Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2012, 12:51   #21
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Moet deze draad weer dienen om de N-VA –onterecht– te promoten?

De Wever legde in 2009 al, in een interview van een uur met Bracke, heel duidelijk uit dat, moest zijn partij aan de macht zijn, ook zij zoveel mogelijk functies zouden willen binnenslepen. Dat de N-VA minder mandaten heeft, is dus uitsluitend te wijten aan het feit dat zij bijna nergens aan de macht zijn.

Toen durfde hij nog duidelijk standpunten verkondigen, i.t.t. nu met een massa aan stemmers met compleet tegenovergestelde en onverzoenbare zienswijzen waarvan je links of rechts een deel wegjaagt door duidelijkheid te scheppen.

In het interview zei hij ook dat politici, wat hem betreft, niet te veel verdienen.
Waar spreek ik dat tegen?
Waar heb ik me negatief uitgesproken tegen veel mandaten?

Ik heb wel de reden geschreven waarom CD&V bang is voor komende verkiezingen.
Het verliezen van mandaten.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 13:03   #22
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
Hetzelfde als de lokale politiek.
Politieraad hier OCMW raad daar, ah nog een cultuurraad..etc..
Allemaal betaald om gewoon maar aanwezig zijn.
Iets bijdragen hoef je helemaal niet.

Men moet een maximum zetten op het aantal mandaten iemand mag opnemen, maar ook op van die nietszeggende totaal nutteloze raden.
En dan hebben we het nog niet gehad over de talloze buitenlandse uitstapjes om bv. exotische verkiezingen te gaan "controleren". D�*t kunnen blijkbaar alleen politici die hiermee ook een (fors betaald) excuus hebben om hun al even fors betaald werk in België niet te moeten doen, waardoor overal vertraging optreedt.

Er zijn m.i. genoeg voldoende geschoolde werklozen of bruggepensioneerden die hiervoor kunnen ingezet worden.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 13:20   #23
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

wat zei ouwe decroo ooit"politiekers kunnen niet genoeg verdienen met wat ze doen"
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 13:33   #24
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar zijn de CD&V'ers kampioen in het cumuleren van mandaten: http://www.nieuwsblad.be/article/det...20816_00260517
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 13:35   #25
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Wever legde in 2009 al, in een interview van een uur met Bracke, heel duidelijk uit dat, moest zijn partij aan de macht zijn, ook zij zoveel mogelijk functies zouden willen binnenslepen. Dat de N-VA minder mandaten heeft, is dus uitsluitend te wijten aan het feit dat zij bijna nergens aan de macht zijn.
Uit zijn context gerukt.

Citaat:
Toen durfde hij nog duidelijk standpunten verkondigen,
Hopelijk blijft dit zo en wordt hij niet teveel gepest door reacties die uit hun context gerukt zijn.

Citaat:
i.t.t. nu met een massa aan stemmers met compleet tegenovergestelde en onverzoenbare zienswijzen waarvan je links of rechts een deel wegjaagt door duidelijkheid te scheppen.
Schep eens duidelijkheid.

Citaat:
In het interview zei hij ook dat politici, wat hem betreft, niet te veel verdienen.
In absolute getallen, heeft hij gelijk. Relatief tov hun prestaties kan je de federale ministers niet anders beoordelen als zwaar overbetaald.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 13:53   #26
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Toen durfde hij nog duidelijk standpunten verkondigen, i.t.t. nu met een massa aan stemmers met compleet tegenovergestelde en onverzoenbare zienswijzen waarvan je links of rechts een deel wegjaagt door duidelijkheid te scheppen.

Ik ga je moeten vragen om een link. Om te bewijzen dat je de waarheid spreekt. Want ik denk dat je verkeerd begrepen hebt.

Volgens mij ging het over 'mandaten' in de zin van zitjes in gemeente- provincieraad, Vlaams en federaal parlement.
Niet direct om 'mandaten' in de zin van al dan niet betaalde functies in raden van bestuur, in overheidsdiensten of in privé firma's.

Verder zijn de weddes van de politiekers inderdaad niet zo denderend.
Behalve voor de super-cumulards.
Patrick Onderlijveke van A stoorde me het meest op dat vlak. De mandaten in Dexia waren heeeel vet betaald, maar hij heeft er geen kloten voor gezorgd dat de spaarboekjes van hun klanten beter beschermd waren dan die van meer-puur-commerciële banken.

Afijn, om maar te zeggen dat het opvalt dat ge nie anders doet dan nva-bashen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 13:55   #27
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
En dan hebben we het nog niet gehad over de talloze buitenlandse uitstapjes om bv. exotische verkiezingen te gaan "controleren". D�*t kunnen blijkbaar alleen politici die hiermee ook een (fors betaald) excuus hebben om hun al even fors betaald werk in België niet te moeten doen, waardoor overal vertraging optreedt.

Er zijn m.i. genoeg voldoende geschoolde werklozen of bruggepensioneerden die hiervoor kunnen ingezet worden.
Ge bedoelt Happart met zijn fun bezoek aan de States, en aan het verslag daarover achteraf: enkele knip en plaksels uit publieke websites.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 17 augustus 2012, 13:59   #28
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Volgens mij ging het over 'mandaten' in de zin van zitjes in gemeente- provincieraad, Vlaams en federaal parlement.
Niet direct om 'mandaten' in de zin van al dan niet betaalde functies in raden van bestuur, in overheidsdiensten of in privé firma's.
Je vindt het allemaal terug op Cumuleo
Oud 17 augustus 2012, 14:22   #29
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met al dat beunen en fikfakken
vullen politici hun zakken.
Maar die konkelboel
dient het heilig doel :
de werkloosheid fors aan te pakken !

De Standaard
Oei, ik sta er al 5 en half achter...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 14:29   #30
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Oei, ik sta er al 5 en half achter...
Dat betekent dat gij werk verschaft aan 5,5 werklozen.

Waar blijft dat standbeeld voor Joris !?
Oud 17 augustus 2012, 15:10   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je vindt het allemaal terug op Cumuleo
Ik had het wel over Robineke zijn zever over het Weverke. Zoals ik duidelijk quootege.
Die moet mij een link geven. Gij niet. Ik geloof u wel hoor, ik moet uwe link niet hebben.

.

Oud 17 augustus 2012, 16:06   #32
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
Hetzelfde als de lokale politiek.
Politieraad hier OCMW raad daar, ah nog een cultuurraad..etc..
Allemaal betaald om gewoon maar aanwezig zijn.
Iets bijdragen hoef je helemaal niet.

Men moet een maximum zetten op het aantal mandaten iemand mag opnemen, maar ook op van die nietszeggende totaal nutteloze raden.
Gezever. In die lokale adviesraden zetelen over het algemeen geen schepenen of gemeenteraadsleden, buiten de bevoegde schepen (bvb. de schepen bevoegd voor cultuur in de cultuurraad; de schepen bevoegd voor ouderenbeleid in de ouderenadviesraad). Noch de bevoegde schepenen, noch de aanwezige andere leden (meestal uit het verenigingsleven) worden voor hun aanwezigheid bij die vergaderingen betaald.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 16:50   #33
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
ONMIDDELLIJK CUMULS VERBIEDEN

ofwel neem je één politiek mandaat

ofwel blijf je in het bedrijfsleven,

cf Dehaene, Janssens, Vande Lanotte, Verhofstadt,
Hopelijk telt dat niet voor de dorpspolitici want hoe moeten die mensen anders rondkomen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 17:11   #34
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Hopelijk telt dat niet voor de dorpspolitici want hoe moeten die mensen anders rondkomen.
Van dorpspolitici is dat aanneembaar. Dat zijn geen full-time jobs. Mat wat met een stad als Antwerpen ? Janssens telt 17 mandaten. Wat doet die hij in het Vlaams Parlement ? (antwoord : niks - zie maar Villa Politica) En bij DEXIA ? (antwoord : ook niks. het bewijs is triviaal)
Oud 17 augustus 2012, 17:38   #35
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ga je moeten vragen om een link. Om te bewijzen dat je de waarheid spreekt. Want ik denk dat je verkeerd begrepen hebt.
Het was een interview in 2009, ongeveer 50 minuten lang, waarin Siegfried Bracke vragen stelde aan Bart De Wever.

Twee dagen geleden zag ik iemand op Facebook ernaar linken. Daarom zit het zo fris in mijn geheugen. Helaas kan je de activiteiten maar een dag lang in 'de ticker' zien en kan ik de groep waar het geplaatst werd ook niet vinden. Ik heb nu een bericht verzonden naar de persoon die de link plaatste, in de hoop op een spoedig antwoord, om zo snel mogelijk het bewijs te leveren.

Citaat:
Afijn, om maar te zeggen dat het opvalt dat ge nie anders doet dan nva-bashen.
Ik zwijg volledig over de N-VA totdat iemand aan N-VA-promoten doet. (Liefst discussieer ik over kwesties/standpunten, niet over partijen.) Als men niet wilt dat ik de N-VA bekritiseer, dan moet men maar over die partij zwijgen. Zo niet, dan zal ik die partij op gefundeerde wijze afkraken.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 17:41   #36
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik had het wel over Robineke zijn zever over het Weverke. Zoals ik duidelijk quootege.
Die moet mij een link geven. Gij niet. Ik geloof u wel hoor, ik moet uwe link niet hebben.
Geen zever. Het Weverke vindt hoge lonen van politici geen probleem en is er voorstander van om politici in allerlei raden te plaatsen 'om een visie door te drukken'.

Niet dat hij daarin alleen staat.

Wel dapper dat die dat jaren geleden zo durfde zeggen. Ik ben benieuwd of hij dat nog eens durft herhalen, nu het meer aandacht zou krijgen.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 17 augustus 2012 om 17:42.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 19:22   #37
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maak u geen zorgen CD&V, SPa en VLD houden hun postjes in evenwicht. Da's de tol van de particratie waar wij allen toe bijdragen. Willens nillens. Het antwoord ? Directe Democratie.
In de grondwet inschrijven dat cumuls verboden zijn.
Want zeiken over de traditionele partijen en in 2.007 voor de verkiezingen beloven van werk te maken van de afschaffing van cumuls, senaat en provinciebesturen, maar er zelf volle sleutel aan meewerken.
Zo ziet N-VA het dus ook nu.
Dixit Peumans, cumuls zijn zo slecht nog niet. Uitspraak in het HBvL.
Afschaffen senaat? Hervormen wel, zodat de kiezer totaal niets meer te zeggen heeft over de senaat.
Provinciebestuur word zelfs niet meer gerept.
Standvastig zijn ze wel, die N-VA duiventil.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:32   #38
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
ONMIDDELLIJK CUMULS VERBIEDEN

ofwel neem je één politiek mandaat

ofwel blijf je in het bedrijfsleven,

cf Dehaene, Janssens, Vande Lanotte, Verhofstadt,
En zoals ooit werd vermeld hier, ook Bart De Wever.

Senaat
Parlementslid Vlaams Parlement
Gemeenteraadslid Stad Antwerpen
Bestuurder Havenbedrijf van Antwerpen
Voorzitter N-VA VZW
Lid college commissarissen AG Vespa

(en de rest wat we niet-mogen- weten...)

Laatst gewijzigd door system : 17 augustus 2012 om 20:37.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:35   #39
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen zever. Het Weverke vindt hoge lonen van politici geen probleem en is er voorstander van om politici in allerlei raden te plaatsen 'om een visie door te drukken'.

Niet dat hij daarin alleen staat.

Wel dapper dat die dat jaren geleden zo durfde zeggen. Ik ben benieuwd of hij dat nog eens durft herhalen, nu het meer aandacht zou krijgen.
Wij vinden een hoog loon voor Bart geen probleem.
Pak gerust wat af van den baard en truttemie van den bossche en leugenaar verhofstadt, en geef de wever zijn dikverdiende opslag, beter vandaag dan morgen
Loon naar prestaties

Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 augustus 2012 om 20:46.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 20:42   #40
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Gezever. In die lokale adviesraden zetelen over het algemeen geen schepenen of gemeenteraadsleden, buiten de bevoegde schepen (bvb. de schepen bevoegd voor cultuur in de cultuurraad; de schepen bevoegd voor ouderenbeleid in de ouderenadviesraad). Noch de bevoegde schepenen, noch de aanwezige andere leden (meestal uit het verenigingsleven) worden voor hun aanwezigheid bij die vergaderingen betaald.
Zattemanspraat
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be