![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vanwaar deze ogenlijke herhaaldelijke vraagstellingen ? Jammer dat ik zoveel tijd heb besteed in vertalingen, blijkbaar enkel voor U en dit "zonder enig nut". |
|
|
|
|
|
|
#382 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Na al deze verwarring... REPOST.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#383 |
|
Banneling
|
Oh dear Jebus.
Toen ooit de talenten uitgedeeld werden was het vat 'eenvoud, bevattelijkheid en synthese' net op toen u passeerde voor een slokje zo schijnt het. Dat is dan blijkbaar gecompenseerd door een extra diepe slok uit het vat van 'verwarring, complexiteit en troebelheid'. Mogelijk bent u er zelfs, Obelixgewijs, ingevallen. Hebt u nooit een carriere overwogen in de verzekeringssector? Laatst gewijzigd door parcifal : 6 september 2012 om 09:35. |
|
|
|
|
|
#384 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De verzekeringssector en het bankwezen laat ik dan ook "voorlopig" over aan de aangeduide individuen. Hartelijk dank voor de riem onder het hart. edit : het troebele uit het vat aka simpelweg "gist" is bevorderlijk voor de gezondheid, schol beste vriend Laatst gewijzigd door zonbron : 6 september 2012 om 09:50. |
|
|
|
|
|
|
#385 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vanwege de OFF TOPIC reacties, een tweede repost...
Hartelijk dank voor eventuele ON TOPIC-reacties. Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#386 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En als men vraagt om wat synthese en duidelijkheid dan is dit het antwoord: Tja.... |
|
|
|
|
|
|
#387 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jammer genoeg heb ik mij vergist. |
|
|
|
|
|
|
#388 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als ik bijvoorbeeld vraag of de chemtrails nu bewust worden aangebracht of dat ze eerder een resultaat zijn van andere ingrepen, dan is dat omdat u in verschillende berichten verschillende boodschappen meegeeft. En dan zou ik graag als antwoord lezen : "ze worden bewust aangebracht", of "het is een gevolg van ...". Maar in plaats daarvan gaat u weer eens ellenlange artikelen plakken over alles wat die dinges doen, niet doen, zouden kunnen doen, zouden moeten doen, wat de gevolgen zijn, zouden kunnen zijn, of toch niet zijn, wie ze aanbrengt, of toch niet, op welke manier het werkt of toch zou moeten werken, maar toch niet werkt, gekleurd met een aantal grafieken, wat de laatste studies erover zeggen, welke professor er zich tegen verzet, wie het verzwijgt, waar er nog meer nieuws over kan worden gevonden en als kers op de taart nog een tiental links naar andere artikels hierover, meestal in het Engels. Geef toe, ... Laatst gewijzigd door Antoon : 6 september 2012 om 11:33. |
|
|
|
|
|
|
#389 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
U leest overduidelijk de gegeven informatie niet maar reageert wel op een spontane manier... Gd knows why ??? Verder zijn het merendeel van Uw vraagstellingen reeds meermaals beantwoord en deze welke nog onduidelijk blijven... daar zal ik spoedig een bevredend antwoord op trachten te geven. En waarom zanikt U over de Engelse taal ? Wetenschap = meestal Engels ! Uw eigenste CBN-link in Uw handtekening verwijst naar een engelstalige site, maar U begrijpt geen English ? Right ? En blijkbaar Nederlands ook niet. Voor mij is het reeds meer dan duidelijk. Ondanks alles ben ik steeds bereid geweest om U verder te helpen. Blijkbaar ligt dit niet in Uw oprechte bedoeling. |
|
|
|
|
|
|
#390 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Op verzoek van @Antoon, REPEAT...
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#391 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar ik kees die ellenlange postings allang niet meer, want ze brengen geen antwoorden op mijn EENVOUDIGE vragen. Maar kom, ik zal u niet meer onderbreken. Stuur uw studies en andere wetenschappelijke woordendiarrhee maar af op het forum. Leze wie lezen wilt. |
|
|
|
|
|
|
#392 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Om zonbron zijn topic niet te onderbeken, hierbij het laatste bericht on-topic.
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#393 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
@ Zobron : Uw bron toont aan dat CO2 verantwoordelijk is voor opwarming op globaal niveau. De CO2 die vliegtuigen produceren dus.
|
|
|
#394 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een bijzonder moeilijke taak... maar het zal opgelost moeten worden. Dat zal uiteindelijk wel lukken met goede wil. Men zou kunnen beginnen met dit probleem publiek kenbaar te maken zodat de "grote breinen" hier een draai kunnen aan geven. Laatst gewijzigd door zonbron : 6 september 2012 om 13:31. |
|
|
|
|
|
|
#395 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
het enige wat ze tot nu toe gevonden hebben zijn emissiebeperkingen kopen aan arme landen, alsof het iets uitmaakte... |
|
|
|
|
|
|
#396 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het IPPC heeft de invloed van de luchtvaart op het klimaat onderschat !
Introduction In contrast to the high profile of successive assessment reports of the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC)—especially the most recent (Fourth, or FAR, 2007)—the possible contributory impacts of aviation on climate and climate change have been understated, particularly given the strong increases in passenger traffic and flight miles of recent decades (Lee et al. 2009). An early IPCC supplementary report specifically addressing aviation (Penner et al. 1999) identified jet engines as significant emitters of the greenhouse gases (GHGs) water vapor, CO2, and O3 (via NOx); particulates (soot); and—given suitable conditions in the upper troposphere (UT)— “condensation trails” of linear ice crystal clouds (i.e., contrails). Contrails are a visual indicator of the “aerosol indirect effect”, whereby particulates resulting from hydro- carbon jet fuel combustion yield freezing nuclei, around which ice crystals can grow and persist. The 1999 IPCC supplementary report attempted to quantify the radiative forcing (i.e., net role in climate, in mW/m2) of jet engine emissions in terms of sign (positive = warming, negative = cooling) and our-then level of scientific understanding. ... Uit het document : CarletonandTravis_PG_2012.pdf (zoek met Google) Laatst gewijzigd door zonbron : 6 september 2012 om 15:49. |
|
|
|
|
|
#397 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo zijn het bvb. in vele grote steden eerder de hoeveelheid stofdeeltjes die leven moeilijk maken, dit alhoewel ook de smog overduidelijk een zeer lokaal weerverschil teweegbrengt. Op dat gebied is elke verbetering welkom en die CO2-handel is een fraude, dat verandert niets aan het probleem. Maar wat ik niet begrijp is hoe de nuclaire industrie zoveel weerstand kent en watr het effect van de luchtvaart op het klimaat en de biosfeer betreft, daar kraait geen haan naar. Laatst gewijzigd door zonbron : 6 september 2012 om 16:06. |
|
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wel degelijk global warming door CO2 dus! Maar dit wordt afgedaan als hoax en krijgt dus onvoldoende aandacht.
|
|
|
|
#399 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Aircraft emissions induce climate impacts because they modify the radiative forcing balance of the atmosphere through chemical interactions with existing gases (e.g. methane and ozone) and through the increase of the concentration of CO2 and water vapour. Given the fact that CO2 has a long lifespan, it accumulates and is mixed homogeneously in the atmosphere. Its climate impact occurs therefore on a global scale (global warming effect). Methane destruction by NOx emissions in the higher atmosphere also has a global impact due to the relative long lifespan of methane in the atmosphere (global cooling effect). Nochtans zou bvb. de lifespan van die CO-2 slechts een 5-tal jaar bedragen volgens bepaalde studies. (Maar dat is onderdeel van de klassieke tegenstelling tussen de skeptici en de warmists, daar zal ik nu niet verder over uitwijden alhoewel ik vandaag nog verschillende studies aangaande bekeken heb, uiteraard allen met de nodige verschillen in klimaatmodellen) Ik kan daar echter nergens uit afleiden dat het uiteindelijk allemaal in de hogere luchtlagen zou blijven zitten zonder zich te mengen met de lucht nabij de grond. Er staat zelfs dat de CO-2 zich homogeen zou mengen. Kan U mij AUB aanduiden waar U gelezen/begrepen hebt dat deze CO-2 in de hogere luchtlagen blijft zitten zonder zich te mengen met lucht dichtbij de grond ? Ik heb zoiets namelijk niet geschreven noch gepost. Long lifespan betekent niet dat het zich uiteindelijk niet mengt met de onderliggende luchtlagen. Long lifespan betekent niet meer dan long lifespan. Ik begrijp nu echter wel naar waar U naar toe wilt, U besluit dat de CO-2 eeuwig zou accumuleren in die hogere luchtlagen. Dat is natuurlijk niet zo, de planten lusten CO-2 en de oceaan neemt ook CO-2 op en nergens kan ik uit deze tekst afleiden dat het zich niet met de onderliggende lagen zou mengen waar uiteindelijk de vegetatie en de oceanen met dit teveel aan CO-2 zullen afrekenen. Belangrijke opemerking : ik ontken het accumulatief effect niet hoor (deze kan men meten er bestaat inderdaad een onontkenbare stijging van de CO-2 concentratie in de atmosfeer) , maar als sceptic beschouw deze niet als een onmiddelijke bedreiging dit integenstelling tot de contrails en bijbehorende cirrusvorming die elke dag een directe invloed op het weer hebben. Gezien het feit dat dit fenomeen zich dagelijks voordoet en een grotere invloed heeft dan de CO-2 beschouw ik de contrails/cirrus als schadelijker dan de CO-2. Indien de luchtvaart dit probleem zou kunnen oplossen zijn we reeds van het belangrijkste probleem verlost. Tevens is het op dit moment niet mijn doelstelling om de invloed van enkel de CO-2 op het klimaat te bespreken. Dat behoort tot de klassieke warmists-skeptici tegenstelling. Zoniet was het mijn bedoeling om de belangrijke en TOTAAL onderschatte invloed van de luchtvaart op het klimaat en de biosfeer aan te tonen. Een uiterst belangrijk gegeven is volgende informatie (welke Uw bewering zelfs tegenspreekt, zie het onderstreepte) : Due to the combustion of fuel, aircraft produces different emissions harmful to the environment and human health. As aircraft flies at high altitude, some of the emitted pollutants have stronger environmental effects than if they were emitted at ground level: they influence the local atmosphere chemistry (e.g. NOx interacts with methane and with ozone in the high atmosphere). Under specific meteorological conditions (when the temperature is low and the humidity high enough), aircraft induces condensation trails, which can evolve into cirrus clouds. This additional cloud cover is referred to as aircraft induced cloudiness (AIC). The graph below illustrates the influence of flying altitude on climate impact from different aircraft emissions (CO2, NOx and * water vapour, not considering contrails or changes in cirrus clouds). The value of reference (100) corresponds to the CO2 radiative forcing at an altitude of 12 km. Even if the importance of CO2 climate impacts tends to diminish with increasing altitude, the global climate impact of the considered emissions grows sharply because of the increasing effects of NOx and H2O. Consequently, the total climate impact of an aircraft at 12 km is more or less twice as large as the impact at 8 km. ![]() Zoals U kan vaststellen vermindert de invloed van CO-2 op grote hoogte drastisch. Desalniettemin kan U opmerken dat het totaal van alle emissies veel belangrijker is op grote hoogte. Het is uiterst belangrijk om op te merken dat, zoals U uit de grafiek kan afleiden, dat alhoewel het gecombineerd effect van al deze emissies veel groter is dan die van CO-2 alleen op lagere hoogte, dit vanwege de belangrijke invloed van H2O en NOx op grote hoogte men in deze grafiek zelfs GEEN REKENING HOUDT MET DE INVLOED VAN DE CONTRAILS NOCH DE DAARDOOR ONTSTANE CIRRUS-BEWOLKING. Het belangrijke effect van de emissies op grote hoogte dat U waarneemt in de grafiek is in werkelijkheid dus nog veel groter, dit vanwege het niet in rekening brengen van de contrails/cirrus. Hopelijk heeft deze post iets verduidelijkt. Laatst gewijzigd door zonbron : 7 september 2012 om 03:47. |
|
|
|
|
|
|
#400 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Aanvulling bij vorige post
Citaat:
Therefore, the total climate impact from aircraft is more important than climate impact from "classic GHGs" (see Kyoto GHGs) only and has to be qualified according to the time horizon considered. De totale invloed van de luchtvaart op het klimaat is veel belangrijker dan deze van de in het Kyoto-verdrag beschreven broeikasgassen en daar zal men binnen een bepaalde tijdspanne rekening moeten mee houden. Dat is het besluit. Het volstaat dus absoluut niet hysterisch te doen omtrent de CO2 en de invloed van de luchtvaart buiten beschouwing te laten. Dat is bijzonder hypocriet en een niet wetenschappelijke benadering. En het wordt nog hypocrieter en zelfs extreem gevaarlijk als men met (diezelfde) vliegtuigen opzettelijk aerosols in de atmosfeer wil brengen om nog meer global dimming te bereiken (SRM) zonder het probleem van de luchtvaart zelf aan te pakken. De luchtvaartindustrie is de belangrijkste factor in de climate change. Oplossing ? Laat diezelfde vliegtuigen (nog meer) aerosols in de atmosfeer brengen (mitigatie/SRM). Dat is een waanzinnig gek idee. Olie op een brandend vuurtje gooien met de bedoeling het vuurtje te doven ? Te gek voor woorden ! |
|
|
|
|