Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2012, 15:20   #21
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Welke politieke partij streeft deze beleidsvisie na ?
Van geen enkel belang!
Het is de ganse gemeenschap en het ganse politieke wereldje die dergelijke beleidsvisie moet nastreven omdat ze ten dienste staan van hun eigen bevolking in de eerste plaats, niet ten dienste van de ganse wereld die tot hier geraakt ten koste van hun eigen bevolking!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 15:27   #22
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik begrijp het punt niet echt dat de NV-A'er probeert te maken. Indien hij refereert naar het huidig bestuur als naar een instantie die de deuren openzet voor extremisme, beseft hij dan dat:

1) N-VA deel uitmaakt van dat bestuur,
2) gisteren tweehonderd mensen werden gearresteerd en
3) geen zinnig mensen die slogan in die zin interpreteert.

Wat een onzinnige uitspraken toch.
Het punt dat BDW maakt is anders duidelijk genoeg en zeer zeker de wens van de meeste (echte) Antwerpenaren die met al die verrijking dagelijks opgezadeld zitten!
Ze hebben er gisteren 200 gearresteerd. Hoeveel lopen er weer op straat, hoeveel boetes zullen effectief betaald worden en door wie?
Misschien zitten die gasten al op bussen richting Amsterdam om ook daar nog eens hun kuren te tonen want ze werden door Sharia4Belgium zopas daartoe opgeroepen...
NVA maakt op een zodanige manier deel uit van dat bestuur dat ze er weinig of niets te zeggen hebben zeker? Met een NVA-burgermeester kan het misschien anders worden?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 16:15   #23
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 16 september 2012 om 16:16.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 17:13   #24
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke politieke partij streeft deze beleidsvisie na ?
U vroeg concrete voorstellen en die kreeg u.
Het zijn mijn voorstellen, niet van een of andere politieke partij.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 17:26   #25
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik begrijp het punt niet echt dat de NV-A'er probeert te maken. Indien hij refereert naar het huidig bestuur als naar een instantie die de deuren openzet voor extremisme, beseft hij dan dat:

1) N-VA deel uitmaakt van dat bestuur,
2) gisteren tweehonderd mensen werden gearresteerd en
3) geen zinnig mensen die slogan in die zin interpreteert.

Wat een onzinnige uitspraken toch.
Dat vind ik niet, in Antwerpen zijn de bevoegdheden verdeeld onder schepenen van de stal van Janssens, zij bepalen dus concreet het beleid wat samenleven en ook veiligheid betreft.
Ik vind 200 mensen ontzettend veel wanneer je bedenkt dat de media het had over tientallen jongeren....
Die slogan, komende van Chantal Pauwels, was wel degelijk zo bedoeld.
Dat nu gesteld wordt dat de stad niet is van mensen die enkel erop uit zijn de samenleving te verzieken met religieus gestook, tegen niet moslims, vind ik helemaal geen onzinnig standpunt.
Oud 16 september 2012, 22:23   #26
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120915_099

Inderdaad, klare taal zoals er meer politiekers en verantwoordelijken allerhande zouden moeten gebruiken! Antwerpen en de rest van onze steden hoeven niet toe te behoren aan vreemdelingen die op onze kosten komen leven en vooral opvallen door zoveel mogelijk de boel op stelten te zetten!
Voor de N-VA is de stad alleen van die mensen die een inspanning leveren om ertoe te behoren!!!
Ik durf hopen dat het niet alleen de NVA en BDW is die er zo over denkt, terwijl de rest enkel denkt aan het stemgedrag van die storende apen!
"Hak de hoofden af van de ongelovigen " en andere slogans, en dat mag hier in ons landje zomaar komen rondlopen en zich installeren?
En ja: er zijn mensen, ook vreemdelingen of ex-vreemdelingen die hun best doen om "ertoe te behoren". Alleen moeten ze zich een beetje meer inspannen om dat aan de rest duidelijk te maken en af te dwingen!
Het moet maar eens gedaan zijn als die achterlijke ontplofbare idioten de naam Allah en of Mohammed horen in een context die hen niet past dat ze mogen denken dat ze overal ter wereld de boel op stelten mogen zetten!
Straks loopt dat ganse zootje weer vrij op straat de held uit te hangen, en wat komt er terecht van de boetes die sommigen kregen aangesmeerd? Klopt het dat het eventueel het OCMW is , dus wij eigenlijk, zijn die ervoor opdraaien?
Zolang je niet beweert dat er geen allochtonen zijn die andere allochtonen wijzen op hun gedrag als zij zich misdragen, heb ik persoonlijk geen probleem met je mening en wil ze wel delen.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 17:31   #27
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Zolang je niet beweert dat er geen allochtonen zijn die andere allochtonen wijzen op hun gedrag als zij zich misdragen, heb ik persoonlijk geen probleem met je mening en wil ze wel delen.
Doen ze dat dan ?
Het valt mij in ieder geval niet op.
Ze doen hun bakkes niet open volgens mij.
Is het uit angst ? Of is het uit sympathie ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 18:16   #28
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120915_099

Inderdaad, klare taal zoals er meer politiekers en verantwoordelijken allerhande zouden moeten gebruiken! Antwerpen en de rest van onze steden hoeven niet toe te behoren aan vreemdelingen die op onze kosten komen leven en vooral opvallen door zoveel mogelijk de boel op stelten te zetten!
Voor de N-VA is de stad alleen van die mensen die een inspanning leveren om ertoe te behoren!!!
Ik durf hopen dat het niet alleen de NVA en BDW is die er zo over denkt, terwijl de rest enkel denkt aan het stemgedrag van die storende apen!
"Hak de hoofden af van de ongelovigen " en andere slogans, en dat mag hier in ons landje zomaar komen rondlopen en zich installeren?
En ja: er zijn mensen, ook vreemdelingen of ex-vreemdelingen die hun best doen om "ertoe te behoren". Alleen moeten ze zich een beetje meer inspannen om dat aan de rest duidelijk te maken en af te dwingen!
Het moet maar eens gedaan zijn als die achterlijke ontplofbare idioten de naam Allah en of Mohammed horen in een context die hen niet past dat ze mogen denken dat ze overal ter wereld de boel op stelten mogen zetten!
Straks loopt dat ganse zootje weer vrij op straat de held uit te hangen, en wat komt er terecht van de boetes die sommigen kregen aangesmeerd? Klopt het dat het eventueel het OCMW is , dus wij eigenlijk, zijn die ervoor opdraaien?
Wedden dat de rode media deze statement zullen verdraaien tot een racistische uitlating. Verbaast het iemand dat de pravda aan de Reyerslaan vanavond al aan Pètrick Janssens zendtijd geeft om er die draai aan te geven?
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 19:32   #29
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Doen ze dat dan ?
Het valt mij in ieder geval niet op.
Ze doen hun bakkes niet open volgens mij.
Is het uit angst ? Of is het uit sympathie ?
Vandaag heeft de VRT veel bakkes open laten horen en zien! neh.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 20:49   #30
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van geen enkel belang!
Het is de ganse gemeenschap en het ganse politieke wereldje die dergelijke beleidsvisie moet nastreven omdat ze ten dienste staan van hun eigen bevolking in de eerste plaats, niet ten dienste van de ganse wereld die tot hier geraakt ten koste van hun eigen bevolking!
Ik denk dat er toch wel dat er veel mensen die op die visie willen stemmen. Dan moeten ze wel weten welke politieke partij deze onderschrijft.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 20:52   #31
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U vroeg concrete voorstellen en die kreeg u.
Het zijn mijn voorstellen, niet van een of andere politieke partij.
Proficiat. Ik hoop dat je ze ook er door krijgt bij de machtuitoefende politieke partijen.

Een welgemeende chapeau. Als je er enkel maar alleen blijft mee staan dan gaat er een groot politiek talent verloren aan onze maatschappij.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 18 september 2012, 07:17   #32
F.B.
Parlementslid

Standaard

t'stad is niet van iedereen. Kan je ergens van die stickers krijgen?
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2012, 09:24   #33
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Proficiat. Ik hoop dat je ze ook er door krijgt bij de machtuitoefende politieke partijen.

Een welgemeende chapeau. Als je er enkel maar alleen blijft mee staan dan gaat er een groot politiek talent verloren aan onze maatschappij.
Ik hou me ver van politiek, omdat dit over gebakken lucht gaat naar burgers toe, en intern over macht en geld, meer niet, een uitzondering buiten beschouwing gelaten.
Het is te belachelijk voor woorden dat wordt uitgepakt met een verstrenging van gezinsvorming en hereniging, terwijl dit juist een aanzuigeffect heeft van allochtone kansarmen uit bijvoorbeeld Nederland.
Oud 18 september 2012, 09:31   #34
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Criminelen en ander uitschot hebben ook recht op een stukje Antwerpen.

Samen komen we er wel
Oud 18 september 2012, 09:44   #35
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik hou me ver van politiek, omdat dit over gebakken lucht gaat naar burgers toe, en intern over macht en geld, meer niet, een uitzondering buiten beschouwing gelaten.
Het is te belachelijk voor woorden dat wordt uitgepakt met een verstrenging van gezinsvorming en hereniging, terwijl dit juist een aanzuigeffect heeft van allochtone kansarmen uit bijvoorbeeld Nederland.
België heeft altijd in veel aspecten van de EU een voorbeeldfunctie willen uitoefenen. Je beleidspunten die je opsomt zijn niet compatibel met het gedrag van een volgzame EU lidstaat.

Je zal meer bot vangen bij het Vlaams Belang om jouw punten er door te krijgen dan bij de N-VA of andere politieke partijen.

Oud 18 september 2012, 09:55   #36
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Zo'n schande
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  niet van iedereen.jpg‎
Bekeken: 80
Grootte:  106,6 KB
ID: 87732  

Laatst gewijzigd door Yous : 18 september 2012 om 09:55.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2012, 10:23   #37
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Zo'n schande
Inderdaad, vervang dat rood ook maar door geel, en die 6 streepkes door zwart
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2012, 11:02   #38
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
België heeft altijd in veel aspecten van de EU een voorbeeldfunctie willen uitoefenen. Je beleidspunten die je opsomt zijn niet compatibel met het gedrag van een volgzame EU lidstaat.

Je zal meer bot vangen bij het Vlaams Belang om jouw punten er door te krijgen dan bij de N-VA of andere politieke partijen.
De EU lijkt vooral de kloof tussen arm en rijk te vergroten, vroeg of laat zal ook hier de ziekteverzekering geprivatiseerd worden, werkloosheidsuitkeringen beperkt worden in tijd, en kindergeld worden teruggeschroefd.
Voor burgers lijkt die hele EU geen goede zaak.
De punten die ik opsomde zijn niet bedoeld om een volgzame EU staat te zijn, maar wel om te komen tot een goed en vooral rechtvaardig bestuur hier in Vlaanderen.

Evenmin hebben die punten iets te maken met het gedachtengoed van het Vlaams belang, ik ben tegen een cordon, tegen stigmatisering van iedere Vlaams belangpoliticus, maar hun gedachtengoed, ook betreffende integratie, deel ik echt niet.
Wanneer iemand zijn kinderen respect bijbrengt voor alle mensen, dochters gelijke kansen geeft als zijn zonen, geen gearrangeerde huwelijken regelt uit economische overwegingen, werkt, de taal heeft geleerd, zijn vrouw als gelijke behandelt volgens de hier geldende normen, dan moet je niet drukte maken over het dragen van een djellabah in priveleven, of een bezoek aan een moskee.
Ik zou liever controle hebben over wat in die moskee wordt vertelt, wanneer dit taal is tegen deze samenleving, moet je dat probleem aanpakken, dat bereik je niet door islam in zijn geheel te verbieden.
Ik voel meer voor NVA, gelijke rechten en plichten, weg met die integratieindustrie die apartheid vaak gewoon mee in stand houdt.
En ergens ook voor SPA, sociale zekerheid moet behouden blijven, maar het misbruik moet eruit, door een streng activeringsbeleid, verplicht!

Ik zou beginnen bij sociale woningen, waarom werken zoveel mensen die een sociale woning hebben niet?
Waarom is daar geen activeringsbeleid op maat, zodat inkomsten van die maatschappijen omhoog gaan?
Waarom leren moeders niet lezen en schrijven, waarom kunnen vaders niet aanwezig zijn in een gezin?
Ik zou ook betaald vrijwilligerswerk bij senioren aanmoedigen, zo vergroten zij hun pensioen en maken zij sociale contacten, zij kunnen worden ingeschakeld bij kleinschalige projecten op maat in wijken, evengoed langdurig werklozen, of steuntrekkers in afwachting van opleiding of werk.
Mensen zouden de boodschap moeten krijgen dat " gratis" ook hier niet bestaat. We geven alle kansen maar vragen er inspanning, verantwoordelijkheid en actieve deelname voor terug.
Oud 18 september 2012, 11:45   #39
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@alice

Met alle respect voor je affectie voor de N-VA maar al die punten die je aanhaalt zijn niet terug te vinden bij de N-VA. N-VA is juist een groot voorstander van de integratie-industrie door hun inburgeringsbeleid. Het Vlaams Belang kaart terecht aan dat hier geen examen bij hoort. De N-VA is uitgesproken Europees, net als de CD&V en de Open VLD.

Wat de Sp.a betreft, ( en de ACW vleugel bij de CD&V) die zijn ronduit hypocriet. Kort samengevat is het daar "eigen solidariteit eerst" als ze daar praten over koopkracht en behoud van welvaart. Voor het gebrek aan deze buiten de Belux sluiten ze hun ogen.

Het is echt bewonderenswaardig om zelf zo'n uitgewerkte visie te hebben. Er gaat echter niets van gerealiseerd worden als die visie geen aansluiting vindt bij de politieke partijen.

Wat het Vlaams Belang betreft, die zijn zo danig verketterd door de media en de politiek dat het politiek correct is om een antipathie voor deze partij te koesteren. Het loont toch de moeite om eens hun programma te lezen en hun visie te horen. Je zal er veel raakpunten met jouw visie terugvinden.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 18 september 2012 om 11:47.
Oud 18 september 2012, 12:51   #40
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

ah ja, 'eigen volk eerst' .. waar hebben we dat nog gehoord?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be