Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 augustus 2012, 23:21   #201
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een concept gefabriceerd om zin aan het leven te geven toen onwetendheid nog regeerde over de mensheid.

Betekenis voor mezelf: doctrine met als enigste doel de mensheid dom, onderdrukt en horig te houden aan een machtsstructuur genaamd de kerk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Multipus Bekijk bericht
Nu snap ik Harrie al wat beter. Die micro-wezentjes ...

Het blijft een denkoefening. En jammer dat het woord 'god' moet vallen. 'Ruimteschepen' zou ik ook vervangen door een ander woord omdat het de verbeelding van de mensen tart.

Dat alles een deel uitmaakt van iets groters met garantie op oneindigheid in ruimte en in tijd. Heel interessant eigenlijk.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2012, 23:36   #202
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Wat is een zuivere geest? Wat is het verschil met een gewone geest?
Ge hebt ook nog simpele geesten. Dat is het publiek van de kerk. Of simpele bange geesten.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 augustus 2012 om 23:43.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 14:38   #203
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja, dat zal wel zeker. Of heeft die de mens niet geschapen naar zijn eigen evenbeeld?
Maar waar diende de Penis van God dan toe als er geen Kut was om hem in te stoppen?
Citaat:
Hij schiep Adam, met penis, en als ik mijzelf bekijk zie ik er uit zoals Adam, met een....
ben je hem kwijt?.....
Citaat:
Weet ge, nu doet ge mij twijfelen. Nu gaat ge toch niet gaan beweren dat ik zwanger ben van een olifant en dat dat het slurfke is dat al buiten hangt hé? Want dan sta ik er slecht voor hoor, want aan die slurf te zien gaat dat dan een serieuze olifant worden. Hoe dat ik die er moet gaan uit krijgen,... dat is een groot?
Aan jouw te horen is Allah een olifant en heeft ie je behoorlijk te grazen genomen.....
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2012, 15:07   #204
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Heeft iemand hier al eens de moeite gedaan om Exodus 3:14 te lezen? Een eenvoudiger definitie van God ga je nergens elders vinden. Daarin zegt God over Zichzelf: Ehyeh Asher Ehyeh, Hebreeuws dat op zijn eenvoudigst kan vertaald worden als "Ik zal zijn wat Ik zal zijn". Volgens commentatoren bij een Joodse bijbeluitgave wordt dit best geïnterpreteerd als: "My nature will become evident from My actions". M.a.w. u zult mij herkennen aan mijn daden, aan mijn interventies.
Oud 21 augustus 2012, 15:19   #205
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Maar waar diende de Penis van God dan toe als er geen Kut was om hem in te stoppen?
Had-ie wel een zoontje, he
Oud 21 augustus 2012, 15:22   #206
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
God is een zuivere geest, oneindig volmaakt, Schepper, Heer en Meester van hemel en aarde, oorsprong en einddoel van alle dingen.
Ikke dus
Oud 21 augustus 2012, 15:32   #207
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Espadas Bekijk bericht
Reïncarnatie moet niet bepaald in het nu zijn. Je kan ook in het verleden reïncarneren. Je kan reïncarneren als Napoleon, of je kan reïncarneren als de persoon die in de tijdlijn is waar zij als lot heeft jou het leven te schenken. Je reïncarneert alsmaar voort als andere personen en wezens in alsmaar verschillende soorten tijdslijnen, plaatsen, omgevingen, periodes etc. Het verleden is hetgeen wat voor het nu verleden is, het is gedaan, het is geweest. Dat is voor het nu. Maar voor het verleden is zijzelf het nu, zij is nog bezig. Het verleden is nog bezig, anders zou je men nooit zowel theoretisch als praktisch tijdreizen. Het universum kent tijd noch grens, en alles is constant in beweging. Wij zien het verleden als gepasseerd omdat wij in het nu leven, maar het verleden ziet ons nu als de toekomst en zij is haar eigen nu.

Zo geeft zij de ruimte aan jij en ik om als een entiteit alsmaar te reïncarneren waar dan ook wanneer dan ook. Ik en jij zijn een, want wij zijn een, wij zijn God.
Inderdaad. Inspireert tot vriendelijk gedrag tegenover een ander want dat ben je misschien zelf

Eerlijkheid ten top, zo een model.

Doet een beetje denken aan de electron theorie van Feynman, waarbij hij stelt (een manier om naar kwantum velden theorie te kijken) dat alle electronen in het universum eigenlijk een en hetzelfde electron zijn die naar voor en achter in de tijd beweegt (lukt enkel maar als het lepton nummer van het universum rond nul ligt).
Oud 21 augustus 2012, 15:48   #208
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Zouden zij die geloven in een god eens kunnen uitleggen wat hun god precies is?
Ik denk dat voor zij die niet geloven, het vrij duidelijk is dat God komt van "papa" (en een beetje "mama" ?).

De beschermer, straffer, hij-die-het-beter-weet, hij-die-je-moet-gehoorzamen, hij-die-je-beschermt-tegen-onheil-en-kwaad, hij-die-enkel-het-goede-met-je-voorheeft en dergelijke meer. Dat, plus alle angsten en zo waarvoor je vroeger bij papa/mama terecht kon toen je kind was.

Op exact hetzelfde overblijfsel van kinderlijk gevoel is ook de maatschappelijke gezagdrager gebaseerd (de koning, de president, de eerste minister, de politie-agent....).

Niet dat dat verkeerd is. Het heeft een maatschappelijk overlevingsvoordeel om "sociaal dier" te zijn, en "hoger als zichzelf" te erkennen en dus een drang tot onderwerpen te kennen.
Oud 21 augustus 2012, 18:31   #209
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Nu snap ik Harrie al wat beter. Die micro-wezentjes ...

Het blijft een denkoefening. En jammer dat het woord 'god' moet vallen.
GOD is de microwezentjes zelf en is juist met hen voor het eerst bewezen.
Citaat:
'Ruimteschepen' zou ik ook vervangen door een ander woord omdat het de verbeelding van de mensen tart.
Ruimteschepen is het goede woord en er is geen betere.
Hoewel: ruimtelijke bewoning zou ook nog kunnen maar dat bekt niet zo lekker.
Citaat:
Dat alles een deel uitmaakt van iets groters met garantie op oneindigheid in ruimte en in tijd. Heel interessant eigenlijk.
Zo is het, met name de inwendige oneindigheid van de microkosmos.

Dat is het hogere.
Oud 21 augustus 2012, 18:33   #210
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Had-ie wel een zoontje, he
Hij zal hem wel geadopteerd hebben...
Oud 21 augustus 2012, 18:34   #211
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Heeft iemand hier al eens de moeite gedaan om Exodus 3:14 te lezen? Een eenvoudiger definitie van God ga je nergens elders vinden. Daarin zegt God over Zichzelf: Ehyeh Asher Ehyeh, Hebreeuws dat op zijn eenvoudigst kan vertaald worden als "Ik zal zijn wat Ik zal zijn". Volgens commentatoren bij een Joodse bijbeluitgave wordt dit best geïnterpreteerd als: "My nature will become evident from My actions". M.a.w. u zult mij herkennen aan mijn daden, aan mijn interventies.
Zo weerhield Hij Adam en Eva van de boom des eeuwigen levens te eten, de gluiperd.

Oud 21 augustus 2012, 21:07   #212
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar waar diende de Penis van God dan toe als er geen Kut was om hem in te stoppen?ben je hem kwijt?.....Aan jouw te horen is Allah een olifant en heeft ie je behoorlijk te grazen genomen.....
Oud 21 augustus 2012, 21:10   #213
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij zal hem wel geadopteerd hebben...
Of ook uit een plot klei geboetseerd? Naar het schijnt was hij daar nogal handig in. Dat was geen schepper maar een kunstenaar.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 augustus 2012 om 21:11.
Oud 21 augustus 2012, 21:25   #214
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Espadas Bekijk bericht
Reïncarnatie moet niet bepaald in het nu zijn. Je kan ook in het verleden reïncarneren. Je kan reïncarneren als Napoleon, of je kan reïncarneren als de persoon die in de tijdlijn is waar zij als lot heeft jou het leven te schenken. Je reïncarneert alsmaar voort als andere personen en wezens in alsmaar verschillende soorten tijdslijnen, plaatsen, omgevingen, periodes etc. Het verleden is hetgeen wat voor het nu verleden is, het is gedaan, het is geweest. Dat is voor het nu. Maar voor het verleden is zijzelf het nu, zij is nog bezig. Het verleden is nog bezig, anders zou je men nooit zowel theoretisch als praktisch tijdreizen. Het universum kent tijd noch grens, en alles is constant in beweging. Wij zien het verleden als gepasseerd omdat wij in het nu leven, maar het verleden ziet ons nu als de toekomst en zij is haar eigen nu.

Zo geeft zij de ruimte aan jij en ik om als een entiteit alsmaar te reïncarneren waar dan ook wanneer dan ook. Ik en jij zijn een, want wij zijn een, wij zijn God.
Ja, in Napoleon zen ik ook al een paar keer gereïncarneerd geweest. Als ge dit tot op het einde beluistert zul je horen dat er wel meer zijn die (denken dat ze) als Napoleon gereïncarneerd zijn. http://www.youtube.com/watch?v=zWAHeNTVKpk
Oud 22 augustus 2012, 07:38   #215
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Hebben al die gelovige er al eens over nagedacht dat hun God ons naakt geschapen heeft? We kregen geen pels, dus kunnen we er vanuit gaan dat het zijn bedoeling was dat we naakt zouden lopen in plaats van ons te kleden. En wat doen wij? Wij zijn ongehoorzaam aan zijn wil. Wij vinden zijn creatie als dusdanig maar niets, (niet perfect) en tikken hem hiervoor op de vingers door ons wel te gaan kleden en gekleed rond te lopen.

Dus, beste gelovige, gij zondigt tegen de wil van uw God en gaat bij gevolg allemaal samen met ons, de niet gelovige, naar de hel.

Maar troost u, ik beloof u dat het daar een gezellige boel gaat worden. Want met een hoop maagden in de hemel, daar valt niet veel plezier te beleven. Dan zit ik veel liever samen met de hoeren in de hel.

Die doet alvast een poging om toch naar de hemel te mogen,
http://www.hln.be/hln/nl/947/Royalty...in-Vegas.dhtml

Laatst gewijzigd door Garry : 22 augustus 2012 om 07:45.
Oud 22 augustus 2012, 09:31   #216
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of ook uit een plot klei geboetseerd? Naar het schijnt was hij daar nogal handig in. Dat was geen schepper maar een kunstenaar.
Klei was er toen nog niet, dus volgens mij kwam het uit zijn eigen drol vandaan.

Oud 22 augustus 2012, 09:33   #217
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob's Burger Bekijk bericht
Je hebt duidelijk elke notie van chronologie verloren.
Oud 22 augustus 2012, 09:35   #218
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebben al die gelovige er al eens over nagedacht dat hun God ons naakt geschapen heeft? We kregen geen pels, dus kunnen we er vanuit gaan dat het zijn bedoeling was dat we naakt zouden lopen in plaats van ons te kleden. En wat doen wij? Wij zijn ongehoorzaam aan zijn wil. Wij vinden zijn creatie als dusdanig maar niets, (niet perfect) en tikken hem hiervoor op de vingers door ons wel te gaan kleden en gekleed rond te lopen.
Voor de meesten van ons staat het echt wel wat netter, want we hebben niet allemaal zo'n fraai figuur als jij.

Bovendien zouden al die naakte lijven snel gaan vervelen en is het juist veel leuker met wat kleren aan, dan blijft er wat te raden over en ook wat uit te pakken als het feest van de liefde is aangebroken.

Een mooi cadeau wordt ook mooi ingepakt.

Oud 22 augustus 2012, 18:33   #219
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob's Burger Bekijk bericht
Beslis jij wat er fraai/niet fraai is?
Natuurlijk, wie anders....
Citaat:
om dan snel het licht uit te moeten doen
kun je de lichtrekening niet betalen?
Citaat:
Een aap blijft een aap , ook in mooi pak.
Dus je bent een aap....
Oud 22 augustus 2012, 18:35   #220
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

God.

Het godsbegrip.

Het godsidee van mijn atoomtheorie is niet die van het geloof, maar berust op filosofisch denken. God is daarin niet slechts één persoon, want hoe zou één persoon alles kunnen weten en absolute macht kunnen bezitten? Maar God is de eenheid of totaliteit van een oneindig aantal levende wezens, waaruit het heelal bestaat. God bestaat dus ook niet buiten het heelal, maar valt met het heelal samen. Maar daarmede bedoel ik niet zozeer het heelal uit levenloze dingen, maar voor zover deze uit levende wezens bestaat.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be