Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2012, 10:00   #1
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard Nieuwe trent in franstalig België.

http://www.lesoir.be/actualite/belgi...pas-937915.php

Nog meer profitariaat??
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 10:07   #2
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
In feite is het legale diefstal. Massa's studenten faken dat ze 'zelfstandig' en 'onbemiddeld' zijn. Het was allemaal goed bedoeld, maar de belg profiteert weer van de lacunes in de eigen wetten om een graantje mee te pikken. de lepen vullen weer onterecht hun zakken
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 10:10   #3
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

dat bestaat bij ons evenzeer hoor : http://www.ugent.be/nl/voorzieningen...enen/recht.htm

http://www.vvsg.be/sociaal_beleid/oc...%20doornen.pdf

We hebben zelfs brochures voor de studenten die alles mooi op een rijtje zetten. http://www.vub.ac.be/downloads/cvs-brochure-2012.pdf
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 10:12   #4
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Dat is ook een trend in Vlaanderen:

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=IJ2PRFR5

Het verval van het traditionele gezin zorgt dat er meer aangeklopt wordt bij het OCMW.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 10:16   #5
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Het verval van het traditionele gezin zorgt dat er meer aangeklopt wordt bij het OCMW.
Dat zal zeker meespelen. Ik durf toch te betwijfelen of dat de enige reden is.

Anderzijds: ga werken, he mensen en spaar voor je studies. Heb ik ook altijd gedaan. Voltijds student en 's avonds en in het weekend 's nachts gaan werken. Een hard leven, maar het lukt hoor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 11:05   #6
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is niet het verval van het traditionele gezin dat daar toe leidt. Het is het traditionele gezin dat daar toe leidt; het verval van de traditionele gemeenschap.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 11:15   #7
eno2
Banneling

Standaard

Je kan er zelfs van genieten als je in een rijk samenwonend koppel zit (de "arme" partner dan) Het rijkje werkt, het armpje gaat studeren en krijgt een leefloon van vadertje staat...Dat kan.

Ik vind het wel een gelukkige trend, armpjes kunnen zo ook iets maken van hun leven.

Terechte lezerscommentaar:

Citaat:
Ils ont des engagements très stricts �* tenir: obligation d'assister aux cours, de réussir leur année, d'avoir un job. Leurs parents (familles monoparentales, chômeurs, bénéficiaires de revenus d'intégration) ne peuvent supporter les frais des études, sinon le CPAS refuserait d'intervenir. On ne peut �* la fois dénigrer un système d'assistanat d'une part, et critiquer d'autre part ceux qui font ce qu'il faut pour en sortir et les CPAS qui investissent dans l'avenir en les soutenant.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 11:16   #8
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat zal zeker meespelen. Ik durf toch te betwijfelen of dat de enige reden is.

Anderzijds: ga werken, he mensen en spaar voor je studies. Heb ik ook altijd gedaan. Voltijds student en 's avonds en in het weekend 's nachts gaan werken. Een hard leven, maar het lukt hoor.
Ouderwets. Ik heb het ook gedaan.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 11:35   #9
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Dat is niet het verval van het traditionele gezin dat daar toe leidt. Het is het traditionele gezin dat daar toe leidt; het verval van de traditionele gemeenschap.
Tja, hoe moet je het gezin van vroeger noemen waar een echtscheiding geen optie was wegens economisch niet haalbaar ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 12:10   #10
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, hoe moet je het gezin van vroeger noemen waar een echtscheiding geen optie was wegens economisch niet haalbaar ?
Een gezin?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 19:15   #11
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Lampedeir's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af of al diegene die gebruik maken van het leefloon om hun studie te betalen dit onthouden ?
Als ze dan na "eventueel" succesvol afstuderen een goed betaalde job of carriere kunnen uitbouwen kijken ze neer op links en breken ze het wellicht af terwijl ze er zelf gebruik van hebben gemaakt!
Oud 16 september 2012, 19:22   #12
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampedeir Bekijk bericht
Ik vraag me af of al diegene die gebruik maken van het leefloon om hun studie te betalen dit onthouden ?
Als ze dan na "eventueel" succesvol afstuderen een goed betaalde job of carriere kunnen uitbouwen kijken ze neer op links en breken ze het wellicht af terwijl ze er zelf gebruik van hebben gemaakt!
Dat is altijd zo geweest, ook voor dat dit 'hulpmiddel' in het leven geroepen werd. Jonge mensen linken zich nog al gauw met links door het onderwijs dat in functie daarvan gegeven wordt. Eens ze op eigen benen staan zien ze in dat het hele linkse verhaal niet echt is wat ze ervan verwacht hadden. Het hemd wordt dan immers nader dan de rok. Jonge mensen wordt een droomwereld voorgespiegeld. Eens ze beseffen dat die wereld niet zo een droom is, keren ze zich ook automatisch af van de strekking die ze daarmee linkten. Natuurlijk zijn er nog enkele 'linkse idealisten' waarvoor dat niet geldt, maar dat zijn meestal 'studenten' die hun studie niet ten gelde hebben kunnen maken. De anderen, de meerderheid dus, kiezen eieren voor hun geld.
Oud 16 september 2012, 19:25   #13
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Dat is altijd zo geweest, ook voor dat dit 'hulpmiddel' in het leven geroepen werd. Jonge mensen linken zich nog al gauw met links door het onderwijs dat in functie daarvan gegeven wordt. Eens ze op eigen benen staan zien ze in dat het hele linkse verhaal niet echt is wat ze ervan verwacht hadden. Het hemd wordt dan immers nader dan de rok. Jonge mensen wordt een droomwereld voorgespiegeld. Eens ze beseffen dat die wereld niet zo een droom is, keren ze zich ook automatisch af van de strekking die ze daarmee linkten. Natuurlijk zijn er nog enkele 'linkse idealisten' waarvoor dat niet geldt, maar dat zijn meestal 'studenten' die hun studie niet ten gelde hebben kunnen maken. De anderen, de meerderheid dus, kiezen eieren voor hun geld.
Maar als je je studie afmaakt...bv in de medische sector is het natuurlijk makkelijk om voor rechts te kiezen.
Oud 16 september 2012, 19:28   #14
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar als je je studie afmaakt...bv in de medische sector is het natuurlijk makkelijk om voor rechts te kiezen.
Ik zeg niet dat dat niet zo is. Ik zeg dat die evolutie in het politiek denken en handelen al decennia bestaat. Wie zegt dat het niet zo is, is blind.
Oud 16 september 2012, 19:32   #15
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Ik zeg niet dat dat niet zo is. Ik zeg dat die evolutie in het politiek denken en handelen al decennia bestaat. Wie zegt dat het niet zo is, is blind.
Ik geef je ook geen ongelijk, ik voegde enkel toe.
Oud 16 september 2012, 19:32   #16
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nu is een echtscheiding wel een optie, maar een ander kan er voor opdraaien.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 19:36   #17
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik geef je ook geen ongelijk, ik voegde enkel toe.
Ok.
Oud 16 september 2012, 19:36   #18
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat men in plaats van een leefloon, een studielening verstrekt. Lijkt mij veel logischer.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 19:38   #19
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dat men in plaats van een leefloon, een studielening verstrekt. Lijkt mij veel logischer.
Probleem bij zo een studielening blijft degenen die mislukken in de studies.
Oud 16 september 2012, 19:40   #20
Lampedeir
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Dus daarna terug betalen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be