![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beetje gifke
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Dat forumlid system heeft kennelijk een probleem. Waarom is die man/vrouw zo verzuurd? Heeft hij/zij altijd zulke oogkleppen gehad? Onverwerkte trauma's uit het verleden misschien? In ieder geval verre van gezond.
|
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een beetje schizofreen, he gij? Of zijt ge ook weer zo'n NVA-partijslaafje?? Laatst gewijzigd door system : 19 september 2012 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 19 september 2012 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |
#48 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik blijf erbij, iemand moet hier de soundbites van Beaker (muppets) bij zitten
![]() "Mi Mi Mi Mi Mi Mi Mi Mi" ![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu wat die 'zwarten' betreft. U begint erover, niet ik. Dus zal ik antwoorden. En verre van mij om te zeggen dat alle NVA-ers zwarten zijn. Maar ettelijke kopstukken komen wel degelijk uit een 'zwart nest'. Dat is zo met De Wever, met Peumans, enz, enz. We moeten dan ook de zaken durven zeggen zoals ze zijn. En bij het VB is het maar net hetzelfde. Niet voor niets dat de NVA 'verblokt'. Mij niet gelaten. Ik ben geboren na de oorlog. Maar de waarheid heeft zo zijn rechten. Laatst gewijzigd door system : 19 september 2012 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 19 september 2012 om 09:39. |
|
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() U bent hier vrij potsierlijk. Ik ben geboren vóór de oorlog. Tijdens die oorlog heb ik mijn prille kinderjaren doorgebracht in een Britse stad. En in die Britse stad heb ik ettelijke nachten met mijn moeder moeten rennen naar een "shelter" omdat de Luftwaffe bommen afgooide. Ondertussen was mijn vader ergens op zee op een van de schepen van His Majesty's Royal Navy ... Dat en mijn afkeer van het nazisme beletten mij niet om een overtuigd Vlaamsgezinde te zijn. Staan mekkeren en blaten over "de zwarten" wanneer het gaat over politieke rivaliteit nu in 2012 getuigt van kwaadwillig misbruik. Wat niet wegneemt dat ik een groot respect heb voor de nagedachtenis van diegenen die door het nazisme vermoord werden.
![]() |
#52 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zeg ik niet, maar Vlaams-nationalistische partijen zoals de vroegere VU, het VB, zijn produkten van eertijdse collaboratie-gezinden. En die dubieuze lijn zet zich nog steeds door bij NVA-kopstukken (Peumans, De Wever, Brepoels, enz.). Dat is is wat ik stelde en niet hetgeen u ervan maakt. |
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Frustratie omdat de realiteit in niets blijkt overeen te stemmen en ook nooit overeengestemd heeft met het beeld van België dat zij menen te moeten koesteren ; Angst om de verandering die komen zal, gezien de politieke en maatschappelijke evolutie in België alsmaar meer hun volkomen ongelijk bevestigt ; Onbegrip, vooral van hun eigen visie : hoe kan men onvoorwaardelijk België voorstaan en liefhebben, maar tezelfdertijd een ziekmakende afkeer hebben van de veruit grootste Belgische politieke partij en van de veruit grootste bevolkingsgroep in België, in casu de Vlamingen, in die mate dat men zelfs het louter bestaan ervan ontkent ? Hoe kan men een federale regering verdedigen die geheel wars van de verkiezingsuitslag in mekaar werd geknutseld en die overduidelijk slechts uitblinkt in onkunde en onvermogen, maar die onkunde en dat onvermogen wijten aan een partij die niet aan die regering deelneemt ? Hoe kan men er stellig in blijven geloven dat bedoelde oppositiepartij zowat ineenstort tot een onbetekenend niemendalletje, maar tezelfdertijd vaststellen dat de polls onveranderd precies het tegendeel aantonen ? Het kan bijna niet anders dan dat een deeltje van hun hersencel aanvoelt dat er iets niet klopt in hun visie, vandaar de interne spanning die tot frustratie, angst, en onbegrip leidt. Voor rationele mensen ligt de remedie voor de hand : als de eigen visie volkomen in de knoop raakt met de realiteit van zaken, past men die visie eenvoudigweg aan aan de vastgestelde werkelijkheid. Maar belgicisten zijn nu eenmaal niet rationeel, anders waren ze geen belgicist, natuurlijk. Dus tja,… Laatst gewijzigd door Gwylan : 19 september 2012 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
#55 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=o_MxLOv9yyQ |
|
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=176532 Citaat: ‘Mijn grootvader was een kleine zelfstandige, met een VNV-lidkaart tijdens de Tweede Wereldoorlog. Die had hij gekocht om een klant een plezier te doen, minder om ideologisch, politieke redenen. Bij de bevrijding is hij voor enkele maanden in de gevangenis verdwenen. En hij is Vlaamsgezind teruggekomen, toen pas, na de bevrijding – maar zonder wrok. Tja, de geschiedenis is wat ze is.’ Zelf is Van Dijck tijdens zijn studentenjaren lid geweest van het KVHV. ‘Ook toen al kwam ik types als Filip Dewinter (Vlaams Belang) tegen. En toen al werd het me duidelijk dat zijn Vlaams-nationalisme nooit of te nimmer het mijne zou zijn. Ik ben voor inclusie, openheid, maatschappelijke betrokkenheid. Het water tussen de N-VA en Vlaams Belang kan op dat vlak niet dieper zijn.’ __________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaams-Nationalistische partijen zijn gewoon een voortzetting van het reeds in de 19e eeuw ontstane Vlaams-nationalisme. Het collaboreren met Nazi-Duitsland door een deel van die Vlaamse beweging is een zeer zware fout geweest, zowel op ethisch-moreel, strategisch als tactisch vlak. Ethisch-moreel omdat het fascisme en het eraan verbonden blatant racisme gewoon voor elk beschaafd mens onaanvaardbaar is. Strategisch en tactisch omdat die Vlaamse beweging zich daardoor gedurende nagenoeg twee decennia na WO2 buiten spel heeft gezet tegenover de Belgicistische politiek. Maar die episode, die nu reeds vier tot vijf generaties achter ons ligt, nog steeds gaan gebruiken om er de Vlaamse beweging mee te bekladden is niet alleen volstrekt oneerlijk, het is bovendien ook nog eens achterlijk en dom. Het Belgicisme maakt er zich alleen maar hatelijker door.