![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Zele hebben we vooral last van wat hangjongeren en racers, maar grote samenlevingsproblemen hebben we niet hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Ik praat enkel over de steden die ik ken en dan vind ik dat in tegenstelling tot de meesten, bijvoorbeeld in Genk, Maasmechelen, Lommel en Maaseik, meer criminaliteit voorkomt van "over de grens- criminelen" dan van de eigen autochtonen en allochtonen. De grote staats criminelen, die hun ganse bevolking bestolen hebben en nog steeds bestelen, om failliete banken te redden waren tot voor kort trouwens allemaal autochtonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=2My3qB_Z_50 Maar dit terzijde heb je gelijk, grenssteden hebben vooral te kampen met criminaliteitstoerisme.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Nu en toen is een reuze verschil, maar dan in de goede zin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik lijk uit dezelfde streek dan "December" te komen, en kan beamen wat hij/zij zegt.
- Liedekerke-centrum is ronduit gevaarlijk. Te mijden, en ja dat heb ik uit zéér goede bron. Zoals bvb; een bevriende flik die daar in het corps zit, meerdere mensen die al stoten hebben meegemaakt, etc. Ook één (ex-)rode pater-familias die met kleindochter naar een sinterklaasfeestje van de partij ging, en zag 1) hoe de vreemdelingen de kadootjes plunderden ipv netjes aan te schuiven, en 2) bijna klappen kreeg toen hij een opmerking daarover maakte. De mensen in de buitenwijken kijken het met lede ogen aan. Ze noemen hun dorp intussen "Liefrika", al is de zwart-Afrikaanse bevolking nog het meest rustig van al, het zijn eerder de noord-Afrikanen (no surprises so far). - Ninove; de jongerenbendes die het centrum onveilig maken zijn ook voor het merendeel van noord-Afrikaanse origine, maar daarom niet afkomstig uit Ninove. Blijkt dat idem types uit Edingen (aka Enghien), Halle en het Brusselse daar samentroepen. Hun voertaal is Frans. Het lijkt erop dat de noord-Afrikaanse populatieexponentieel toeneemt. Ik hoor klachten vanuit het OCMW (geld op) en ook vanuit de sportvoorzieningen. Zo wil er niemand nog gaan zwemmen in het lokale zwembad, wegens een pak noord-Afrikanen die de rest buitenpesten. Mvg, J. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]()
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 27 augustus 2012 om 10:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er wordt systematisch overroepen, ofwel in te positieve zin, ofwel in te negatieve zin. Weinigen, maar jij ook niet - jij en jouw geestesgenoten vooral niet - spreken een genuanceerd oordeel uit. Mis ! In deze eigenste draad heb jij een zevental of zoiets buitenlandse steden aangeduid. Volledig of topic en beledigend, smalend naar de lieve draadopstartster. Citaat:
" Ja ja ..." .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Wow ... dat wist ik ook niet.
Zo erg? ![]()
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt altijd overroepen in de ene of in de andere zin.
Maar dit blijkt, voor Brussel, nu toch wel een feit (fait d'hivers ??) te zijn: Kwart van Villo!-huurfietsen wordt gestolen http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120827_062 In wil niet wonen, ik kan niet akkoord gaan met een beleid in stad of staat, dat lijdzaam toeziet dat van zeer aparte fietsen (aparte kleur, aparte dinges kijk naar de foto's in de link) op een jaar tijd een kwart gestolen wordt. Als ik mijn eigen klein staatspensioentje bekijk, dan kost een fiets mij vele centen. Fietsdiefstal is geen fait divers voor mij. Kleine criminaliteit bestaat niet voor mij. Mocht ik in Brussel wonen (ik heb er gewoond, heel lang geleden) en elk jaar moet ik een nieuwe fiets kopen (eigen fietsen zijn niet zo apart dus aanlokkelijker ...), dan wordt Brussel voor mij "no live") Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Is het misschien verdeeld in twee kanten? De gemeente waar ik woon heb je bv ook zeer goede wijken, middenklaswijken en de sociale wijken alsook de stadsrand waar je 's nachts best absoluut niet komt. Degene uit de eerste twee wijken merken niks of nauwelijks iets van wat er zich in de rest van de delen afspeelt. Tenzij er krantenartikels van komen... Citaat:
- grenscriminaliteit is allicht vooral sociale fraude, maar ook diefstal met braak, overvallen, tigernappings, ... en wat is het allemaal tegenwoordig ... Meestal heeft men een doel voor ogen: geldgewin. Men is bovendien zeer goed georganiseerd en voorbereid. - De andere groep kan zich ook aan bovenstaande dingen schuldig maken, maar is dit eerder "bij gelegenheid" (iets stelen), zoekt zijn slachtoffers minder gericht, kortom minder georganiseerd dus. Ook kan er hierbij gewoon sprake zijn van zinloos geweld, uit de hand gelopen typische allochtonenconflicten (bv rond het meisje al dan niet uithuwelijken met x of y), en in het algemeen is er een onveiligheidsgevoel bij de burger omdat men zich geïntimideerd voelt, daar men het idee heeft dat deze mensen ieder moment (figuurlijk) kunnen ontploffen/toeslaan/... en agressief uithalen, stelen, ... En natuurlijk de lichtere overlast: hangjongeren, geluidsoverlast, de gebeden die door de straten schallen (als je je daaraan stoort), ...
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Een schande! Om te walgen. ![]() Voor mij is een fiets ook een peperduur ding. Ik rijd momenteel duur op een zeer gammel exemplaar dat me 75 euro gekost heeft en dat zo versleten is dat het nog maar enkel in hoogste en laagste versnelling kan rijden en waar je geen grote dingen (bv liters water) mee kan vervoeren omdat hij niet stevig genoeg meer is ... Familie van mij, weduwe werkloze om kinderen op te voeden die niet kan rijden (met de wagen), had zich eens in haar leven zichzelf een pleziertje gegund: een spiksplinternieuwe fiets gekocht. Ik moet je niet vertellen dat dezer dagen de prijzen daarvoor om achterover te vallen zijn maar goed, gezien zij een fiets zeer intensief gebruikt en er zeer afhankelijk van is, mocht deze uitgave wel en wou ze zichzelf eens belonen voor haar 50e verjaardag. Het werd een fiets van zo'n kleine 400 euro denk ik. Mogelijk zelfs meer. Een half jaar heeft het geduurd ... Sloten erop gezet en alles ... Overigens zich ook niet bewust van het gevaar in de samenleving. En weg was de 400 euro. Gewoonweg weg. Toen heeft ze gezegd: nooit meer. Die fiets was overigens méga-comfortabel: heerlijke handvaten, je kon er heel goed en deftig op zitten (alsof je in een salon zat), reed zeer vlot (met heel weinig moeite kon je makkelijk ver geraken). En nu rijdt ze zelf weer op naar een gammel model, terwijl ze al jaren op zoek is naar een iets beter model voor een heel klein prijsje (want bji tweedehandsaankopen waren ook heel wat miskopen). Dankzij de graaivingers van sommigen die voor niets of te niemand respect hebben (en wat doen die verdorie met een damesfiets ??? Die perfect in orde was, zeer comfortabel, ... Stel je voor dat ze hem gebruiken voor criminele acties en nadien gewoon wegsmijten!!! ![]() ![]() We hebben hem ook nooit meer ergens gezien. ![]() Zij wou zichzelf iets gunnen waar ze heel erg veel mee was en waar ze ook heel gelukkig mee was. Eén van de enige materiële dingen op de planeet waaruit zij echt genot kon verschaffen overigens... En dat wordt haar dan afgenomen?? ![]() Ik heb haar vaak een nieuwe fiets willen kopen, als ik het budget zou hebben. Maar ik geloof dat ik moet aanvaarden dat ik dat, ook al zou ze er méga-veel plezier en voordeel aan beleven, dat niet meer kan in deze samenleving. Zonder binnen het jaar weer op dezelfde frustratie te botsen ... Laatst is er op facebook overigens een foto gedeeld van iemand (autochtone Belg) die op vakantie was in Marokko en er een Antwerpse huurfiets in gebruik tegenkwam ... Ze verkopen die dus gewoon in de Maghreblanden allicht. ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 27 augustus 2012 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
![]() Citaat:
Het grootste probleem (voor mij) in Geraardsbergen is dat het er saai is ondanks de enorme hoeveelheid café's en dat er in bepaalde café's al eens gevochten wordt wat niet uitzonderlijk is in café's waar ze van die bonk-muziek draaien, dat lawaai maakt mij ook agressief ![]()
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Men heeft groen dikwijls nodig gehad om een meerderheid te krijgen om wetten te stemmen en als compensatie vroegen die steeds "verlichting" vd migratievoorwaarden zoals algemene regularisaties, snel Belg-wet, etc.
Ook de andere linkse partij deed duchtig mee aan dit opbod. De asielindustrie werd en wordt steeds groter en kost ongelooflijk veel geld. Ik heb onlangs gelezen dat, U moet weten dat er de laatste 10 jaar 1,1 miljoen nieuwe Belgen bijkwamen, de kost om de kinderen van deze nieuwkomers onderwijs te geven, deze kost groter zal zijn dan de pensioenlasten. Er is gewoon geen geld en men pompt die kinderen nu rtesamen in containerklassen. Deze kost is gewoon niet te financieren en men heeft de facto nooit berekend welke consekwenties zulke massamigratie financieel betekenen voor ons land. De linkse moraalridders maakten er zich gemakkelijk vanaf met steeds dezelfde boutade "Zij zullen later zorgen voor de pensioenen van Jef en Mia". In feite hebben de politici een misdaad tegen de menselijkheid begaan en behoren zij berecht te worden voor het internationaal Gerecht in Den Haag. Wat Genk betreft ; het dialect is VOLLEDIG verdwenen, de werkloosheid is enorm en wanneer Ford zou sluiten krijg je Parijse toestanden. Het Brits-Nederlandse consumentengoederenconcern Unilever ziet de armoede terugkeren in Europa en moet bijgevolg zijn strategie daarop afstemmen. Dat zegt de Unilever-topman voor Europa, Jan Zijderveld, in een interview met de Financial Times Deutschland. "Als een Spanjaard nu gemiddeld 17 euro uitgeeft bij de boodschappen, kan ik hem geen wasmiddel verkopen dat de helft van zijn budget kost", geeft Zijderveld als voorbeeld. Unilever wil daarom in Europa methodes toepassen die het met succes in Azië toepast. "In Indonesië bijvoorbeeld verkopen we individuele dosissen shampoo aan 2 �* 3 cent, en toch verdienen we er geld." Zo verkoopt Unilever nu in Spanje wasmiddel in kleine verpakkingen die maar voor een vijftal wasbeurten dienen. In Griekenland biedt het concern mayonaise en aardappelpuree aan in kleine verpakkingen. Laatst gewijzigd door demonen : 27 augustus 2012 om 12:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() De federale staatsschuld klokte eind juli 2012 af op 372,19 miljard euro. Het ging om 371,82 miljard aan schuld uitgegeven of overgenomen door de federale staat en 372 miljoen aan schuld van instellingen waarvoor de federale overheid tussenkomt in de financiële lasten. Dat meldt de thesaurie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() MADRID 2012 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Burgemeester
|
![]() Het is niet voor niks dat het VB de grootste of op 1 na grootste partij is.
Ik ben een geboren en getogen Bomenaar maar ik ben er na 31 jaar gaan lopen, en niet alleen door de hoge belastingen in Boom. Ik woon nu in Aarstelaar en niet alleen omdat de belastingen er laag zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarschijnlijk voor de meerderheid eurocraten. Laatst gewijzigd door speurneus : 27 augustus 2012 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |