![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#421 | |
|
Banneling
|
[quote=Jan van den Berghe;6308100]
Citaat:
Jouw haatharing braadt niet Laatst gewijzigd door eno2 : 1 september 2012 om 14:09. |
|
|
|
|
|
|
#422 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het zou me niet verwonderen. |
|
|
|
|
|
|
#423 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#424 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als mensen een echte aanval van hysterie krijgen, is een klap in het gezicht een van de methoden trouwens. Misschien weet u dat niet, maar het is nu eenmaal zo. |
|
|
|
|
|
|
#425 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#426 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat iets of iemand mij opvoedt is indd al een hele tijd geleden. |
|
|
|
|
|
|
#427 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In die zin was mijn opmerking wat ongelukkig geformuleerd: eerder had er moeten staan dat wat u meende katholiek te zijn maar het hoogstwaarschijnlijk niet was.
|
|
|
|
|
|
#428 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Langs de andere kant is het ook een beetje verontrustend. Want als mensen niet meer geloven in vreedzame manifestaties, dan kan je alles verwachten op termijn. |
|
|
|
|
|
|
#429 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Daarmee ben ik het volkomen eens. Onverschilligheid is altijd erger dan gedrevenheid voor de ene of de andere zijde. Met lauwe mensen geraak je nergens.
|
|
|
|
|
|
#430 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Terwijl die ouders nog maar eens tijd, energie en ws slapeloze nachten gestoken hebben om die vrijlating te wijzigen en/of tegen te houden. Waarom deden ze dat? Om effe nog eens in het nieuws te komen zeker? Of om te lobbyen voor een verstrenging van de Wet Lejeune? Alsof ze niks anders te doen hebben? Wat zei Paul Marchal? Dat hij twee provincies moet vermijden om er 100% zeker van te zijn dat hij MM niet tegenkomt. Theoretisch kan dat dus. En wat hij zoun doen als hij haar tegenkwam? (vraag van de journalist) Daar wilde hij niet aan denken.(was zijn antwoord) Maar als ik tegen je zeg: 'denk niet aan een appel.' Waar denk je dan aan? De nachtmerrie is dus nu een soap geworden voor die mensen. Veel te vlug. Ze hebben amper de tijd gehad om te verwerken. Er komt geen einde aan. En jij gaat even oordelen dat dat zo niet is. Is leed niet louterend volgens de christelijke leer? Hoe langer het duurt, hoe beter? Ik geloof niet in lijden. |
|
|
|
|
|
|
#431 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#432 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar dat is niet hetzelfde als je een persoon onder invloed van crack die door het lint gaat en alles kapot slaat in een café eigenhandig en op humane wijze aan de deur moet zetten. Die nuances kennen ze niet. En het is zomaar een voorbeeld. Ik blijf erbij dat de kans groot is dat ze niet opgewassen zijn tegen een MM die 16 jaar de tijd heeft gehad om nadenken. Over wat, weten we niet. En wat de door het gerecht gevorderde psychologen en onderzoekers betreft, en hun verslagen en rapporten, adviezen en weet ik allemaal. Ik betwist helemaal net dat ze er zijn. Maar het zijn ook maar mensen en ze kunnen zich vergissen. Als ze zich vergissen, is het de eerste keer niet en het zal de laatste keer niet zijn. M.a.w. hecht ik niet teveel waarde aan hun beoordelingen. Laatst gewijzigd door parsprototem : 1 september 2012 om 15:01. |
|
|
|
|
|
|
#433 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wil bijgevolg niet oordelen over zaken waar u niet in contact mee kwam. |
|
|
|
|
|
|
#434 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#435 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jij legt je neer bij zomaar alles en nog wat zonder verder na te denken. Als de overheid niet op terechte vragen antwoordt, dan kan je daar conclusies uit trekken. En het heeft altijd zin om dat aan te halen en daarover te schrijven. Een mens is m.i. haast zwak begaafd als die zomaar alles wat de 'overheid' belist klakkeloos accepteert. Laatst gewijzigd door parsprototem : 1 september 2012 om 15:14. |
|
|
|
|
|
|
#436 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Terechte vragen? Welke vragen? En wat doet de notie "terecht" hier in het wettelijk kader? De overheid handelt overeenkomstig de wetgeving, niet volgens bepaalde gevoelens. |
|
|
|
|
|
|
#437 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Tuurlijk zijn wij allen betrokken partij! Iedereen die kinderen heeft is zeker betrokken partij! Voyeurisme? Als iemand mijn kinderen of kleinkinderen lapt wat een Dutroux of een MM gelapt heeft, dan ga ik geen martelaartje spelen. Ik denk zelfs niet aan wraak. Alleen maar aan een einde van een geestelijk lijden voor mij en de mijnen. Mij op één kaak slaan, en ik zou de andere kaak moeten aanbieden? Sorry, maar ik heb maar één gezicht. Zowel een Dutroux als zijn vrouw hadden kunnen zeggen dat er twee kinderen opgesloten zaten zonder eten en drinken. Ze hadden dat zelfs indirect kunnen laten doorschemeren. Ze hebben kansen genoeg gehad! Dagen en weken hebben ze gehad. Ach, ja, veeg het maar van tafel met wat wierook en mirre. |
|
|
|
|
|
|
#438 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jij lijkt een houding van de mens te propageren die neerkomt op het gevoelloos, steriel benaderen van iets. Ik vind die benadering niet gezond. Een hysterische uitbarsting in een rechtszaal moet aanzien kunnen worden als een getuigenis, een momentopname. Het verbieden ervan kan evenzeer gelden als het verdoezelen van een getuigenis. Bij sommige zaken schieten woorden namelijk tekort. |
|
|
|
|
|
|
#439 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik bedoelde : om een omelet te maken dien je eieren te breken. |
|
|
|
|
|
|
#440 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
- om VI te krijgen moet je berouw tonen - iemand die berouw toont, weigert de VI - iemand die VI, toont dus geen berouw en mag niet vrijgelaten worden Laten we eerlijk zijn en pleiten voor de afschaffing van de VI (al heeft dit, zoals Jan heeft gezegd, niks te maken met de Nonnen) Citaat:
|
|