![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is mooi geschreven. ![]() Indien je de Kerk verafschuwt, dan moet je je zeker laten ontdopen door je te laten schrappen. Dat gezever van dat je voor eeuwig gedoopt bent en blijft, is zever die enkel telt voor gelovigen. Ongelovigen zouden dit echt niet mogen gebruiken.
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar lees je trouwens ook vaak iets over op samenzweringswebsites, de verkrachtingen die vroeger op seminarie gebeurden. Misschien zit er wel ergens een kern van waarheid in. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 18 augustus 2012 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Daar twijfel ik geen moment aan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 18 augustus 2012 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
|
![]() Dat is dan niet in het rijksregister maar in de burgerstand. Het rijksregister mag echt NIEMAND (behalve beroepsgebonden personen) consulteren, ook geen genealoog, omdat daar recente adresgegevens staan. En dat wordt gecontroleerd.
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Seminaries waren vroeger erg gesloten, en in de jaren '60 en '70 plots totaal het omgekeerde. Nu is er in de meeste seminaries die ik ken een gezond evenwicht gevonden. Zelfs bij het Piusbroederschap zijn ze niet meer zo gesloten als voor Vaticanum II. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 18 augustus 2012 om 14:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
Uiteraard niet. Meer nog: tijdens het Ancien Régime waren de foute priester vooral rokkenjagers, geen pedofielen. En de uitleg daarvoor is heel simpel. Het priesterschap werd niet alleen door erg gelovige en geestdriftige kerels gegrepen, maar ook door heel wat foute figuren. Mensen dus die via het priesterschap het een en ander wilden verkrijgen dat anders niet of veel moeilijker zou lukken. In vroegere tijden werden vele arme mannen priester om zo de armoede te ontvluchten. Het priesterschap was een middel om macht en aanzien te verwerven. De pedofielen grepen het priesterschap aan in de periode dat het onderwijs algemeen werd, dus men kan stellen dat het zo ongeveer de laatste eeuw is dat pedofielen voorkomen in de RKK. En niet alleen in de RKK, maar ook onder de leke-onderwijzers. In sportverenigingen, kortom: overal waar kinderen zijn, zijn pedofielen.
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ligt de grens? Hoe ver in 't verleden mag ik nagaan waar mijn overgrootouders en die daarvoor .. geboren zijn, hoe ze heetten enz. in de voorlopers van het rijksregister ? Voor Napoleon is het wel duidelijk natuurlijk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom vermeld jij specifiek dat aspect? (dat zijn twee verschillende vragen) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is trouwens een website voor mensen die misbruikt werden in de Orthodoxe Kerken, waar parochiepriesters wél getrouwd zijn. Deze priesters hebben veelal géén seminarieopleiding, en ironisch genoeg meent deze groep dat seminarieopleiding misbruik kan voorkomen. Maar bon, er kunnen wel parallellen getrokken worden, daar het vroeger bij ons veel simpeler was om aan een seminarie te beginnen dan nu, ondanks de huidige priestertekorten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Ontdopen is niet slecht. Maar dat verandert fundamenteel niks aan de infantiele instellingen voor pedofielen en closet-homos, zoals het leger, de politie en de kerk.
We moeten als maatschappij het stadium van de volwassenheid stilaan betreden, en de mensen in die instellingen en de cultuur die ze mogelijk maken, veranderen. Op één generatie tijd moet dat wel lukken. Maar het mag ook sneller. -Als je homo bent is daar niks mis mee. Je moet je niet verstoppen in het leger of de kerk of bij de politie. Zelfs je naaste familie zal het worst wezen dat je graag aan piemels zuigt. We zijn intussen modern en volwassen. -Heb je psychosexuele problemen en val je daardoor op kleine jongetjes? Laat je behandelen door een psychiater. Pedofilie kan opgelost worden door een combinatie van therapie en pilletjes. Maar u zo gaan verstoppen in de kerk om daar uw trauma's te ontkennen en uw perversiteiten bot te vieren, dat is onvolwassen. Heel die omweg langs lange rokken, wierrook, hosties en wat geprevel, - gewoon omdat je op jongentjes valt. Allez, da's overdreven. Laat u behandelen. Daar is niks mis mee. Ook sportclubs en hun trainers in 't oog houden, trouwens. Maar dat voorlopig terzijde.
Laatst gewijzigd door C2C : 18 augustus 2012 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik eens informeren wat hier precies de bedoeling van is?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!! Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 18 augustus 2012 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Ik wil trouwens nog eens de discussie herstarten over de vraag waarom er eigenlijk homo's bestaan (er moet een evolutionair voordeel zijn). We hebben die ooit gevoerd, en ze was interessant, maar ik vind ze niet terug.
Ga nu die discussie openen in de rubriek "Maatschappelijke Toestanden" (aangezien het forum nog altijd de essentiële rubriek "Wetenschap & Technologie" mankeert, die nochtans politiek belangrijker is dan ooit tevoren). Of moet dat onderwerp in de rubriek "Mobiliteit en Verkeersveiligheid"? ![]()
Laatst gewijzigd door C2C : 18 augustus 2012 om 14:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
|
![]() Dat blijkt uit de stapels onbestaand onderzoek daarnaar.
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() Het kan een aanleiding zijn, ik hecht geen waarde aan m'n traditie-doop maar om het in groep te doen is dan weer interessanter qua bericht dat je meegeeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het zijn deze en nog enkele latere reacties die bewijzen dat niet iedereen van de gelegenheid gebruik maakt om zijn frustraties uit te braken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
|
![]() ter informatie :
inzage rijksregister : http://www.ibz.rrn.fgov.be/index.php?id=2461&L=1 inzage bevolkingsregister (gemeente) : http://www.ibz.rrn.fgov.be/index.php...rfaq_a_4_a67da Krachtens het koninklijk besluit van 16 juli 1992 betreffende het verkrijgen van informatie uit de bevolkingsregisters en uit het vreemdelingenregister, is de raadpleging van de registers verboden aan private personen; zij is aan de gemeentelijke diensten slechts toegestaan voor interne doeleinden. De raadpleging door andere overheden of openbare instellingen is enkel door of krachtens de wet toegestaan. De mededeling aan derden van informatie die in de bevolkingsregisters vermeld wordt, gebeurt bovendien onder de vorm van uittreksels of getuigschriften; de schriftelijke en ondertekende aanvraag moet de wettelijke of reglementaire bepaling vermelden die de mededeling van die gegevens voorschrijft of toelaat. Zo kunnen personen die genealogische onderzoeken uitvoeren, informatie uit de bevolkingsregisters verkrijgen als zij hun aanvraag staven door een wettelijke of reglementaire bepaling, zoals het onderzoek naar erfgenamen bijvoorbeeld (artikel 42 van het Wetboek Successierecht, artikel 724 van het Burgerlijk Wetboek, artikel 1168 van het Gerechtelijk Wetboek). Indien nodig, zal een mandaat van executeur-testamentair geëist worden. De openbaarheid van de registers van de burgerlijke stand wordt uitsluitend bepaald door artikel 45 van het Burgerlijk Wetboek en de akten van de burgerlijke stand behoren tot de bevoegdheid van de Minister van Justitie en de gerechtelijke overheden.