Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 19 september 2012, 07:47   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Beetje gifke
Bijgevoegde afbeelding(e)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 19 september 2012, 08:01   #42
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Beetje gifke
De Rob Klop van de NVA

Groot NVA-Licht, Mark Demesmaeker.
system is offline  
Oud 19 september 2012, 08:40   #43
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Dat forumlid system heeft kennelijk een probleem. Waarom is die man/vrouw zo verzuurd? Heeft hij/zij altijd zulke oogkleppen gehad? Onverwerkte trauma's uit het verleden misschien? In ieder geval verre van gezond.
Robrecht de Fries is offline  
Oud 19 september 2012, 08:55   #44
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
Dat forumlid system heeft kennelijk een probleem. Waarom is die man/vrouw zo verzuurd? Heeft hij/zij altijd zulke oogkleppen gehad? Onverwerkte trauma's uit het verleden misschien? In ieder geval verre van gezond.
Uw verleden schijnt me dan zeer onverwerkt te zijn geweest. En uw trauma's zo hoog als de cathedraal van Antwerpen. En dat is al heel hoog.

system is offline  
Oud 19 september 2012, 09:06   #45
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Uw verleden schijnt me dan zeer onverwerkt te zijn geweest. En uw trauma's zo hoog als de cathedraal van Antwerpen. En dat is al heel hoog.

U weet daar blijkbaar alles van? Trauma's zoals? Misschien leer ik nog wat bij ofschoon ik dat erg betwijfel.
Oud 19 september 2012, 09:09   #46
system
Banneling

Standaard

Citaat:
U weet daar blijkbaar alles van? Trauma's zoals? Misschien leer ik nog wat bij ofschoon ik dat erg betwijfel.
Wanneer iemand verkozenen van de NVA basht, dan heeft hij volgens uw 'wijsheid' een onverwerkt verleden. Wanneer echter iemand verkozenen van de O-VLD basht, dan zit hij volgens u op het juiste spoor. Want ik hoor u toch nooit protesteren.

Een beetje schizofreen, he gij? Of zijt ge ook weer zo'n NVA-partijslaafje??

Laatst gewijzigd door system : 19 september 2012 om 09:10.
system is offline  
Oud 19 september 2012, 09:17   #47
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer iemand verkozenen van de NVA basht, dan heeft hij volgens uw 'wijsheid' een onverwerkt verleden. Wanneer echter iemand verkozenen van de O-VLD basht, dan zit hij volgens u op het juiste spoor. Want ik hoor u toch nooit protesteren.

Een beetje schizofreen, he gij? Of zijt ge ook weer zo'n NVA-partijslaafje??
Kijk, iedereen heeft hier eens een of andere politicus erdoor kunnen halen. Bij de meesten blijft het bij een politicus. Bij u valt het op dat u een hele reeks (allemaal N-VA'ers trouwens viseert. Wie is hier dan aan het bashen? Wie is hier dan een partij- of regimeslaafje? Ik vermoed dat u met een huizenhoog probleem zit. Trouwens dat u op één aspect van wat ik aanhaal zo hevig reageert, bewijst gewoon dat ik daar een zere plek trof. Laat me raden... Vlaams-nationalisten zijn allemaal 'zwarten'?

Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 19 september 2012 om 09:18.
Oud 19 september 2012, 09:20   #48
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Beetje gifke
Ik blijf erbij, iemand moet hier de soundbites van Beaker (muppets) bij zitten
"Mi Mi Mi Mi Mi Mi Mi Mi"
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 19 september 2012, 09:32   #49
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, iedereen heeft hier eens een of andere politicus erdoor kunnen halen. Bij de meesten blijft het bij een politicus. Bij u valt het op dat u een hele reeks (allemaal N-VA'ers trouwens viseert. Wie is hier dan aan het bashen? Wie is hier dan een partij- of regimeslaafje? Ik vermoed dat u met een huizenhoog probleem zit. Trouwens dat u op één aspect van wat ik aanhaal zo hevig reageert, bewijst gewoon dat ik daar een zere plek trof. Laat me raden... Vlaams-nationalisten zijn allemaal 'zwarten'?
U bent weer schijnheilig bezig. Als het Dewael niet is die u basht, dan is het De Croo, en als het De Croo niet is dan is het 'de Quick' . Enz.

Nu wat die 'zwarten' betreft. U begint erover, niet ik. Dus zal ik antwoorden. En verre van mij om te zeggen dat alle NVA-ers zwarten zijn. Maar ettelijke kopstukken komen wel degelijk uit een 'zwart nest'. Dat is zo met De Wever, met Peumans, enz, enz. We moeten dan ook de zaken durven zeggen zoals ze zijn. En bij het VB is het maar net hetzelfde. Niet voor niets dat de NVA 'verblokt'.

Mij niet gelaten. Ik ben geboren na de oorlog. Maar de waarheid heeft zo zijn rechten.

Laatst gewijzigd door system : 19 september 2012 om 09:36.
system is offline  
Oud 19 september 2012, 09:38   #50
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent weer schijnheilig bezig. Als het Dewael niet is die u basht, dan is het De Croo, en als het De Croo niet is dan is het 'de Quick' . Enz.

Nu wat die 'zwarten' betreft. U begint erover, niet ik. Dus zal ik antwoorden. En verre van mij om te zeggen dat alle NVA-ers zwarten zijn. Maar ettelijke kopstukken komen wel degelijk uit een 'zwart nest'. Dat is zo met De Wever, met Peumans, enz, enz. We moeten dan ook de zaken durven zeggen zoals ze zijn. En bij het VB is het maar net hetzelfde. Niet voor niets dat de NVA 'verblokt'.

Mij niet gelaten. Ik ben geboren na de oorlog. Maar de waarheid heeft zo zijn rechten.
Welke misdaden hebben de voorouders van De Wever en Peumans dan begaan? Of was en is Vlaams-nationalisme op zich een misdaad? En nog iets... moeten kinderen en kleinkinderen voor u boeten voor hun voorouders? Blijft op die kinderen en kleinkinderen ook een eventuele smet kleven? Ik dacht zelfs dat De Winter uit een 'wit nest' kwam?

Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 19 september 2012 om 09:39.
Oud 19 september 2012, 09:44   #51
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent weer schijnheilig bezig. Als het De Wael niet is die u basht, dan is het De Croo, en als het De Croo niet is dan is het 'de Quick' . Enz.

U bent hier vrij potsierlijk. Ik ben geboren vóór de oorlog. Tijdens die oorlog heb ik mijn prille kinderjaren doorgebracht in een Britse stad. En in die Britse stad heb ik ettelijke nachten met mijn moeder moeten rennen naar een "shelter" omdat de Luftwaffe bommen afgooide. Ondertussen was mijn vader ergens op zee op een van de schepen van His Majesty's Royal Navy ...

Dat en mijn afkeer van het nazisme beletten mij niet om een overtuigd Vlaamsgezinde te zijn. Staan mekkeren en blaten over "de zwarten" wanneer het gaat over politieke rivaliteit nu in 2012 getuigt van kwaadwillig misbruik. Wat niet wegneemt dat ik een groot respect heb voor de nagedachtenis van diegenen die door het nazisme vermoord werden.
Oud 19 september 2012, 09:50   #52
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarom reageert u niet op het volgende?
Citaat:
Kijk, iedereen heeft hier eens een of andere politicus erdoor kunnen halen. Bij de meesten blijft het bij een politicus. Bij u valt het op dat u een hele reeks (allemaal N-VA'ers trouwens viseert. Wie is hier dan aan het bashen? Wie is hier dan een partij- of regimeslaafje? Ik vermoed dat u met een huizenhoog probleem zit.
Oud 19 september 2012, 09:55   #53
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

U bent hier vrij potsierlijk. Ik ben geboren vóór de oorlog. Tijdens die oorlog heb ik mijn prille kinderjaren doorgebracht in een Britse stad. En in die Britse stad heb ik ettelijke nachten met mijn moeder moeten rennen naar een "shelter" omdat de Luftwaffe bommen afgooide. Ondertussen was mijn vader ergens op zee op een van de schepen van His Majesty's Royal Navy ...

Dat en mijn afkeer van het nazisme beletten mij niet om een overtuigd Vlaamsgezinde te zijn. Staan mekkeren en blaten over "de zwarten" wanneer het gaat over politieke rivaliteit nu in 2012 getuigt van kwaadwillig misbruik. Wat niet wegneemt dat ik een groot respect heb voor de nagedachtenis van diegenen die door het nazisme vermoord werden.
Daarover gaat het niet. Zoals vaak antwoordt u naast de kwestie. De opmerking van de poster was dat hij suggereerde dat ik stelde dat 'alle Vlaams-nationalisten 'zwarten' zijn zeker'?

Dat zeg ik niet, maar Vlaams-nationalistische partijen zoals de vroegere VU, het VB, zijn produkten van eertijdse collaboratie-gezinden. En die dubieuze lijn zet zich nog steeds door bij NVA-kopstukken (Peumans, De Wever, Brepoels, enz.). Dat is is wat ik stelde en niet hetgeen u ervan maakt.
system is offline  
Oud 19 september 2012, 10:02   #54
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals met quasi alle belgicisten is het eerder frustratie, angst, en onbegrip.

Frustratie omdat de realiteit in niets blijkt overeen te stemmen en ook nooit overeengestemd heeft met het beeld van België dat zij menen te moeten koesteren ;

Angst om de verandering die komen zal, gezien de politieke en maatschappelijke evolutie in België alsmaar meer hun volkomen ongelijk bevestigt ;

Onbegrip, vooral van hun eigen visie : hoe kan men onvoorwaardelijk België voorstaan en liefhebben, maar tezelfdertijd een ziekmakende afkeer hebben van de veruit grootste Belgische politieke partij en van de veruit grootste bevolkingsgroep in België, in casu de Vlamingen, in die mate dat men zelfs het louter bestaan ervan ontkent ? Hoe kan men een federale regering verdedigen die geheel wars van de verkiezingsuitslag in mekaar werd geknutseld en die overduidelijk slechts uitblinkt in onkunde en onvermogen, maar die onkunde en dat onvermogen wijten aan een partij die niet aan die regering deelneemt ? Hoe kan men er stellig in blijven geloven dat bedoelde oppositiepartij zowat ineenstort tot een onbetekenend niemendalletje, maar tezelfdertijd vaststellen dat de polls onveranderd precies het tegendeel aantonen ?

Het kan bijna niet anders dan dat een deeltje van hun hersencel aanvoelt dat er iets niet klopt in hun visie, vandaar de interne spanning die tot frustratie, angst, en onbegrip leidt.

Voor rationele mensen ligt de remedie voor de hand : als de eigen visie volkomen in de knoop raakt met de realiteit van zaken, past men die visie eenvoudigweg aan aan de vastgestelde werkelijkheid. Maar belgicisten zijn nu eenmaal niet rationeel, anders waren ze geen belgicist, natuurlijk. Dus tja,…

Laatst gewijzigd door Gwylan : 19 september 2012 om 10:07.
Gwylan is offline  
Oud 19 september 2012, 10:07   #55
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Daarover gaat het niet. Zoals vaak antwoordt u naast de kwestie. De opmerking van de poster was dat hij suggereerde dat ik stelde dat 'alle Vlaams-nationalisten 'zwarten' zijn zeker'?

Dat zeg ik niet, maar Vlaams-nationalistische partijen zoals de vroegere VU, het VB, zijn produkten van eertijdse collaboratie-gezinden. En die dubieuze lijn zet zich nog steeds door bij NVA-kopstukken (Peumans, De Wever, Brepoels, enz.). Dat is is wat ik stelde en niet hetgeen u ervan maakt.
Nog eens even herhalen? (Ik heb zelfs op mijn vorige herhaalde vraag nog geen reactie gehad)

Citaat:
Welke misdaden hebben de voorouders van De Wever en Peumans dan begaan? Of was en is Vlaams-nationalisme op zich een misdaad? En nog iets... moeten kinderen en kleinkinderen voor u boeten voor hun voorouders? Blijft op die kinderen en kleinkinderen ook een eventuele smet kleven? Ik dacht zelfs dat De Winter uit een 'wit nest' kwam?
Oud 19 september 2012, 10:20   #56
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog eens even herhalen? (Ik heb zelfs op mijn vorige herhaalde vraag nog geen reactie gehad)

http://www.youtube.com/watch?v=o_MxLOv9yyQ
system is offline  
Oud 19 september 2012, 11:46   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat die vaders en grootvaders deden, interesseert me geen zier.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=176532

Citaat:
‘Mijn grootvader was een kleine zelfstandige, met een VNV-lidkaart tijdens de Tweede Wereldoorlog. Die had hij gekocht om een klant een plezier te doen, minder om ideologisch, politieke redenen. Bij de bevrijding is hij voor enkele maanden in de gevangenis verdwenen. En hij is Vlaamsgezind teruggekomen, toen pas, na de bevrijding – maar zonder wrok. Tja, de geschiedenis is wat ze is.’

Zelf is Van Dijck tijdens zijn studentenjaren lid geweest van het KVHV. ‘Ook toen al kwam ik types als Filip Dewinter (Vlaams Belang) tegen. En toen al werd het me duidelijk dat zijn Vlaams-nationalisme nooit of te nimmer het mijne zou zijn. Ik ben voor inclusie, openheid, maatschappelijke betrokkenheid. Het water tussen de N-VA en Vlaams Belang kan op dat vlak niet dieper zijn.’

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 19 september 2012, 12:04   #58
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Hmmm, een geridderde regimekazakkendraaier die zijn vroegere collega's met plezier een mes in de rug steekt omdat ze hem niet gevolgd zijn in zijn ID21-denken. Erg geloofwaardig en betrouwbaar! Waar is dat zoontje van die jassendraaier terecht gekomen? Jep, bij O-VLD. Wat een verrassing!!!
Oud 19 september 2012, 12:12   #59
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmmm, een geridderde regimekazakkendraaier die zijn vroegere collega's met plezier een mes in de rug steekt omdat ze hem niet gevolgd zijn in zijn ID21-denken. Erg geloofwaardig en betrouwbaar! Waar is dat zoontje van die jassendraaier terecht gekomen? Jep, bij O-VLD. Wat een verrassing!!!
En met je laatste zin zijn we terug on-topic
HRobin is offline  
Oud 19 september 2012, 12:18   #60
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zoals gewoonlijk, wanneer iets u niet bevalt is het "naast de kwestie".

De Vlaams-Nationalistische partijen zijn gewoon een voortzetting van het reeds in de 19e eeuw ontstane Vlaams-nationalisme. Het collaboreren met Nazi-Duitsland door een deel van die Vlaamse beweging is een zeer zware fout geweest, zowel op ethisch-moreel, strategisch als tactisch vlak. Ethisch-moreel omdat het fascisme en het eraan verbonden blatant racisme gewoon voor elk beschaafd mens onaanvaardbaar is. Strategisch en tactisch omdat die Vlaamse beweging zich daardoor gedurende nagenoeg twee decennia na WO2 buiten spel heeft gezet tegenover de Belgicistische politiek.

Maar die episode, die nu reeds vier tot vijf generaties achter ons ligt, nog steeds gaan gebruiken om er de Vlaamse beweging mee te bekladden is niet alleen volstrekt oneerlijk, het is bovendien ook nog eens achterlijk en dom. Het Belgicisme maakt er zich alleen maar hatelijker door.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be