Oud 17 augustus 2012, 11:01   #22774
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dit ziet er een gezellig topicje uit. Kan iemand even kort samenvatten waar het over gaat?
23000 reacties onzin

Laatst gewijzigd door eno2 : 17 augustus 2012 om 11:02.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 11:14   #22775
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
23000 reacties onzin
wat doe je hier dan?
Oud 17 augustus 2012, 13:35   #22776
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nagabhshanam Bekijk bericht
wat doe je hier dan?
Wat doe jij hier?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:27   #22777
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
23000 reacties onzin
En binnekort komen daar nog duizenden reacties bij vanuit mijn franchise in Kinshasa. Bereidt u voor. De Kinoïs zijn dol op samenzweringstheorieën!
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2012, 21:16   #22778
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Is het dan ook merkbaar voor iemand als een andere persoon een energetische connectie met haar of hem legt? Het waarnemen dat er iets binnenkomt dus.
Zo ja , dan is dat aantoonbaar.

En helaas is dat dus juist niet het geval.

Laatst gewijzigd door atmosphere : 19 augustus 2012 om 21:19.
Oud 19 augustus 2012, 21:19   #22779
nagabhshanam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Is het dan ook merkbaar voor iemand als een andere persoon een energetische connectie met haar of hem legt? Waarnemen dat er iets binnenkomt.
Zo ja , dan is dat aantoonbaar.

En helaas is dat dus juist niet het geval
Leg even duidelijker uit wat je bedoelt als je wilt. en beschrijf wat je precies onder 'aantoonbaar' verstaat.
Oud 19 augustus 2012, 21:27   #22780
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Door te testen ! Iemand stuurt energetisch informatie van wat voor soort dan ook naar een ander die 100 km verderop zit, of doet dit juist niet.

Als die ander kan aangeven van "ja ik krijg iets binnen" of juist niet, dan klopt het.
Dan hetzelfde nog een keer of 100 herhalen en je hebt het aangetoond of niet
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be