![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.322
|
![]() Citaat:
Climate change is een feit ongeacht de oorzaak. Citaat:
Klimaat verandering als gevolg van CO2 uitstoot is een 'theorie' welke door de machtigsten der aarde als rechtstreekse bedreiging wordt gezien. We hebben dat kunnen terug zien in het beleid van de VS betreffende klimaat verdragen. Natuurlijk heeft de uitstoot van verbrande koolwaterstoffen effect op klimaat, dat weten ze in bijvoorbeeld Mexico city al heel lang. Als ze daar op een dag opeens stoppen met auto rijden zal dat ook een temperatuurverschil geven. Zo ook met vliegverkeer. Uitlaatgassen zijn zo wie zo al chemtrails, die hoeven echt niet bewust te worden gecreëerd. De mensheid is nog heel ver verwijderd van het onder controle kunnen hebben van het klimaat ondanks alle theorieën en kleinschalige testjes. Nog steeds zie ik nergens in uw betoog die grote boze factor die de mensheid wil uitroeien. Officiële versies zullen mij een worst zijn, ik ga daar niet van uit ook niet in het 9/11 topic.
__________________
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
|
![]() Citaat:
- de juiste beslissingen nemen - technologie aanpassen om het probleem te vermijden/verminderen (mitigatie) Anyhu, have a nice one. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | ||||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
|
![]() Citaat:
Citaat:
Al Gore spekt er zijn bankrekening mee en wil meer. Billetje Gates wil ook een stukje van de koek... (geoengineering/Monsanto is zijn hobby) Citaat:
![]() Citaat:
En OK ivm 9 September. Laatst gewijzigd door zonbron : 4 september 2012 om 18:37. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
|
![]() Oh yeah...
![]() Laat ons even terug in de tijd gaan... Data ivm bewolking, zonneschijn en temperatuur van 10 Amerikaanse staten in het Midden-Westelijke deel van de VS voor de periode 1901-'77 werd geanalyseerd om de invloed van de jet-motoren van vliegtuigen te bepalen op de cirrus-bewolking. Men merkt op : a) een natuurlijke (wegens langdurig zijnde) "climate change": meer bewolking, minder zonnige dagen, minder heldere dagen" sinds 1901, met een grotere verandering van het klimaat sinds 1930 b) een anormale (omdat het zich lokaal voordoet) "climate change": de grootste klimaatverandering (belangrijke) sinds 1960 daar waar er veel vliegtuigverkeer is met als gevolg meer bewolking, minder zonnige dagen, minder heldere dagen en minder temperatuursverschil tussen de dagtemperatuur/nachttemperatuur. De temperatuur bereikt het de max/min temperaturen niet meer en algemeen meer bewolking Uit een document van AMERICAN METEOROLOGICAL SOCIETY Journal of Applied Meteorology Article: pp. 496–508 | Abstract | PDF (1.01M) Midwestern Cloud, Sunshine and Temperature Trends since 1901: Possible Evidence of Jet Contrail Effects Stanley A. Changnon Illinois State Water Survey, Champaign 61820 (Manuscript received July 18, 1980, in final form January 27, 1981) DOI: 10.1175/1520-0450(1981)020<0496:MCSATT>2.0.CO;2 ABSTRACT Records of monthly sky cover, sunshine and temperature for 1901–77 in a 10- state midwestern area were analyzed on a temporal and spatial basis to discern long-term trends and indications of shifts potentially due to added cirrus generated by jet aircraft since about 1960. The skycover data show generally long-term increasing frequencies of cloudy days and decreases in clear days since 1901. Percent of possible sunshine also shows a decrease but to a lesser extent than clear day frequencies. Changes have been greatest since the 1930's. The greatest shifts to cloudier, less sunny conditions occurred since 1960 in an east-west zone across southern Iowa-northern Missouri, northern two-thirds of Illinois and Indiana, and extreme southern sections of Wisconsin and lower Michigan, the area where commercial jet traffic has been greatest. The long- term trends give evidence of natural climate changes, whereas the localized shifts to more cloudiness in the central area since 1960 suggest anomalous changes related to jet-induced cirrus. Months with moderated temperatures (below average maximum and above average minimum) have increased since 1960 in the central east-west zone and largely in summer and fall, the seasons with the major shifts to cloudiness. U kan dit document downloaden, C/P het onderstaande & Google... 116J_1981_AMS_Possible_Evidence_of_Jet_Contrail_Ef fects_on_Temperature_Weather_Abstract_JAN_27_1981. pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.322
|
![]() Citaat:
Maar goed idee om het bij de geo-engeneering te houden nu
__________________
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
|
![]() Contrails gedurende WOII
Scientific American -World War II Bomber Contrails Show How Aviation Affects Climate Massive Allied air raids show how airplane emissions influence climate (*WEER, niet klimaat) ![]() CLEAR SKIES: Data from World War II bombing raids, like the one pictured here, reveal how airplane contrails affect climate. Image: U.S. Air Force Climatewire Long, white vapor trails blending into cirrus clouds and cooling over southeastern England during World War II have led researchers to believe that contrails could influence climate. A new study based on historical data examines Allied air raids, including one on May 11, 1944, in which 1,980 aircraft took flight into Germany. Behind the planes, witnesses described the sky turning white, and temperature records show that the air turned slightly, but significantly, cooler (????). The study, published in the International Journal of Climatology, highlights these observations and other historical data, weather reports and flight logs of Allied air campaigns between 1943 and 1945. Professor Rob MacKenzie at the University of Birmingham in England, who helped lead the study, said that evaluating the climate effects of contrails is challenging. "As soon as the contrails stop being these pencil-thin lines in the sky, it becomes difficult to differentiate natural cirrus from aviation-induced clouds," said MacKenzie. To study the role of artificial clouds on climate, the team needed a period of time when civil aviation was scarce in order to compare the atmosphere with and without contrails. Unadulterated skies suddenly filling with hundreds of bombers and fighters made an ideal assay. The inverse scenario was observed after the Sept. 11, 2001, terrorist attacks, when busy skies over the United States were suddenly empty after all flights were grounded. The widest changes in temperature were observed in areas with typically heavy air traffic, according to the Aviation Climate Change Research Initiative (ACCRI), a project by the Federal Aviation Administration. "It's not an easy study to do," said MacKenzie. "It required a lot of mining of data." Too early for policy measures MacKenzie said the idea for the study was suggested by co-author Roger Timmis of the U.K. Environment Agency, who heard a radio program in which survivors of World War II discussed their experiences. Timmis heard one woman recall that as a girl, she saw the sky turn white in the wake of hundreds of aircraft over England. That led him to suspect that contrails could play a role in climate and suggest to MacKenzie that they look at aviation records from the time. Other studies have resorted to modeling to understand the effects of contrails, which have shown that they can have an appreciable impact on global climate, despite their transient nature. A study published in Nature Climate Change in March demonstrated that contrails have a net warming effect and can also affect natural cloud patterns. ACCRI also commissioned a study that suggests that the Earth's climate is affected by contrails and aviation-induced cirrus clouds. "Cirrus clouds are known to warm up the atmosphere by attracting infrared radiation," said Guy Brasseur, director of the Climate Service Center in Germany and a coordinator for ACCRI. "The issue appears to be small on the global scale. However, planes are not flying all over the place. They are flying in corridors." Certain routes, like those over the North Atlantic between Europe and the United States, are heavily blanketed with contrails, leading to an increased local impact. "It's not a major effect compared to other sources of greenhouse warming, but when it contributes up to 10 percent [of aircraft-produced warming emissions], you have to take it into account," said Brasseur. (*we zullen later zien dat dit niet zo is) However, MacKenzie said he is wary of deriving laws to regulate contrails from aircraft the way carbon emissions are regulated and taxed. "I don't think there is enough data ... that we can develop policy from," he said. (* fout, voldoende data beschikbaar, later meer) MacKenzie acknowledged that the World War II study was limited in scope and was largely a proof of concept. "The next step would be to do it again and again," he said. "We'd like to do the study and do more and more." |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
|
![]() Citaat:
Meer volgt... Laatst gewijzigd door zonbron : 4 september 2012 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.322
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er komt zelfs vooral water bij vrij (en CO2) vandaar natuurlijk ook die condensatie sporen. Die CO2 is trouwens wel weer iets dat planten graag lusten ! En 11 september 2001 was een unieke gelegenheid om te kijken wat er zonder vliegverkeer gebeurt met lokaal klimaat in de VS
__________________
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. Laatst gewijzigd door atmosphere : 4 september 2012 om 21:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#350 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.322
|
![]() Dat klinkt leuk maar er zit een grens aan de CO2 opname capaciteit van planten.
Willen ze nog meer CO2 opnemen dan moet ook de hoeveelheid licht groter worden. Fotosynthese reactie vind immers in een vaste verhouding plaats. +De hoeveelheid bos op de wereld neemt ook af ! Ik denk dat u veel te vroeg juicht Het heeft miljoenen jaren geduurd voor al die brandstoffen om te ontstaan , en nu verbranden wij even een heel groot deel in zeer korte tijd. Zo veel CO2 kan er niet extra door planten worden opgenomen in die korte tijd. Dat er indoor in de glastuinbouw CO2 wordt toegevoerd ter bevordering van plantengroei is vooral ter compensatie van het tekort aan CO2 door gebrekkige ventilatie
__________________
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
|
![]() Citaat:
Men zou kunnen bekijken welke vegetatie het meest geschikt is om CO2 om te zetten, vlug groeit en tevens geschikt is voor andere toepassingen (ik dacht dat hennep bvb. een goed alternatief is). Verder moet men er dus voor zorgen dat er meer licht is, dus ook in dat opzicht zijn bvb. SRM, artificiele cirrus en persisting contrails uit den boze... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
|
![]() @ zonbron. Uw laatste drie berichten zijn een verademing: een gewone discussie zonder bladzijden vol Engelse copy/pastes.
Zo kan tenminste iedereen meelezen. ![]() Laatst gewijzigd door Antoon : 5 september 2012 om 07:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
|
![]() Een artikel van de Daily Mail (UK) uit 2010 : Hoe jet contrails het zonlicht blokkeren en wolken vormen. Tijden de vulkaanuitbarsting in Ijsland, Eyjafjallajokull, was de hemel boven het V.K. ongezien blauw wegens het verbieden van alle luchtverkeer.
Daily Mail - Attack of the vapours – how jet trails block out the sunshine If you are jetting off for an exotic holiday this summer, spare a thought for those you leave behind. Because it seems that sun-seekers are responsible for leaving the rest of us languishing under grey skies – thanks to the emissions from aircraft engines. These vapour trails create clouds which, experts claim, can block out sunlight for millions. This is the reason that our skies appeared unusually blue when the Icelandic volcano Eyjafjallajokull was erupting, and all flights over Britain were banned. ![]() Vapour trails create clouds which, experts claim, can block out sunlight for millions Leest U verder via de doorverwijzing en U kan ook even de lezerscommentaren aldaar bekijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
|
![]() Wat wil ik nu uiteindelijk bereiken met het vermelden van al deze informatie ?
Zonder twijfel zal de aandachtige lezer ondertussen wel al wat nattigheid (H20-damp) beginnen te voelen. In volgende en komende postings zal alles klaarduidelijk worden, als een heldere hemel. ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 5 september 2012 om 13:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 23.322
|
![]() Dat die trails zonlicht blokkeren wisten we al lang.
Ik wacht du sop de ontknoping waarin toch gaat blijken dat er bewust toevoegingen aan de brandstof zijn gedaan waardoor mensen ziek worden.
__________________
De mogelijkheid om zelf oorlogsmisdaden te kunnen plegen vervalt niet door de vijand 'terroristen' te noemen, en ook niet als het terroristen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
|
![]() Wat is dit ?
![]() Klimaatcompatibele luchtvaart transport systeem ? Mitigatie strategie voor de luchtvaart ! Volgende werd genomen uit de site van het "German Aerospace Center (DLR) 2012". ![]() Mitigation strategies To minimise the impact of air traffic on climate is a multidisciplinary and cooperative task with many options. Under discussion are the use of more advanced and lighter materials, more efficient propulsion techniques, and innovative designs. In addition to technological measures at the air vehicles, improvements in air operations and routings may also contribute to a reduction of negative climate effects. Atmospheric layers which are conducive to the generation of condensation trails could by avoided by higher or lower cruising levels. Long-distance flights could be segmented to avoid the carriage of heavy on-board fuel volumes. Such operational options may of course necessitate technical adaptations to avert excess energy consumptions. In general, it is necessary to assess all options with respect to air quality and climate impact, to provide a better base for decisions to the industry, society and politics. Of course, a certain margin of uncertainty still has to be taken into account. Therefore, it is necessary to better understand the related atmospheric processes, e.g., the formation of condensation trails or clouds, the transport of tracers, chemical transformations, and radiation. The reduction of uncertainties is an important part of the analysis of mitigation strategies. Minimising negative climate effects is an iterative process of technological and operational measures, and repeated impact assessments. It is therefore necessary to supplement the existing complex climate-chemistry models with fast and efficient, however less accurate, models. Gezien het belang van dit gegeven, vertaal ik het even... Mitigatiestrategieën voor de luchtvaart Het beperken van de de impact van het luchtverkeer op het klimaat is een multidisciplinaire en coöperatieve taak met vele opties. Aan de orde zijn het gebruik van meer geavanceerde en lichtere materialen, efficiëntere aandrijftechnieken, en innovatieve ontwerpen. In aanvulling op technologische maatregelen in de vliegtuigen kunnen verbeteringen in de luchtvaartactiviteiten en routings dus bijdragen aan een vermindering van de negatieve klimaateffecten. Luchtlagen die bevorderlijk zijn voor de productie van condensatiesporen kunnen vermeden worden door hogere of lagere vlieghoogte te kiezen. Lange-afstandsvluchten kunnen worden gesegmenteerd (opnieuw tussenlandingen invoeren) om het vervoer van de zware on-board brandstofvolume te voorkomen. Het invoeren van deze soort van operationele opties kunnen uiteraard technische aanpassingen vereisen om het overtollige energieverbruik te voorkomen. In het algemeen is het noodzakelijk om mogelijke oplosssingen (opties) met betrekking tot de luchtkwaliteit en klimaatimpact te beoordelen, zodat de industrie, de maatschappij en de politiek over een betere basis beschikken om de juiste beslissingen te nemen. Natuurlijk moet men nog rekening houden met bepaalde onzekerheden. Daarom is het noodzakelijk om beter inzicht verwerven in de met deze onzekerheden in verband staande atmosferische processen, bijvoorbeeld de vorming van condens paden of wolken, het transport van tracers, chemische transformaties, en (IR)-straling. De reductie van onzekerheden is een belangrijk onderdeel van de analyse van mitigatie strategieën. Het minimaliseren van negatieve effecten van de luchtvaart op het klimaat is een iteratief proces van technologische en operationele maatregelen, en herhaalde effectbeoordelingen. Daarom is het noodzakelijk om het bestaande complex klimaat-chemie modellen aan te vullen met snelle en efficiënte, maar minder nauwkeurig, modellen. Zie daar, de aap komt uiteindelijk uit de mouw ! De luchtvaart is overduidelijk op de hoogte van het grootse probleem dat ze veroorzaken en zijn op zoek naar oplossingen. Deze oplossingen zullen moeten beoordeeld worden door de industrie, de maatschappij en de politiek. Het betreft hier overduidelijk een zeer belangrijk probleem. Een problematiek die dringend naar oplossingen vraagt. De vorming van deze condenspaden (vliegtuigstrepen) en (sluier)wolken/artificiële cirrus zijn NEFAST voor het milieu (biosfeer) en het klimaat ! Het artificiële wolkendek is o.a. verantwoordelijk voor een tekort aan zonlicht op de aardoppervlakte en de zogenaamde "Climate change". Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
|
![]() Citaat:
Dat is de realiteit, het gaat over heel wat meer dan een die zogenaamde "onschuldige" contrail zoals men dit fenomeen steeds tracht te omschrijven. Citaat:
U beschrijft alles nogal simplistisch, dit mijn inziens. edit : minder zonlicht leidt tot minder vitamine D productie in het menselijk lichaam, dat op zich is reeds voldoende schadelijk en daar kan men ziek van worden. ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 5 september 2012 om 14:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Minister-President
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
|
![]() |
![]() |
![]() |