Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 september 2012, 10:21   #21
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Hoe kun je een deel van je geloof links laten liggen en toch nog gelovige zijn ?

Lekker opportunistisch, zoiets als wel de lusten, niet de lasten ?
voor mij zijn "gematigde moslims" hetzelfde als "niet praktizerende katholieken": de rituelen worden nog gevolgd omwille van het ritueel (kerstmis / ramadan etc...) maar een gematigde moslims gaat niet staan kwelen dat hij enkel onverdoofd geslacht vlees kan eten dat door moslims werd geslacht en verhandeld bijvoorbeeld. De soepjurken, hoofddoeken, abbaya's en niqaabs zijn evenveel gematigde moslim als de katholiek die nog jaarlijks zijn pasen houdt en thuis een apart altaar heeft geinstalleerd om 's avonds zijn avondgebed voor te bidden.

er bestaat maar één islam: en de extremist of fundamentalist is gewoon degene die deze islam volgt zoals het geschreven staat en zoals het ook wel door de Belgische staat werd erkend!!!!!

(je kan moeilijk een reigie erkennen als je de basisteksten als verwerpelijk beschouwt).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 10:24   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
voor mij zijn "gematigde moslims" hetzelfde als "niet praktizerende katholieken": de rituelen worden nog gevolgd omwille van het ritueel (kerstmis / ramadan etc...) maar een gematigde moslims gaat niet staan kwelen dat hij enkel onverdoofd geslacht vlees kan eten dat door moslims werd geslacht en verhandeld bijvoorbeeld. De soepjurken, hoofddoeken, abbaya's en niqaabs zijn evenveel gematigde moslim als de katholiek die nog jaarlijks zijn pasen houdt en thuis een apart altaar heeft geinstalleerd om 's avonds zijn avondgebed voor te bidden.

er bestaat maar één islam: en de extremist of fundamentalist is gewoon degene die deze islam volgt zoals het geschreven staat en zoals het ook wel door de Belgische staat werd erkend!!!!!

(je kan moeilijk een reigie erkennen als je de basisteksten als verwerpelijk beschouwt).
en hoeveel "echte" moslims zijn er dan volgens jou in Vlaanderen?
Oud 19 september 2012, 10:25   #23
beestenboel
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
OK...uw punt is duidelijk.

Nu mijn vraag:

http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=10
En hier het antwoord, gegeven door uw geliefde Timon Dias. Ik citeer opnieuw:

"Een onderscheid is echter wel degelijk nodig, aangezien er veel moslims zijn die een vorm van islam belijden zonder expansiedrang en met oprecht respect voor niet-islamitische wetgeving. Het kan hierbij gaan om de gewone privé beleving van de islamitische religie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de onlangs nog belaagde islamhervormster Irshad Manji. Maar denk ook aan sufi genootschappen als de Barelvi, die hun accent leggen op spiritualiteit en al sinds hun conceptie in 1857 zijn verwikkeld in een strijd tegen het Wahabisme en de Deobandi school die de Taliban belichaamt."

Al de bronnen die je aanhaalt om je visie op moslims te onderbouwen stellen dat er wel degelijk gematigde moslims bestaan en spreken jouw visie tegen. Misschien je huiswerk nog eens overdoen ipv sofistische argumenten op te zetten.

Laatst gewijzigd door beestenboel : 19 september 2012 om 10:28.
beestenboel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 10:33   #24
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:

De vraag die zich dan stelt is of een niet-praktizerende katholiek wel als gelovige dient beschouwd te worden, en of dit naar analogie dan ook opgaat voor die zgn. gematigde moslim ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 10:36   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
en hoeveel "echte" moslims zijn er dan volgens jou in Vlaanderen?
hoeveel "echte" nazi's waren er in Duitsland lieverd?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 19 september 2012, 10:41   #26
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
De vraag die zich dan stelt is of een niet-praktizerende katholiek wel als gelovige dient beschouwd te worden, en of dit naar analogie dan ook opgaat voor die zgn. gematigde moslim ?
goede vraag.

in geval de jihad losbarst is het natuurlijk de vraag welke kant die "gematigde" moslims zullen kiezen: die van Allah of die van ons?

Laatst praatte ik nog met een ontzettend charmante Algerijnse jongeman. Zelfverklaarde atheist, niks praktizerend moslim. slachtoffer van Fez (of althans hulpverlener bij het opruimen van de door Fez gemaakte slachtoffers).

Ik sprak hem over de koranverzen over de "ongelovigen": was allemaal niet waar! stond er niet in, of het was "verkeerde vertaling". Ik vrees dat in het geval het hier tot een clash of civilization komt, deze knappe charmante man zich in mijn tegenkamp zal bevinden. Iets met hemd en broek.

Laatst gewijzigd door circe : 19 september 2012 om 10:44.
Oud 19 september 2012, 10:45   #27
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hoeveel "echte" nazi's waren er in Duitsland lieverd?
bij mijn weten leven we nu en hier, niet in de jaren 30 en 40 van vorige eeuw.

antwoord nu eens, als echte moslims alleen die moslims zijn die volledig en onverkort de koran volgen, hoeveel moslims leven er dan in Vlaanderen?
Oud 19 september 2012, 10:47   #28
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het wel grappig. Degenen die oh zo tegen alles zijn wat die extremisten zeggen, staan op de eerste rij te applaudisseren als diezelfde extremisten zeggen dat zij de énige echte moslims zijn.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 19 september 2012 om 10:47.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 10:53   #29
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik vind het wel grappig. Degenen die oh zo tegen alles zijn wat die extremisten zeggen, staan op de eerste rij te applaudisseren als diezelfde extremisten zeggen dat zij de énige echte moslims zijn.
les extrêmes se touchent.
Oud 19 september 2012, 10:53   #30
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

in geval de jihad losbarst is het natuurlijk de vraag welke kant die "gematigde" moslims zullen kiezen: die van Allah of die van ons?
Waarschijnlijk de kant van Allah, en dat is logisch: zowel moslim-extremisten als rechts verkondigen wel héél graag dat je pas moslim bent als je extremist bent. Als je er belang aan hecht om moslim te zijn, dan word je dus van langs beide kanten gepusht om u bij de extremisten te voegen.

Laatst gewijzigd door Nynorsk : 19 september 2012 om 10:53.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 11:13   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk de kant van Allah, en dat is logisch: zowel moslim-extremisten als rechts verkondigen wel héél graag dat je pas moslim bent als je extremist bent. Als je er belang aan hecht om moslim te zijn, dan word je dus van langs beide kanten gepusht om u bij de extremisten te voegen.
wil je nu zeggen dat het Vlaams Belang ervoor gezorgd heeft dat de islamitische lente zich in heel het Midden Oosten heeft aangekondigd?

Dat zal de Flup wel graag horen.

------------
Ik mag toch aannemen dat U op de hoogte bent van het feit dat (hoogopgeleide, vrij begoede) ex-moslims die uit die Noord Afrikaanse landen vluchten (met gevaar voor hun leven), hier niét als asielzoeker worden aanvaard omdat het in hun thuisland nu "democratisch" geworden is?
Hoezo extreem-rechts?

Laatst gewijzigd door circe : 19 september 2012 om 11:15.
Oud 19 september 2012, 11:24   #32
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Imam Nordine Taouil en andere kritische Antwerpenaren zijn bedreigd door extremisten nadat ze het gewelddadige protest van vorig weekend hadden afgekeurd.
Ik lachte mij een breuk toen ik die titel las.

Taouil een kritische antwerpenaar? LOL
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 11:26   #33
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Ik lachte mij een breuk toen ik die titel las.

Taouil een kritische antwerpenaar? LOL
zuivere taqqyah natuurlijk.

Taouil weet ook wel dat de verfilmde verhaaltjes in dat filmpje gewoon uit de ahadith komen.

Oud 19 september 2012, 11:29   #34
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
zuivere taqqyah natuurlijk.

Taouil weet ook wel dat de verfilmde verhaaltjes in dat filmpje gewoon uit de ahadith komen.
Taouil, dat is toch die "gematigde" die de moslims opriep hun dochters van school te houden bij het hoofddoekverbod in de athenea.

Tjonge, tjonge, de rooie media hebben hun definitie van "gematigd" bijgesteld. Ze moeten er erg verveeld mee zitten, nu voor de verkiezingen.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 11:31   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Taouil, dat is toch die "gematigde" die de moslims opriep hun dochters van school te houden bij het hoofddoekverbod in de athenea.

Tjonge, tjonge, de rooie media hebben hun definitie van "gematigd" bijgesteld. Ze moeten er erg verveeld mee zitten, nu voor de verkiezingen.
Taouil was ook degene die in de 7de dag een aantal jaren geleden, met droge ogen kwam vertellen dat er helemaal géén extremistische moskeeën waren in het Brusselse.
Neen mienier, nieks gezien, nieks gehoord.

En de maand later werd de Afghaanse Massoud door een "belgische" Brusselaar uit die niet bestaande moskee omgebracht!

zie: http://www.esisc.net/TEWN/pdf/619966...2011-12-08.pdf

Laatst gewijzigd door circe : 19 september 2012 om 11:35.
Oud 19 september 2012, 12:19   #36
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door beestenboel Bekijk bericht
En hier het antwoord, gegeven door uw geliefde Timon Dias. Ik citeer opnieuw:

"Een onderscheid is echter wel degelijk nodig, aangezien er veel moslims zijn die een vorm van islam belijden zonder expansiedrang en met oprecht respect voor niet-islamitische wetgeving. Het kan hierbij gaan om de gewone privé beleving van de islamitische religie. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de onlangs nog belaagde islamhervormster Irshad Manji. Maar denk ook aan sufi genootschappen als de Barelvi, die hun accent leggen op spiritualiteit en al sinds hun conceptie in 1857 zijn verwikkeld in een strijd tegen het Wahabisme en de Deobandi school die de Taliban belichaamt."

Al de bronnen die je aanhaalt om je visie op moslims te onderbouwen stellen dat er wel degelijk gematigde moslims bestaan en spreken jouw visie tegen. Misschien je huiswerk nog eens overdoen ipv sofistische argumenten op te zetten.
nope....hun bloedige strijd is het bewijs van het feit dat er geen gematigde islam is.

Of wacht...u gelooft misschien dat die andere strekkingen voor een "gematigde" islam vechten waar de coran niet telt of zo?...
Oud 19 september 2012, 12:31   #37
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wil je nu zeggen dat het Vlaams Belang ervoor gezorgd heeft dat de islamitische lente zich in heel het Midden Oosten heeft aangekondigd?

Dat zal de Flup wel graag horen.

------------
Ik mag toch aannemen dat U op de hoogte bent van het feit dat (hoogopgeleide, vrij begoede) ex-moslims die uit die Noord Afrikaanse landen vluchten (met gevaar voor hun leven), hier niét als asielzoeker worden aanvaard omdat het in hun thuisland nu "democratisch" geworden is?
Hoezo extreem-rechts?
neen, dat heb ik totaal niet gezegd.
ik had het trouwens niet zozeer over "het Vlaams Belang", wel bijvoorbeeld over de kracht van de sociale media en de face-to-face interacties tussen mensen.
Laatst nog op FB zo'n discussie tegengekomen in een groep over moslims waarbij een moslima de mening verkondigde dat ze die film ook niet vind kunnen, maar dat ze het geweld afkeurt. Meteen een bende aasgieren erop: dat ze geen moslima is want ze wil de ongelovigen niet afmaken, dat ze beter een hoofddoek zou opzetten als ze zo graag moslima wil zijn (de profielfoto toonde een heel moderne vrouw zonder hoofddoek). En die groep stond vol van dat gezeik. Zulke dingen hebben effect op mensen hoor.
Oud 19 september 2012, 12:39   #38
beestenboel
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
nope....hun bloedige strijd is het bewijs van het feit dat er geen gematigde islam is.

Of wacht...u gelooft misschien dat die andere strekkingen voor een "gematigde" islam vechten waar de coran niet telt of zo?...

Als jij bang wil zijn van de islam, mij best, maar probeer niet te bewijzen dat er geen gematigde moslims bestaan omdat jij ze niet wil zien. Je belichaamt het archetype van de bange blanke man, niet meer en niet minder.

Watje van een poes.
beestenboel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 12:47   #39
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Alle katholieken zijn nazi's:

En oh ja, de Arabische vertaling van Mein Kampf is naar het schijnt een bestseller.
Ja, dat zijn die jongens van Hitler hé? Hoe meer ik over die kerel hoor hoe minder ik er van moet hebben.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 12:48   #40
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, dat heb ik totaal niet gezegd.
ik had het trouwens niet zozeer over "het Vlaams Belang", wel bijvoorbeeld over de kracht van de sociale media en de face-to-face interacties tussen mensen.
Laatst nog op FB zo'n discussie tegengekomen in een groep over moslims waarbij een moslima de mening verkondigde dat ze die film ook niet vind kunnen, maar dat ze het geweld afkeurt. Meteen een bende aasgieren erop: dat ze geen moslima is want ze wil de ongelovigen niet afmaken, dat ze beter een hoofddoek zou opzetten als ze zo graag moslima wil zijn (de profielfoto toonde een heel moderne vrouw zonder hoofddoek). En die groep stond vol van dat gezeik. Zulke dingen hebben effect op mensen hoor.
de film verhaalt gewoon een aantal hadith waarvan de moslims exact (moeten) weten dat ze bestaan.

hoezo? "niet kunnen"?

Als ze de ongelovigen niet wil afmaken (leuke dame alvast), dan gaat ze dus al regelrecht in tegen een aantal koranverzen (een groot aantal) én de opdracht tot het voeren van jihad.

Wat wil je dan? Die mevrouw zou beter haar ogen helemaal opendoen en tot het grote besef komen dat islam gewoon een gewelddadige ideologie is, ontstaan uit de waanbeelden van een pedofiele roverhoofdman met een hersentumor.

maar oops ja, daarop staat dan weer de doodstraf.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be