Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2012, 05:40   #241
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja, salut . Daar hoeft het volk niet voor aan de macht te komen om weg te zakken, dat zal zo ook wel plaatsvinden.
door het volk dat ook steeds maar rijker en rijker wil worden en zich ook mateloos voortplant.
Vindt niet zomaar plaats.
Citaat:
En overigens God verheft? 'k Zou niet weten wat die verheft.
De Geest van de mens tot de hemel en het eeuwige leven.
En tot hogere ethiek.
Lees hiervoor met name mijn atoomtheorie, want de bestaande godsdiensten zijn verouderd.
Citaat:
Zowel het begrip God als het begrip Duivel was het tovermiddel om de simpele mensen onder de duim te houden. Dat was heel efficiënt toen de gewone burger de pastoor nog nodig had om een brief te lezen of te schrijven.
dat is bekend, maar dat godsdiensten ook een positieve functie hebben dat vergeet je maar even voor het gemak.
Citaat:
Vandaag de dag teert de kerk voornamelijk nog op de boeren en boerinnen die nog niet verder geweest zijn dan hun koeienstal.
de kerk is ook verouderd, maar ook velen van de hogere klassen geloven er nog in, niet alleen de boeren en boerinnen.
Citaat:
Onderdrukken, daar diende het voor en voor de rest zorgde brood en spelen. Het erge is dat vandaag de dag, 2000 jaar na datum, de mens nog steeds trapt in dat brood en spelen gedoe. Van geschiedenis of politiek weten ze geen fluit maar van de voetbal en de koers alles.
dus het domme volk, wat ik ook zeg.
Het is niet alleen maar de schuld van de kerk.
Citaat:
Zoals ik al eerder zei, de machthebbers verdeelde de koek netjes onder elkaar, zowel de adel als zogezegde Gods uitverkorenen, alsook de hooggeplaatste kerkleiders die die geimproviseerde God vertegenwoordigen, en die overigens zelf ook niet meer waren dan adellijke afstammelingen, die omwille van hun rang in de familie niet in aanmerking kwamen voor de tittel. Het zoveelste gebroed zie je?
Nu: ik geeft het volk de kans zich te verheffen.
Maar wat doen ze: ze nemen me in de maling.
Dus als mijn atoomtheorie later toch weer bij de hogere klasse terecht komt is het hun eigen schuld.
Dan moeten ze niet klagen: eigen schuld, dikke bult.
Citaat:
"Gij zult niet doden". Ze deden niet anders dan moorden en inpalmen. 't Was voldoende dat ge u wat veel waste of geen varkensvlees at, om levend op de brandstapel te belanden. Ze deden niet liever dan dat soort feestelijkheden organiseren. En gij noemt dat verheven.
Je ziet het wel heel erg eenzijdig.
Ook in het volk is veel kwaad.
Het volk krijgt die heersers die het zelf verdient.
Citaat:
Ik zeg niets over de nonnetjes en paters waarvan de meeste het waarschijnlijk allemaal wel goed meenden, maar dat zijn ook nietmeer dan de knechten van de boerderij die van toeten of blazen niets afweten van wat er zich op die boerderij afspeelt, tegen beter weten in gefocust op die mooie droom van het eeuwige leve en blind voor de realiteit.
Je staart je blind op het verleden, maar het gaat nu over de GOD van mijn atoomtheorie.

En het volk van nu heeft veel meer macht dan vroeger en zijn niet beter geworden, maar verpesten de boel evenzeer.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 05:42   #242
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier nog zo een voorbeeldje van , ons zorgt voor ons, en toen was het in die kringen voldoende om te zeggen dat uw vrouw ontrouw was geweest om ze met recht en reden ze de strot toe te moge nijpen.

"Gij zult niet doden".

De gewone simpele burger, ja, die mocht zelfs nog geen konijn doden, maar al dat adellijk en kerkelijk gespuis,... dat is moordend op de wereld gekomen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Catherine_de'_Medici
Dat is allemaal bekend, maar dat is verleden tijd.

We leven nu in het heden en in de tijd van mijn atoomtheorie.

Wat doet het volk nu?
Oud 26 augustus 2012, 06:31   #243
half en half van Zel
Vreemdeling

Standaard

test
half en half van Zel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 07:03   #244
half en half van Zel
Vreemdeling

Standaard

Dag allemaal,
Ik zal jullie zeggen wie is God. God is de vader van Jesus. Jesus is een man die gekomen op aarde is, om te tonen dat, al de mensen kunnen zich beschouwen als zoon of dochter van God. Jesus heeft de idee van God gedemocratiseerd. Al de christelijken zijn de zonen van God. De ganse geschiedenis van Europa en de westelijke landen zijn op deze idee gebouwd. Deze idee maakt alles.
Voor de muslims, is de idee van godszonen een godslastering. Islam wil zeggen "onderworpen ". Voor hen kan God geen zoon hebben. Daarentegen, is elke muslim een slaaf van allah. Gehoorzamen en mond toe. De ganse geschiedenis van de oostelijke landen is op deze idee gebouwd.
Maar er is nu een grote probleem. Onze "elite", al deze idiote politieke partijen hebben in Europa tientallen miljoenen allahslaven ingevoerd. Voor de slaven, zijn al de zonen van God een godslastering. De zonen en de slaven kunnen niet samen leven. Een dag in de toekomst, zullen de slaven de plicht hebben al de zonen te doden. Voor hen is het onaanvaardbaar met deze godslastering te leven. Deze concept is de afkomst van al het islamisch geweld in de wereld.
half en half van Zel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 18:55   #245
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door half en half van Zel Bekijk bericht
Dag allemaal,
Ik zal jullie zeggen wie is God. God is de vader van Jesus. Jesus is een man die gekomen op aarde is, om te tonen dat, al de mensen kunnen zich beschouwen als zoon of dochter van God. Jesus heeft de idee van God gedemocratiseerd. Al de christelijken zijn de zonen van God. De ganse geschiedenis van Europa en de westelijke landen zijn op deze idee gebouwd. Deze idee maakt alles.
Voor de muslims, is de idee van godszonen een godslastering. Islam wil zeggen "onderworpen ". Voor hen kan God geen zoon hebben. Daarentegen, is elke muslim een slaaf van allah.
Slavernij dus, pure dictatuur.

Een kwalijke zaak is dat.

Beleid GOD in vrijheid als de heilige geest als de eenheid van GOD en Mens beiden, zodat ook de mensen als kinderen van GOD zelf goden zijn.

Dat is de waarheid.
Oud 26 augustus 2012, 19:00   #246
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  the whole truth and nothing but the truth.jpg‎
Bekeken: 120
Grootte:  195,2 KB
ID: 87437  

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 19:56   #247
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door half en half van Zel Bekijk bericht
Dag allemaal,
Voor de muslims, is de idee van godszonen een godslastering. Islam wil zeggen "onderworpen ". Voor hen kan God geen zoon hebben. Daarentegen, is elke muslim een slaaf van allah. Gehoorzamen en mond toe. De ganse geschiedenis van de oostelijke landen is op deze idee gebouwd.
Maar er is nu een grote probleem. Onze "elite", al deze idiote politieke partijen hebben in Europa tientallen miljoenen allahslaven ingevoerd. Voor de slaven, zijn al de zonen van God een godslastering. De zonen en de slaven kunnen niet samen leven. Een dag in de toekomst, zullen de slaven de plicht hebben al de zonen te doden. Voor hen is het onaanvaardbaar met deze godslastering te leven. Deze concept is de afkomst van al het islamisch geweld in de wereld.
Alle volkeren met een geloofsovertuiging zijn in mindere of meerdere maten fanatieke gemeenschappen en zullen eeuwig en altijd een gevaar betekenen voor elkaar. Oorlogen in naam van God, aanvaarde moordpartijen in naam van God, voor de ene zijn de andere niet meer dan honden, en ga zo maar verder. Maar de mensen zijn nu eenmaal gek genoeg om in al die zever te geloven door de vrees voor het hiernamaals en de hoop dat er leven is na de dood. Een droom gekoesterd door een bende gekken en niemand of niets mag die droom van hen in de weg staan.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 augustus 2012 om 19:57.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2012, 20:01   #248
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
door het volk dat ook steeds maar rijker en rijker wil worden en zich ook mateloos voortplant.
Vindt niet zomaar plaats.
De Geest van de mens tot de hemel en het eeuwige leven.
En tot hogere ethiek.
Lees hiervoor met name mijn atoomtheorie, want de bestaande godsdiensten zijn verouderd.
dat is bekend, maar dat godsdiensten ook een positieve functie hebben dat vergeet je maar even voor het gemak.
de kerk is ook verouderd, maar ook velen van de hogere klassen geloven er nog in, niet alleen de boeren en boerinnen.
dus het domme volk, wat ik ook zeg.
Het is niet alleen maar de schuld van de kerk.
Nu: ik geeft het volk de kans zich te verheffen.
Maar wat doen ze: ze nemen me in de maling.
Dus als mijn atoomtheorie later toch weer bij de hogere klasse terecht komt is het hun eigen schuld.
Dan moeten ze niet klagen: eigen schuld, dikke bult.
Je ziet het wel heel erg eenzijdig.
Ook in het volk is veel kwaad.
Het volk krijgt die heersers die het zelf verdient.
Je staart je blind op het verleden, maar het gaat nu over de GOD van mijn atoomtheorie.

En het volk van nu heeft veel meer macht dan vroeger en zijn niet beter geworden, maar verpesten de boel evenzeer.
Niet alleen boeren en boerinnen? Die hogere klasse, hoeveel zou er daar maar schijngelovig van zijn, en schijn bedriegt hé? Mensen met een hoog IQ maken minder kans om in God te geloven. Dat blijkt althans uit een nieuwe studie. Volgens professor Richard Lynn is er zelfs een direct verband tussen het afnemende religieuze geloof en het toenemende menselijke intellect in de vorige eeuw.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 augustus 2012 om 20:13.
Oud 27 augustus 2012, 04:51   #249
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alleen boeren en boerinnen? Die hogere klasse, hoeveel zou er daar maar schijngelovig van zijn, en schijn bedriegt hé? Mensen met een hoog IQ maken minder kans om in God te geloven.
dat is nog maar de vraag, want ook hoger opgeleiden weten wel dat je met de natuurwetenschappen niet alles kunt verklaren en dat juist de religie de hogere innerlijke behoeften van een mens kan bevredigen.
Vele wetenschappers zijn ook gelovig. Ik noem bijvoorbeeld Einstein die in GOD geloofde. Ik noem ook Darwin.
Citaat:
Dat blijkt althans uit een nieuwe studie. Volgens professor Richard Lynn is er zelfs een direct verband tussen het afnemende religieuze geloof en het toenemende menselijke intellect in de vorige eeuw.
Je bent nog steeds met het verleden bezig, maar met mijn atoomtheorie is er een nieuw geloof dat aanspraak maakt op het denken en begrijpen.
Oud 27 augustus 2012, 04:53   #250
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
.

Ik ben GOD....
Oud 27 augustus 2012, 15:22   #251
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dat is nog maar de vraag, want ook hoger opgeleiden weten wel dat je met de natuurwetenschappen niet alles kunt verklaren en dat juist de religie de hogere innerlijke behoeften van een mens kan bevredigen.
Vele wetenschappers zijn ook gelovig. Ik noem bijvoorbeeld Einstein die in GOD geloofde. Ik noem ook Darwin.
Je bent nog steeds met het verleden bezig, maar met mijn atoomtheorie is er een nieuw geloof dat aanspraak maakt op het denken en begrijpen.
Dat is nog maar de vraag, of die nog wel zo gelovig was. Na de dood van zijn dochter heeft Darwin alvast de kerk niet meer bezocht. Dus zo gelovig bleek hij dan al niet meer te zijn, of was hij genezen van zijn schrik omtrent het hiernamaals.

Toen Darwin zijn beroemde reis maakte op het schip de Beagle stond hij bij de bemanning bekend om zijn orthodoxe geloof. Later in zijn leven was de dood van zijn dochter Annie voor hem een grote schok. Hoewel Darwin in veel opzichten loyaal was aan zijn familie, omgeving en de traditie, ging hij niet meer naar de kerk.

http://www.youtube.com/watch?v=UzUva5MVIn4

En wat die wetenschappers betreft; In Amerika is daar een onderzoek naar gedaan waaruit bleek dat slechts 1 op de 10 wetenschappers gelovig was terwijl de volledige bevolking 9 op de 10 gelovige telt. Toch wel een opmerkelijk verschil denk ik. Ook hier werd er al onderzoek gedaan op dat niveau met overeenstemmende resultaten.

En ja, ik verwijs dikwijls naar het verleden, maar het verleden maakt nu eenmaal deel uit ven het heden en van de toekomst. Het ene is niet los te koppelen van het andere.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 augustus 2012 om 15:26.
Oud 27 augustus 2012, 20:55   #252
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ja, ik verwijs dikwijls naar het verleden, maar het verleden maakt nu eenmaal deel uit ven het heden en van de toekomst. Het ene is niet los te koppelen van het andere.
Je bent veel te veel met het verleden bezig, en hebt daar ook een zeer eenzijdige visie op als zou het geloof alleen maar een onderdrukkingsmiddel zijn van het hogere volk over het lagere.

Veel beter is het open te staan voor de toekomst en dat het geloof in GOD de hoogste waarde is van de mens en zijn cultuur.

De moderne mens is veel te aards geworden en zakt daarin steeds dieper weg.
Daaraan gaat de wereld ten onder.

Wetenschap zonder religie is lam; religie zonder wetenschap is blind - (Albert Einstein)

Laatst gewijzigd door harriechristus : 27 augustus 2012 om 20:56.
Oud 27 augustus 2012, 22:57   #253
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent veel te veel met het verleden bezig, en hebt daar ook een zeer eenzijdige visie op als zou het geloof alleen maar een onderdrukkingsmiddel zijn van het hogere volk over het lagere.

Veel beter is het open te staan voor de toekomst en dat het geloof in GOD de hoogste waarde is van de mens en zijn cultuur.

De moderne mens is veel te aards geworden en zakt daarin steeds dieper weg.
Daaraan gaat de wereld ten onder.

Wetenschap zonder religie is lam; religie zonder wetenschap is blind - (Albert Einstein)
Geloven in dat waarvan ge zeker bent dat het niet bestaat, hoe noemt ge zoiets? Zou Albert Einstein daar ook al een antwoord op geformuleerd hebben?

Laatst gewijzigd door Garry : 27 augustus 2012 om 22:59.
Oud 27 augustus 2012, 23:09   #254
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloven in dat waarvan ge zeker bent dat het niet bestaat, hoe noemt ge zoiets? Zou Albert Einstein daar ook al een antwoord op geformuleerd hebben?
U gelooft dat er niets is. U hebt geen zekerheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 00:18   #255
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U gelooft dat er niets is. U hebt geen zekerheid.
Ik geloof niets, ik ben er zeker van dat er niets is. Nul de botte is er. En ik kan het weten, want ik ben al eens dood geweest.

En al die zever die ge soms hoort van mensen die in de zelfde situatie als ik gezeten hebben, van dat ze een licht zagen of een engel, of weet ik wat ook, dat is allemaal verzonnen truut. Ik heb juist niets gezien, zelfs nog geen konijn.

Dood is dood, en dat is maar goed ook, anders zou de hemel barsten van al de slechterikken, de gangsters, hoerenlopers, alcoholisten en zo verder. Niet meer geluk op de wereld als voor al dat gespuis. Een arme brave ziel zal daar zeker niet binnen geraken, of het zou moeten zijn voor de rijstpap te maken voor die andere en de afwas te doen van de gouden lepeltjes( als ze al niet eerder gepikt zullen zijn door al dat crapuul) of de vuilmeid te spelen bij Godfather en zijne nest engelen,

Maar gelooft gij maar rustig verder in al die onzin, blik op oneindig en verstand op nul en leven in een ballon vol hoop dat het leven verder gaat na de dood. Hoop doet leven, nietwaar?

Hebt ge uw verzekeringspolis aan de kerk al betaald ? Anders is uw ticket voor de hemelpoort niet gedekt hoor.

Maakt u geen zorg, betaald of niet, ze zal toch niet open gaan.

Na uw dood is er R.I.P, rust in 't putteke!

Laatst gewijzigd door Garry : 28 augustus 2012 om 00:36.
Oud 28 augustus 2012, 06:37   #256
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Einstein wist dat zijn theorie tegenstrijdig was.

Maar de microwezentjes bestaan, dat is een ding dat zeker is.....
Oud 28 augustus 2012, 09:09   #257
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Einstein wist dat zijn theorie tegenstrijdig was.

Maar de microwezentjes bestaan, dat is een ding dat zeker is.....
Op onze huid, onder een elektronenmicroscoop, zie je ook allerhande wezentjes, gruwelijke monsters, die tussen de bomen (haartjes) zitten. Voor hen, die de grootheid niet kunnen vatten, zijn wij ook een planeet. Als hun planeet vergaat vergaan ze mee, die op dat moment nog in leven waren. Wie is dan hun God?
Oud 28 augustus 2012, 12:57   #258
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op onze huid, onder een elektronenmicroscoop, zie je ook allerhande wezentjes, gruwelijke monsters, die tussen de bomen (haartjes) zitten. Voor hen, die de grootheid niet kunnen vatten, zijn wij ook een planeet. Als hun planeet vergaat vergaan ze mee, die op dat moment nog in leven waren. Wie is dan hun God?
Ook de mens is een GOD en dus ook voor al die wezentjes op onze huid.

Maar nog veel meer voor de 10^44 microwezentjes in ons lichaam voor wie ons sterven veel en veel erger is, want hun hele cultuur valt dan uit elkaar.

Oud 28 augustus 2012, 14:46   #259
Beleepok
Banneling

Standaard

de enige die zn eigen geheugen kan wissen
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2012, 14:50   #260
Beleepok
Banneling

Standaard

one that gets us on our knees
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be