![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waar heb ik me negatief uitgesproken tegen veel mandaten? Ik heb wel de reden geschreven waarom CD&V bang is voor komende verkiezingen. Het verliezen van mandaten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn m.i. genoeg voldoende geschoolde werklozen of bruggepensioneerden die hiervoor kunnen ingezet worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() wat zei ouwe decroo ooit"politiekers kunnen niet genoeg verdienen met wat ze doen"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar zijn de CD&V'ers kampioen in het cumuleren van mandaten: http://www.nieuwsblad.be/article/det...20816_00260517
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
In absolute getallen, heeft hij gelijk. Relatief tov hun prestaties kan je de federale ministers niet anders beoordelen als zwaar overbetaald.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij ging het over 'mandaten' in de zin van zitjes in gemeente- provincieraad, Vlaams en federaal parlement. Niet direct om 'mandaten' in de zin van al dan niet betaalde functies in raden van bestuur, in overheidsdiensten of in privé firma's. Verder zijn de weddes van de politiekers inderdaad niet zo denderend. Behalve voor de super-cumulards. Patrick Onderlijveke van A stoorde me het meest op dat vlak. De mandaten in Dexia waren heeeel vet betaald, maar hij heeft er geen kloten voor gezorgd dat de spaarboekjes van hun klanten beter beschermd waren dan die van meer-puur-commerciële banken. Afijn, om maar te zeggen dat het opvalt dat ge nie anders doet dan nva-bashen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die moet mij een link geven. Gij niet. Ik geloof u wel hoor, ik moet uwe link niet hebben. ![]() .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Van dorpspolitici is dat aanneembaar. Dat zijn geen full-time jobs. Mat wat met een stad als Antwerpen ? Janssens telt 17 mandaten. Wat doet die hij in het Vlaams Parlement ? (antwoord : niks - zie maar Villa Politica) En bij DEXIA ? (antwoord : ook niks. het bewijs is triviaal)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Twee dagen geleden zag ik iemand op Facebook ernaar linken. Daarom zit het zo fris in mijn geheugen. Helaas kan je de activiteiten maar een dag lang in 'de ticker' zien en kan ik de groep waar het geplaatst werd ook niet vinden. Ik heb nu een bericht verzonden naar de persoon die de link plaatste, in de hoop op een spoedig antwoord, om zo snel mogelijk het bewijs te leveren. Ik zwijg volledig over de N-VA totdat iemand aan N-VA-promoten doet. (Liefst discussieer ik over kwesties/standpunten, niet over partijen.) Als men niet wilt dat ik de N-VA bekritiseer, dan moet men maar over die partij zwijgen. Zo niet, dan zal ik die partij op gefundeerde wijze afkraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet dat hij daarin alleen staat. Wel dapper dat die dat jaren geleden zo durfde zeggen. Ik ben benieuwd of hij dat nog eens durft herhalen, nu het meer aandacht zou krijgen. Laatst gewijzigd door Robinus V : 17 augustus 2012 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Want zeiken over de traditionele partijen en in 2.007 voor de verkiezingen beloven van werk te maken van de afschaffing van cumuls, senaat en provinciebesturen, maar er zelf volle sleutel aan meewerken. Zo ziet N-VA het dus ook nu. Dixit Peumans, cumuls zijn zo slecht nog niet. Uitspraak in het HBvL. Afschaffen senaat? Hervormen wel, zodat de kiezer totaal niets meer te zeggen heeft over de senaat. Provinciebestuur word zelfs niet meer gerept. Standvastig zijn ze wel, die N-VA duiventil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Senaat Parlementslid Vlaams Parlement Gemeenteraadslid Stad Antwerpen Bestuurder Havenbedrijf van Antwerpen Voorzitter N-VA VZW Lid college commissarissen AG Vespa (en de rest wat we niet-mogen- weten...) Laatst gewijzigd door system : 17 augustus 2012 om 20:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Pak gerust wat af van den baard en truttemie van den bossche en leugenaar verhofstadt, en geef de wever zijn dikverdiende opslag, beter vandaag dan morgen Loon naar prestaties Laatst gewijzigd door born2bewild : 17 augustus 2012 om 20:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |