Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2012, 12:02   #41
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Dat dacht ik al, geen interesse in ons erfgoed.
Dat heb je dan verkeerd gedacht. Ons erfgoed bestaat uit oneindig veel meer dan vervallen, verlaten en vaak uiterst lelijke parochiekerkjes.

Citaat:
Ik lees daar dat er "enkelingen" zijn die erin slaagden onder de kerkbelasting uit te komen. Dat is iets heel anders dan jouw eerdere bewering dat er "constant" gefraudeerd wordt... Een beetje intellectuele eerlijkheid zou wel op zijn plaats zijn, denk je ook niet?

Citaat:
Nee, wijsneus. Officieel heeft meerdere connotaties.
of·fi·ci·eel (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1van regerings- of ambtswege2echt, wettig: iets officieel meedelen.

Van Dale is het niet met je eens en ik ook niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 18 augustus 2012 om 12:03.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 12:04   #42
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Snap je het nog altijd niet? De kerkelijk-parochiale verbanden.

Maar bon, om de context te schetsen. Onlangs heeft iemand die ik ken een nieuwe familietak gevonden door een inscriptie op een gedoneerd altaar te cross-checken met het parochieregister.
En die informatie was niet terug te vinden in het rijksregister?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 18 augustus 2012, 12:08   #43
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De blinde godsdiensthaters van het fundamentalistisch atheïsme roeren zich weer. Het soort mensen dat de heksenjacht in een modern kleedje heeft gegooid en van iedere katholiek die zondigt een onmens maakt die zonder vorm van proces mag afgemaakt worden.
Elke dag worden we via de media gehersenspoeld met anti-katholieke progaganda. Een valse getuigenis, met veel bravoure naar voor gebracht door een mediageile loge-advocaat, is voldoende voor volle katernen in de kranten van de antichrist. En plots zijn daar dan de berichten over ontdopingen en oproepen daartoe? Is dat toeval? Of is het de zoveelste goed geörchestreerde aanval op de katholieke kerk?

Voor mensen als deze heb ik maar één hoop: dat de meerderheid der Belgen binnenkort zal besluiten de Sharia in te voeren. Dan weten ze tenminste hoe goed het christendom wel geweest is.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 12:13   #44
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Ontdopen doe ik niet, want het was de wens van mijn moeder om gedoopt te worden. Als zij zegt dat ze het niet erg vindt, dan overweeg ik het wel.

Ik zal dan schrijven dat ik noch met het leger, noch met het politiekorps, noch met de kerk ook maar iets te maken wil hebben omdat dat geïnstitutionaliseerde schuilplaatsen zijn voor pedofielen en gevaarlijke closet-homos.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 12:15   #45
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De blinde godsdiensthaters van het fundamentalistisch atheïsme roeren zich weer. Het soort mensen dat de heksenjacht in een modern kleedje heeft gegooid en van iedere katholiek die zondigt een onmens maakt die zonder vorm van proces mag afgemaakt worden.
Elke dag worden we via de media gehersenspoeld met anti-katholieke progaganda. Een valse getuigenis, met veel bravoure naar voor gebracht door een mediageile loge-advocaat, is voldoende voor volle katernen in de kranten van de antichrist. En plots zijn daar dan de berichten over ontdopingen en oproepen daartoe? Is dat toeval? Of is het de zoveelste goed geörchestreerde aanval op de katholieke kerk?

Voor mensen als deze heb ik maar één hoop: dat de meerderheid der Belgen binnenkort zal besluiten de Sharia in te voeren. Dan weten ze tenminste hoe goed het christendom wel geweest is.
Je moet het eigenlijk toch maar kunnen he, eerst een probleem maken van godsdiensthaat om vervolgens mensen bang te maken voor de sharia.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 12:16   #46
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat is regelrechte onzin, Koenraad. De doopregisters zijn voor genealogen alleen interessant omdat er feiten in terug te vinden zijn van vóór de invoering van het rijksregister. Vandaag hebben die doopregisters voor genealogen geen enkele waarde meer.
Ik denk dat jij en Koenraad naast elkaar praten omdat je laatste zin (volgens mij) moet zijn 'Die gegevens van na de invoering van het rijksregister in de doopregisters hebben voor genealogen geen enkele meerwaarde behalve de plaats van het dopen (omdat die andere gegevens nu eenmaal in het rijksregister staan)"
Of heb ik het mis ?

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 18 augustus 2012 om 12:17.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 12:17   #47
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb je dan verkeerd gedacht. Ons erfgoed bestaat uit oneindig veel meer dan vervallen, verlaten en vaak uiterst lelijke parochiekerkjes.
Oneindig? Nee.

Een beetje intellectuele eerlijkheid, Raf.

Je hebt ook geen idee waar jij over spreekt. Vervallen en verlaten? Ik heb over België, niet over één of ander Arabisch land.

Citaat:
of·fi·ci·eel (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1van regerings- of ambtswege 2 echt, wettig: iets officieel meedelen.

Van Dale is het niet met je eens en ik ook niet.
Ik heb de Van Dale hier ook liggen, hoor. "Echt", daar had ik het dus over, zoals ik meteen al zei:

Officieel is in dit geval ook niet goed, want dat zou het nog 'écht' maken ook.

Lees toch eens wat anderen zeggen, dan moet je al die verspilde moeite niet doen.

Trouwens, Kirchensteuer in bericht 17, gezien jij toch zo graag mensen verbetert.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 18 augustus 2012 om 12:21.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 12:19   #48
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En die informatie was niet terug te vinden in het rijksregister?
Staat er in de rijksregisters wie er bij die parochie behoorde. Tiens, wat heeft ons rijk aan die informatie?
Oud 18 augustus 2012, 12:22   #49
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Ik denk dat jij en Koenraad naast elkaar praten omdat je laatste zin (volgens mij) moet zijn 'Die gegevens van na de invoering van het rijksregister in de doopregisters hebben voor genealogen geen enkele meerwaarde behalve de plaats van het dopen (omdat die andere gegevens nu eenmaal in het rijksregister staan)"
Of heb ik het mis ?
Raf meent blijkbaar dat doopplek, parochie, etc. allemaal in de rijksregisters staan.
Oud 18 augustus 2012, 12:34   #50
Charlemagne
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Steeds meer Vlamingen laten zich ontdopen!
In 2011 hebben 1.827 Vlamingen zich uit het doopregister laten schrappen. Dat is drie keer meer dan de 643 ontdopingen in 2009 - voor de affaire-Vangheluwe losbarstte - maar wel een stuk lager dan de 6.382 uitschrijvingen van 2010. Dat staat in de Concentrakranten.

Het bisdom Brugge - waar Roger Vangheluwe bisschop was - heeft in 2011 de meeste aanvragen (550) tot schrapping binnengekregen, gevolgd door het aartsbisdom Mechelen-Brussel (521) en Antwerpen (516). Het gaat daarbij zowel om jongeren als ouderen, die niets meer met de Kerk te maken willen hebben.

De trend zet zich ook de jongste weken voort, bevestigen de bisdommen. "De laatste weken krijgen we ook veel telefoontjes over de vervroegde vrijlating van Michelle Martin en de kloosterzusters die haar willen opvangen", zegt Jeroen Moens van het aartsbisdom Mechelen-Brussel. "Het zijn gelovigen die zich tegen de kloosterzusters keren, maar er zijn er ook die hun steun willen betuigen. De hele affaire roept in ieder geval veel vragen op."

De bisdommen benadrukken wel dat het aantal doopsels en vormsels onveranderd blijft. "We zitten hier rond de 10.000 gelovigen die zich laten dopen", zegt Moens. "Als je dat afzet tegen het aantal ontdopingen, valt het dus wel mee." Alsof mensen die hun kind nog laten dopen dat per definitie uit geloofsovertuiging doen en niet louter omwille van een traditie, terwijl men in jaren geen kerk meer ziet langs de binnenkant!

Bij deze een oproep aan andere forummers: doe het ook! Schrijf je uit de doopregisters!
De haat van mohameddanen wordt niet weggestopt. Jij schrijft doe het ook, maar ben je als mohameddaan wel zelf gedoopt?
Charlemagne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 12:43   #51
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ontdopen doe ik niet, want het was de wens van mijn moeder om gedoopt te worden. Als zij zegt dat ze het niet erg vindt, dan overweeg ik het wel.

Ik zal dan schrijven dat ik noch met het leger, noch met het politiekorps, noch met de kerk ook maar iets te maken wil hebben omdat dat geïnstitutionaliseerde schuilplaatsen zijn voor pedofielen en gevaarlijke closet-homos.
- lol -
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 12:47   #52
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
- lol -
Wat is er grappig?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 12:57   #53
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oneindig? Nee.

Een beetje intellectuele eerlijkheid, Raf.

Je hebt ook geen idee waar jij over spreekt. Vervallen en verlaten? Ik heb over België, niet over één of ander Arabisch land.
Dan wordt het de hoogste tijd dat je de prut eens uit je ogen veegt een beetje rondkijkt. Je lachebekjes veranderen daar ècht niets aan hoor.

Citaat:
Ik heb de Van Dale hier ook liggen, hoor. "Echt", daar had ik het dus over, zoals ik meteen al zei:

Officieel is in dit geval ook niet goed, want dat zou het nog 'écht' maken ook.

Lees toch eens wat anderen zeggen, dan moet je al die verspilde moeite niet doen.
Misschien moet jij maar eens proberen om je eigenwaan en eigendunk eens een beetje te laten varen en proberen te begrijpen wat anderen tegen je zeggen. We hadden het over de dotaties die van overheidswege aan de erkende godsdiensten worden uitgekeerd en op welke manier men als belastingplichtige een signaal zou kunnen geven dat de RKK al lang niet meer de grootste religie is, hoewel ze nog steeds met 90% van de dotaties aan de haal gaat. Zo'n signaal geef je niet door "officieus" tot de islam toe te treden en ook niet door "echt" toe te treden, maar wel door "officieel" toe te treden, zodat de bekering ook in de statistieken opduikt. Wat een hoop gepalaver om toch maar je stommiteit niet te moeten toegeven... Ik had je toch wel hoger ingeschat dan dat.

Citaat:
Trouwens, Kirchensteuer in bericht 17, gezien jij toch zo graag mensen verbetert.
Welja, als je je haring niet aan het braden krijgt, kan je altijd d�*t nog eens proberen...

Citaat:
Oud 18 augustus 2012, 12:57   #54
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik zal me zeker niet laten ontdopen.

Zelfs al ben ik al lang niet gelovig meer, en zelfs al word ik stilaan eer anti-katohliek dan neutraal a-religieus.

Ik weiger dat zootje van de kerk de aandacht te geven om per brief te smeken mij uit hun boekje te schrappen dat zovele jaren terug ik als boreling door mijn ouders tot daar gebracht werd.
Ze kunnen de pot op; geen woord krijgen ze van mij.

.
De topicstarter maakt weeral de enorme fout om enerzijds het katholicisme en anderzijds het christendom in één adem te vernoemen...
Het christendom heeft sommige mooie normen en waarden....sommigen zeker te vergelijken met de normen en waarden van na de Franse revolutie...niks mis mee...
Het katholiscisme daarentegen is een machtsverband die twintig jaren lang op de meest verrachtelijke wijze vegeteert op het succes van die normen en waarden...
Oud 18 augustus 2012, 12:59   #55
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Staat er in de rijksregisters wie er bij die parochie behoorde. Tiens, wat heeft ons rijk aan die informatie?
Sinds wanneer is het voor genealogen interessant om te weten wie tot welke parochie behoord heeft? Genealogen zijn geïnteresseerd in afkomst, geboortes en huwelijken en die zaken staan vandaag de dag allemaal in het rijksregister. Genealogen grijpen alleen terug naar parochieregisters voor informatie die dateert van vóór de invoering van het rijksregister en ook d�*n zijn ze alleen geïnteresseerd in afkomst, geboortes en huwelijken.

Citaat:
Oud 18 augustus 2012, 13:00   #56
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raf meent blijkbaar dat doopplek, parochie, etc. allemaal in de rijksregisters staan.
Nu begin je me al zaken toe te schrijven die ik helemaal nooit beweerd heb. Frustratie doet klaarblijkelijk rare dingen met een mens, ook al komt die mens onder andere omstandigheden eerder als intelligent over...

Citaat:
Oud 18 augustus 2012, 13:03   #57
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Jo, zijn niet velen van je mede-solidaristen christelijk?
Ik ben geen solidarist, wel socialist.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 13:04   #58
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Misschien moet jij maar eens proberen om je eigenwaan en eigendunk eens een beetje te laten varen en proberen te begrijpen wat anderen tegen je zeggen.
Pot en ketel.
We hadden het over de dotaties die van overheidswege aan de erkende godsdiensten worden uitgekeerd en op welke manier men als belastingplichtige een signaal zou kunnen geven dat de RKK al lang niet meer de grootste religie is, hoewel ze nog steeds met 90% van de dotaties aan de haal gaat. Zo'n signaal geef je niet door "officieus" tot de islam toe te treden en ook niet door "echt" toe te treden, maar wel door "officieel" toe te treden, zodat de bekering ook in de statistieken opduikt. Wat een hoop gepalaver om toch maar je stommiteit niet te moeten toegeven...[/quote]
Ik heb toegegeven dat officieus verkeerd was, maar heb toen ook gezegd dat officieel een verkeerde lading kan dekken door de tweede betekenis 'echt'. :
Citaat:
Eigenlijk gewoon wettig, ik vond even het goede woord niet. Officieel is in dit geval ook niet goed, want dat zou het nog 'écht' maken ook. Mijn excuses.
Citaat:
Ik had je toch wel hoger ingeschat dan dat.
Je leest niet wat ik schreef, maar meent wel dat IK moet leren begrijpen wat 'anderen' zeggen.

Aan je avatar te zien was je zo'n stereotype zoals die Erwin Olaf. Ik heb je dus niet verkeerd ingeschat.
Oud 18 augustus 2012, 13:04   #59
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ik ben een Nederlander, maar ik heb niet dezelfde Christen-haat als Jo.

Voor mij heeft het ontdopen, dus ook geen morele-meerwaarde.
Christen-haat? Gewoon omdat ik alle woestijngodsiensten als achterlijk beschouw...
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 13:06   #60
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Nu begin je me al zaken toe te schrijven die ik helemaal nooit beweerd heb. Frustratie doet klaarblijkelijk rare dingen met een mens, ook al komt die mens onder andere omstandigheden eerder als intelligent over...
Spreek voor jezelf, Raf. Dat je nu plots beweert dat ik eerder intelligent overkwam zijn typische troltechnieken. Ik ben hier niet om intelligent te lijken.

Een beetje Google leert me ook dat je al eerder verbannen bent, wat mijn vermoedens dus bevestigt. Ook Egmond keert steeds terug. Niets nieuws onder de zon.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 18 augustus 2012 om 13:11.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be