Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2012, 12:59   #161
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daarom heb ik gekozen om lid te worden en als de vraag gesteld wordt op het ledencongres dan weet ik welk antwoord te geven.

En als we met genoeg zijn kunnen we de N-VA dwingen in een bepaalde richting te gaan.

Waarom denk je dat je van de N-VA geen twee lidkaarten mag hebben, om de VB'ers uit de ledencongressen te houden natuurlijk!
Ik vrees dat die vraag nooit zal gesteld worden om de simpele reden dat de”leidinggevende” een even groot tsjevengehalte hebben dan de vorige coalitiepartners( de meesten komen nog uit de Schiltz-periode). Als we dan de reacties bekijken blijft dezelfde tsjeventruck overeind, veel blabla voor de camera maar in de achterkamer toch maar de salonhäftigheid bewaren, gespijsd met de nodige offers vanuit Vlaanderen
Verandert dan een lidkaart uw idealen? Of zijn het enkel (ex)VB’ers die stemmenwinst verzekeren die, samen met “bekeerden uit OVLD,Spa en CD&v, groen, de kaartersclub, de bowlingbalclub”, goed zijn bevonden om in een CVP² te fungeren?

Laatst gewijzigd door rookie : 16 september 2012 om 13:01.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 13:01   #162
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
U hebt gelijk, het is slechts een voorwendsel, maar niet van de allochtoon die zich volledig integreert en lid wil zijn van onze gemeenschap. En zo zijn er meer dan die stonden te schreeuwen en te brullen gisteren.
Onzin , dan hadden ze hun geloofsgenoten moeten aanpakken en terugdringen . maar dat doen ze niet , ze laten begaan .

en als ze ageren , dan is het te laat , dan hebben we een moslim oorlog in onze steden net als zovelen in de moslimlanden .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 13:10   #163
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Onzin , dan hadden ze hun geloofsgenoten moeten aanpakken en terugdringen . maar dat doen ze niet , ze laten begaan .

en als ze ageren , dan is het te laat , dan hebben we een moslim oorlog in onze steden net als zovelen in de moslimlanden .
U dicht nogal wat veel 'macht' toe aan enkele tientallen nietsnutten die wat staan te scanderen zonder dat ze eigenlijk weten waarover het gaat. .
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 13:11   #164
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
U hebt gelijk, het is slechts een voorwendsel, maar niet van de allochtoon die zich volledig integreert en lid wil zijn van onze gemeenschap. En zo zijn er meer dan die stonden te schreeuwen en te brullen gisteren.
Zo ken ik er één, die is van armoede moeten verhuizen van de Schoenstraat (Borgerhout, centrum aboe jhajha gebied) naar een normale buurt.
Voor de rest zien we heel weinig reactie's van "gematigden", die blijkbaar enkel in de poco loco bestaan

Laatst gewijzigd door rookie : 16 september 2012 om 13:13.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 13:13   #165
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U dicht nogal wat veel 'macht' toe aan enkele tientallen nietsnutten die wat staan te scanderen zonder dat ze eigenlijk weten waarover het gaat. .
enkele tientallen tja
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 13:22   #166
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Zo ken ik er één, die is van armoede moeten verhuizen van de Schoenstraat (Borgerhout, centrum aboe jhajha gebied) naar een normale buurt.
Voor de rest zien we heel weinig reactie's van "gematigden", die blijkbaar enkel in de poco loco bestaan
Zo zijn er meer. Ik kom ze dagelijks tegen. Door hen mee te linken aan het gespuis doet u hen onrecht aan. Dat is hetzelfde als wanneer men zegt dat elke VB'er eeen skinhead is en elke Vlaams-nationalist een racist.
Oud 16 september 2012, 13:23   #167
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
enkele tientallen tja
Was het een massabeweging in Borgerhout? Zijn we er nog altijd niet van bekomen? Of vonden we het eerder een belachelijke en debiele bedoening?
Oud 16 september 2012, 13:38   #168
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
Ik vrees dat die vraag nooit zal gesteld worden om de simpele reden dat de”leidinggevende” een even groot tsjevengehalte hebben dan de vorige coalitiepartners( de meesten komen nog uit de Schiltz-periode). Als we dan de reacties bekijken blijft dezelfde tsjeventruck overeind, veel blabla voor de camera maar in de achterkamer toch maar de salonhäftigheid bewaren, gespijsd met de nodige offers vanuit Vlaanderen
Verandert dan een lidkaart uw idealen? Of zijn het enkel (ex)VB’ers die stemmenwinst verzekeren die, samen met “bekeerden uit OVLD,Spa en CD&v, groen, de kaartersclub, de bowlingbalclub”, goed zijn bevonden om in een CVP² te fungeren?
Dat is inderdaad waarom ik vraag dat er zoveel mogelijk VB'ers lid worden.

En ik heb evenveel twijfels en vragen als u, en net daarom, als de N-VA top op een gegeven moment in een regering wil stappen zij het Vlaams of federaal, dan passeren ze een ledencongres, dat staat nu eenmaal in de statuten, en dan zal ik er zijn om tegen te stemmen als het moet.

Daarom, hoe meer volk hoe meer vreugde. En stemmen doet iedereen in het stemhokje op de partij van zijn keuze.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 13:46   #169
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo zijn er meer. Ik kom ze dagelijks tegen. Door hen mee te linken aan het gespuis doet u hen onrecht aan. Dat is hetzelfde als wanneer men zegt dat elke VB'er eeen skinhead is en elke Vlaams-nationalist een racist.
Met dat verschil dat een vlaming zich duidelijk zal uitlaten en afscheiden van vb een skinhead .

Een moslim die niet meehuild met de wolven in het bos is daarom nog niet minder blind gelovig en zal daarom nog niet minder de westerse maatschappij willen omvormen tot een moslimstaat .
Oud 16 september 2012, 13:48   #170
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Was het een massabeweging in Borgerhout? Zijn we er nog altijd niet van bekomen? Of vonden we het eerder een belachelijke en debiele bedoening?
Massa kan je niet echt zeggen , maar het is in ieder geval duidelijk dat het westen niet ver af is van een globaal verzet tegen onze westerse samenleving .
Oud 16 september 2012, 13:49   #171
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Met dat verschil dat een vlaming zich duidelijk zal uitlaten en afscheiden van vb een skinhead .

Een moslim die niet meehuild met de wolven in het bos is daarom nog niet minder blind gelovig en zal daarom nog niet minder de westerse maatschappij willen omvormen tot een moslimstaat .
U generaliseert te veel. het is veel genuanceerder dan dat. Maak duidelijke onderscheiden, maar niet op basis van ras en geloof, maar op basis van nut voor de gemeenschap, bereid zijn om lid te zijn van die gemeenschap.
Oud 16 september 2012, 16:04   #172
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee vriend, laat het maar.
en toch heeft Herr helemaal gelijk hoor Xeno.

Laat ons een een paar jaren terug gaan.

A/
In de hoogdagen van Verhofstadt voor hij premier werd was hij door en door Vlaming, schreef hij vlammende burgermanisfesten waar hij dure eden zweerde om de Islam als totaal incompatibel met de westerse waaren te bestrijden, ging hij van Vlaanderen een modelstaat maken, haalfde hij een ganse container Vlaams Nationalisten binnen, maakte één van die gasten zelfs voorzitter, enz enz enz...het heeft hem geen windeieren gelegd.

B/
Vandaag lees ik op krantenkoppen be ergens dat Vanrompuy zichzelf flamingant noemt en zich in naam van zijn partij op de borst slaat omdat zij tenminste voet bij stuk hebben gehouden en alzo BHV hebben gesplitst en een hoop bevoegdheden hebben overgezet naar de gewesten.

Snapt u waar ik naartoe wil?

Ik stel vast:
Er is in België één partij die Vlaanderen onafhankelijk wil maken.
We noemen ze voor alle begrip het VB.

En u wil nu dat wij, met die Vlaams onafhankelijkheid in ons achterhoofd, met zijn allen op een partij stemmen die die partij van hierboven (het VB dus) wil verbieden (dixit Bourgois), of toch tenminste in een uiterst antidemocratisch cordon houdt (Bourgois, en in zijn zog de ganse NVA)

U denkt alzo die Vlaams onafhankelijkheid korter bij te brengen?
Waarom dan op de NVA stemmen en niet op Verhofstadt of op de tjeven?
Oud 16 september 2012, 16:12   #173
高贵的
Banneling

Standaard

De crica 800.000 moslims hebben bewezen dat ze onze waarden, met name: het recht op vrije meningsuiting hoog in het vaandel dragen. En zich niet laten opjutten door die slecht geproduceerde snertfilm van overzee.

Een storm in een glas water, waar de extremisten hier maar al te graag focussen op de amper 200 aanwezige hooligans.
高贵的 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 16:15   #174
rookie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
en toch heeft Herr helemaal gelijk hoor Xeno.

Laat ons een een paar jaren terug gaan.

A/
In de hoogdagen van Verhofstadt voor hij premier werd was hij door en door Vlaming, schreef hij vlammende burgermanisfesten waar hij dure eden zweerde om de Islam als totaal incompatibel met de westerse waaren te bestrijden, ging hij van Vlaanderen een modelstaat maken, haalfde hij een ganse container Vlaams Nationalisten binnen, maakte één van die gasten zelfs voorzitter, enz enz enz...het heeft hem geen windeieren gelegd.

B/
Vandaag lees ik op krantenkoppen be ergens dat Vanrompuy zichzelf flamingant noemt en zich in naam van zijn partij op de borst slaat omdat zij tenminste voet bij stuk hebben gehouden en alzo BHV hebben gesplitst en een hoop bevoegdheden hebben overgezet naar de gewesten.

Snapt u waar ik naartoe wil?

Ik stel vast:
Er is in België één partij die Vlaanderen onafhankelijk wil maken.
We noemen ze voor alle begrip het VB.

En u wil nu dat wij, met die Vlaams onafhankelijkheid in ons achterhoofd, met zijn allen op een partij stemmen die die partij van hierboven (het VB dus) wil verbieden (dixit Bourgois), of toch tenminste in een uiterst antidemocratisch cordon houdt (Bourgois, en in zijn zog de ganse NVA)

Oud 16 september 2012, 17:52   #175
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Een tiental nietsnutten ? een beetje naif ? hoeveel honderd duizenden gebalde vuistendragers en opgehitste heethoofden hebben we de afgelopen dagen gezien in tientallen landen .

Ongelooflijk hoe jij de ernst van de onrust die steeds dichte bij het westen komt blijft in de doofpot stoppen .
Oud 16 september 2012, 17:57   #176
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 高贵的 Bekijk bericht
De crica 800.000 moslims hebben bewezen dat ze onze waarden, met name: het recht op vrije meningsuiting hoog in het vaandel dragen. En zich niet laten opjutten door die slecht geproduceerde snertfilm van overzee.

Een storm in een glas water, waar de extremisten hier maar al te graag focussen op de amper 200 aanwezige hooligans.
Mooi , als je het zo ziet , kom er dan voor uit en protesteer tegen die 200 heethoofden . maar dat doe je niet .

Waarom gaat de moslim gemeenschap er dan niet tegen in om die heethoofden het zwijgen op te leggen of hen te verbannen ?
Oud 16 september 2012, 18:09   #177
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...

Neen, je mag stemmen op wie je wil.

Wat ik wel graag zou zien, dat is dat je als lid, op de ledencongressen de N-VA in de goede richting stuurt.

Je merkt toch ook wel dat het Belgische establishment angst heeft voor de N-VA?

Waarom niet al de kansen grijpen die zich voordoen?

Als BDW vroeg of laat water in de wijn wil doen, dan staan wij daar toch om tegen te stemmen, nee?

Het feit dat je in de N-VA geen twee verschillende lidkaarten mag hebben, wat zegt dat je? Volgens mij hebben ze daar enorme schrik van de radicale invloed die (ex) VB leden kunnen inbrengen. Maak daar gebruik van, anders laten we kansen liggen.

En in het kieshokje, stem maar wat je wil, dat mag.
Oud 16 september 2012, 18:32   #178
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, je mag stemmen op wie je wil.

Wat ik wel graag zou zien, dat is dat je als lid, op de ledencongressen de N-VA in de goede richting stuurt.

Je merkt toch ook wel dat het Belgische establishment angst heeft voor de N-VA?

Waarom niet al de kansen grijpen die zich voordoen?

Als BDW vroeg of laat water in de wijn wil doen, dan staan wij daar toch om tegen te stemmen, nee?

Het feit dat je in de N-VA geen twee verschillende lidkaarten mag hebben, wat zegt dat je? Volgens mij hebben ze daar enorme schrik van de radicale invloed die (ex) VB leden kunnen inbrengen. Maak daar gebruik van, anders laten we kansen liggen.

En in het kieshokje, stem maar wat je wil, dat mag.
Ach zo...u roept op (en geloof mij, ik neem u die gedachte écht niet kwalijk) om ons op het niveau van de vijand te begeven en platweg vals te spelen?
Maar laat dat nu net (volgens mij) het grote en belangrijkste verschil zijn tussen het democratische VB en de antidemocratische postjespartijen.

Ik herhaal ten n-de maal: als Vlaanderen niet democratisch kan zijn, noch pluralistisch, noch oprecht en geeneens eerlijk kan geboren worden.....(excuseer mijn geschreeuw maar ik wil dit even duidelijk stellen) DAN HOEFT HET VOOR MIJ NIET!!!!!!

U moet weten: in deze hoogst onrechtvaardige, anti-democratische, verzuurde en apert mafieuse Belgische beerput:
- behoor ik tot het establishment
- verdien ik dik mijn boterham
- heb ik aanzien
- heb ik "het gemaakt"
Dus: daarvoor hoef ik het niet te doen.

Enkel wegens humanistisch-ethische redenen en door de kracht van mijn overtuiging ben ik Flamingant...en fier het te zijn...dus als u mij vraagt om deze ethische incentive op te geven...dan zeg ik "non"...
Oud 16 september 2012, 18:50   #179
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach zo...u roept op (en geloof mij, ik neem u die gedachte écht niet kwalijk) om ons op het niveau van de vijand te begeven en platweg vals te spelen?
Maar laat dat nu net (volgens mij) het grote en belangrijkste verschil zijn tussen het democratische VB en de antidemocratische postjespartijen.

Ik herhaal ten n-de maal: als Vlaanderen niet democratisch kan zijn, noch pluralistisch, noch oprecht en geeneens eerlijk kan geboren worden.....(excuseer mijn geschreeuw maar ik wil dit even duidelijk stellen) DAN HOEFT HET VOOR MIJ NIET!!!!!!

U moet weten: in deze hoogst onrechtvaardige, anti-democratische, verzuurde en apert mafieuse Belgische beerput:
- behoor ik tot het establishment
- verdien ik dik mijn boterham
- heb ik aanzien
- heb ik "het gemaakt"
Dus: daarvoor hoef ik het niet te doen.

Enkel wegens humanistisch-ethische redenen en door de kracht van mijn overtuiging ben ik Flamingant...en fier het te zijn...dus als u mij vraagt om deze ethische incentive op te geven...dan zeg ik "non"...
Ja, goed.

Maar voor mij, ik ga in coalitie met de duivel als ik daar Vlaanderen onafhankelijk mee krijg. Ik ga voor een Vlaamse republiek waar de Vlaming de politieke beslissingen neemt in het belang van de Vlaming, dat is voor mij persoonlijk democratisch genoeg.

Voor mij is het niet de partij die telt, het is wat ze kan bereiken. En als de N-VA meer schade kan aanbrengen aan België dan het VB, dan ga ik bij de N-VA. Het VB heeft haar best gedaan, ze heeft de Belgische staat dertig jaar lang gedwongen van de verkeerde politiek te voeren die zowat bij iedereen de strot uitkomt en dat heeft ons hier gebracht.
Nu de N-VA niet steunen en sturen indien nodig/mogelijk is een politieke fout van zeer grote orde.
Oud 16 september 2012, 19:01   #180
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een tiental nietsnutten ? een beetje naif ? hoeveel honderd duizenden gebalde vuistendragers en opgehitste heethoofden hebben we de afgelopen dagen gezien in tientallen landen .

Ongelooflijk hoe jij de ernst van de onrust die steeds dichte bij het westen komt blijft in de doofpot stoppen.
² De franstalige is en blijft het overheersende vijandbeeld.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 16 september 2012 om 19:01.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be