Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2012, 14:05   #101
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ontdopen doe ik niet, want het was de wens van mijn moeder om gedoopt te worden. Als zij zegt dat ze het niet erg vindt, dan overweeg ik het wel.

Ik zal dan schrijven dat ik noch met het leger, noch met het politiekorps, noch met de kerk ook maar iets te maken wil hebben omdat dat geïnstitutionaliseerde schuilplaatsen zijn voor pedofielen en gevaarlijke closet-homos.

Dat is mooi geschreven. Het gedoopt zijn zit in je hoofd, en op dat vodje papier (parochiale registers). Dus het wezenlijke van je doopsel bestaat enkel in de doopregistratie.
Indien je de Kerk verafschuwt, dan moet je je zeker laten ontdopen door je te laten schrappen.
Dat gezever van dat je voor eeuwig gedoopt bent en blijft, is zever die enkel telt voor gelovigen. Ongelovigen zouden dit echt niet mogen gebruiken.
Oud 18 augustus 2012, 14:07   #102
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Misschien... Maar voor hetzelfde geld heeft hij ook na jou nog verschillende slachtoffers gemaakt. En zelfs al was het er maar ééntje, dan is er dat nog eentje te veel.
Meer kans dat het dan volwassenen zijn, priesters meerbepaald.

Daar lees je trouwens ook vaak iets over op samenzweringswebsites, de verkrachtingen die vroeger op seminarie gebeurden. Misschien zit er wel ergens een kern van waarheid in.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 18 augustus 2012 om 14:07.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 14:08   #103
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Eigenlijk is het streng verboden voor derden het Rijksregister te consulteren. Enkel notarissen en hun medewerkers, en de openbare diensten mogen er gebruik van maken, en dan nog beperkt.
Dus zou een genealoog in principe geen beroep mogen kunnen doen op het rijksregister.
Ik denk dat je voor stamboomonderzoek wel toestemming kunt krijgen omdat je geen adresgegevens opvraagt maar enkel afstamming, geboorte en overlijden.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 14:17   #104
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Meer kans dat het dan volwassenen zijn, priesters meerbepaald.
Ah, dan kan het geen kwaad. Ik beschouw priesters als loslopend wild, waar iedereen zich aan mag vergrijpen... Karma en zo.

Citaat:
Daar lees je trouwens ook vaak iets over op samenzweringswebsites, de verkrachtingen die vroeger op seminarie gebeurden. Misschien zit er wel ergens een kern van waarheid in.
Daar twijfel ik geen moment aan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 18 augustus 2012 om 14:17.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 14:17   #105
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat je voor stamboomonderzoek wel toestemming kunt krijgen omdat je geen adresgegevens opvraagt maar enkel afstamming, geboorte en overlijden.
Inderdaad.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 18 augustus 2012, 14:20   #106
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Dat is dan niet in het rijksregister maar in de burgerstand. Het rijksregister mag echt NIEMAND (behalve beroepsgebonden personen) consulteren, ook geen genealoog, omdat daar recente adresgegevens staan. En dat wordt gecontroleerd.
Oud 18 augustus 2012, 14:21   #107
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ah, dan kan het geen kwaad. Ik beschouw priesters als loslopend wil, waar iedereen zich aan mag vergrijpen... Karma en zo.
Daar had ik het dus over, hé. Niet elke priester is pedofiel en/of homohater.

Citaat:
Daar twijfel ik geen moment aan.
Seminaries waren vroeger erg gesloten, en in de jaren '60 en '70 plots totaal het omgekeerde. Nu is er in de meeste seminaries die ik ken een gezond evenwicht gevonden. Zelfs bij het Piusbroederschap zijn ze niet meer zo gesloten als voor Vaticanum II.
Oud 18 augustus 2012, 14:31   #108
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet ik wel. Dat was maar een graptje hé...

Citaat:
Seminaries waren vroeger erg gesloten, en in de jaren '60 en '70 plots totaal het omgekeerde. Nu is er in de meeste seminaries die ik ken een gezond evenwicht gevonden. Zelfs bij het Piusbroederschap zijn ze niet meer zo gesloten als voor Vaticanum II.
Maar van priesters wordt nog steeds verwacht dat ze een celibatair leven leiden (of in dit geval: lijden) en dat is volgens mij gewoon niet meer van deze tijd. Als al die priesters er een gezond seksleven met een vaste partner op na konden houden, zouden ze zich niet in het geniep moet vergrijpen aan andere priesters, of erger nog: aan kinderen.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 18 augustus 2012 om 14:31.
Oud 18 augustus 2012, 14:34   #109
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:

Uiteraard niet. Meer nog: tijdens het Ancien Régime waren de foute priester vooral rokkenjagers, geen pedofielen. En de uitleg daarvoor is heel simpel.

Het priesterschap werd niet alleen door erg gelovige en geestdriftige kerels gegrepen, maar ook door heel wat foute figuren.
Mensen dus die via het priesterschap het een en ander wilden verkrijgen dat anders niet of veel moeilijker zou lukken.

In vroegere tijden werden vele arme mannen priester om zo de armoede te ontvluchten. Het priesterschap was een middel om macht en aanzien te verwerven.

De pedofielen grepen het priesterschap aan in de periode dat het onderwijs algemeen werd, dus men kan stellen dat het zo ongeveer de laatste eeuw is dat pedofielen voorkomen in de RKK.

En niet alleen in de RKK, maar ook onder de leke-onderwijzers. In sportverenigingen, kortom: overal waar kinderen zijn, zijn pedofielen.
Oud 18 augustus 2012, 14:34   #110
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel, zelfs meer dan in doopregisters, dat raadplegen is enkel zinvol voor de periode voordat burgelijke registratie, ingevoerd onder Napoleon, verplicht was.
Interessant.

Waar ligt de grens? Hoe ver in 't verleden mag ik nagaan waar mijn overgrootouders en die daarvoor .. geboren zijn, hoe ze heetten enz. in de voorlopers van het rijksregister ?

Voor Napoleon is het wel duidelijk natuurlijk.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 14:37   #111
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet ik wel. Dat was maar een graptje hé...

Maar van priesters wordt nog steeds verwacht dat ze een celibatair leven leiden (of in dit geval: lijden) en dat is volgens mij gewoon niet meer van deze tijd. Als al die priesters er een gezond seksleven met een vaste partner op na konden houden, zouden ze zich niet in het geniep moet vergrijpen aan andere priesters, of erger nog: aan kinderen.
Waarom moet dat een vaste partner zijn?
Waarom vermeld jij specifiek dat aspect? (dat zijn twee verschillende vragen)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 14:41   #112
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het eerder omgekeerd is, en dat sommigen net voor het priesterschap kozen vanwege hun pedofilie, zoals ook pedofielen tegenwoordig voor het beroep van leerkracht kiezen. Gezien er statisch meer vrouwen kerkgaand zijn, zou men toch eerder denken dat die vrouwen aangerand zouden worden (nu herinner ik mij wel enige gevalletjes waar priesters uittreden en met een parochiaan trouwen).

Dit is trouwens een website voor mensen die misbruikt werden in de Orthodoxe Kerken, waar parochiepriesters wél getrouwd zijn. Deze priesters hebben veelal géén seminarieopleiding, en ironisch genoeg meent deze groep dat seminarieopleiding misbruik kan voorkomen. Maar bon, er kunnen wel parallellen getrokken worden, daar het vroeger bij ons veel simpeler was om aan een seminarie te beginnen dan nu, ondanks de huidige priestertekorten.
Oud 18 augustus 2012, 14:41   #113
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Ontdopen is niet slecht. Maar dat verandert fundamenteel niks aan de infantiele instellingen voor pedofielen en closet-homos, zoals het leger, de politie en de kerk.

We moeten als maatschappij het stadium van de volwassenheid stilaan betreden, en de mensen in die instellingen en de cultuur die ze mogelijk maken, veranderen.

Op één generatie tijd moet dat wel lukken. Maar het mag ook sneller.

-Als je homo bent is daar niks mis mee. Je moet je niet verstoppen in het leger of de kerk of bij de politie. Zelfs je naaste familie zal het worst wezen dat je graag aan piemels zuigt. We zijn intussen modern en volwassen.
-Heb je psychosexuele problemen en val je daardoor op kleine jongetjes? Laat je behandelen door een psychiater. Pedofilie kan opgelost worden door een combinatie van therapie en pilletjes. Maar u zo gaan verstoppen in de kerk om daar uw trauma's te ontkennen en uw perversiteiten bot te vieren, dat is onvolwassen. Heel die omweg langs lange rokken, wierrook, hosties en wat geprevel, - gewoon omdat je op jongentjes valt. Allez, da's overdreven. Laat u behandelen. Daar is niks mis mee.

Ook sportclubs en hun trainers in 't oog houden, trouwens. Maar dat voorlopig terzijde.

Laatst gewijzigd door C2C : 18 augustus 2012 om 14:44.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 14:42   #114
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waarom moet dat een vaste partner zijn?
Waarom vermeld jij specifiek dat aspect? (dat zijn twee verschillende vragen)
Dat moet niet, maar het lijkt me in de eerste plaats gezonder en in de tweede plaats beter aansluitend bij de katholieke leer. Ik geloof niet dat een rondneukende priester erg veel geloofwaardigheid overhoudt, toch?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
[ COLOR="LemonChiffon" ].[ /COLOR ]
Mag ik eens informeren wat hier precies de bedoeling van is?

Citaat:
Oud 18 augustus 2012, 14:45   #115
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Ontdopen is niet slecht. Maar dat verandert fundamenteel niks aan de infantiele instellingen voor pedofielen en closet-homos, zoals het leger, de politie en de kerk.

We moeten als maatschappij het stadium van de volwassenheid stilaan betreden, en de mensen in die instellingen en de cultuur die ze mogelijk maken, veranderen.

Op één generatie tijd moet dat wel lukken. Maar het mag ook sneller.
Als je homo bent is daar niks mis mee. Je moet je niet verstoppen in het leger of de kerk of bij de politie
-. Zelfs je naaste familie zal het worst wezen dat je graag aan piemels zuigt. We zijn intussen modern en volwassen.
-Heb je psychosexuele problemen en val je daardoor op kleine jongetjes? Laat je behandelen door een psychiater. Pedofilie kan opgelost worden door een combinatie van therapie en pilletjes. Maar u zo gaan verstoppen in de kerk om daar uw trauma's te ontkennen en uw perversiteiten bot te vieren, dat is onvolwassen.

Ook sportclubs en hun trainers in 't oog houden, trouwens. Maar dat voorlopig terzijde.
Waarom ben je er zo van overtuigd dat in het leger en de politie zoveel homo's zitten? Laat je overtuiging alleszinds niet blijken als je ermee te maken hebt.

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 18 augustus 2012 om 14:45.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 14:49   #116
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Ik wil trouwens nog eens de discussie herstarten over de vraag waarom er eigenlijk homo's bestaan (er moet een evolutionair voordeel zijn). We hebben die ooit gevoerd, en ze was interessant, maar ik vind ze niet terug.

Ga nu die discussie openen in de rubriek "Maatschappelijke Toestanden" (aangezien het forum nog altijd de essentiële rubriek "Wetenschap & Technologie" mankeert, die nochtans politiek belangrijker is dan ooit tevoren).

Of moet dat onderwerp in de rubriek "Mobiliteit en Verkeersveiligheid"?

Laatst gewijzigd door C2C : 18 augustus 2012 om 14:52.
Oud 18 augustus 2012, 14:50   #117
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Waarom ben je er zo van overtuigd dat in het leger en de politie zoveel homo's zitten? Laat je overtuiging alleszinds niet blijken als je ermee te maken hebt.
Dat blijkt uit de stapels onbestaand onderzoek daarnaar.
Oud 18 augustus 2012, 15:07   #118
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Ik versta eigenlijk niet wrm je je zou laten ontdopen omwille van Roger Vangheluwe.. Alsof alle christenen of katholieken mede verantwoordelijk zouden zijn ? Dat alsof moslims na elke aanslag zich massaal zouden afkeren van hun geloof.
Het kan een aanleiding zijn, ik hecht geen waarde aan m'n traditie-doop maar om het in groep te doen is dan weer interessanter qua bericht dat je meegeeft.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 17:19   #119
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Ik versta eigenlijk niet wrm je je zou laten ontdopen omwille van Roger Vangheluwe.. Alsof alle christenen of katholieken mede verantwoordelijk zouden zijn ? Dat alsof moslims na elke aanslag zich massaal zouden afkeren van hun geloof.
Gelukkig zijn er nog lieden die eerst nadenken alvorens mee te huilen met de wolven in het bos.
Het zijn deze en nog enkele latere reacties die bewijzen dat niet iedereen van de gelegenheid gebruik maakt om zijn frustraties uit te braken.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2012, 18:00   #120
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

ter informatie :
inzage rijksregister :
http://www.ibz.rrn.fgov.be/index.php?id=2461&L=1
inzage bevolkingsregister (gemeente) :
http://www.ibz.rrn.fgov.be/index.php...rfaq_a_4_a67da
Krachtens het koninklijk besluit van 16 juli 1992 betreffende het verkrijgen van informatie uit de bevolkingsregisters en uit het vreemdelingenregister, is de raadpleging van de registers verboden aan private personen; zij is aan de gemeentelijke diensten slechts toegestaan voor interne doeleinden. De raadpleging door andere overheden of openbare instellingen is enkel door of krachtens de wet toegestaan.

De mededeling aan derden van informatie die in de bevolkingsregisters vermeld wordt, gebeurt bovendien onder de vorm van uittreksels of getuigschriften; de schriftelijke en ondertekende aanvraag moet de wettelijke of reglementaire bepaling vermelden die de mededeling van die gegevens voorschrijft of toelaat.

Zo kunnen personen die genealogische onderzoeken uitvoeren, informatie uit de bevolkingsregisters verkrijgen als zij hun aanvraag staven door een wettelijke of reglementaire bepaling, zoals het onderzoek naar erfgenamen bijvoorbeeld (artikel 42 van het Wetboek Successierecht, artikel 724 van het Burgerlijk Wetboek, artikel 1168 van het Gerechtelijk Wetboek). Indien nodig, zal een mandaat van executeur-testamentair geëist worden.

De openbaarheid van de registers van de burgerlijke stand wordt uitsluitend bepaald door artikel 45 van het Burgerlijk Wetboek en de akten van de burgerlijke stand behoren tot de bevoegdheid van de Minister van Justitie en de gerechtelijke overheden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be