Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 september 2012, 10:50   #401
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
pff, en dan komt de N-VA met een leeg blad af. Dit is exact wat gebeurt is tijdens de onderhandelingen tussen de PS en de N-VA in 2010.
tja, dan zullen we zien wat er gebeurt hé. waarom schrik van op voorhand?
Oud 11 september 2012, 10:51   #402
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Als het echt zo is, is het dan misschien beter direct naar de onafhankelijkheid te gaan, in plaats van de totale hypocrisie te spelen met hun "confederalisme".
waarom?

waarom zouden we niet zaken nog samen kunnen doen zoals pakweg de persoonlijke solidariteit?
Oud 11 september 2012, 10:53   #403
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Als Vlaanderen met de bevoegdheden die ze al jaren bezitten bewezen hadden dat ze het beter deden was hun verhaal veel geloofwaardiger.
Om een voorbeeld te noemen: de wegeninfrastructuur is een puinhoop. Op enkele uitzonderingen na.
Al lang niet meer in Wallonië rondgereden merk ik.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2012, 10:54   #404
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik kan er niet aan doen dat jij niet wilt snappen wat zo duidelijk is hé.

in ALLE communicatie, maar dan ook ALLE communicatie is de N-VA overduidelijk: onafhankelijkheid als ultiem einddoel: ja, maar in tussenstappen en de eerste tussenstap noemen we confederalisme. willen de kiezers die eerste tussenstap, dat ze dan op ons stemmen. willen nadien diezelfde kiezers niet meer verder gaan in die stappen, wel dat ze dan niet meer voor ons stemmen. zo gaat dit nu eenmaal in een democratie.

dat is hetzelfde als op een communistische partij stemmen om stappen te zetten richting een grotere overheid maar toch niet het communisme willen invoeren. of ga jij zeggen dat alle kiezers voor PVDA het communisme willen invoeren? of dat de PVDA hierover niet goed genoeg communiceert?
Confederalisme staat niet in een woordenboek. Je uitleg is dus alles behalve duidelijk.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2012, 10:55   #405
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom?

waarom zouden we niet zaken nog samen kunnen doen zoals pakweg de persoonlijke solidariteit?
Omdat de N-VA deze in vraag stelt ?

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
Oud 11 september 2012, 10:58   #406
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Paulus.
Kleuterke.

Rap naar een ander wijzen als je op de vingers getikt wordt.

De laatste tijd nog in Nederland gereden?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2012, 11:00   #407
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja, dan zullen we zien wat er gebeurt hé. waarom schrik van op voorhand?
Waar zou ik schrik van moeten hebben ? Dit is reeds in 2010 gepasseerd. De kwalijke gevolgen van het resulterend status quo beleid weegt op de toekomst van ons sociaaleconomisch systeem. Einde 2011 zaten we zonder tegenspraak op de Griekenland route en maakte ik me echt zorgen. Alle chance hebben we een hier een u-turn kunnen maken.

Oud 11 september 2012, 11:00   #408
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Confederalisme staat niet in een woordenboek. Je uitleg is dus alles behalve duidelijk.
dat is dan jouw probleem.
Oud 11 september 2012, 11:00   #409
beestenboel
Burger

Standaard

Citaat:

Paulus.
Er zijn nu eenmaal dingen die in Walloni¨beter zijn dan in Vlaanderen, zoals bijvoorbeeld het waterbeheer. De overstromingen waar we in Vlaanderen de laatste jaren mee worden geconfronteerd zijn het resultaat van slecht beleid inzake deze materie.

Maar dat heeft natuurlijk verder geen belang voor de discussie omtrent confederalisme, het toont gewoon aan dat regionale bevoegdheden aan beide kanten van de taalgrens positieve resultaten kan opleveren.
beestenboel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2012, 11:01   #410
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom?

Hun ultieme doel is de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Waarom naar tussenstappen te gaan terwijl ze juist op termijn niets meer met de Franstaligen willen doen? Als de splitsing van het land komt, kan ik u garanderen dat de contacten tussen de Vlamingen en de Franstaligen nog onbestaander dan nu zijn. Maar bon, het zijn de Vlamingen die zo'n situatie zoeken.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2012, 11:07   #411
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Kleuterke.
Wat stoer,...

Citaat:
Rap naar een ander wijzen als je op de vingers getikt wordt.
Op de vingers getikt?

Jij stelt de wegen van Vlaanderen ter duscussie als zou er daar een slecht beleid gevoerd zijn. Ewel dan weet ik zeker dat je al lang niet meer in Wallonië bent geweest. want daar is de toestand nog veel erger.

Uw argument slaat dus nergens op.

Citaat:
De laatste tijd nog in Nederland gereden?
Nee waarom?

Paulus.
Oud 11 september 2012, 11:09   #412
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hun ultieme doel is de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Waarom naar tussenstappen te gaan terwijl ze juist op termijn niets meer met de Franstaligen willen doen? Als de splitsing van het land komt, kan ik u garanderen dat de contacten tussen de Vlamingen en de Franstaligen nog onbestaander dan nu zijn. Maar bon, het zijn de Vlamingen die zo'n situatie zoeken.
Eerst zeg je dat er in wezen geen contact is, en dan zeg je dat de Vlaming die situatie zoekt...

Moeten we ons nu schuldig voelen en smeken achter wat contact?

Ernstig blijven he...
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2012, 11:11   #413
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beestenboel Bekijk bericht
Er zijn nu eenmaal dingen die in Walloni¨beter zijn dan in Vlaanderen, zoals bijvoorbeeld het waterbeheer. De overstromingen waar we in Vlaanderen de laatste jaren mee worden geconfronteerd zijn het resultaat van slecht beleid inzake deze materie.

Maar dat heeft natuurlijk verder geen belang voor de discussie omtrent confederalisme, het toont gewoon aan dat regionale bevoegdheden aan beide kanten van de taalgrens positieve resultaten kan opleveren.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/do...920506134.htm#

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110107_003

In Vlaanderen zijn er nog geen doden gevallen dacht ik.

Paulus.
Oud 11 september 2012, 11:11   #414
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beestenboel Bekijk bericht

Ja zeker maar ik vind toch dat wij in een kutland leven en dat heeft zelfs niets te maken met voor of tegen België te zijn. Ik vind dat ons land en onze regio's op niets trekken als ik het met onze buurlanden vergelijk.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2012, 11:23   #415
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja zeker maar ik vind toch dat wij in een kutland leven en dat heeft zelfs niets te maken met voor of tegen België te zijn. Ik vind dat ons land en onze regio's op niets trekken als ik het met onze buurlanden vergelijk.
Daarom dat Vlaanderen zelfbeschikking wilt. En dan mag Wallonie blijven sukkelen zo lang het wil, en dan kan Vlaanderen eindelijk aan haar toekomst beginnen werken.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 september 2012 om 11:23.
Oud 11 september 2012, 11:24   #416
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat is dan jouw probleem.
Leg dat eens uit. Ik luister aandachtig wat mijn probleem zou wezen.

Oud 11 september 2012, 11:25   #417
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daarom dat Vlaanderen zelfbeschikking wilt. En dan mag Wallonie blijven sukkelen zo lang het wil, en dan kan Vlaanderen eindelijk aan haar toekomst beginnen werken.
Als je echt gelooft dat Vlaanderen zelfbeschikking wil moet je mij eens uitleggen waarom BDW keer op keer niet wil ingaan op Plan B wat een referendum inhoudt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 september 2012 om 11:26.
Oud 11 september 2012, 11:27   #418
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als Vlaanderen zelfbeschikking zou willen zou BDW ingaan op het aanbod van Plan B en een referendum houden.
Toon me plan B en leg even uit waar BDW de macht moet halen om een bindend referendum te organiseren?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 11 september 2012 om 11:30.
Oud 11 september 2012, 11:29   #419
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Da's toch maar een logisch gevolg van het feit dat een land twee democratieën blijkt te hebben...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 september 2012, 11:37   #420
beestenboel
Burger

Standaard

Citaat:
Uw google-fu is niet slecht maar uw leesvaardigheid schiet danig tekort. De drie doden in Wallonië waren het resultaat van auto-ongevallen.
beestenboel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be