![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het blijft een denkoefening. En jammer dat het woord 'god' moet vallen. 'Ruimteschepen' zou ik ook vervangen door een ander woord omdat het de verbeelding van de mensen tart. Dat alles een deel uitmaakt van iets groters met garantie op oneindigheid in ruimte en in tijd. Heel interessant eigenlijk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge hebt ook nog simpele geesten. Dat is het publiek van de kerk. Of simpele bange geesten.
Laatst gewijzigd door Garry : 20 augustus 2012 om 23:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#204 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft iemand hier al eens de moeite gedaan om Exodus 3:14 te lezen? Een eenvoudiger definitie van God ga je nergens elders vinden. Daarin zegt God over Zichzelf: Ehyeh Asher Ehyeh, Hebreeuws dat op zijn eenvoudigst kan vertaald worden als "Ik zal zijn wat Ik zal zijn". Volgens commentatoren bij een Joodse bijbeluitgave wordt dit best geïnterpreteerd als: "My nature will become evident from My actions". M.a.w. u zult mij herkennen aan mijn daden, aan mijn interventies.
![]() |
#205 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#207 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Eerlijkheid ten top, zo een model. Doet een beetje denken aan de electron theorie van Feynman, waarbij hij stelt (een manier om naar kwantum velden theorie te kijken) dat alle electronen in het universum eigenlijk een en hetzelfde electron zijn die naar voor en achter in de tijd beweegt (lukt enkel maar als het lepton nummer van het universum rond nul ligt).
![]() |
![]() |
#208 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De beschermer, straffer, hij-die-het-beter-weet, hij-die-je-moet-gehoorzamen, hij-die-je-beschermt-tegen-onheil-en-kwaad, hij-die-enkel-het-goede-met-je-voorheeft en dergelijke meer. Dat, plus alle angsten en zo waarvoor je vroeger bij papa/mama terecht kon toen je kind was. Op exact hetzelfde overblijfsel van kinderlijk gevoel is ook de maatschappelijke gezagdrager gebaseerd (de koning, de president, de eerste minister, de politie-agent....). Niet dat dat verkeerd is. Het heeft een maatschappelijk overlevingsvoordeel om "sociaal dier" te zijn, en "hoger als zichzelf" te erkennen en dus een drang tot onderwerpen te kennen.
![]() |
![]() |
#209 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoewel: ruimtelijke bewoning zou ook nog kunnen maar dat bekt niet zo lekker. Citaat:
Dat is het hogere. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#210 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of ook uit een plot klei geboetseerd? Naar het schijnt was hij daar nogal handig in. Dat was geen schepper maar een kunstenaar.
Laatst gewijzigd door Garry : 21 augustus 2012 om 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hebben al die gelovige er al eens over nagedacht dat hun God ons naakt geschapen heeft? We kregen geen pels, dus kunnen we er vanuit gaan dat het zijn bedoeling was dat we naakt zouden lopen in plaats van ons te kleden. En wat doen wij? Wij zijn ongehoorzaam aan zijn wil. Wij vinden zijn creatie als dusdanig maar niets, (niet perfect) en tikken hem hiervoor op de vingers door ons wel te gaan kleden en gekleed rond te lopen.
Dus, beste gelovige, gij zondigt tegen de wil van uw God en gaat bij gevolg allemaal samen met ons, de niet gelovige, naar de hel. Maar troost u, ik beloof u dat het daar een gezellige boel gaat worden. Want met een hoop maagden in de hemel, daar valt niet veel plezier te beleven. Dan zit ik veel liever samen met de hoeren in de hel. Die doet alvast een poging om toch naar de hemel te mogen, http://www.hln.be/hln/nl/947/Royalty...in-Vegas.dhtml Laatst gewijzigd door Garry : 22 augustus 2012 om 07:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#216 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien zouden al die naakte lijven snel gaan vervelen en is het juist veel leuker met wat kleren aan, dan blijft er wat te raden over en ook wat uit te pakken als het feest van de liefde is aangebroken. Een mooi cadeau wordt ook mooi ingepakt. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#220 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() God. Het godsbegrip. Het godsidee van mijn atoomtheorie is niet die van het geloof, maar berust op filosofisch denken. God is daarin niet slechts één persoon, want hoe zou één persoon alles kunnen weten en absolute macht kunnen bezitten? Maar God is de eenheid of totaliteit van een oneindig aantal levende wezens, waaruit het heelal bestaat. God bestaat dus ook niet buiten het heelal, maar valt met het heelal samen. Maar daarmede bedoel ik niet zozeer het heelal uit levenloze dingen, maar voor zover deze uit levende wezens bestaat. ![]() |
![]() |
![]() |