Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2012, 08:58   #201
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Regende het vroeger ook zo hard? Ja! En triestig dat dat was. Wij moesten dan zo'n caban aan op de fiets. En in de lagere school tijdens de speeltijd stonden we dan allemaal op een hoopje onder de hangar gedrumd.
In de klassen en gangen stonk het naar natte jassen en schoenen en natte kleren in 't algemeen. De nonnen hun habijten waren aan de onderkant ook vochtig - dat kan voor die mensen toch ook niet plezant geweest zijn. Ze hadden gewoonlijk een grote zwarte paraplu anders zouden hun kappen kletsnat geworden zijn en als dat gebeurde moet dat toch vreselijk koud geweest zijn op hun hoofd! Efkes de verwarming aanzetten was natuurlijk geen optie. Er was geen centrale verwarming!
Ja, jongere verwende lezers. Stel u eens een groot schoolgebouw voor zonder isolatie waar geen centrale verwarming was maar in iedere klas een kachel die de leerkracht 's morgens moest aansteken en die (zoals de meeste kachels) veel te heet was voor degenen die er vlak bij zaten en te weinig warmte gaf aan degenen die verder af zaten.
Och, het kon nog erger. Wij droegen gewone schoenen. Mijn ouders moesten op hun holleblokken (voor de Hollanders : klompen) naar school. Mijn moeder vertelde het me wel eens; die woonde een paar kilometer ver van school, de sneeuw plakte met pakken aan de klompjes wat het lopen erg moeilijk maakte. Ze mochten dan van de zuster allemaal hun blokken en sokken uitdoen en rond de kachel zetten zodat die konden drogen. Intussen zaten ze wel met blote voeten, natuurlijk.
Tja, het regent vandaag erg hard en het is donker, ongezellig weer maar als ik het fris vind draai ik aan het knopje van de thermostaat, als ik het te donker vind knip ik de schakelaar aan ... het leven is zo slecht nog niet!
Oud 26 augustus 2012, 09:02   #202
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Knop van de verwarming draaien doet niets hier. De gezamenlijke ketel staat nog niet aan.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 09:08   #203
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Knop van de verwarming draaien doet niets hier. De gezamenlijke ketel staat nog niet aan.
Ik woon in een klein appartementsblokje en wij hebben gelukkig allemaal aparte verwarming. Veel praktischer vind ik. Maar momenteel logeer ik bij familie in 't Waasland en hier doe ik ook wat ik wil.
De pest is wel dat ik hier op een ander type computer werk en dat typen gaat me hier veel te traag!
Oud 26 augustus 2012, 09:11   #204
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat me eraan doet denken : in "de goeie ouwe tijd" hadden we geen computer, zelfs nog geen TV en 's zondags in de voormiddag luisterde mijn vader altijd naar dat belcanto-programma op de radio dat mijn zus en ik maar saai vonden. Toch zou ik toen nooit gezegd hebben : ik verveel me.
En tegenwoordig zeggen de kinderen niets anders, en ik betrap me er zelf ook wel eens op. De mensen zijn gewend gemaakt van beziggehouden te worden. Wat de creativiteit de kop indrukt natuurlijk.
Oud 26 augustus 2012, 13:11   #205
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Tattoeages waren van slechtere kwaliteit en er werd enorm op neergekeken. Nu is het iets modieus en zien ze eruit als kunstwerkjes.

Auto's werden gemaakt om te rijden, niet om er flashy en blits uit te zien. Ze zagen eruit zoals Duplo-blokken met lelijke, donkere kleuren.

Mannen waren nog actief betrokken bij tal van cultureel-politieke organisaties. Ze hadden een uitgesproken mening. Nu heeft geen enkele man in de straat nog een echte mening.

Vrouwen droegen allemaal van die "werkschorten" thuis. Hun kledij bestond anderzijds uit welgeteld 3 verschillende bloemjurken. Ze hadden niet echt een uitgesproken mening over politiek en waren vaak ook niet echt mondig.

Niets was digitaal. Alles ging trager en eiste veel voorbereiding en opkuis.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 16:42   #206
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Tattoeages waren van slechtere kwaliteit en er werd enorm op neergekeken. Nu is het iets modieus en zien ze eruit als kunstwerkjes.

Auto's werden gemaakt om te rijden, niet om er flashy en blits uit te zien. Ze zagen eruit zoals Duplo-blokken met lelijke, donkere kleuren.

Mannen waren nog actief betrokken bij tal van cultureel-politieke organisaties. Ze hadden een uitgesproken mening. Nu heeft geen enkele man in de straat nog een echte mening.

Vrouwen droegen allemaal van die "werkschorten" thuis. Hun kledij bestond anderzijds uit welgeteld 3 verschillende bloemjurken. Ze hadden niet echt een uitgesproken mening over politiek en waren vaak ook niet echt mondig.

Oh, die schorten! Ik nam me al vroeg voor om er nooit meer één te dragen zo gauw ik mijn eigen baas zou zijn. Maar waar kwam ik terecht voor mijn eerste jobke? Op een grote verzekeringsmaatschappij en alle vrouwen moesten daar een blauwe jasschort met grote witte knopen dragen. Praten mocht er ook niet.
Stel u eens voor dat een jongere nu ergens begint te werken en gedwongen wordt een schort te dragen voor een gewone kantoorjob en niet mag praten als hij wil! Het CGKR zou veel te doen hebben !
Oud 1 maart 2017, 15:52   #207
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Oh, die schorten! Ik nam me al vroeg voor om er nooit meer één te dragen zo gauw ik mijn eigen baas zou zijn. Maar waar kwam ik terecht voor mijn eerste jobke? Op een grote verzekeringsmaatschappij en alle vrouwen moesten daar een blauwe jasschort met grote witte knopen dragen. Praten mocht er ook niet.
Stel u eens voor dat een jongere nu ergens begint te werken en gedwongen wordt een schort te dragen voor een gewone kantoorjob en niet mag praten als hij wil! Het CGKR zou veel te doen hebben !
UNIA bedoel je ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 16:08   #208
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht

Van den Unigro.
Oud 1 maart 2017, 20:31   #209
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Vroeger trok het allemaal op geen kloten, en tegenwoordig nog veel minder.

Voil�*.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 22:00   #210
eno2
Banneling

Standaard

Vroeger moest je trouwen als je in verwachting was.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2017, 22:03   #211
eno2
Banneling

Standaard

De beddepissers van vroeger zijn nu seniele broekpissers, voil�*
Oud 1 maart 2017, 22:56   #212
eno2
Banneling

Standaard

Vroeger waren de zwartrokken de baas. Nu zijn er geen zwartrokken meer.
Oud 2 maart 2017, 11:17   #213
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De beddepissers van vroeger zijn nu seniele broekpissers, voil�*
Wie ben ik om zoveel zelfkennis te gaan tegenspreken...
Oud 2 maart 2017, 11:18   #214
Anna List
Banneling

Standaard

arme Reinhilde.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 14:01   #215
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
arme Reinhilde.
Oud 2 maart 2017, 14:03   #216
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Hate-crime tegen transgenders.
Oud 2 maart 2017, 14:50   #217
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Van den Unigro.
Bestaat dat nu nog, den Unigro?
Zowel mijn moeder als mijn oma bestelden daar dikwijls artikelen uit.
Ook bestelden ze make-up van 'Avon'.
Ze spraken dat uit in't Frans trouwens, net zoals 'savon'.
Eigenlijk spraken ze alles uit behalve in't Engels want dat spraken ze niet.....lol
Het waspoeder Tide werd Tiede; sunlight-zeep was sunlicht, een reep Bounty was boenti....enz.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 15:06   #218
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Vroeger droegen wij geen helm toen we fietsten. Wij droegen ook geen veiligheidsgordel in de auto want dat bestond nog niet.
Wij (ik toch) kwam bijna elke dag met kapotte kniëen thuis van school en NEE, die wonden werden niet ontsmet door de juf (of de non). Op bijna al mijn foto's van toen ik 6-12 was sta ik met kapotte kniëen afgebeeld.
Wij sprongen over sloten en vielen er soms in. Wij kregen daar geen longontsteking van.
Wij waren nergens allergisch voor.
Wij moesten aan tafel blijven zitten tot ons bord leeg was. En reken maar dat ik uuuuuren aan tafel gezeten heb.
Als wij iets uitgehaald hadden op school moesten wij zonder eten naar bed.
Als wij straf moesten schrijven voor school, moesten wij die straf nog een 2de keer schrijven voor onze ouders.
Wij verveelden ons nooit.
Wij haalden kattenkwaad uit, maar we kenden de gevolgen en die namen we erbij. (Appels en peren gaan pikken bij de boer en een klets om onze oren krijgen). Wij hadden respect voor volwassenen. Tegenspreken was geen optie. En toch: ik ben blij dat ik die opvoeding gekregen heb. Vandaag de dag worden de prinsjes en prinsesjes vanaf de wieg tot hun 18-20 jaar gepamperd....triestig!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2017, 16:23   #219
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Vroeger droegen wij geen helm toen we fietsten. Wij droegen ook geen veiligheidsgordel in de auto want dat bestond nog niet.
Wij (ik toch) kwam bijna elke dag met kapotte kniëen thuis van school en NEE, die wonden werden niet ontsmet door de juf (of de non). Op bijna al mijn foto's van toen ik 6-12 was sta ik met kapotte kniëen afgebeeld.
Wij sprongen over sloten en vielen er soms in. Wij kregen daar geen longontsteking van.
Wij waren nergens allergisch voor.
Wij moesten aan tafel blijven zitten tot ons bord leeg was. En reken maar dat ik uuuuuren aan tafel gezeten heb.
Als wij iets uitgehaald hadden op school moesten wij zonder eten naar bed.
Als wij straf moesten schrijven voor school, moesten wij die straf nog een 2de keer schrijven voor onze ouders.
Wij verveelden ons nooit.
Wij haalden kattenkwaad uit, maar we kenden de gevolgen en die namen we erbij. (Appels en peren gaan pikken bij de boer en een klets om onze oren krijgen). Wij hadden respect voor volwassenen. Tegenspreken was geen optie. En toch: ik ben blij dat ik die opvoeding gekregen heb. Vandaag de dag worden de prinsjes en prinsesjes vanaf de wieg tot hun 18-20 jaar gepamperd....triestig!
Zo herkenbaar
Alleen dat van die straf schrijven. Ik was een heel braaf kindje in de lagere school en moest zelden straf schrijven - gelukkig ...
Oud 2 maart 2017, 16:47   #220
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Vroeger moest je trouwen als je in verwachting was.
Tegen wie zegt ge het !

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be