![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() AL dat gekak over Ryanair trekt nergens op.
Als je bij Ryanair één valies meeneemt ben je niet goedkoper af dan bij Brussels Airlines. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Allé, en haal Ryanair en Easyjet eruit, en iedereen jank en klaagt omdat vliegen dan plots "te duur" is en enkel de rijkjes dat nog kunnen... Idiots.
(frequent traveller hier, maar nooit met Ryan of Easy; ik hou wel van wat comfort tijdens de reis) |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
heb die 2x genomen en was zelfs duurder af. bvb grootstad brussels vliegt op stad en Ryanair op een luchthaven 100km verder. da treinticket moet betaalt worden. gewicht. brussels was 20kg, ryanair net iets minder. + allerlei extrakosten. zelf onlinebestellen is bij ryanair nen opslag (of was?) alles samen komt het op hetzelfde neer qua kost en qua luxe is ryanairpassagier slechter af (bvb extra reizen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Met ryanair heb ik het gevoel dat de hostess ook de piloot is die tijdens de vlucht even op autopiloot vliegt en snel wat drankjes gaat rondbrengen.
En dat alles goed gaat zolang men geen rondjes moet draaien vooraleer men kan landen waar daar heeft men geen kerosine voor. Ook ben ik er zeker van dat O'leary zijn Kerosine zit aan te lengen om toch maar kosten te besparen...
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Vanuit Gran Canaria is een toestel van Ryanair verleden week vlug terug moeten gaan landen door depressuratie van de cabine. Sommige zuurstofmaskers werkten niet. 25 passagiers wilden niet doorvliegen met Ryanair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Ik vlieg "regelmatig" met Ryanair, ook voor zaken; geen problemen met Ryanair eerlijk gezegd.
Meestal stipt, geen tijdverlies met check-in; ik reis meestal enkel met handbagage, dus qua prijs is het een voordeel als men voor de bagage apart moet betalen. Ryanair biedt zelfs rechtstreekse vluchten aan die "flag carriers" enkel met een stop-over aanbieden, dus hun service is op dat vlak soms zelfs beter dan "de betere airline" En dat gedoe ivm onrechtmatige overheidssubsidies; alsof de oude flag carriers niet in hetzelfde bedje ziek zijn; ik neem aan dat de Diabolo-ontsluiting niet volledig gefinancierd werd door de private uitbater van de luchthaven in Zaventem ![]() Ach, laat de markt z'n werk maar doen, er zal altijd een markt zijn voor een low cost carrier
![]() |
#68 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat de zuurstofmaskers niet werkten is zo'n voorbeeld: iedere keer er zo'n incident is hoor je datzelfde verhaal van passagiers: 'de zuurstofmaskers werkten niet'. Quasi altijd blijkt dat die wel werkten, maar mensen verwachten dat die zakjes enkel werken als ze opgeblazen zijn. Dat is dus niet zo: die zakjes blazen niet op! Dat wordt ook steeds gezegd bij de demo voor het opstijgen, maar daar luistert dus geen kat naar. Citaat:
Citaat:
De beschuldigingen van overheidssubsidies aan Ryanair gaan ook helemaal niet over de ontsluiting van de luchthavens, en wie dat betaalt, of over wie de luchthaveninfrastructuur zelf financiert. Waar het over gaat is dat Ryanair amper betaalt voor het gebruik van die faciliteiten. Maatschappijen op Brussels Airport betalen landingsrechten, betalen voor handling e.d., Ryanair betaalt daar amper iets voor in Charleroi. DAT zijn de verdoken subsidies waar het over gaat. Simpel gezegd: zonder die verdoken staatssubsidies zou Ryanair verlieslatend zijn. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Ik neem aan dat Charleroi een andere inkomstenstroom heeft gecreëerd (ik zeg maar wat, uit de parkeergelden). Nu goed, ik ken er het fijna allemaal niet van, dus "I stand corrected" ![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik wist dat ik voor elke scheet moest bijbetalen eindafrekening was wel schokkend. 5 euro hier, 10 euro daar, 20 euro voor bagage, 10 euro om plaatske te reserveren vlucht zelf kostte 15 euro. uiteindelijk klokte ik af rond 130 of zoiets. haf ik evengoed ne grote kunnen pakken. vb terwijl sabenabusje naar zaventem 20 is (retour) zit ge voor charleroi al met trein en bus en zijt ge duurder af. ter plaatse landt ge ergens in de brousse en kunt ge nog eens ettelijke euro's voor een trein/bus ginder incalculeren. en die nieuwe trein naar zaventem is voor te schreeuwen hebbet deze zomer bekeken. de 1e rijdt veel te laat en de laatste veel te vroeg (nr a'pen). totaal onbruikbaar als uw vlieger voor 11u vertrekt en na 18u aankomt ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
subsidies 830 miljoen winst 500 miljoen operationeel verlies 330 miljoen neem hun subsidies af en ze draaien elk jaar 330 miljoen meer het rood in. sterke lowcost layout! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met interviews en alles. Dat meer dan 20 mensen niet met Ryanair verder wilden vliegen zegt ook al iets. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
en natuurlijk mogen ze meer meenemen, indien dit niet zou mogen stonden ze al lang op de europese zwarte lijst. FR legt wel via financiele weg extra druk op de crew om zo weinig mogelijk mee te nemen. wij verwachten van onze piloten ook elke vlucht een verantwoording indien ze meer fuel meenemen dan de block fuel die op het flight plan staat. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.presseurop.eu/nl/content/...kzij-subsidies Heb je een bron waaruit blijkt dat die 830 miljoen enkel bestaat uit rechtstreekse lijnsubsidies? Laatst gewijzigd door Scorpio : 10 september 2012 om 20:58. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Misschien geen passagiers meer meenemen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die 830 miljoen is trouwens makkelijk uit die routes te halen. ryanair vraagt al 1 a 1.5 miljoen euro om een route op te starten en dan moeten ze nog jaarlijks geld krijgen voor die route |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Minister-President
|
![]() Wie zegt er hier iets over 'schuld van de passagiers'? Ik zeg enkel dat verhalen die passagiers vertellen vaak sterk overdreven zijn.
Citaat:
Citaat:
Weet je, zeg anders eens iets belachelijks. Laatst gewijzigd door Scorpio : 10 september 2012 om 21:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |