Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2012, 21:11   #361
Gambassi
Parlementsvoorzitter

Gambassi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Als ze, zal snel, zal vallen, nog niet, blablabla.
U maakt de lezer wijs dat u zekerheid van goud wil, maar al uw betogen (dat van uw kompagnon Ben overigens eveneens); staat bol van de voorwaardelijke wijs.
Ik ben realistisch. Ik neem de zaken zoals ze zijn. Ik hou rekening met wat er is en met de trends die bestaan, en die maken me duidelijk dat geen enkel product iemand moeiteloos/klakkeloos rijk gaat maken. Het is niet het product dat rijk maakt, het is beter doen dan anderen dat rijk maakt. Loon naar prestatie, geldt zowel voor producent als voor speculant als voor consument.
Degenen die je wijsmaken dat je met gemak beter doet, zijn leugenaars die anderen fouten willen doen maken, omdat zij er zelf beter van worden.
Weeral verkeerde spoor.
Het is beter doen voor anderen dat rijk maakt.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 16:07   #362
Gambassi
Parlementsvoorzitter

Standaard

Op dit moment is fysiek goud het enige toevluchtsoord voor de spaarder die op een ernstige manier bezig is met koopkrachtbehoud.

http://www.edelmetaal-info.nl/2012/0...ers/#more-4333
Oud 19 september 2012, 16:56   #363
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat negeren de goudfreaks hier compleet hoor. De goudprijs (de "rijkdomsaccumulator", het enige van waarde in de toekomst, de hedge tegen crisissen en financiële crashes) die plots op een paar dagen in elkaar zakt en meer dan 1/5 van haar waarde verliest op een paar dagen tijd.
De reden waarom toen zovele fondsen hun goud dumpten op de markt was de sterkere koers van de USD tegenover de EUR, het werd de moeite om die USD's te cashen. Daarmee werd ook ineens komaf gemaakt met de goudfans hun hoofdargument dat het publiek meer en meer goud gaat inslaan om het op langere termijn vast te houden als hedge tegen financiële onzekerheid. De grote spelers speculeerden er gewoon mee.
De koers van USD / EUR is eigenlijk een valse referentie, want ze is het resultaat van globale manipulatie die ervoor zorgt dat geen enkele munt veel zwakker kan worden dan de andere. Dus telkens ze zien dat er een munt te zwak wordt, gaan ze de koers opdrijven, en de koers van de andere omlaag brengen. Dat doen ze door futures posities in te nemen / te dumpen. Eigenlijk is er maar één juiste referentie om de goud en zilverprijs te beoordelen, en dat zijn andere producten. De mate waarin het leven duurder wordt. De realiteit is dat goud noch zilverprijs kunnen blijven stijgen terwijl de rest achterblijft. We zagen het leven niet duurder worden zoals goud en zilver. Dat betekent dat de goud en zilverprijstrends dus eigenlijk winst in termen van koopkracht betekenen, en dat is waarom ze terug worden ingeruild voor dollars of euros.
Geld bijmaken zorgt voor algemeen stijgende prijzen, vooral voor noodzakelijke dingen. Telkens een bepaald product sneller stijgt in prijs, zullen mensen hun geld steken in iets dat nog niet zoveel steeg in prijs, waardoor die het eerste product inhalen en PAS DAN zal dat eerste product verder kunnen stijgen in prijs. Geld gaat op dynamische wijze naar het product met de laagste prijs. Goud en zilver hebben uitermate sterke prijsstijgingen gehad sinds 2008. Het is perfect logisch dat we nu jaren krijgen waarin hun prijzen niet meer stijgen, terwijl die van andere producten dat wel doen. Degenen die zilver kochten vanaf begin 2011waren te laat, en de juiste houding is geduld en je rangschikking in de koopvolgorde niet opgeven. Over X jaar zijn zij dan eerst. Het is een noot om door te bijten. Ik besefte dat goed toen ik mijn spaar euro's wisselde voor zilver. Mijn plan is om te blijven zilver kopen volgens dezelfde richtprijsmethode, vooral als de prijs daalt (bvb $20). Ik nam het risico wegens de zekerheid van verlies bij een bankrekening. Liever iets dat ik zelf in een mate kan controleren (wanneer kopen/wanneer verkopen), dan decennium na decennium machteloos toezien. Het moment dat de meeste mensen deze keuze maken, is het einde van $ en €. Maar we zijn zover nog niet. Bijlange niet. Spijts de lage rentes, sparen mensen nu, en ./ of spenderen ze minder, en dat maakt dat de meeste QE dollars en euros nog steeds op balansen niks staan te doen. Het is enkel bij het overduidelijk afnemen van koopkracht van spaargeld, dat mensen de volgende speculatiegolf zullen inzetten.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 18:29   #364
Ben2
Schepen

Standaard inflatie-reserve

De laatste bijdrage van Erw in dit draadje illustreert perfect het wezenlijke verschil tussen zijn instelling en de onze.

Erw wil via zilver zijn koopkracht behouden en dus de inflatie voorblijven. Heel nobel.

Wij zien in het plaatsen van goud op de balans van de ECB de voornaamste aanwijzing dat goud wel eens de rol van de $ zou kunnen overnemen als (rijkdom)-reserve. Vandaar dat de BRICS het in grote getale opkopen enz.

Investeren is vooruit zien. Het $-experiment loopt op zijn laatste benen.

De laatste posting van Gambassi in dit draadje met de tien vragen aan Koen Lauwers illustreert perfect ons ideeëngoed. Goud voor gevorderden. Koop zoveel fysiek goud als je er zelf van begrijpt.
Oud 19 september 2012, 18:43   #365
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ben2 Bekijk bericht
De laatste bijdrage van Erw in dit draadje illustreert perfect het wezenlijke verschil tussen zijn instelling en de onze.

Erw wil via zilver zijn koopkracht behouden en dus de inflatie voorblijven. Heel nobel.

Wij zien in het plaatsen van goud op de balans van de ECB de voornaamste aanwijzing dat goud wel eens de rol van de $ zou kunnen overnemen als (rijkdom)-reserve. Vandaar dat de BRICS het in grote getale opkopen enz.

Investeren is vooruit zien. Het $-experiment loopt op zijn laatste benen.

De laatste posting van Gambassi in dit draadje met de tien vragen aan Koen Lauwers illustreert perfect ons ideeëngoed. Goud voor gevorderden. Koop zoveel fysiek goud als je er zelf van begrijpt.
Waarom heeft men deze in 1980 dan niet ingevoerd? Nochtans kocht men toen ook goud op.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 18:52   #366
Ben2
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Waarom heeft men deze in 1980 dan niet ingevoerd? Nochtans kocht men toen ook goud op.
Toen was er nog geen alternatief voor de $.

Sinds meer dan een decennium is er nu een uitdager in de hoedanigheid van de ECB (euro) met goud op zijn balans.

Diegenen die de balans van de ECB bestuderen zullen het succes ervan inzien. PROCENTUEEL NEMEN DE GOUDRESERVES STEEDS TOE DOORHEEN DE JAREN TEN KOSTE VAN DE DOLLAR. De BRICS zien dat ook.

De $ zijn dagen zijn geteld.

Nieuwe vlottende ECB-'goudstandaard' ligt er!

Laatst gewijzigd door Ben2 : 19 september 2012 om 18:54.
Ben2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 19:05   #367
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Toen was er nog geen alternatief voor de $.

Sinds meer dan een decennium is er nu een uitdager in de hoedanigheid van de ECB (euro) met goud op zijn balans.

Diegenen die de balans van de ECB bestuderen zullen het succes ervan inzien. PROCENTUEEL NEMEN DE GOUDRESERVES STEEDS TOE DOORHEEN DE JAREN TEN KOSTE VAN DE DOLLAR. De BRICS zien dat ook.

De $ zijn dagen zijn geteld.

Nieuwe vlottende ECB-'goudstandaard' ligt er!
Waarom kochten ze dan ook goud op om het nadien weer te dumpen?

BTW het goud van de meeste landen op Amerika na staat vast tot 2014. Wat na 2014? Te hopen voor u dat men het dan niet gebruikt om de staatsschulden af te bouwen.
Oud 19 september 2012, 19:18   #368
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

1/4 van al het goud van de wereld dat al is opgegraven ligt momenteel onder de FED op Manhattan Island.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 19:22   #369
Ben2
Schepen

Standaard

Citaat:
Waarom kochten ze dan ook goud op om het nadien weer te dumpen?

BTW het goud van de meeste landen op Amerika na staat vast tot 2014. Wat na 2014? Te hopen voor u dat men het dan niet gebruikt om de staatsschulden af te bouwen.
Ah dat is omdat de architectuur van de Euro er toen nog niet lag. Er was geen alternatief.

En VOORAL toen kon Volcker de rentes nog torenhoog sturen. Vandaag kan dat niet meer of het systeem stort letterlijk stante pede in elkaar.

Het enige dat er vandaag nog voor zorgt dat die astronomische schuldladingen niet crashen is door de zero-rentes van Greenspan en Bernanke en door de ongelimiteerde monetaire inflatie.

Men gaat daarmee de schulden niet afbouwen want nu is er het MTM-goudconcept van de ECB. Wanneer men openlijk biedt op goud (zeg 1000 ton) dan gaat de goudprijs x100 en kan het geen kwaad meer dat die dollarreserves waardeloos zijn, dat wordt dan ruimschoots gecompenseerd door het fysieke goud. Zie je de hedge van het fysieke goud tegenover de dollar op de balans van de ECB and friends nu beter?
Oud 19 september 2012, 19:27   #370
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ah dat is omdat de architectuur van de Euro er toen nog niet lag. Er was geen alternatief.

En VOORAL toen kon Volcker de rentes nog torenhoog sturen. Vandaag kan dat niet meer of het systeem stort letterlijk stante pede in elkaar.

Het enige dat er vandaag nog voor zorgt dat die astronomische schuldladingen niet crashen is door de zero-rentes van Greenspan en Bernanke en door de ongelimiteerde monetaire inflatie.

Men gaat daarmee de schulden niet afbouwen want nu is er het MTM-goudconcept van de ECB. Wanneer men openlijk biedt op goud (zeg 1000 ton) dan gaat de goudprijs x100 en kan het geen kwaad meer dat die dollarreserves waardeloos zijn, dat wordt dan ruimschoots gecompenseerd door het fysieke goud. Zie je de hedge van het fysieke goud tegenover de dollar op de balans van de ECB and friends nu beter?
Er zijn vele alternatieven hoor.

Er is de canadese dollar, zwitserse frank,....
Ja de prijs zal maal honderd gaan als men plots 1/4 van het goud te koop aan zou bieden,....
Oud 19 september 2012, 20:26   #371
Ben2
Schepen

Standaard

Citaat:
Er zijn vele alternatieven hoor.

Er is de canadese dollar, zwitserse frank,....
Ja de prijs zal maal honderd gaan als men plots 1/4 van het goud te koop aan zou bieden,....
Die valuta's hebben geen goud op hun balans.

Stel je voor dat men werkelijk één vierde van het CB goud (7500 ton) te koop aan biedt zoals jij het verwoordt. Ik denk dat de Chinezen amper hun ogen zouden kunnen geloven. Ze zouden dat dus kunnen kopen voor een appel en een ei, dit terwijl de uitstaande schulden wereldwijd er een xxx-voud van zijn.

Nee dus.
Oud 19 september 2012, 22:20   #372
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
Juist :

U gaat zilver kopen/bijkopen bij correctie nu zeker hé.
Beetje in de trand van Savatage die goud aanraadt vanaf 1100 $.

Geef me vooral een seintje als het zover is !
Ik kan me niet herinneren dat ik dat heb gedaan, maar kom. Lijkt mij nog altijd veel te duur voor een speculatief metaal.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2012, 22:26   #373
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gambassi Bekijk bericht
Ben nu al benieuwd welk liedje ge gaat zingen bij 2600$ straks.
Ken je nog iets anders als ' goud kan zakken ook ' ?
Ik heb hier van jou enkel nog maar hysterische posts gelezen over hoe de hele wereld in elkaar gaat zakken en goud gaat verhonderdvoudigen. Ondertussen blijft de goudprijs te plaatse trappelen. Als ik zie hoe weinig die prijs nog reageert op al de berichtgeving rond de nieuwe QE vraag ik me af wat 'm wel nog omhoog gaat drijven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 05:49   #374
Gambassi
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb hier van jou enkel nog maar hysterische posts gelezen over hoe de hele wereld in elkaar gaat zakken en goud gaat verhonderdvoudigen. Ondertussen blijft de goudprijs te plaatse trappelen. Als ik zie hoe weinig die prijs nog reageert op al de berichtgeving rond de nieuwe QE vraag ik me af wat 'm wel nog omhoog gaat drijven.
U gelooft in een verband tussen medialeuterkoek en goudprijs.
U gelooft de gazettepraat nog steeds :
Straks weer een rondje 'oorlogsdreiging zorgt voor goudkoers'blablabla...

dream on..

Goud gaat zijn ding doen als de Chinezen daar klaar voor zijn.
Transitie < Transire = overstappen
He who owns the money, makes the rules.

Hysterische posts ?
De officiële werkloosheidscijfers in de US zijn 8%.
Interne betrouwbare bronnen spreken over 20 %
Jeugdwerkloosheid in EU is meer dan 20 %.
1 op 5 Spanjaarden zit zonder werk.
Het regent faillissementen.
De huizenmarkten in Spanje en Nederland zijn in vrije val.
De revolutie in N-Afrika stond hier gisteren al voor de deur in Borgerhout.
All is well......?

Welke oplossingen stelt U voor ?
Bij een monetaire reset is het monetair probleem wel opgelost hé !
Maar je moet je leden (PIIGS) intussen wel eerst op het goede spoor krijgen:
we mogen niet herstarten met dezelfde fouten ingebakken zoals vroeger.

De geschiedenis toont dat bij exponentiële schuldengroei > 100% van het GDP, deze NOOIT worden gedelgd door austeriteit.
Steeds door een reset.
Waarop baseert U zich dat het deze keer anders zal zijn ?
Omdat uw mediapoppetjes van dienst het zeggen ? (Buffett, Munger,...)

Laatst gewijzigd door Gambassi : 20 september 2012 om 05:51.
Oud 20 september 2012, 10:00   #375
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Jij haalt geld en grondstoffen waartoe de edelmetalen behoren wel erg door elkaar waardoor je opmerking erg ongefundeerd klinkt.
BRICS landen kopen goud in omdat ze zoveel geldreserves hebben maar dat heeft niks met de waarde van de $ te maken.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 16:20   #376
Gambassi
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Jij haalt geld en grondstoffen waartoe de edelmetalen behoren wel erg door elkaar waardoor je opmerking erg ongefundeerd klinkt.
BRICS landen kopen goud in omdat ze zoveel geldreserves hebben maar dat heeft niks met de waarde van de $ te maken.
Sinds wanneer hebben centrale banken (ECB/ Rusland, ea)
grondstoffen als fruitsap/tarwe/olie/palladium/suiker......
op hun balans staan ?

http://www.ecb.int/press/pr/wfs/2012...120104.nl.html

Goud en de waarde van de $ hebben niks met elkaar te zien ?

Juist.
Daarom staat er nu op een $ biljet in God we trust.
Vroeger: in Gold we trust.

Vergeet zondag niet naar de mis te gaan !
Just trust in God.

Oud 20 september 2012, 18:55   #377
Ben2
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
http://www.arabianmoney.net/gold-sil...urrency-reset/

http://kingworldnews.com/kingworldne...ord_Level.html

http://www.ft.com/intl/cms/s/0/d735e...#axzz2727M9Gdq

http://usa.chinadaily.com.cn/busines...t_14332943.htm

Laatst gewijzigd door Ben2 : 20 september 2012 om 18:55.
Ben2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2012, 21:06   #378
Gambassi
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Je vindt de post aangaande Koen Lauwers een hysterische post ?
Amaai.

Niet getreurd.
De meesten hun kwartje zal wel vallen.

Was bij Gutt net zo.

Zolang de muziek speelt en er champ is, heeft niemand een reddingsboot nodig.
Als de muziek stopt, blijken de reddingsboten allemaal weg.
Dan moeten ze allemaal in die laatste.
Oud 20 september 2012, 21:13   #379
Gambassi
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik kan me niet herinneren dat ik dat heb gedaan, maar kom. Lijkt mij nog altijd veel te duur voor een speculatief metaal.

Bij de vorige golden cross zijn we 3 jaar na mekaar blijven stijgen.

Waar spreken we af ?
aan 3, 5 of 8000 $ ?

http://postimage.org/image/lmnvtypj7/
Oud 21 september 2012, 04:34   #380
Gambassi
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Wat ik al maanden aankondig, wordt nu door alle internationale waarnemers bevestigd. Er komt een goudcrash aan, wat bewijst dat goud net zo fiat is als een papieren briefje. Mijn voorspelling dat een goudbubbel groeit, en dat deze vroeger of later zal spatten, blijkt uit te komen.

http://standaard.be/artikel/detail.a...A_20120501_001
Lijkt mij eerder dat Savatage zijne winkel aan het leeglopen is ipv de mijnen.

http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleg...3467.art?ckc=1

Ge zou voor minder tegen flutgoud zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be