![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Heb ik nergens geschreven, wél het minimumloon naar boven trekken en dit zonder verhoging bijdragen werkgever.
Er moet érgens een incentive zijn, om gemotiveerd te blijven werken. Nu is het verschil tussen dop en minimumloon te klein, als balancerend op de grens tussen zuinigheid en armoe. Citaat:
Citaat:
Het tegendeel ervan echter zien we vandaag, mn, dat arbeid wordt bestraft tov leeghangerij, uiteraard met dank aan onze visionaire politici. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet dat het ocmw me dat verplicht is. Maar ze hebben me toch buitengebonjour'd zonder voorafgaande verwittiging, gesprek, gehoord te worden door het comité, boe of bah. Toen ik het voorgetrokken heb kwamen er allemaal regelrechte en schokkende verzinsels boven water die er deels op kunnen wijzen dat de Turkse beambte me gewoonweg verkeerd begrepen heeft, maar soms ook gewoon dat ze resoluut en zeer bewust stokken in de wielen wou steken. Ik ben dan maar naar het ocmw van mijn studentenstad geweest. Op dat antwoord wacht ik nog, maar ik moet er blijkbaar niet in geloven en mag honger lijden en fluiten naar een menswaardig leven. Zeer grappig, vooral omdat ik ook een pak medische kosten heb (vorig jaar MAF bereikt...). Ik heb nooit driemaal een jaar overgedaan. Ik heb wel vaak vakken niet afgelegd wegens ziekte, wat ik overigens allemaal kan bewijzen (ziekte-attesten). Mijn ouders ondersteunen me financieel niet (en ook niet op enig ander vlak)... Dat kan ook niet. Er is niet genoeg geld voor. Ik heb mijn studies dus altijd zelf moeten betalen, wat nog wel doenbaar was met de studiebeurs vroeger. Maar ik had natuurlijk verder totaal niets, niets qua activiteiten, niets qua bezittingen. Dat ik niemand heb om me bij te staan in heel dit evenement helpt ook niet... Ik heb tevens geen pro deo advocaat kunnen bekomen omdat ik me niet kan domicilieren op kot maar officieel nog thuis woon, waarvan ik geen inkomstenattesten krijg. Ach, je wil het niet weten. Laten we het daarop houden. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 24 augustus 2012 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Dan zou treinbestuurder geen knelpuntberoep zijn, of ingenieur. Het ligt niet enkel aan het loon. Misschien wel voor ongeschoold werk als schoonma(a)k(st)er. Maar het ligt dus ook aan de andere arbeidsvoorwaarden en eisen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wie zet de piketten klaar? De werknemer die er tegen staakt. En tegelijk staken ze omdat hun loon te laag is. Die staken dus tegen opslag en voor opslag tegelijk. En de vakbond doet mee. Die zeggen "geen loonkost verlaging" en tegelijk zeggen ze "opslaan die lonen". En politiekers die blijven natuurlijk verder graaien in de lonen. Nog zo gemakkelijk vinden die dat zo. Echt...curieus volk. Laatst gewijzigd door Mambo : 24 augustus 2012 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter momenteel zijn alle beroepen knelpunt beroepen geworden op alle niveau's. Dus ook de hoge lonen. En toch blijft men zitten met dat knelpunt. Het kan dus niet (in alle gevallen) aan het loon liggen. Trouwens wie kan nu anciënniteit opbouwen als die niet werkt ? Zo blijf je op een startersloon solliciteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
“Een aantrekkelijk salaris: een beginnende, alleenstaande treinbestuurder verdient netto ongeveer 1.472 euro per maand. Na 4 jaar wordt dit bedrag verhoogd tot 1.570 euro per maand. Naast je salaris, ontvang je productiviteitspremies en maaltijdcheques met een waarde van 5,50 euro/stuk. Je hebt recht op een vergoeding voor nachtwerk en weekendwerk. Tot slot komen daar nog een jaarpremie en vakantiegeld bij.” http://jobs.b-rail.be/nl/jobs/jobs-n...rder-nmbs-m-v2 Voor een muizenloon en wat graantjes mag je dus een enorme verantwoordelijkheid dragen en onregelmatige shiften presteren. Geen wonder dat geen kat daar nog zin in heeft. En wat ingenieurs zoal verdienen is ook niet van dattum, om daar nog jaren moeilijke studies voor te offeren. http://www.intermediair.nl/artikel//...&m4n_aid=11079 Beetje doppen, beetje zwart bijklussen en je hebt al gauw een handje contantje, waar veel hoog opgeleiden slechts van kunnen dromen én belastingvrij. Knelpuntberoepen zijn imo dan ook een kunstmatig fenomeen, geschapen door overdreven overheidsbemoeienis en veel te hoge inhoudingen allerhande. Verlaag belastingen voor de werkenden of verhoog de laagste nettolonen substantieel. Om dit te bekostigen stellen 'we' een immigratiestop in gooien dan alle leeghangers, uitzuigers en beroepscharlatans van den dop/ziekenkas en de werkgevers zullen overstelpt worden met sollicitaties van werkzoekenden. Probleem opgelost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Waarom betoogt de vakbond nooit eens voor een verhoging van het nettoloon, zonder dat de staat hiervoor tegelijk de bruto loonkost verhoogt ? Perfide... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu ja het is zo meestal. Alhoewel een kleine 1600€ netto + alle premies toch niet zo weinig is vind ik. Een machinist is tenslotte toch ook een arbeider. Alez een chauffeur zeg maar. Yup ik persoonlijk vind dit niet zo slecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een steunpilaar van de partij zelf. Met een meer dan redelijke kas? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
Want wie zelfstandig voor een baas kan werken, kan dat ook voor zichzelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mja zoveel getalenteerd volk en die twijfelen zo hard aan zichzelf? Weet je dat wij in België momenteel 150'000 leerkrachten hebben om al dat talent op de weg te zetten. Het lijkt echter eerder op "pech onderweg" vind ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ook al is 'de Vlaming' uitgeroepen tot de productiefste arbeider ter wereld, het blijft hen windeieren leggen. Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vennootschappen zijn altijd eigendom van iemand...die zelfstandig is. Citaat:
Raar het lijkt wel een donald duck verhaal "wanneer de dieren konden praten stopten de mensen met werken. En de dieren ook, want ze waren nu te slim geworden. Willie wortel de uitvinder had iets uitgevonden waar men heel slim van kon worden en donald duck had het weer eens verknoeit. En nadat iedereen slim was viel alles stil. Verhaaltje uit de oude tijd. En het komt nog uit ook voor een deel althans. Hogere opleidingen zorgen voor een weigering van werken want dat past niet langer in hun status. Citaat:
En wie wil nu een slechte leraar zijn? Laatst gewijzigd door Mambo : 25 augustus 2012 om 00:19. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
|
![]() Citaat:
Mochten die mensen geen zaak hebben, dan zouden die in elk geval prima werknemers zijn. Citaat:
Daar kan je ook aan allerhande examens meedoen, waardoor een ambtenaar in een hogere loonschaal terecht komt. De werkdruk is er alleszins lager dan bij de privé, alsook een stuk werkzekerder. Citaat:
De ervaring komt dan later wel. Laatst gewijzigd door Diego Raga : 25 augustus 2012 om 00:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
|
![]() Say that again: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=2S22GOB6
Je zou maar gek zijn, om als jongeling met skills nog langer hier te blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt hier enorme mogelijkheden immers. Los daarvan, Belgie is al heel lang een import en export land. Een overslagplaats zeg maar. Jongeren die denken aan andere horizonten moeten eens een andere bril opzetten. Los daarvan, aan onze taks en belastingen moet er echt gesleuteld worden naar luxemburgs model. Dan gaan we echt uit de startblokken schieten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Je zou dit dus nog altijd kunnen aanvragen, ik zou zeggen, zeker doen! |
|
![]() |
![]() |