![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
| Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stemt u? | |||
| N-VA |
|
76 | 48,72% |
| CD&V |
|
3 | 1,92% |
| SP.A |
|
7 | 4,49% |
| Open VLD |
|
4 | 2,56% |
| Vlaams belang |
|
21 | 13,46% |
| Groen! |
|
5 | 3,21% |
| LDD |
|
3 | 1,92% |
| PVDA |
|
7 | 4,49% |
| UF |
|
0 | 0% |
| Belgische alliantie |
|
0 | 0% |
| LSP |
|
0 | 0% |
| Respect |
|
0 | 0% |
| Vital |
|
0 | 0% |
| CAP |
|
0 | 0% |
| Vrijheid |
|
1 | 0,64% |
| BUB |
|
0 | 0% |
| Pro Bruxsel |
|
1 | 0,64% |
| Ik stem blanco |
|
2 | 1,28% |
| Ik weet het nog niet |
|
15 | 9,62% |
| Ik ga niet stemmen |
|
11 | 7,05% |
| Aantal stemmers: 156. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools |
|
|
#361 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Robinus V : 12 augustus 2012 om 21:55. |
|
|
|
|
|
#362 | |
|
Minister
|
Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
|
|
|
|
#363 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het valt mij trouwens op hoe je je zin verwoordt: "Ik zie echter niet wat er ondemocratisch aan is dat mensen meerderheden vormen op de manier de ze zelf verkiezen." Het weze duidelijk dat in het huidige systeem: 1. De meerderheid niet gevormd wordt door "mensen" (sic) maar door politici die beweren dat ze "mensen" vertegenwoordigen. 2. Er geen meerderheden gevormd worden maar meerderheid (enkelvoud), en men er dus vanuit gaat dat vier jaar lang alle neuzen in dezelfde richting zullen wijzen. 3. De meerderheid niet gevormd wordt door "mensen" zoals ze die zelf verkiezen. Immers, "mensen" krijgen geen enkele inspraak in de coalitievorming of in het opstellen van het regeerakkoord.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#364 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik ga eens een voorbeeld geven van wat onderhandelen is: 40% wilt heel graag voorstel A doorvoeren, 60% is ertegen. Een andere 40% wilt heel graag voorstel B doorvoeren, waarvan de helft ook voorstel A wilt doorvoeren, en een andere 60% is ertegen. Nu heb je 60% die minstens één van de twee zaken A of B wilt realiseren. Dan moet de 40% die voor het ene en tegen het andere zijn nadenken wat hun prioriteit is. Nu wilt 35/40 van hen liever dat beide zaken erdoor komen dan geen van de twee, dus maken zij een deal en beide zaken komen erdoor. In dit voorbeeld is 55% meer tevreden over het geheel dan bij de situatie waarbij er voor elke stemming apart een meerderheid gezocht wordt. En zo is er bij elke onderhandelde oplossing voor een geheel een voordeel voor een meerderheid. Onderhandeling is dus zeer positief en komt de democratie ten goede. Laten gebeuren dus. |
|
|
|
|
|
#365 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#366 |
|
Provinciaal Statenlid
|
Ik kan deze poll niet invullen. Ik ga op mezelf stemmen.
Ik kom op met een eenmanslijst |
|
|
|
|
#367 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
#368 |
|
Europees Commissaris
|
Ik geef net met een eenvoudig rekenvoorbeeld aan dat onderhandeling, waar jij zo'n afkeer van hebt, de democratie verhoogt.
|
|
|
|
|
#369 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bovendien link je voorstel A en B aan mekaar om zo te gaan berekenen (ervan uitgaande dat je berekening correct is) hoeveel mensen er tevreden zullen zijn. Alleen hebben beide voorstellen op zich niks met mekaar te maken, dus als je de tevredenheid wilt gaan afmeten door voorstellen te koppelen, dan moet je alle voorstellen over een hele legislatuur koppelen - ook die waar de kiezer niet eens van op de hoogte was - en niet enkel de voorstellen die toevallig een positief saldo opleveren. Logischer, en correcter, is dan om voorstellen los van mekaar te zien (meerderheden verschillen dan ook van voorstel tot voorstel) en partijen (gecontroleerd via het BROV) simpelweg te laten stemmen. Per voorstel haalt de meerderheid het steeds, en per voorstel is er dus steeds een meerderheid tevreden. En dit dan nog zonder compromissen die het zaakje doen verwateren.
|
|
|
|
|
#370 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En onderhandeling heeft natuurlijk wél iets met democratie te maken. Ook onderhandeling –stemmen ruilen eigenlijk– kan een democratische beslissing zijn, en is in de praktijk ook een democratische beslissing. Citaat:
|
||
|
|
|
|
#371 | ||
|
Minister
|
Citaat:
Citaat:
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
||
|
|
|
|
#372 | ||||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||||
|
|
|
|
#373 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Dat zou al een verbetering zijn.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
|
|
|
|
#374 | ||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nogmaals, voor elke topic bestaat er een andere meerderheid. Het is dan ook onzin om een meerderheid te betonneren over meerdere topics. Om niet te zeggen ondemocratisch, want het principe dat elke stem evenveel waard is, is en blijft gesschonden, hoeveel jij ook goochelt met procentjes. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||
|
|
|
|
#375 |
|
Vreemdeling
|
ik ga zeker iet zelf stemmen.
Ik heb beloofd om een volmacht te zullen geven aan die politieker in Malle welke een belofte doet om een op "de vragende partij" van de VRT gestelde vraag te zullen uitvoeren. Het moet natuurlijk een vraag en een belofte zijn die mijn goedkeuring kan dragen. Er zal toch niks veranderen aan de gesettelde macht die er al zovele jaren in dit dorp heerst, dus op deze manier laat ik mijn ongenoegen en teleurstelling zien en moet ik me niet verplaatsen naar het stembureau. |
|
|
|
|
#376 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#377 |
|
Vreemdeling
|
Ik ga NIET stemmen en wil mijn stem graag cadeau doen met volmacht aan iemand die mij beloofd het goed te zullen doen!
|
|
|
|
|
#378 |
|
Vreemdeling
|
Inderdaad ik heb het definitief opgegeven om nog te geloven dat de lokale (en nationale) politiek iets goed zal doen. Het draait allemaal om geld en vriendjespolitiek. Ik hoef zelfs niet te piepen, er wordt toch niet naar een gewone burger geluisterd dus ga ik me zeker niet verplaatsen naar een stembureau.Ik wil uiteindelijk wel eens zien of er iemand mijn aangeboden volmacht en stem wil, mogelijk zelfs niet, want de overgrote meerderheid in Malle is toch reeds zeker van zijn zetel.
|
|
|
|
|
#379 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kom maar hier met die volmacht.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
|
|
|
|
#380 |
|
Banneling
|
Op't Blok!
|
|