Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2012, 21:23   #41
Beleepok
Banneling

Standaard

het is een kwestie van lef
http://www.youtube.com/watch?v=QQwQ8AW_WYc
Beleepok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2012, 21:43   #42
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Als jij daadwerkelijk denkt dat dit soort gedrag ENKEL bij allochtonen voorkomt, dan sterkt dat alleen mijn idee dat je werkelijk niet weet waarover je praat. Dat dit meer voorkomt in die milieus, in de grote steden, dat staat buiten kijf. Dat autochtonen dit NIET kunnen of doen, da's zever en bijzonder naïef.
Je zit wat rond depot te draaien om op alle niveau's te trachten je gelijk te halen. Ik heb dus nooit gezegd, zoals jij hier beweert dat autochtonen dit NIET kunnen doen. De kans in de praktijk is heel laag. Autochtonen hebben dit soort in de genen ingeboren agressie niet. Arabieren en moslims wel.
Citaat:
Waar zie jij mij daar zelfs maar ergens opmerkingen over maken? Ik hou er niet van wanneer mensen me woorden of ideeën in de mond trachten te leggen.
Juist !! Zoals jij me blijkbaar ook doet en woorden in de mond tracht te leggen dat ik zou beweerd hebben dat autochtonen de soort agressie van het filmpje NIET kunnen vertonen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 06:22   #43
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet
Ik heb dus nooit gezegd, zoals jij hier beweert dat autochtonen dit NIET kunnen doen.
Mijn excuses, dan zal iemand je account gehackt hebben en dit geschreven hebben:

Citaat:
Daar zal van apartheid schapen in de praktijk totaal niets van in huis komen om de doodeenvoudige reden dat het enkel allochtonen zijn die zich als wilden gedragen.
Best even doorgeven aan de moderatie...
Citaat:
Autochtonen hebben dit soort in de genen ingeboren agressie niet. Arabieren en moslims wel.
In de GENEN nu nog wel???? Daar wil ik bronnen voor zien, voor die bewering.

Citaat:
Zoals jij me blijkbaar ook doet en woorden in de mond tracht te leggen dat ik zou beweerd hebben dat autochtonen de soort agressie van het filmpje NIET kunnen vertonen.
Juist ja:

Citaat:
Daar zal van apartheid schapen in de praktijk totaal niets van in huis komen om de doodeenvoudige reden dat het enkel allochtonen zijn die zich als wilden gedragen.
...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 01:40   #44
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zal van apartheid schapen in de praktijk totaal niets van in huis komen om de doodeenvoudige reden dat het enkel allochtonen zijn die zich als wilden gedragen
Citaat:
Best even doorgeven aan de moderatie...
Jij kan totaal niets interpreteren, noch juist redeneren noch iets verstaan. Ik weet dus niet wat je op een forum doet. Als ik dus zeg dat het enkel allochtonen zijn die zich als wilden gedragen wil dit niet zeggen dat alle allochtonen zich zo gedragen. Logica is blijkbaar niet je sterkste punt. Misschien kan je ook eens naar het CGKR stappen.

Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 14 september 2012 om 01:43.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 06:19   #45
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet
Jij kan totaal niets interpreteren, noch juist redeneren noch iets verstaan. Ik weet dus niet wat je op een forum doet.
Lief dat je zoiets zegt, ZEKER wanneer het dan gevolgd wordt door:
Citaat:
Als ik dus zeg dat het enkel allochtonen zijn die zich als wilden gedragen wil dit niet zeggen dat alle allochtonen zich zo gedragen.
No Shit Sherlock! Als dat is hoe je mijn berichten interpreteert, dan denk ik niet dat ik degene ben die zich vragen moet stellen wat hij op een forum doet...

Citaat:
Logica is blijkbaar niet je sterkste punt.
Jij maakt kennelijk inderdaad gebruik van een uiterst geavanceerd niveau van logica. Onderwijs me daar eens in!

Mijn logica: Jij zegt: "enkel allochtonen gedragen zich als wilden" => ik zeg: "ah, dus je zegt dat autochtonen zich NIET als wilden kunnen gedragen"

Jouw 'logica': Jij zegt: "enkel allochtonen gedragen zich als wilden" => ik zeg: "ah, dus je zegt dat autochtonen zich NIET als wilden kunnen gedragen" => jij concludeert: "hoe, je zegt dat ik zeg dat ALLE allochtonen zich zo gedragen".

DIE logica van die laatste stap, die is inderdaad een beetje te moeilijk voor mij. Maar je mag het mij altijd eens proberen uit te leggen...
Oud 14 september 2012, 08:25   #46
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lief dat je zoiets zegt, ZEKER wanneer het dan gevolgd wordt door:

No Shit Sherlock! Als dat is hoe je mijn berichten interpreteert, dan denk ik niet dat ik degene ben die zich vragen moet stellen wat hij op een forum doet...

Jij maakt kennelijk inderdaad gebruik van een uiterst geavanceerd niveau van logica. Onderwijs me daar eens in!

Mijn logica: Jij zegt: "enkel allochtonen gedragen zich als wilden" => ik zeg: "ah, dus je zegt dat autochtonen zich NIET als wilden kunnen gedragen"

Jouw 'logica': Jij zegt: "enkel allochtonen gedragen zich als wilden" => ik zeg: "ah, dus je zegt dat autochtonen zich NIET als wilden kunnen gedragen" => jij concludeert: "hoe, je zegt dat ik zeg dat ALLE allochtonen zich zo gedragen".

DIE logica van die laatste stap, die is inderdaad een beetje te moeilijk voor mij. Maar je mag het mij altijd eens proberen uit te leggen...
Schaakmat!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 08:53   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Schaakmat!
Hoeveel minuten heb je je definitieve forumafscheid volgehouden?
Oud 14 september 2012, 08:54   #48
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
als die leraar iets agressiever is, dan krijgt hij een reprimande wegens racisme op zijn brood!

en ik vind nu eenmaal dat de houding van dat gedragsgestoord jongetje nogal eens héél dikwijls voorkomt bij "die bepaalde minderheidsgroep". Dat ze ze nog een extra pamperke geven zodat ze zeker hun gebroed niet hoeven op te voeden.

Ik zou alvast zo'n gedrag van mijn kinderen op school nooit dulden en die zouden dit echt wel op voorhand geleerd krijgen.
En dan zijn ze verwonderd dat er ouders uit kijken naar scholen met minder gespuis .

Wat ben ik blij dat de kinderen in Azië naar school gaan en dat ik ze niet hier in dit apenland heb laten komen .

Ik heb zelfs gewoon geen idee wat er in Azië zou gebeuren , mocht je dergelijk gedrag uiten . Maar ik denk dat je geen dag langer op school zou blijven en dat je ouders en hele familie aan de schandpaal stonden .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 10:17   #49
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Hoeveel minuten heb je je definitieve forumafscheid volgehouden?
Superstaaf is teleurgesteld.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 10:19   #50
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Alle baten helpen.
Dus jij wil moslims stigmatiseren?

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 10:28   #51
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Dus jij wil moslims stigmatiseren?
Dat doen een groot aantal moslims zelf wel.
Oud 14 september 2012, 10:29   #52
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Gedragsgestoord ventje.

Klasgenootjes hadden moeten ingrijpen inplaats van te ginnegappen en filmen, en die leraar had iets assertiever mogen zijn. Maar krijgt dat op uw brood. :/
Als die leraar zich gedraagt zoals de leerling dan wordt hij op slag geschorst, krijgt mogelijk een proces aan zijn broek en hoogstwaarschijnlijk de halve familie van dat ventje aan zijn deur!
Ik walg van dergelijke taferelen.
Oud 14 september 2012, 10:33   #53
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Iemand die vandaag de dag nog leraar/lerares WIL worden, kan men niet genoeg betalen.
Daar ben ik het mee eens. Het is een risicoberoep geworden zoals brandweerman of politieagent.
Hetzelfde geldt voor mensen die werken bij het openbaar vervoer, vroeger allemaal gewone werknemers nu mensen in een risicoberoep!
Oud 14 september 2012, 10:41   #54
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schaakmat!
Hé Kallikles had toch afscheid genomen van het forum?
Dat heeft ook niet lang geduurd!!!!
Een man, een woord?
Oud 14 september 2012, 11:02   #55
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Superstaaf is teleurgesteld.
Integendeel, hij is dolblij!

Over en weer schelden op dit forum is namelijk zijn enige vorm van sociaal contact...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 14:35   #56
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Integendeel, hij is dolblij!

Over en weer schelden op dit forum is namelijk zijn enige vorm van sociaal contact...
Zoals u blijkbaar niet kunt leven zonder kleinerende en persoonlijke opmerkingen te maken over uw medeforummers, maar had u echt afscheid genomen en nu al terug?
U kon dus niet zonder ons, wat leuk!
Speciaal voor u
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 15:32   #57
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Als die leraar zich gedraagt zoals de leerling dan wordt hij op slag geschorst, krijgt mogelijk een proces aan zijn broek en hoogstwaarschijnlijk de halve familie van dat ventje aan zijn deur!
Ik walg van dergelijke taferelen.
Vergeet even niet dat zoiets als wat hier gebeurt niet van vandaag op morgen gebeurt. Zonder het gedrag van de leerling goed te praten (dat is het niet, hij is en blijft de grote schuldige in dit verhaal), aan dit filmpje zijn een aantal eerdere stappen vooraf gegaan, waarbij de leerkracht niet heeft ingegrepen, en de indruk heeft gegeven dat dit soort wangedrag als wat dit kereltje hier laat zien kan. We hebben hier duidelijk te maken met een leerkracht die z'n klas niet in de hand heeft (ook al te zien aan het feit dat degene die dit filmt niet de minste moeite doet dit te verbergen, en een andere kerel vooraan in de klas, VLAK voor de leraar, gewoon in de leraar z'n gezicht zit te filmen), en dan krijg je op den duur dit soort toestanden.

Nogmaals, dat praat op geen enkele manier het gedrag van dit kereltje goed, maar een goeie leerkracht laat het niet zo ver komen.

Citaat:
Daar ben ik het mee eens. Het is een risicoberoep geworden zoals brandweerman of politieagent.
Laat ons nu ook niet overdrijven he. Toestanden zoals wat je hier ziet zijn nog steeds uitzonderingen, die zeer zelden voorkomen. Toestanden die je voor een vaak onderschat gedeelte zelf in de hand hebt.
Oud 14 september 2012, 16:47   #58
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vergeet even niet dat zoiets als wat hier gebeurt niet van vandaag op morgen gebeurt. Zonder het gedrag van de leerling goed te praten (dat is het niet, hij is en blijft de grote schuldige in dit verhaal), aan dit filmpje zijn een aantal eerdere stappen vooraf gegaan, waarbij de leerkracht niet heeft ingegrepen, en de indruk heeft gegeven dat dit soort wangedrag als wat dit kereltje hier laat zien kan. We hebben hier duidelijk te maken met een leerkracht die z'n klas niet in de hand heeft (ook al te zien aan het feit dat degene die dit filmt niet de minste moeite doet dit te verbergen, en een andere kerel vooraan in de klas, VLAK voor de leraar, gewoon in de leraar z'n gezicht zit te filmen), en dan krijg je op den duur dit soort toestanden.

Nogmaals, dat praat op geen enkele manier het gedrag van dit kereltje goed, maar een goeie leerkracht laat het niet zo ver komen.

Laat ons nu ook niet overdrijven he. Toestanden zoals wat je hier ziet zijn nog steeds uitzonderingen, die zeer zelden voorkomen. Toestanden die je voor een vaak onderschat gedeelte zelf in de hand hebt.
1; U weet helemaal niet welke pogingen die leerkracht al ondernam om de leerling in het gareel te houden.
2; u weet ook niet of ouders al eerder werden aangesproken en of ze kwamen opdagen en voldoende de taal beheersten om een gesprek te voeren.
3; leerkrachten hebben een pedagogische opleiding,maar bij sommige leerlingen los je daar niets mee op, frustratie en agressie maken lesgeven of normaal gedrag verwachten onmogelijk, zeker bij allochtone jongens is dat wel eens het geval, dus afschuiven op de leerkracht is fout.

Laatst gewijzigd door alice : 14 september 2012 om 16:51.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2012, 17:55   #59
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
1; U weet helemaal niet welke pogingen die leerkracht al ondernam om de leerling in het gareel te houden.
'Weten' niet nee, maar ik heb voldoende ervaring om te weten dat dit niet zomaar 'out of the blue' gebeurt, én om een leerkracht te herkennen die z'n klas niet in de hand heeft (ze zitten 'm verdorie openlijk te filmen vlak voor z'n neus!). Dit doet die kerel niet bij elke leerkracht.

Citaat:
2; u weet ook niet of ouders al eerder werden aangesproken en of ze kwamen opdagen en voldoende de taal beheersten om een gesprek te voeren.
Lijkt me hier niet echt relevant te zijn.

Citaat:
3; leerkrachten hebben een pedagogische opleiding,maar bij sommige leerlingen los je daar niets mee op, frustratie en agressie maken lesgeven of normaal gedrag verwachten onmogelijk, zeker bij allochtone jongens is dat wel eens het geval, dus afschuiven op de leerkracht is fout.
Ik schuif hier niks af op de leerkracht (zoals ik al zei: de grote schuldige hier is dat kereltje), ik zeg alleen dat dit kereltje dat NIET bij elke leerkracht doet, en dat de leerkracht dit wel degelijk in een groot gedeelte van de gevallen kan voorkomen. Dat dit gastje buitengesmeten moet worden na dit voorval staat buiten kijf, laat dat duidelijk zijn, maar je kan als leerkracht zeer veel situaties ontzenuwen lang voor ze zo grotesk uit de hand lopen.

Ook de stelling over allochtone jongens waarbij dit vaak gebeurt wil ik toch nuanceren: dit klopt in zoverre je spreekt over concentratiescholen, vooral dan in de grote steden, waar klassen voor een meerderheid (of volledig) uit allochtonen bestaan. Daar is dit zeker en vast een probleem. Het klopt echter niet voor scholen met een beperkt aantal allochtonen, waar er per klas één of enkele allochtonen zitten. Daar verkopen die allochtonen gemiddeld niet meer last dan de autochtone leerlingen.
Oud 14 september 2012, 18:02   #60
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
'Weten' niet nee, maar ik heb voldoende ervaring om te weten dat dit niet zomaar 'out of the blue' gebeurt, én om een leerkracht te herkennen die z'n klas niet in de hand heeft (ze zitten 'm verdorie openlijk te filmen vlak voor z'n neus!). Dit doet die kerel niet bij elke leerkracht.

Lijkt me hier niet echt relevant te zijn.

Ik schuif hier niks af op de leerkracht (zoals ik al zei: de grote schuldige hier is dat kereltje), ik zeg alleen dat dit kereltje dat NIET bij elke leerkracht doet, en dat de leerkracht dit wel degelijk in een groot gedeelte van de gevallen kan voorkomen. Dat dit gastje buitengesmeten moet worden na dit voorval staat buiten kijf, laat dat duidelijk zijn, maar je kan als leerkracht zeer veel situaties ontzenuwen lang voor ze zo grotesk uit de hand lopen.

Ook de stelling over allochtone jongens waarbij dit vaak gebeurt wil ik toch nuanceren: dit klopt in zoverre je spreekt over concentratiescholen, vooral dan in de grote steden, waar klassen voor een meerderheid (of volledig) uit allochtonen bestaan. Daar is dit zeker en vast een probleem. Het klopt echter niet voor scholen met een beperkt aantal allochtonen, waar er per klas één of enkele allochtonen zitten. Daar verkopen die allochtonen gemiddeld niet meer last dan de autochtone leerlingen.
In zo'n klas dien je de gangleader onmiddellijk te herkennen en een charme-offensief te starten. Hij beslist of er zal lesgegeven worden of niet. Hij wordt je rechterhand als je het slim aanlegt.

Pedagogisch totaal onverantwoord, maar het werkt. En dat had die leerkracht blijkbaar niet door. Zelfs dan nog blijft elke les koorddansen zonder vangnet.

Sommige leerkrachten gaan er vanuit dat als ze maar vriendelijk, lief en medelevend optreden, ze het goede in leerlingen zullen aanspreken.

Dat is dus vragen om levend gevild te worden.

Je staat in een arena en je dient eerder te denken als een hondenfluisteraar: altijd de baas blijven en dat goed laten merken
De lessen zo boeiend maken als mogelijk is, en één keer je de klas hebt uitgekaart, kan je inspelen op verrassingen: net dat zeggen wat ze niet verwachten.
Het zijn trucs, zoals een stand-up comedian allerlei trucs gebruikt om zijn publiek te boeien:degelijke inhoud, lichaamstaal, rad van tong zijn en kunnen inspelen op de gekste situaties.

Dit is uiteraard een romantische voorstelling.

Ik heb ooit een lat van iemand op de bank van de leerling zo hard geslagen dat de twee stukken wegvlogen. Had een stuk van die lat een leerling verwond, dan had ik het geweten. En ik heb ook eens een leerling manu militari buitengezet. Een zwaar adhd-geval die de hele klas en het lesgeven 'gijzelde'. Krijg je hulp van de directie? Die weten het ook niet.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 14 september 2012 om 18:29.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be