![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de ganse gemeenschap en het ganse politieke wereldje die dergelijke beleidsvisie moet nastreven omdat ze ten dienste staan van hun eigen bevolking in de eerste plaats, niet ten dienste van de ganse wereld die tot hier geraakt ten koste van hun eigen bevolking! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben er gisteren 200 gearresteerd. Hoeveel lopen er weer op straat, hoeveel boetes zullen effectief betaald worden en door wie? Misschien zitten die gasten al op bussen richting Amsterdam om ook daar nog eens hun kuren te tonen want ze werden door Sharia4Belgium zopas daartoe opgeroepen... NVA maakt op een zodanige manier deel uit van dat bestuur dat ze er weinig of niets te zeggen hebben zeker? Met een NVA-burgermeester kan het misschien anders worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 16 september 2012 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind 200 mensen ontzettend veel wanneer je bedenkt dat de media het had over tientallen jongeren.... Die slogan, komende van Chantal Pauwels, was wel degelijk zo bedoeld. Dat nu gesteld wordt dat de stad niet is van mensen die enkel erop uit zijn de samenleving te verzieken met religieus gestook, tegen niet moslims, vind ik helemaal geen onzinnig standpunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het valt mij in ieder geval niet op. Ze doen hun bakkes niet open volgens mij. Is het uit angst ? Of is het uit sympathie ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Schepen
|
![]() Vandaag heeft de VRT veel bakkes open laten horen en zien! neh.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een welgemeende chapeau. Als je er enkel maar alleen blijft mee staan dan gaat er een groot politiek talent verloren aan onze maatschappij.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Parlementslid
|
![]() t'stad is niet van iedereen. Kan je ergens van die stickers krijgen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is te belachelijk voor woorden dat wordt uitgepakt met een verstrenging van gezinsvorming en hereniging, terwijl dit juist een aanzuigeffect heeft van allochtone kansarmen uit bijvoorbeeld Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Criminelen en ander uitschot hebben ook recht op een stukje Antwerpen.
Samen komen we er wel ![]()
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je zal meer bot vangen bij het Vlaams Belang om jouw punten er door te krijgen dan bij de N-VA of andere politieke partijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zo'n schande
Laatst gewijzigd door Yous : 18 september 2012 om 09:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor burgers lijkt die hele EU geen goede zaak. De punten die ik opsomde zijn niet bedoeld om een volgzame EU staat te zijn, maar wel om te komen tot een goed en vooral rechtvaardig bestuur hier in Vlaanderen. Evenmin hebben die punten iets te maken met het gedachtengoed van het Vlaams belang, ik ben tegen een cordon, tegen stigmatisering van iedere Vlaams belangpoliticus, maar hun gedachtengoed, ook betreffende integratie, deel ik echt niet. Wanneer iemand zijn kinderen respect bijbrengt voor alle mensen, dochters gelijke kansen geeft als zijn zonen, geen gearrangeerde huwelijken regelt uit economische overwegingen, werkt, de taal heeft geleerd, zijn vrouw als gelijke behandelt volgens de hier geldende normen, dan moet je niet drukte maken over het dragen van een djellabah in priveleven, of een bezoek aan een moskee. Ik zou liever controle hebben over wat in die moskee wordt vertelt, wanneer dit taal is tegen deze samenleving, moet je dat probleem aanpakken, dat bereik je niet door islam in zijn geheel te verbieden. Ik voel meer voor NVA, gelijke rechten en plichten, weg met die integratieindustrie die apartheid vaak gewoon mee in stand houdt. En ergens ook voor SPA, sociale zekerheid moet behouden blijven, maar het misbruik moet eruit, door een streng activeringsbeleid, verplicht! Ik zou beginnen bij sociale woningen, waarom werken zoveel mensen die een sociale woning hebben niet? Waarom is daar geen activeringsbeleid op maat, zodat inkomsten van die maatschappijen omhoog gaan? Waarom leren moeders niet lezen en schrijven, waarom kunnen vaders niet aanwezig zijn in een gezin? Ik zou ook betaald vrijwilligerswerk bij senioren aanmoedigen, zo vergroten zij hun pensioen en maken zij sociale contacten, zij kunnen worden ingeschakeld bij kleinschalige projecten op maat in wijken, evengoed langdurig werklozen, of steuntrekkers in afwachting van opleiding of werk. Mensen zouden de boodschap moeten krijgen dat " gratis" ook hier niet bestaat. We geven alle kansen maar vragen er inspanning, verantwoordelijkheid en actieve deelname voor terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @alice
Met alle respect voor je affectie voor de N-VA maar al die punten die je aanhaalt zijn niet terug te vinden bij de N-VA. N-VA is juist een groot voorstander van de integratie-industrie door hun inburgeringsbeleid. Het Vlaams Belang kaart terecht aan dat hier geen examen bij hoort. De N-VA is uitgesproken Europees, net als de CD&V en de Open VLD. Wat de Sp.a betreft, ( en de ACW vleugel bij de CD&V) die zijn ronduit hypocriet. Kort samengevat is het daar "eigen solidariteit eerst" als ze daar praten over koopkracht en behoud van welvaart. Voor het gebrek aan deze buiten de Belux sluiten ze hun ogen. Het is echt bewonderenswaardig om zelf zo'n uitgewerkte visie te hebben. Er gaat echter niets van gerealiseerd worden als die visie geen aansluiting vindt bij de politieke partijen. Wat het Vlaams Belang betreft, die zijn zo danig verketterd door de media en de politiek dat het politiek correct is om een antipathie voor deze partij te koesteren. Het loont toch de moeite om eens hun programma te lezen en hun visie te horen. Je zal er veel raakpunten met jouw visie terugvinden.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 september 2012 om 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() ah ja, 'eigen volk eerst' .. waar hebben we dat nog gehoord?